LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regelingen en financien dakloze

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door jor »

De vraag staat er en nu maar hopen dat iemand daar de juiste weg weet om te bewandelen in jou geval.Het kan toch niet zo zijn dat daar een dergelijke starre houding een gezin op straat terecht komt.

Door het dubbelposten was het even verdwenen maar je vraag staat nu keurig online. Ik hoop echt dat er iets uitkomt want die onzekerheid lijkt me erg.

http://www.belastingaangifteprikbord.yo ... =33&t=1291

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

jor schreef:De vraag staat er en nu maar hopen dat iemand daar de juiste weg weet om te bewandelen in jou geval.Het kan toch niet zo zijn dat daar een dergelijke starre houding een gezin op straat terecht komt.

Door het dubbelposten was het even verdwenen maar je vraag staat nu keurig online. Ik hoop echt dat er iets uitkomt want die onzekerheid lijkt me erg.

http://www.belastingaangifteprikbord.yo ... =33&t=1291
Wil je niet weten wat dit doet met mijn gezin..

Rondzoeken waar je je vrouw en dochter de nacht kan laten doorbrengen (voor de echtgenoten van dakloze families is hier in de omgeving namelijk niets geregeld, leuk he?), opslag regelen voor je zooi, al m'n verzekeringen en polissen opzoeken, want tsja, uiteindelijk zal ik die altijd bij me moeten hebben..

Het is moeilijk voor te stellen, maar ik ben blij dat ik de auto nog niet weggedaan heb. Ik was gister zo radeloos en moe van heel de bende dat ik serieus blij was dat ik hem nog heb, ik was in de volle overtuiging dat dat voorlopig m'n slaapplaats zou zijn..

Ik heb net nog maar eens de belastingtelefoon gebelt en diezelfde vraag gesteld, er was niemand, zelfs de chef niet die mij antwoord kon geven op mijn vraag.. Ik hoop dus serieus dat iemand op dat forum mij duidelijk kan uitleggen hoe ik in ieder geval onderdak kan regelen zonder consequenties van mijn gastvrouw/heer..

Blijkt ook dat een vrouw en kind alleen meer kansen en financiele tegemoetkomingen/kortingen hebben dan wanneer ik erbij blijf.. Klopt dat?

witte angora
Berichten: 30924
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop dus serieus dat iemand op dat forum mij duidelijk kan uitleggen hoe ik in ieder geval onderdak kan regelen zonder consequenties van mijn gastvrouw/heer..
Ik weet natuurlijk niet of er überhaupt iets voor je overblijft om van te leven, maar is er een mogelijkheid voor een sloopwoning of anti-kraak in een leegstaand bedrijfspand/winkel of zoiets?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

witte angora schreef:
Ik hoop dus serieus dat iemand op dat forum mij duidelijk kan uitleggen hoe ik in ieder geval onderdak kan regelen zonder consequenties van mijn gastvrouw/heer..
Ik weet natuurlijk niet of er überhaupt iets voor je overblijft om van te leven, maar is er een mogelijkheid voor een sloopwoning of anti-kraak in een leegstaand bedrijfspand/winkel of zoiets?
Er zijn in de buurt wel wat lang leegstaande huizen die op de lijst staan om gesloopt te worden, dus dat is een optie die ik nog aan het bekijken ben..

Ik ben NET gebeld door de woningbouwvereniging of ik aankomende woensdag het verzoek wat ik wil doen op papier zetten en dan persoonlijk voor een 5 koppig commitee m'n verhaal doen..

witte angora
Berichten: 30924
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben NET gebeld door de woningbouwvereniging of ik aankomende woensdag het verzoek wat ik wil doen op papier zetten en dan persoonlijk voor een 5 koppig commitee m'n verhaal doen..
Misschien een overbodige tip: houd je brief kort en zakelijk, beperk je tot de feiten, en bovenal: probeer duidelijk te maken wat je zelf hebt gedaan om de huidige situatie te voorkomen.

Ook als je op gesprek moet (5 man kan heel intimiderend zijn): zet even de kernpunten op papier, zodat je niks vergeet. Als je iets op papier hebt, geeft het ook wat rust. Heel gekke tip mischien: let ook even op de kleding die je aantrekt. Hoeft -denk ik- niet supernetjes, maar ook niet te slordig. Gewoon netjes. Laat je kleding geen afleidende factor zijn. :wink:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Heh ik heb gelukkig geen scheeuwerige kleding (m'n buren houden van knalrood samen met paars en een gele lap, die zie je in het donker nog lopen) maar loop normaal in een jogging broek en nikes.. Zal wel even een normaal setje opzoeken :P

M'n vraag en punten heb ik onderhand al zowat op papier, ongeveer een half a4'tje. Moet alleen niet vergeten de diagnose van m'n dochter mee te nemen.. Die is autistisch, als dit echt gaat gebeuren dan is ze compleet van de kaart. Het is compleet tegen mijn natuur in, maar ik denk dat ik dat toch aanhaal om wat gewicht in de schaal te leggen :/

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik word vandaag of morgen teruggebelt door afdeling invorderingen, daar kan ik dan ook meteen een afspraak te maken om nog eens te proberen dit uit te zoeken.

Die belastingtelefoon is inderdaad bijzonder waardeloos -.-

Ik ga inderdaad vermelden dat mijn kind gediagnostiseerd is met PDD-Nos (50-60% groep), hoewel ik van nature een hekel heb aan een aandoening gebruiken als 'leverage'.. In dit geval staat wel het welzijn van mijn vrouw en dochter voorop, dus ik zal wel moeten..

Behalve de noodopvang, zijn er nog meer voordelen dan dat aan een scheiding? Ik hoorde her en der dat gescheiden vrouwen met kinderen namelijk ook sneller aan een nieuwe woning kunnen komen, meer regelingen kunnen krijgen en al dat soort dingen..

witte angora
Berichten: 30924
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door witte angora »

Die is autistisch, als dit echt gaat gebeuren dan is ze compleet van de kaart. Het is compleet tegen mijn natuur in, maar ik denk dat ik dat toch aanhaal om wat gewicht in de schaal te leggen :/
Ow, ik heb Asperger, ik ken mijn beperkingen, en vraag anderen, als het nodig is, daar rekening mee te houden, hoewel ik besef dat IK degene ben met Asperger, en dat ik het probleem niet bij een ander op het bordje moet leggen.

Ik zou inderdaad aangeven hoe ingrijpend het voor je dochter is, maar tevens aangeven dat dit niet het hoofdargument is waarom je in je huidige woning moet blijven. Omschrijf het als een extra zorg waar je mee zit, maar dat je begrijpt dat dit niet de doorslaggevende factor moet zijn. Voor de zekerheid kun je een kopie van de diagnose meenemen als je bij de commissie moet verschijnen, want iedereen kan wel van alles roepen.

Jogging broek en nikes zou ik bij een commissie inderdaad niet doen, die zitten waarschijnlijk allemaal strak in het pak, ook al zullen ze er niks van zeggen, je voelt je - denk ik - dan toch wat meer opgelaten dan je al bent. Plus dat men zich afvraagt hoe serieus je de zaken aanpakt. :wink:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Nou daar gaan we dan.. De eerste 2 dwangbevelen zijn binnen.. Momenteel ben ik aan het bellen met belastingdienst (een ogenblik gedult aub) over hoe ze erbij komen om terwijl ik bezig ben met heel dit gezanik me die zooi te sturen..

Ben het gloeiende godver helemaal schijtbeu met heel die t*f*s belastingdienst!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door jor »

Athoz schreef:Nou daar gaan we dan.. De eerste 2 dwangbevelen zijn binnen.. Momenteel ben ik aan het bellen met belastingdienst (een ogenblik gedult aub) over hoe ze erbij komen om terwijl ik bezig ben met heel dit gezanik me die zooi te sturen..

Ben het gloeiende godver helemaal schijtbeu met heel die t*f*s belastingdienst!!
Athoz, ik weet dat het makkelijk praten is maar probeer kalm te blijven! De tip van vogels en witte angora hierover is ook mijn gedachte. Hoewel zelfs ik plaatsvervangend boos aan het worden ben voor jou situatie.

witte angora
Berichten: 30924
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterkte ermee. :cry:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hoi Athoz,

Hou je idd rustig tijdens het gesprek met de afdelking invorderingen, leg je situatie rustig uit.
Ook al al zal die beste man wellicht zeggen dat het niet anders is etc etc, ook dan moet jij rustig blijven, hoe moeilijk dit ook is.
Ook hier spreek ik weer uit ervaring met mijn geval die man van de afdeling invorderingen ging verschrikkelijk tekeer tegen mij, en ik zat hem alleen maar aan te kijken en af te wachten wanneer hij ging ontploffen. (helaas niet gebeurd :mrgreen: :mrgreen: )
Maar ik bleef rustig en daar kon hij weer niks mee dus daar had ik inwendig de grootste lol om, ook omdat er 2 mensen van de ombudsman bij zaten.

Wacht eerst het gesprek af met de man van invorderingen wie weet word het alsnog op die manier voor je opgelost.
Iig heel veel sterkte en ik zal aan je denken als je het gesprek hebt. :wink:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Pfff zo ik moest ff weg hier.. Ben onderhand al een paar telefoonnummers rijker waaronder een fiscaal jurist of iets dergelijks. In de vlugte kon hij mij vertellen dat ik dat contract van vorig jaar juli op moest zoeken waarin staat dat wij van alle spullen die hier staan gebruik mogen maken. ;) hint wink hoest

Hij kon er op dit moment niet te ver op ingaan omdat hij afspraak had, maar hij zei al dat ik gek was als ik met alle spullen ging lopen slepen terwijl ik alleen die overeenkomst op moest zoeken van tenminste 130 dagen terug ;) Morgen ff terugbellen..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door jor »

Hoop dat je vandaag wat meer hoort zodat je een beetje rustig weekend hebt. Al deze zorgen gaan vast niet in de koude kleren zitten.
Athoz schreef...Ik word vandaag of morgen teruggebelt door afdeling invorderingen, daar kan ik dan ook meteen een afspraak te maken om nog eens te proberen dit uit te zoeken.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Voorlopig hebben ze nog niet gebelt, dus zal wel weer niks worden.. Net bij buro sociaal raadslieden geweest, die konden ook niets betekenen.

En dat het niet in de koude kleren gaat zitten kan je wel zeggen, sinds gisteravond zit m'n vrouw aan de valium, die is zo'n beetje ingestort..

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Net zelf nog maar eens gebelt.. Na een flink gesprek met een muts die niet verder keek dan het eerste windowtje op haar scherm, geëist iemand te spreken die mij wel kon helpen.

En zowaar.. Ik kreeg iemand aan de telefoon die wist waar ze naar moest zoeken. Heel het verhaal uitgelegd dat ik dus al vanaf 2007 bezig ben met ze. Ook zij zag inderdaad dat er alleen afwijzingen waren geweest zonder dat er uitgelegd werd waarom en kende mij in ieder geval 2 weken uitstel toe om een persoonlijke betalingsregeling met ze te treffen. Aangezien dit al eerder was afgewezen wist ze te vertellen dat dat nu waarschijnlijk ook weer ging gebeuren, maar het waren in ieder geval weer 2 weken waarin ik kan zoeken naar oplossingen en juridische/fiscale professionele ondersteuning.

Ze was dermate capabel dat ze ook kon zien dat een van de dwangbevelen van 2008 gebaseerd is op niet bestaande cijfers, omdat ze in een ander systeem ging vergelijken met mijn aangiftes. Ook zij snapte even niet waarom er een dwangbevel uitgereikt was voor 2008 terwijl de definitieve berekening nog niet eens gemaakt was. En dus stuurt ze ook een formulier mee waarmee ik de toeslagen juist kan laten berekenen over dat jaar..

Het andere dwangbevel is uit 2006, maar hier kon ik alleen nog bij de rechtbank tegen in beroep gaan. Hoe ik dat precies moest doen kon ze me niet vertellen.

Het is een tijdelijke kleine overwinning, maar desalniettemin is het er een..

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Miranda63 »

ik kan je wat algemene informatie geven over hoe het bij ons werkt (stichting leergeld) en een beetje hoe het bij de gemeente werkt...maar de regels zijn niet bij elke gemeente het zelfde..

ten eerste krijgt een gescheiden vrouw met kind alleen niet zomaar een huis omdat ze op straat staat...de regels over urgentie zijn ook per gemeente weer verschillend...waar woningnood is zal je die dus niet zomaar krijgen maar als er overvloed is misschien weer wel...

wij helpen mensen met kinderen al voor ze gescheiden zijn zolang ze aan kunnen tonen dat ze al alleen wonen maar om bv een bijstandsuitkering aan te vragen moet je meestal papieren kunnen overleggen dat de scheiding is aangevraagd of dat je van tafel en bed gescheiden bent ( heet dat tegenwoordig nog zo?)

maar je moet je goed bedenken dat er tegenwoordig streng gecontroleerd word door sociale diensten dus als je nep gaat scheiden kan je op fraude gepakt worden, dus ik zou dit alleen doen als het echt niet anders kan..mocht het echt uit de hand lopen dan zal dit waarschijnlijk ook de enige oplossing worden voor je vrouw en kind...triest niet waar dat je je huwelijk op zou moeten geven voor geld :shock:

als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn zullen de schuldeisers uiteindelijk ook bij je dan exvrouw aan gaan komen en kunnen ze haar maximaal 10% van haar wwbuitkering afpakken..op zich houd ze dan net genoeg over om van te eten en de vaste lasten van te betalen...verder zijn de extra's die ze aan kan vragen ook weer verschillend per gemeente...

het klopt dat een vrouw met kind makkelijkder opvang zal vinden dan een gezin maar voor ze van daaruit een huis ed heeft kan het maar zo zijn dat ze al maanden heen en weer heeft moeten slepen en de kans dat ze buiten de plaats komt is heel groot...

ik zou in jou geval wel gebruik maken van het feit dat jullie kind autistisch is...dat is ook geen misbruik maken maar gewoon een feit dat het voor zon kind allemaal nog veel harder aankomt dan voor een 'normaal' kind. als je naar de commissie gaat van de wbv wees gewoon eerlijk maar beloof niks wat je niet na kan komen want dan weet je zeker dat je de straat opvliegt de eerst volgende keer dat je niet betaald.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

jor schreef:De vraag staat er en nu maar hopen dat iemand daar de juiste weg weet om te bewandelen in jou geval.Het kan toch niet zo zijn dat daar een dergelijke starre houding een gezin op straat terecht komt.

Door het dubbelposten was het even verdwenen maar je vraag staat nu keurig online. Ik hoop echt dat er iets uitkomt want die onzekerheid lijkt me erg.

http://www.belastingaangifteprikbord.yo ... =33&t=1291
Het is net of ik met de belastingdienst aan de telefoon zit. Er word meteen van uit gegaan dat ik degene ben die de fouten maakt, nalatig is en niets wil regelen/oplossen, terwijl de belastingdienst hier degene is die er een potje van maakt.

Beetje HEEL erg jammer die reactie, maar ik vermoed dat die persoon er zelf werkt -.-

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Nee ik heb het over de laatste reactie die er gepost is door beheerder? Die gaat ervan uit dat ik dat allemaal maar heb laten gebeuren en dat ik nalatig ben, en dat de belastingdienst zo graag een oplossing met me zoekt.. Ik heb het gemerkt :s

Die laatste opmerking die is tegen het zere been om het maar even zo uit te drukken, het is net of ik de belastingdienst hoor..

Maar goed, ik heb wel antwoord op mijn vraag, dus bij familie of vrienden kunnen we niet in..

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door Athoz »

Update: Gisteren het 3e dwangbevel binnen gehad

Ben net terug van het gesprek bij de woningbouwvereniging.. Gesprek gehad met een vrouwtje wat voorheen zelf bij een deurwaarder heeft gewerkt, en ze probeerde mij gerust te stellen met de opmerking dat dit soort brieven harder opgesteld zijn dan dat ze werkelijk uitgevoerd worden. Ook vertelde ze mij dat men beter af is met de deurwaarder dan 'die kortzichtige bureaucraten bij de belastingdienst' (ja dat is een letterlijke quote), aangezien een deurwaarder langs komt, met je in gesprek gaat en dus ook persoonlijk ziet hoe de situatie van de schuldenaar is.

In ieder geval is ze ook aan het bellen geweest met traverse, en dan speciaal met iemand van sociaal raadslieden waar ik vrijdag heen ga. Deze persoon zal mij proberen te helpen met e.e.a. te regelen bij de belastingdienst. Wel vond ze het heel vreemd dat ik ondanks mijn 4 eerdere bezoeken aan traverse geen hulp kon krijgen van ze.

Morgen 12 uur gesprek bij GKB van de gemeente dus dan maar hopen dat mijn aanvraag uberhaubt behandeld word.. Daarna nog een gesprek bij de gemeente waarvan ik niet helemaal weet wat daar de bedoeling van is, bij de sociale dienst..

Het houd je in ieder geval van de straat (hoe cynisch klinkt dat? lol)..

Gesloten