Acer Laptop veel te vaak defect
Geplaatst: 09 apr 2010 17:38
*NOTE*
ik kom er net achter (na het terug zien van de bestelling) dat de laptop 700 euro koste en niet 760 euro. 760 was met accessoires)
Hallo allemaal,
Ik zal even mijn situatie uitleggen.
Ik zit op een opleiding waar een laptop verplicht is, bij bijna elke vak gebruik de de laptop om de opdrachten te maken (moet Adobe CS4 draaien)
Ik heb in Oktober een Acer laptop (Acer Notebook Aspire 7738G-664G32MN) gekocht voor 760 euro.
Via 4launch gedaan, netjes afgeleverd.
Maar na 2 dagen gebruiken, wilde de laptop niet meer opladen.
Alles zat goed in elkaar maar het werkt gewoon niet.
Ik contact opnemen met 4launch en zij verwezen me door naar Acer omdat ik 1 jaar garantie bij de fabrikant had.
Ik heb netjes al mijn gegevens achter gelaten en meteen een afspraak gemaakt om het op te halen.
Nu begint de ellende.
De laptop zat 1 maand in "reparatie".(het moest helemaal naar duitsland)
Toen ik heb terug kreeg bleek het gewoon dezelfde laptop te zijn, met een andere adapter. (duurt dat een maand om dat uit te zoeken?)
Maargoed, ik was blij dat ik hem terug had.
Ik heb het daarna ongeveer 2-3 maanden gebruikt.
Begin februari begon mijn laptop weer raar te doen.
Hij valt zomaar uit, geen foutmelding, niks.
Ik heb het een beetje "geanalyseerd" en kwam eruit dat het bijna wel mijn harde schijf moest zijn.
Bij elke lichte schok of kanteling viel mijn hdd (een klikje) uit.
Ik heb mijn probleem uitgelegd (dus ook wat ik heb gedaan en mijn conclusie) aan Acer support en zij zeiden dat ik hem weer moest opsturen.
Dat gebeurde op 13 februari. weer laten ophalen, weer een maand kwijt. (terwijl ik toch best duidelijk had beschreven wat er fout mee was).
Gelukkig had ik gebackupped want ik was alles kwijt toen het teugkwam.
Ik kreeg hem dus na een maand weer terug, 2 DAGEN later, PRECIES hetzelfde probleem.
Bij een beetje kantelen viel die uit. Ik wéér naar Acer support bellen en mijn situatie uitleggen.
Ik was erg pissig, de telefoniste reageerde dat ze erg speet en dit keer met "spoed" wordt opgehaald en gerepareerd.
Ik een hele preek houden over hoe het kan dat het weer met dezelfde kwalen terugkreeg.
Alles wat ik kreeg te horen is "ja ik begrijp het" en "dit keer wordt het met spoed gerepareerd".
Ik wilde weten wat er aan de hand was maar dat wist zij niet omdat alleen de "reparatiecentrum"dat weet.
Ik heb snel een afspraak gemaakt en boos opgehangen.
3 april kreeg ik weer antwoord
7 april:
Vandaag 9 april: nog helemaal niks ontvangen. (Noemen ze dit spoed? het duurt langer dan normaal!)
Samenvattend:
Een laptop gekocht voor 760 Euro
Ik heb het hard nodig voor mijn opleiding
In oktober gekocht 3 keer kapot gegaan in 3 maanden tijd
van de 1 jaar garantie die ik heb is al de helft van verstreken.
Support van Acer is gewoon slecht (je bent hem een maand kwijt als je hem opstuurd)
Ik had dus helemaal niks aan m'n laptop qua opleiding.
Ik kan vandaag voor 760 euro een betere laptop kopen dan in oktober.
Wat kan ik nu doen als consument?
Een andere model eisen (dat 760 euro óf meer is)
Geld terug + extra (deze slechte investering is wel 760 euro kwijt voor een periode van 6 maanden)
of iets anders?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zit hier al maanden mee.
Mvg, Lesley
ik kom er net achter (na het terug zien van de bestelling) dat de laptop 700 euro koste en niet 760 euro. 760 was met accessoires)
Hallo allemaal,
Ik zal even mijn situatie uitleggen.
Ik zit op een opleiding waar een laptop verplicht is, bij bijna elke vak gebruik de de laptop om de opdrachten te maken (moet Adobe CS4 draaien)
Ik heb in Oktober een Acer laptop (Acer Notebook Aspire 7738G-664G32MN) gekocht voor 760 euro.
Via 4launch gedaan, netjes afgeleverd.
Maar na 2 dagen gebruiken, wilde de laptop niet meer opladen.
Alles zat goed in elkaar maar het werkt gewoon niet.
Ik contact opnemen met 4launch en zij verwezen me door naar Acer omdat ik 1 jaar garantie bij de fabrikant had.
Ik heb netjes al mijn gegevens achter gelaten en meteen een afspraak gemaakt om het op te halen.
Nu begint de ellende.
De laptop zat 1 maand in "reparatie".(het moest helemaal naar duitsland)
Toen ik heb terug kreeg bleek het gewoon dezelfde laptop te zijn, met een andere adapter. (duurt dat een maand om dat uit te zoeken?)
Maargoed, ik was blij dat ik hem terug had.
Ik heb het daarna ongeveer 2-3 maanden gebruikt.
Begin februari begon mijn laptop weer raar te doen.
Hij valt zomaar uit, geen foutmelding, niks.
Ik heb het een beetje "geanalyseerd" en kwam eruit dat het bijna wel mijn harde schijf moest zijn.
Bij elke lichte schok of kanteling viel mijn hdd (een klikje) uit.
Ik heb mijn probleem uitgelegd (dus ook wat ik heb gedaan en mijn conclusie) aan Acer support en zij zeiden dat ik hem weer moest opsturen.
Dat gebeurde op 13 februari. weer laten ophalen, weer een maand kwijt. (terwijl ik toch best duidelijk had beschreven wat er fout mee was).
Gelukkig had ik gebackupped want ik was alles kwijt toen het teugkwam.
Ik kreeg hem dus na een maand weer terug, 2 DAGEN later, PRECIES hetzelfde probleem.
Bij een beetje kantelen viel die uit. Ik wéér naar Acer support bellen en mijn situatie uitleggen.
Ik was erg pissig, de telefoniste reageerde dat ze erg speet en dit keer met "spoed" wordt opgehaald en gerepareerd.
Ik een hele preek houden over hoe het kan dat het weer met dezelfde kwalen terugkreeg.
Alles wat ik kreeg te horen is "ja ik begrijp het" en "dit keer wordt het met spoed gerepareerd".
Ik wilde weten wat er aan de hand was maar dat wist zij niet omdat alleen de "reparatiecentrum"dat weet.
Ik heb snel een afspraak gemaakt en boos opgehangen.
3 april kreeg ik weer antwoord
6 april? niks ontvangen.U kan uw systeem terug verwachten binnen 3 werkdagen.
7 april:
Uw product met referentienummer XXXXXXXX is klaar voor verzending, en is overgedragen aan UPS.
Vandaag 9 april: nog helemaal niks ontvangen. (Noemen ze dit spoed? het duurt langer dan normaal!)
Samenvattend:
Een laptop gekocht voor 760 Euro
Ik heb het hard nodig voor mijn opleiding
In oktober gekocht 3 keer kapot gegaan in 3 maanden tijd
van de 1 jaar garantie die ik heb is al de helft van verstreken.
Support van Acer is gewoon slecht (je bent hem een maand kwijt als je hem opstuurd)
Ik had dus helemaal niks aan m'n laptop qua opleiding.
Ik kan vandaag voor 760 euro een betere laptop kopen dan in oktober.
Wat kan ik nu doen als consument?
Een andere model eisen (dat 760 euro óf meer is)
Geld terug + extra (deze slechte investering is wel 760 euro kwijt voor een periode van 6 maanden)
of iets anders?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zit hier al maanden mee.
Mvg, Lesley