Laptop blijft gebreken vertonen
Geplaatst: 12 apr 2010 12:52
Hallo allemaal,
Eind vorig jaar heb ik een laptop gekocht van het merk Packard Bell.
Al vrij snel kwam ik erachter dat deze niet helemaal naar behoren functioneerde.
In eerste instantie heb ik het probleem zelf proberen vast te stellen, maar kwam snel tot de conclusie dat een probleem in de hardware verantwoordelijk was voor het probleem.
Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk, de reparatie zou 10-15 dagen gaan duren. Na met UPS gebeld te hebben, kwamen ze de laptop dezelfde dag nog ophalen. Uiteindelijk kreeg ik de laptop weer terug na 2 weken. Toen ik het pakket opende, zag ik al snel dat de laptop veel meer beschadigingen had dan voorheen. Er zaten een aantal diepe krassen op de rand van het scherm, en ook op het scherm zelf zaten een aantal grote krassen. (Op het reparatierapport stond trouwens dat het moederbord vervangen was) Ik heb toen gelijk weer contact opgenomen met de helpdesk die me adviseerde om hem gelijk weer op te laten halen. Er werd mij gezegd dat dit een spoedreparatie zou worden. Uiteindelijk bleek het alles behalve een spoedreparatie, na ongeveer 3.5 weken had ik de laptop weer terug. Vervolgens het pakket weer opengemaakt, op het eerste gezicht leek alles weer mooi in orde. Op het reparatierapport stond dat ze de behuizing en het LCD scherm vervangen hadden, ook stond er weer vermeld dat men het moederbord vervangen had. Toen ik bezig was met het installeren van de laptop, liep deze ineens vast tijdens de installatie. Vervolgens heb ik nogmaals de installatie gestart. Na een paar minuten viel de laptop ineens uit, waarna deze ook helemaal niet meer aan te krijgen was. Het enige wat ik dus kon doen, was het bellen van de helpdesk. Laptop werd weer opgehaald, ongeveer 10 dagen later had ik hem weer terug. Toen ik het pakket uitpakte, bleek weer dat er meer beschadigingen opzaten dan voorheen, maar dat terzijde. Nadat ik de laptop geïnstalleerd had, ging ik testen of hij ditmaal wel naar behoren functioneerde. Ik kwam er al snel achter dat het probleem waarvoor ik de eerste keer contact heb opgenomen met de helpdesk nog steeds niet opgelost was. Bovendien bleek het vervangen LCD scherm 4 dode pixels te bevatten, het originele scherm had geen enkele dode pixel. Toen ik alweer contact had opgenomen met de helpdesk, werd me weer verteld de laptop weer op te laten halen. Toen ik vroeg of ze me konden garanderen dat ik een goedwerkende laptop zou krijgen na een vierde reparatie, kreeg ik daar geen duidelijk antwoord op. Ik heb vervolgens gevraagd voor vervanging van de laptop. Hier kon de medewerker geen uitspraken over doen, ik zou een brief moeten sturen naar het hoofdkantoor van Packard Bell.
Zoals jullie kunnen lezen, heb ik niets dan ellende met die laptop gehad. Ik zou graag willen weten hoe ik het schrijven van zo'n brief het beste aan kan pakken. Ik heb weinig tot geen ervaring met dit soort zaken. Heb ik het recht op vervanging door een nieuw model met betere specificaties? Het is immers zo dat de laptop inmiddels met € 200,- in waarde is gedaald. Ook zou ik dus voor de oorspronkelijke aankoopsprijs van € 1300,- , momenteel een laptop kunnen kopen met betere specificaties.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, zodat ik zo snel mogelijk weer een goedwerkende laptop heb.
Eind vorig jaar heb ik een laptop gekocht van het merk Packard Bell.
Al vrij snel kwam ik erachter dat deze niet helemaal naar behoren functioneerde.
In eerste instantie heb ik het probleem zelf proberen vast te stellen, maar kwam snel tot de conclusie dat een probleem in de hardware verantwoordelijk was voor het probleem.
Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk, de reparatie zou 10-15 dagen gaan duren. Na met UPS gebeld te hebben, kwamen ze de laptop dezelfde dag nog ophalen. Uiteindelijk kreeg ik de laptop weer terug na 2 weken. Toen ik het pakket opende, zag ik al snel dat de laptop veel meer beschadigingen had dan voorheen. Er zaten een aantal diepe krassen op de rand van het scherm, en ook op het scherm zelf zaten een aantal grote krassen. (Op het reparatierapport stond trouwens dat het moederbord vervangen was) Ik heb toen gelijk weer contact opgenomen met de helpdesk die me adviseerde om hem gelijk weer op te laten halen. Er werd mij gezegd dat dit een spoedreparatie zou worden. Uiteindelijk bleek het alles behalve een spoedreparatie, na ongeveer 3.5 weken had ik de laptop weer terug. Vervolgens het pakket weer opengemaakt, op het eerste gezicht leek alles weer mooi in orde. Op het reparatierapport stond dat ze de behuizing en het LCD scherm vervangen hadden, ook stond er weer vermeld dat men het moederbord vervangen had. Toen ik bezig was met het installeren van de laptop, liep deze ineens vast tijdens de installatie. Vervolgens heb ik nogmaals de installatie gestart. Na een paar minuten viel de laptop ineens uit, waarna deze ook helemaal niet meer aan te krijgen was. Het enige wat ik dus kon doen, was het bellen van de helpdesk. Laptop werd weer opgehaald, ongeveer 10 dagen later had ik hem weer terug. Toen ik het pakket uitpakte, bleek weer dat er meer beschadigingen opzaten dan voorheen, maar dat terzijde. Nadat ik de laptop geïnstalleerd had, ging ik testen of hij ditmaal wel naar behoren functioneerde. Ik kwam er al snel achter dat het probleem waarvoor ik de eerste keer contact heb opgenomen met de helpdesk nog steeds niet opgelost was. Bovendien bleek het vervangen LCD scherm 4 dode pixels te bevatten, het originele scherm had geen enkele dode pixel. Toen ik alweer contact had opgenomen met de helpdesk, werd me weer verteld de laptop weer op te laten halen. Toen ik vroeg of ze me konden garanderen dat ik een goedwerkende laptop zou krijgen na een vierde reparatie, kreeg ik daar geen duidelijk antwoord op. Ik heb vervolgens gevraagd voor vervanging van de laptop. Hier kon de medewerker geen uitspraken over doen, ik zou een brief moeten sturen naar het hoofdkantoor van Packard Bell.
Zoals jullie kunnen lezen, heb ik niets dan ellende met die laptop gehad. Ik zou graag willen weten hoe ik het schrijven van zo'n brief het beste aan kan pakken. Ik heb weinig tot geen ervaring met dit soort zaken. Heb ik het recht op vervanging door een nieuw model met betere specificaties? Het is immers zo dat de laptop inmiddels met € 200,- in waarde is gedaald. Ook zou ik dus voor de oorspronkelijke aankoopsprijs van € 1300,- , momenteel een laptop kunnen kopen met betere specificaties.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, zodat ik zo snel mogelijk weer een goedwerkende laptop heb.