De reactie van Whixa op mijn "klacht"waren als volgt:
De manier van marketing keuren wij inderdaad af. Anderzijds is het wel zo dat u nadat u gereageerd heeft op de promotie u terecht bent gekomen op onze campagne van Whixa. Op deze site hebben wij menigmaal aangegeven wat de kosten zijn van de dienst, wat de algemene voorwaarden zijn en wat de bedoeling is van de dienst. U heeft hier op gereageerd door uw mobiele nummer in te vullen, waarbij u dus aangeeft dat u akkoord gaat met alle informatie die er wordt vermeld op deze site. Nog steeds niets aan de hand. Ons systeem heeft u een sms verstuurd met daarin nogmaals de voorwaarden en kosten van de dienst. U heeft uiteindelijk akkoord gegeven door OK te sturen naar onze shortcode.
(dit is allemaal gelogen, zo is het absoluut NIET gegaan, zie mijn reactie verderop)
Whixa weer:
Wat ik dus wel zeggen is dat de manier van marketing niet juist is en die persoon/bedrijf aangepakt moet worden. Daarentegen bent u pas daarna op onze site terecht gekomen en had u nogmaals deze keuze wel of niet in te gaan op onze dienst.
(wederom gelogen, zie mijn reactie verderop)
whixa weer:
Zoals ik al aangaf kan ik aan onze kant geen technische storingen vinden of andere feitelijk bewijs te vinden om over te gaan tot restitutie en kunnen wij niet anders u nu te melden dat u wel bent afgemeld bij onze dienst en dat u geen sms berichten meer zal ontvangen van ons.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Whixa
Ze liegen hierin dat ze barsten en dat weten ze.
Mijn antwoord vind je hieronder:
Wat bedoelt u met "gereageerd op de promotie" en wat is "de campagne van whixa"??? Wilt u mij dat aub uitleggen want ik heb geen idee wat u daarmee bedoelt.
Ik heb nooit en te nimmer informatie ontvangen over welke dienst dan ook en wat het ging kosten. En whixa ben ik pas op het spoor gekomen doordat ik op de site
www.gedragscode.nl het nummer 7766 natrok en daar uw adresgegevens aantrof. Zelfs voor 4! van deze 7766 nummers! Schandalig!!
Daarvóór had ik nooit van whixa gehoord of ook maar een site oid gezien waar whixa op stond. Door de gegevens op de site van
www.gedragscode.nl was ik in staat om het zo snel weer af te melden omdat daar de betreffende afmeldcodes vermeld staan die behoorden bij de aanmeldcode "OK". Voor de zekerheid heb ik ze dus alle 4 naar 7766 gesmst.Daar heb ik denk ik geluk mee gehad.
U schrijft: "..op deze site hebben wij menigmaal aangegeven..bedoeling van de dienst"Zo is het helemaal NIET gegaan en dat weet u vast en zeker ook wel. U kunt dus ABSOLUUT NIET zeggen dat dat volgens de wet is gegaan.
Ik heb alleen een email ontvangen van een bekende van mij (daar bleek dus, veel later en na veel speurwerk, uw "dienst" achter te zitten. Hoe komt u aan dat adres???? Dat kunt u helemaal niet hebben als afzender!!Lijkt me niet legaal verkregen en gebruikt. Bovendien hoort u mensen geen mailtjes te sturen met voor hun bekende adressen als afzender!!! om hun gegevens te ontfutselen) en om een geheim bericht te kunnen lezen moest ik mijn nummer geven en de code OK smsen.
U weet vast wel over welke mailtjes ik het heb. Dan weet u ook dat er enkel een link op staat waar je op moet klikken vanwaar je op de site kwam waar je je bericht zou kunnen lezen....Nergens iets over whixa of bepaalde diensten, laat staan wat de bedoeling was en wat het ging kosten.
Dit is PURE OPLICHTERIJ en IK EIS MIJN GELD TERUG!!
Dat ik een sms van u heb ontvangen met alle info en de kosten van de dienst (welke dienst?)is ook absoluut niet waar. En anders kunt u dat misschien met uw goede technische informatiesysteem wel aantonen???
Wat bedoelt u trouwens als u zegt dat de manier van marketing niet juist was en de persoon/bedrijf aangepakt moet worden?? Wat is er dan volgens u gebeurt en wat was daar dan fout aan???
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van whixa. Maar misschien moet er gewoon aangifte van oplichting gedaan worden om ze echt te stoppen.