LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd vast aan een SMS Service
Ongevraagd vast aan een SMS Service
Een paar weken geleden heb ik via een side mee gedaan aan een spelletje,
dan was het mogelijk om een I foon te winnen,moest je 5 x raak klikken en dan had je daar kans op.
Zo als U begrijpt was het raak ,toen werd er een link gemaakt naar een andere side en daar moest ik mijn mobiel nummer op geven voor bevestiging
Prompt daar op kreeg ik op mijn mobiel dat ik mee deed aan dat spel ,maar achter af blijkt het dus een abonnement te zijn voor sms service.
Ik heb contact op genomen met Hi maar daar krijg ik als antwoord dat ze het niet kunnen blokkeren of af zeggen.
Het is toch gewoon te gek voor woorden dat zo iets zo maar kan.
Ik heb me inmiddels al af gemeld en een bevestiging gekregen van die oplichters,maar volgens google lukt dat niet al tijd.
Dit wilde ik ff melden
dan was het mogelijk om een I foon te winnen,moest je 5 x raak klikken en dan had je daar kans op.
Zo als U begrijpt was het raak ,toen werd er een link gemaakt naar een andere side en daar moest ik mijn mobiel nummer op geven voor bevestiging
Prompt daar op kreeg ik op mijn mobiel dat ik mee deed aan dat spel ,maar achter af blijkt het dus een abonnement te zijn voor sms service.
Ik heb contact op genomen met Hi maar daar krijg ik als antwoord dat ze het niet kunnen blokkeren of af zeggen.
Ik heb me inmiddels al af gemeld en een bevestiging gekregen van die oplichters,maar volgens google lukt dat niet al tijd.
Dit wilde ik ff melden
Laatst gewijzigd door DungenJF op 13 apr 2010 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongevraagd vast aan een SMS Service
Waarom plaats je nu die link in je reactie? Moeten er nog meer bezoekers intrappen, nee toch.
Nee natuurlijk niet dit geld als een waarschuwing voor die praktijken.
Er is al ellende genoeg met die zooi.
Bedankt, je waarschuwing is duidelijk en ik hoop dat anderen niet op dezelfde manier als jij blijven hangen aan een ongevraagde SMS service.
Laatst gewijzigd door jor op 13 apr 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebeurd Je hebt wel gelijkjor schreef:Als dat zo is verwijder dan de link. Het bericht is een goede waarschuwing en de link voegt niets toe.DungenJF schreef:Nee natuurlijk niet dit geld als een waarschuwing voor die praktijken.
Nogmaals dank.DungenJF schreef:Een paar weken geleden heb ik via een side mee gedaan aan een spelletje,
Dit wilde ik ff melden
Volgens mij moet het nu wel algemeen bekend zijn, dat dit altijd abonnementsdiensten zijn.DungenJF schreef:Een paar weken geleden heb ik via een side mee gedaan aan een spelletje,
Dit wilde ik ff melden
Tevens wordt dit altijd vermeld op de pagina waar jij je 06- nummer intypt en vragen ze nogmaals om een bevestiging. (anders zou elke beunhaas een nummer van een ex- of vervelende buurman in kunnen typen).
Kortom, je hebt het aan je zelf te danken, of het nu opzettelijk was of niet.
Klinkklare onzin jou commentaar er was helemaal niet vermeld wat jij om schrijft,DvOff schreef:Volgens mij moet het nu wel algemeen bekend zijn, dat dit altijd abonnementsdiensten zijn.DungenJF schreef:Een paar weken geleden heb ik via een side mee gedaan aan een spelletje,
Dit wilde ik ff melden
Tevens wordt dit altijd vermeld op de pagina waar jij je 06- nummer intypt en vragen ze nogmaals om een bevestiging. (anders zou elke beunhaas een nummer van een ex- of vervelende buurman in kunnen typen).
Kortom, je hebt het aan je zelf te danken, of het nu opzettelijk was of niet.
ik moest mijn 06 nummer opgeven om mee te doen aan het spel,je moet een melding eens goed lezen,ik ben 68 jaar en zit echt niet op die onzin te wachten,daar komt nog bij dat ze helemaal niets geleverd hebben zie hun E-mail
Het lijkt erop dat uw toestel niet geschikt is om de beltoon op te ontvangen en/of dat u geen wap op uw toestel heeft.
Heeft u gekeken in de lijst met ondersteunde toestellen op of uw toestel uw gekozen download ondersteunt?
tevens moet u WAP geactiveerd hebben op uw mobiele telefoon om uw bestelling te kunnen downloaden.
Ik ga altijd met de grootste zorg om omtrent deze praktijken,en draai al zo'n
15 jaar mee op het internet en dit is de eerste keer dat ze mij in de boot hebben.
En inderdaad als ik jou 06 zou hebben en dat in gegeven had zat jij er mee te kijken.
Voor mij is dit af gesloten.
Het lijkt mij volstrekt onmogelijk dat u niet eerst heeft moeten bevestigen op de website dat het nummer van u was.
Elke website die d.m.v deze quizzen klanten trekken vragen altijd eerst nog een bevestigingscode.
Bovendien, had u als (uw eigen woorden) veteraan welke al 15 jaar ! op internet struint de voorwaarden moeten lezen.
Zelf ben ik deze advertentie en meerdere ervan al een aantal keren tegengekomen, en bij alle advertenties waar mijn mobiele nummer wordt gevraagd staat onderaan de pagina danwel de algemene voorwaarden welke u in het gemak kunt lezen, of de voorwaarden al zichtbaar waar duidelijk te lezen valt dat het hier gaat om een abonnementsdienst.
Ook het stukje wat u citeerd als een e-mail wat het bedrijf aan u heeft toegezonden geeft aan dat zij wel degelijk iets hebben gestuurd maar dat uw mobiele telefoon deze service of niet beschikt of niet aan heeft staan.
Zij praten ook over een lijst waarin u alle toetstellen kunt nalezen welke deze service (WAP) wel ondersteund.
Zoals u vermeld gaat u altijd met 'de grootste zorg' om met dit soort praktijken, en nog heeft u de voorwaarden niet gelezen en is het u ook voorbij gegaan dat het hier om een abonnementsdienst gaat.
Als deze voorwaarden niet van te voren zijn gemeld, of als u niet de beschikking of mogelijkheid had om deze vooraf aan te vragen heeft u een zaak.
Als dit wel het geval is, heet het bedrijf in kwestie niets verkeerds gedaan, en heeft het geleverd (of willen) wat u heeft opgevraagd.
Elke website die d.m.v deze quizzen klanten trekken vragen altijd eerst nog een bevestigingscode.
Bovendien, had u als (uw eigen woorden) veteraan welke al 15 jaar ! op internet struint de voorwaarden moeten lezen.
Zelf ben ik deze advertentie en meerdere ervan al een aantal keren tegengekomen, en bij alle advertenties waar mijn mobiele nummer wordt gevraagd staat onderaan de pagina danwel de algemene voorwaarden welke u in het gemak kunt lezen, of de voorwaarden al zichtbaar waar duidelijk te lezen valt dat het hier gaat om een abonnementsdienst.
Ook het stukje wat u citeerd als een e-mail wat het bedrijf aan u heeft toegezonden geeft aan dat zij wel degelijk iets hebben gestuurd maar dat uw mobiele telefoon deze service of niet beschikt of niet aan heeft staan.
Zij praten ook over een lijst waarin u alle toetstellen kunt nalezen welke deze service (WAP) wel ondersteund.
Zoals u vermeld gaat u altijd met 'de grootste zorg' om met dit soort praktijken, en nog heeft u de voorwaarden niet gelezen en is het u ook voorbij gegaan dat het hier om een abonnementsdienst gaat.
Als deze voorwaarden niet van te voren zijn gemeld, of als u niet de beschikking of mogelijkheid had om deze vooraf aan te vragen heeft u een zaak.
Als dit wel het geval is, heet het bedrijf in kwestie niets verkeerds gedaan, en heeft het geleverd (of willen) wat u heeft opgevraagd.
Juist en daar gaat het om er waren geen voorwaarden beschikbaar ik moest alleen mijn mobiel nummer in geven voor de zoveelste keer,dacht je dat ik daar anders zo op reageren,je bedoelt het goed maar nu zit je er echt naast google maar eens op dit onderwerp dan zie je de resultaten wel en dat ik echt niet de enige ben die de boot in gaat met dit soort praktijken.DvOff schreef:Het lijkt mij volstrekt onmogelijk dat u niet eerst heeft moeten bevestigen op de website dat het nummer van u was.
Waarom zijn er dan al tweede kamer vragen geweest omtrent dit onderwerp,zelfs Brussel heeft de aandacht getrokken omtrent deze sms service.
Zo Genoeg gebekt vecht om trtent dit onderwerp.
-
- Contacteer:
@DV
Hoewel wat je beschrijft wel zou moeten - is het in de praktijk toch anders.
Of in zulke kleine letters, dat het nauwelijks leesbaar is.
Of in licht grijze letters op een witte achtergrond.
Of het beeld is zo groot, dat je naar beneden zou moeten scrollen om het te zien.
Vergelijk het met die TV versie "sms ABCD om de liefde van je leven te vinden" - en dan staat 2 seconden de melding dat het om een entertainment iets gaat, en dat je een abbo krijgt van 5 items per week tegen veel euro per item, plus telefoonkosten en zo.
Formeel staat het er wel - maar niet echt duidelijk aangegeven.
Getuige de vele bijdragen bij 'oplichters', 'mobiele telefonie' e.d. hier op het forum is het ongewenst aangemeld worden wel degelijk mogelijk.
Hoewel wat je beschrijft wel zou moeten - is het in de praktijk toch anders.
Of in zulke kleine letters, dat het nauwelijks leesbaar is.
Of in licht grijze letters op een witte achtergrond.
Of het beeld is zo groot, dat je naar beneden zou moeten scrollen om het te zien.
Vergelijk het met die TV versie "sms ABCD om de liefde van je leven te vinden" - en dan staat 2 seconden de melding dat het om een entertainment iets gaat, en dat je een abbo krijgt van 5 items per week tegen veel euro per item, plus telefoonkosten en zo.
Formeel staat het er wel - maar niet echt duidelijk aangegeven.
Getuige de vele bijdragen bij 'oplichters', 'mobiele telefonie' e.d. hier op het forum is het ongewenst aangemeld worden wel degelijk mogelijk.
Kunt u betreffende site nog achterhalen waar u de mist in gegaan bent?
-
Inderdaad.Guardian72 schreef: Formeel staat het er wel - maar niet echt duidelijk aangegeven.
Ook ik kreeg ooit ongevraagde smsen op een nieuwe telefoon terwijl ik me nooit ergens voor aangemeld had.
Degenen die beweren dat dat niet kan zijn bijzonder naief of werken voor zo n oplichtersbende.
-
Ik kreeg een mail van een bekende (dacht ik ) en die stuurde een link met de tekst erbij dat ik alleen die pagina kon bekijken en "stuur effe iets terug".Daar aangekomen moest ik ook mijn tel.nummer ingeven en dom genoeg deed ik dat...
Ik moest een sms met de tekst OK terugmailen om toegang te krijgen en dat deed ik ook nog..(hoe dom kun je zijn)
Ondertussen kregen mensen uit mijn mailbestand dezelfde berichten toegestuurd en die heb ik meteen allemaal een waarschuwing gestuurd ,maar ik was ook bang dat ik nu aan een smsabonnement vastzat en ging op internet op zoek.
Ik kwam op www.smsgedragscode.nl terecht en daar las ik dat je dan een stopcode moet smsen. Om die code te vinden kon je het nummer intypen en het bleek (het nummer was 7766) dat er daarvoor maar liefst 4! verschillende stopwoorden bestonden met allemaal hetzelfde (niet goedgeschreven )adres in Roosendaal.
Dus hier de gegevens waar je misschien wat aan hebt:
www.smsgedragscode.nl
Ik smste OK naar 7766 en de bijbehorende stopwoorden zijn: stop, score stop, sms stop,wall stop
het adres waar dit nummer bijhoort is:
www.whixa.nl
Albestdijk 27 (moet zijn albastdijk maar is waarschijnlijk een fake adres)
4706 AK Roosendaal
Ik heb geprobeerd een telefoonnummer te vinden bij dit adres maar dat is nog niet gelukt.
Op de website van whixa kon je wel je gegevens / vraag ingeven maar de knoppen voor verzenden doen het niet.. dus je kunt je klacht daar niet kwijt.
Is dit ook iets voor RADAR om eens naar op zoek te gaan? Vier verschillende codes is toch wel een beetje érg oplichterig..
Ik moest een sms met de tekst OK terugmailen om toegang te krijgen en dat deed ik ook nog..(hoe dom kun je zijn)
Ondertussen kregen mensen uit mijn mailbestand dezelfde berichten toegestuurd en die heb ik meteen allemaal een waarschuwing gestuurd ,maar ik was ook bang dat ik nu aan een smsabonnement vastzat en ging op internet op zoek.
Ik kwam op www.smsgedragscode.nl terecht en daar las ik dat je dan een stopcode moet smsen. Om die code te vinden kon je het nummer intypen en het bleek (het nummer was 7766) dat er daarvoor maar liefst 4! verschillende stopwoorden bestonden met allemaal hetzelfde (niet goedgeschreven )adres in Roosendaal.
Dus hier de gegevens waar je misschien wat aan hebt:
www.smsgedragscode.nl
Ik smste OK naar 7766 en de bijbehorende stopwoorden zijn: stop, score stop, sms stop,wall stop
het adres waar dit nummer bijhoort is:
www.whixa.nl
Albestdijk 27 (moet zijn albastdijk maar is waarschijnlijk een fake adres)
4706 AK Roosendaal
Ik heb geprobeerd een telefoonnummer te vinden bij dit adres maar dat is nog niet gelukt.
Op de website van whixa kon je wel je gegevens / vraag ingeven maar de knoppen voor verzenden doen het niet.. dus je kunt je klacht daar niet kwijt.
Is dit ook iets voor RADAR om eens naar op zoek te gaan? Vier verschillende codes is toch wel een beetje érg oplichterig..
-
Heb via google het tel.nummer van Albastdijk 27, 4706 AK Roosendaal gevonden dat bij Guave media bleek te horen.Daar hoorde de whixa dus ook onder en ze waren aan het uitzoeken wat er aan de hand was werd me verzekerd. Ze konden daar zien dat ik in het bestand stond en dat ik er al weer uitgehaald was. Waarschijnlijk omdat ik al die vier stopcodes apart had zitten versturen.Ik heb trouwens wel een afmelding ontvangen.
Hopelijk gaat dus nu alles bij mijn mail en smsjes goed.
Bij simyo hebben ze een stop op betaalde smsdiensten op mijn nummer gezet.
Ik was al met al gelukkig maar €6,95 kwijt maar ik was in die korte tijd dat ik aan het uitzoeken was in 1 minuut al 4 keer voor €1,50 per keer gepakt.
Hopelijk gaat dus nu alles bij mijn mail en smsjes goed.
Bij simyo hebben ze een stop op betaalde smsdiensten op mijn nummer gezet.
Ik was al met al gelukkig maar €6,95 kwijt maar ik was in die korte tijd dat ik aan het uitzoeken was in 1 minuut al 4 keer voor €1,50 per keer gepakt.
Laatst gewijzigd door elisabeth58 op 23 apr 2010 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De reactie van Whixa op mijn "klacht"waren als volgt:
De manier van marketing keuren wij inderdaad af. Anderzijds is het wel zo dat u nadat u gereageerd heeft op de promotie u terecht bent gekomen op onze campagne van Whixa. Op deze site hebben wij menigmaal aangegeven wat de kosten zijn van de dienst, wat de algemene voorwaarden zijn en wat de bedoeling is van de dienst. U heeft hier op gereageerd door uw mobiele nummer in te vullen, waarbij u dus aangeeft dat u akkoord gaat met alle informatie die er wordt vermeld op deze site. Nog steeds niets aan de hand. Ons systeem heeft u een sms verstuurd met daarin nogmaals de voorwaarden en kosten van de dienst. U heeft uiteindelijk akkoord gegeven door OK te sturen naar onze shortcode.
(dit is allemaal gelogen, zo is het absoluut NIET gegaan, zie mijn reactie verderop)
Whixa weer:
Wat ik dus wel zeggen is dat de manier van marketing niet juist is en die persoon/bedrijf aangepakt moet worden. Daarentegen bent u pas daarna op onze site terecht gekomen en had u nogmaals deze keuze wel of niet in te gaan op onze dienst.
(wederom gelogen, zie mijn reactie verderop)
whixa weer:
Zoals ik al aangaf kan ik aan onze kant geen technische storingen vinden of andere feitelijk bewijs te vinden om over te gaan tot restitutie en kunnen wij niet anders u nu te melden dat u wel bent afgemeld bij onze dienst en dat u geen sms berichten meer zal ontvangen van ons.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Whixa
Ze liegen hierin dat ze barsten en dat weten ze.
Mijn antwoord vind je hieronder:
Wat bedoelt u met "gereageerd op de promotie" en wat is "de campagne van whixa"??? Wilt u mij dat aub uitleggen want ik heb geen idee wat u daarmee bedoelt.
Ik heb nooit en te nimmer informatie ontvangen over welke dienst dan ook en wat het ging kosten. En whixa ben ik pas op het spoor gekomen doordat ik op de site www.gedragscode.nl het nummer 7766 natrok en daar uw adresgegevens aantrof. Zelfs voor 4! van deze 7766 nummers! Schandalig!!
Daarvóór had ik nooit van whixa gehoord of ook maar een site oid gezien waar whixa op stond. Door de gegevens op de site van www.gedragscode.nl was ik in staat om het zo snel weer af te melden omdat daar de betreffende afmeldcodes vermeld staan die behoorden bij de aanmeldcode "OK". Voor de zekerheid heb ik ze dus alle 4 naar 7766 gesmst.Daar heb ik denk ik geluk mee gehad.
U schrijft: "..op deze site hebben wij menigmaal aangegeven..bedoeling van de dienst"Zo is het helemaal NIET gegaan en dat weet u vast en zeker ook wel. U kunt dus ABSOLUUT NIET zeggen dat dat volgens de wet is gegaan.
Ik heb alleen een email ontvangen van een bekende van mij (daar bleek dus, veel later en na veel speurwerk, uw "dienst" achter te zitten. Hoe komt u aan dat adres???? Dat kunt u helemaal niet hebben als afzender!!Lijkt me niet legaal verkregen en gebruikt. Bovendien hoort u mensen geen mailtjes te sturen met voor hun bekende adressen als afzender!!! om hun gegevens te ontfutselen) en om een geheim bericht te kunnen lezen moest ik mijn nummer geven en de code OK smsen.
U weet vast wel over welke mailtjes ik het heb. Dan weet u ook dat er enkel een link op staat waar je op moet klikken vanwaar je op de site kwam waar je je bericht zou kunnen lezen....Nergens iets over whixa of bepaalde diensten, laat staan wat de bedoeling was en wat het ging kosten.
Dit is PURE OPLICHTERIJ en IK EIS MIJN GELD TERUG!!
Dat ik een sms van u heb ontvangen met alle info en de kosten van de dienst (welke dienst?)is ook absoluut niet waar. En anders kunt u dat misschien met uw goede technische informatiesysteem wel aantonen???
Wat bedoelt u trouwens als u zegt dat de manier van marketing niet juist was en de persoon/bedrijf aangepakt moet worden?? Wat is er dan volgens u gebeurt en wat was daar dan fout aan???
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van whixa. Maar misschien moet er gewoon aangifte van oplichting gedaan worden om ze echt te stoppen.
De manier van marketing keuren wij inderdaad af. Anderzijds is het wel zo dat u nadat u gereageerd heeft op de promotie u terecht bent gekomen op onze campagne van Whixa. Op deze site hebben wij menigmaal aangegeven wat de kosten zijn van de dienst, wat de algemene voorwaarden zijn en wat de bedoeling is van de dienst. U heeft hier op gereageerd door uw mobiele nummer in te vullen, waarbij u dus aangeeft dat u akkoord gaat met alle informatie die er wordt vermeld op deze site. Nog steeds niets aan de hand. Ons systeem heeft u een sms verstuurd met daarin nogmaals de voorwaarden en kosten van de dienst. U heeft uiteindelijk akkoord gegeven door OK te sturen naar onze shortcode.
(dit is allemaal gelogen, zo is het absoluut NIET gegaan, zie mijn reactie verderop)
Whixa weer:
Wat ik dus wel zeggen is dat de manier van marketing niet juist is en die persoon/bedrijf aangepakt moet worden. Daarentegen bent u pas daarna op onze site terecht gekomen en had u nogmaals deze keuze wel of niet in te gaan op onze dienst.
(wederom gelogen, zie mijn reactie verderop)
whixa weer:
Zoals ik al aangaf kan ik aan onze kant geen technische storingen vinden of andere feitelijk bewijs te vinden om over te gaan tot restitutie en kunnen wij niet anders u nu te melden dat u wel bent afgemeld bij onze dienst en dat u geen sms berichten meer zal ontvangen van ons.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Whixa
Ze liegen hierin dat ze barsten en dat weten ze.
Mijn antwoord vind je hieronder:
Wat bedoelt u met "gereageerd op de promotie" en wat is "de campagne van whixa"??? Wilt u mij dat aub uitleggen want ik heb geen idee wat u daarmee bedoelt.
Ik heb nooit en te nimmer informatie ontvangen over welke dienst dan ook en wat het ging kosten. En whixa ben ik pas op het spoor gekomen doordat ik op de site www.gedragscode.nl het nummer 7766 natrok en daar uw adresgegevens aantrof. Zelfs voor 4! van deze 7766 nummers! Schandalig!!
Daarvóór had ik nooit van whixa gehoord of ook maar een site oid gezien waar whixa op stond. Door de gegevens op de site van www.gedragscode.nl was ik in staat om het zo snel weer af te melden omdat daar de betreffende afmeldcodes vermeld staan die behoorden bij de aanmeldcode "OK". Voor de zekerheid heb ik ze dus alle 4 naar 7766 gesmst.Daar heb ik denk ik geluk mee gehad.
U schrijft: "..op deze site hebben wij menigmaal aangegeven..bedoeling van de dienst"Zo is het helemaal NIET gegaan en dat weet u vast en zeker ook wel. U kunt dus ABSOLUUT NIET zeggen dat dat volgens de wet is gegaan.
Ik heb alleen een email ontvangen van een bekende van mij (daar bleek dus, veel later en na veel speurwerk, uw "dienst" achter te zitten. Hoe komt u aan dat adres???? Dat kunt u helemaal niet hebben als afzender!!Lijkt me niet legaal verkregen en gebruikt. Bovendien hoort u mensen geen mailtjes te sturen met voor hun bekende adressen als afzender!!! om hun gegevens te ontfutselen) en om een geheim bericht te kunnen lezen moest ik mijn nummer geven en de code OK smsen.
U weet vast wel over welke mailtjes ik het heb. Dan weet u ook dat er enkel een link op staat waar je op moet klikken vanwaar je op de site kwam waar je je bericht zou kunnen lezen....Nergens iets over whixa of bepaalde diensten, laat staan wat de bedoeling was en wat het ging kosten.
Dit is PURE OPLICHTERIJ en IK EIS MIJN GELD TERUG!!
Dat ik een sms van u heb ontvangen met alle info en de kosten van de dienst (welke dienst?)is ook absoluut niet waar. En anders kunt u dat misschien met uw goede technische informatiesysteem wel aantonen???
Wat bedoelt u trouwens als u zegt dat de manier van marketing niet juist was en de persoon/bedrijf aangepakt moet worden?? Wat is er dan volgens u gebeurt en wat was daar dan fout aan???
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van whixa. Maar misschien moet er gewoon aangifte van oplichting gedaan worden om ze echt te stoppen.
Vandaag kreeg ik een email met de melding dat een geheim bericht van een stille geliefde op me wacht op Whixa. Ik klik op de link en moet eerst mijn emailwachtwoord invoeren. Dat heb ik niet gedaan. Hoe durven ze die informatie te vragen.
Ik kon echter gewoon doorgaan door op ok te klikken. Daarna moest ik mijn telefoonnummer invoeren. Ik heb een fictieve ingevoerd, want er werd helemaal niets gemeld over kosten en voorwaarden. Omdat de site zelf geen informatie geeft, ik heb niks kunnen vinden (zelfs bij contact moet je je telefoonnummer invoeren), ben ik aan het googlen geslagen.
Op dit forum begrijp ik dat het oplichting is. Ik begrijp inmiddels ook dat je het telefoonnummer van iemand anders kunt invoeren. Bijvoorbeeld de man of vrouw die je in stilte aanbidt. Deze krijgt dan een bevestigings-SMS. En zit vervolgens ook vast aan het abonnement. Zij of hij weet helemaal van niks. Alleen de melding: Antwoord nu OK naar 7766, ontvang je geheime bericht.
Ik vermoed nu ook dat wanneer je je emailwachtwoord invoert, de site toegang krijgt tot je adresboek en al je vrienden ongevraagd een soortgelijke email toegestuurd krijgen. Heel smerig. Met een beetje pech verkopen ze je gegevens nog door ook. krijg je nog meer troep in je mailbox.
Dit zijn oplichters van de bovenste plank, die de mazen van de wet kennen.
Ik kon echter gewoon doorgaan door op ok te klikken. Daarna moest ik mijn telefoonnummer invoeren. Ik heb een fictieve ingevoerd, want er werd helemaal niets gemeld over kosten en voorwaarden. Omdat de site zelf geen informatie geeft, ik heb niks kunnen vinden (zelfs bij contact moet je je telefoonnummer invoeren), ben ik aan het googlen geslagen.
Op dit forum begrijp ik dat het oplichting is. Ik begrijp inmiddels ook dat je het telefoonnummer van iemand anders kunt invoeren. Bijvoorbeeld de man of vrouw die je in stilte aanbidt. Deze krijgt dan een bevestigings-SMS. En zit vervolgens ook vast aan het abonnement. Zij of hij weet helemaal van niks. Alleen de melding: Antwoord nu OK naar 7766, ontvang je geheime bericht.
Ik vermoed nu ook dat wanneer je je emailwachtwoord invoert, de site toegang krijgt tot je adresboek en al je vrienden ongevraagd een soortgelijke email toegestuurd krijgen. Heel smerig. Met een beetje pech verkopen ze je gegevens nog door ook. krijg je nog meer troep in je mailbox.
-
- Contacteer:
Dit vermoeden is juist.revechris schreef:Ik vermoed nu ook dat wanneer je je emailwachtwoord invoert, de site toegang krijgt tot je adresboek en al je vrienden ongevraagd een soortgelijke email toegestuurd krijgen. Heel smerig. Met een beetje pech verkopen ze je gegevens nog door ook. krijg je nog meer troep in je mailbox.
Als je een dergelijk bericht van een bekende krijgt - meld dan die persoon dat hij/zij direct zijn/haar password (van MSN/Hotmail/Live mail) moet wijzigen.
Dan kunnen ze niet meer spammen.
Er zijn meerdere types - gister ook het 'geheime bericht' gehad.
En vanochtend een "dit is tussen jou en mij".. maar zelfde systeem.
Mijn dochter van 12 heeft bij http://www.priveberichten.com/?message= ... b31f7b28c0 haar mobiele telefoonnummer ingevuld en vervolgens heeft zij op 1 dag 10 sms-jes ontvangen van € 3,00 per stuk. Gelukkig heeft zij prepaid en heeft de provider haar nummer geblokkeerd, omdat ze zover in het rood staat qua beltegoed.
Ik ga eerst 7766 blokkeren en daarna pas opwaarderen. Kijken of STOP sms-en dan wel werkt.
Wij zijn erg geschrokken van deze oplichterij. Het liefst zou je de oplichters laten oppakken, maar zij opereren binnen de mazen van de wet...
Ik ga eerst 7766 blokkeren en daarna pas opwaarderen. Kijken of STOP sms-en dan wel werkt.
Wij zijn erg geschrokken van deze oplichterij. Het liefst zou je de oplichters laten oppakken, maar zij opereren binnen de mazen van de wet...
-
- Contacteer:
Als je prepaid belt - waarom niet een ander nummer?mjm schreef:Mijn dochter van 12 heeft bij http://www.priveberichten.com/ spamlink haar mobiele telefoonnummer ingevuld en vervolgens heeft zij op 1 dag 10 sms-jes ontvangen van € 3,00 per stuk. Gelukkig heeft zij prepaid en heeft de provider haar nummer geblokkeerd, omdat ze zover in het rood staat qua beltegoed.
Want als dit soort bedrijven echt crimineel is - werkt 'stop' echt niet.
De sitenaam nagelopen: http://www.networksolutions.com/whois-s ... ichten.com - dit is zo`n treurig bedrijfje wat al aangeeft niet netjes te (willen) handelen - men verstop zich achter een anonimiserings -service.
Daarnaast - leer uw kind NOOIT, maar dan ook NOOIT ergens op het net haar GSM nummer te gebruiken. Want, eenmaal ingevuld blijf je in systemen staan - en kan het circus met een ander weer opnieuw beginnen.