Pagina 1 van 1

Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 13 apr 2010 16:15
door Frits1956
Ik heb sinds jaren een internetabb. met vast bellen bij eerst Tiscali en nu Telfort. Daar mijn modem af en toe kuren vertoont ben ik op zoek gegaan naar een nieuw modem op de site van Telfort en wat lees ik onder veelgestelde vragen:

Hoe bestel ik een ander modem, ik heb mijn modem ontvangen voor 11 februari 2008.
Telfort internet werkt tegenwoordig met modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Voor u heeft dit als voordeel dat u verzekerd bent van gratis vervanging bij eventuele defecten, zolang uw contract loopt.

Voor het (na)bestellen van een draadloos modem kunt u terecht bij onze klantenservice. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

U kunt het modem tot het einde van uw contract bij Telfort internet gebruiken. Bij beëindiging van uw contract dient u het modem weer retour te sturen. De instructies hiervoor ontvangt u wanneer u uw contract beëindigt.

Uw huidige modem kunt u uiteraard zelf houden.

Wat blijkt: een ander modem kost € 59,00 excl €14,95 verzendkosten. Een nieuwe klant krijgt echter een draadloos modem (gratis) in bruikleen, bestaande klanten met een eigen modem mogen betalen!!! En dit krijg je te horen na een lang telefoongesprek a 0.30 per minuut.

Wij hebben behlave internet en vast bellen ook nog 2 mobiele abb lopen bij Telfort, maar dat gaat veranderen. Ik stap over naar een andere provider, spaart een hoop geld. Telfort dankt zijn vaste klant wel heel gemakkelijk af.

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 13 apr 2010 16:55
door stofzuigertje
Als je dit weet kun je toch ook overstappen naar Tele2 of KPN....
en als je volgend jaar weer Telfort zou willen krijg je opnieuw een nieuw gratis modem in bruikleen en nog meestal de eerste maanden nog korting dus ga jaarlijks wisselen want ze willen gezien Uw verhaal blijkbaar geen trouwe jarenlange klanten.

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 13 apr 2010 18:38
door Bob Schurkjens
Ik zou overstappen van Telfort naar Telfort. De opzegtermijn voor je oude Tiscali-abo is maximaal 30 dagen. Tenzij je qua abonnementskosten dan per maand duurder uit bent.

30 euro per maand incl vast bellen
modem in bruikleen


https://www.telfort.nl/overstappen/

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 14 apr 2010 01:17
door SirPeter
Wat blijkt: een ander modem kost € 59,00 excl €14,95 verzendkosten. Een nieuwe klant krijgt echter een draadloos modem (gratis) in bruikleen, bestaande klanten met een eigen modem mogen betalen!!! En dit krijg je te horen na een lang telefoongesprek a 0.30 per minuut.
..... dat u verzekerd bent van gratis vervanging bij eventuele defecten, zolang uw contract loopt.
Ik vind dit heel erg logisch van Telfort.
Is de modem niet officieel dood dan geen nieuwe (gratis) modem.

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 14 apr 2010 09:06
door Frits1956
Ook bij een compleet dood modem krijg je, als je nu een van voor februari 2008 hebt, geen nieuw modem zonder de "bruikleenkosten (zo noemen ze dat bij de klantenservice) te betalen.

Maar goed, ik ga dus gewoon overstappen na de contracttijd (eind juli), alleen nog even kijken naar wie.

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 14 apr 2010 13:45
door Frits1956
Telfort laat me net weten dat mijn klacht gegrond is en zij alsnog, tegen betaling van de verzendkosten, een modem leveren. Kan niet anders dan zeggen.. netjes, bedankt. Ik blijf dus (een tevreden) Telfort- klant!

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 14 apr 2010 16:16
door Doorvragen
ik vind dit erg netjes opgelost
zullen ze door hebben dat service geven in deze tijd de sleutel tot succes is?! hopelijk :wink:

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 31 dec 2011 14:15
door hclout
Mijn abonnement en modem bij Telfort was ongeveer 5 jaar oud.
Ik heb de klantenservice gebeld en aangegeven dat ik een nieuw modem wilde hebben.
Ze boden me netjes twee opties:
- Een vervangend modem voor 59 Euro
- 1 jaar verlenging (1 jaar) met gratis modem en sneller internet en goedkoper bellen.
Daar ik niet van plan was naar een andere provider te gaan was de keuze eenvoudig.....verlenging met gratis nieuw modem (alleen verzendkosten en administratie kosten - 14,95).

Netjes behandeld en afgehandeld

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 31 dec 2011 14:38
door ciske
1 jaar verlenging (1 jaar) met gratis modem en sneller internet en goedkoper bellen.

Ik noem dat niet netjes, eerder uitgekookt.

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 31 dec 2011 15:50
door bprosman
Ik noem dat niet netjes, eerder uitgekookt.
Doen ze wel vaker, toen mijn ex-vrouw ging verhuizen en Telfort Internet+Bellen mee wilde verhuizen vertelden ze dat opzeggen en opnieuw aanvragen eigenlijk veel simpeler was. Inderdaad uitgekookt want nu zat ze er weer minimaal een jaar aan vast. Dit doorzag ze maar omdat ze toch niet van plan was binnen het jaar iets anders te nemen was het geen probleem. Voordeel was inderdaad wel dat je bij oversluiten beschouwd wordt als "nieuwe klant" met bijbehorende voordeeltjes (kortingen).

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 02 jan 2012 07:53
door Dirkie
Tip. Kijk eens op Marktplaats of loop eens bij een lokale kringloop winkel binnen. Daar kun je voor een paar euro een goed Telfort modem kopen. De kosten zijn dan lager dan de verzendkosten die Telfort in rekening brengt :mrgreen:

Re: Nieuw modem nodig bij Telfort??: let op aub!

Geplaatst: 02 jan 2012 10:44
door ciske
Een andere tip...een goede provider geeft die zonder kosten in bruikleen :mrgreen: