LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
monaldo
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2009 09:40

Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door monaldo »

In week 2 hebben wij onze woonkamermeubelen besteld bij Zuiderster in Barendrecht.Deze zouden ongeveer in week 11 geleverd worden.Begin week 11 hebben wij zelf contact opgenomen met de zaak en toen werd ons medegedeeld dat alles binnen was behalve de twee banken.Die zouden einde week 11 binnen komen.Vervolgens hebben we niks meer van Zuiderster vernomen.Begin deze week hebben wij weer contact gezocht met Zuiderster.Vandaag eindelijk bericht gekregen.De stoffen van de banken zijn afgekeurd en daardoor moeten deze opnieuw geproduceerd worden,vroegste levering week 23/24!!Lijkt mij dus dat ze deze bestelling pas nu hebben geplaatst aangezien het over 9 weken pas geleverd wordt.Nu hebben zij ons een voorstel gedaan om gratis tijdelijke banken te krijgen en een vergoeding van €178.Wij hebben daar in totaal €2000 uitgegeven waarvan de banken €1178 bedragen.Wij hebben alles op elkaar afgestemd,zelfs onze open keuken komt overeen met de meubelen,Hierdoor wordt het voor ons erg lastig om elders een soortgelijke set en banken aan te schaffen die in het totaal plaatje passen.Daarnaast is het zo dat overal levertijden van ongeveer 9 weken worden aangehouden waardoor we nog meer benadeeld worden als we van de gehele koop afzien.Meer dan twee maanden zonder meubelen zitten is ook geen oplossing. Lijkt mij dat €178 een belachelijke schadevergoeding is?
Tevens staat er bij de voorwaarden dat als ze meer dan een maand over levertijd zitten we kunnen afzien van de koop en schadevergoeding kunnen krijgen. Hoeveel kunnen we minimaal eisen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

70.000 mi-ni-maal.

16again
Berichten: 16536
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door 16again »

Je krijgt al tijdelijke bank gratis , en zelfs een bedrag. Dit is netjes van de winkel.
Hoeveel kunnen we minimaal eisen?
Laat ik de vraag omdraaien: Hoe groot is de schade die je hierdoor aantoonbaar oploopt?

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

De winkel heeft netjes gehandeld. Nederland .. meer meer meer en vooral voor minder! Heb je je wel eens bedacht dat de winkel je liever ook de banken gisteren leverde? Heb je je wel bedacht dat deze afhankelijk zijn van de leverancier? Doordat Nederland alles goedkoper wil zijn er bijna geen fabrieken meer in Nederland. Alles is tegenwoordig uit de oostblok of zelfs uit china. Helaas leveren deze niet altijd volgens afspraak en is de winkelier de pineut met zulke mensen als u!

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door amelissen »

Hierbij het berichtje wat ik op dezelfde vraag op het Kassa-forum heb geplaatst.

U heeft spullen besteld. Ze kunnen alles leveren, behalve de 2 banken. Daarvoor bieden ze u een leenexemplaar aan. Op zich al heel netjes.Verder ook nog een schadevergoeding van Euro 178, dat is wel zeer coulant.

Natuurlijk is het een fout van de meubelmakerij maar had u liever een foute kleur van de bank gehad? Dan had u ook geklaagd, had de bank weer opgehaald moeten worden enzovoort enzovoort. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en moet u wat langer wachten, dat zal nog wel vaker in het leven gebeuren. Er is een hele mooie oplossing, maar u wilt nog meer eruitslepen. Dat vind ik uitermate schofterig zelf.

U wordt helemaal niet benadeeld, sterker nog u krijgt én een leenbank dus u hoeft helemaal niet zonder meubels te zitten én rond de 20 % op uw aankoopbedrag terug omdat u een aantal weker langer moet wachten.

Van mij pluim voor het meubelbedrijf en een dikke - voor menaldo.

witte angora
Berichten: 32387
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door witte angora »

De stoffen van de banken zijn afgekeurd en daardoor moeten deze opnieuw geproduceerd worden,
Wij hebben daar in totaal €2000 uitgegeven waarvan de banken €1178 bedragen.Wij hebben alles op elkaar afgestemd,zelfs onze open keuken komt overeen met de meubelen,Hierdoor wordt het voor ons erg lastig om elders een soortgelijke set en banken aan te schaffen die in het totaal plaatje passen.
Eigen schuld, had je maar bij Popeliers of Rofra moeten bestellen, dan had je gegarandeerd niet alleen de spullen veel te laat, maar ook beschadigd, verkeerde kleur en snel kapot.

Zuiderstar wil het blijkbaar een stukje beter doen, ik vind dat een grof schandaal, inderdaad. Ze horen gewoon te leveren, ook al krijg je dan afgekeurde troep met de verkeerde kleur. :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door jor »

monaldo schreef:Nu hebben zij ons een voorstel gedaan om gratis tijdelijke banken te krijgen en een vergoeding van €178.Wij hebben daar in totaal €2000 uitgegeven waarvan de banken €1178 bedragen.afzien.Meer dan twee maanden zonder meubelen zitten is ook geen oplossing. Lijkt mij dat €178 een belachelijke schadevergoeding is?
Tevens staat er bij de voorwaarden dat als ze meer dan een maand over levertijd zitten we kunnen afzien van de koop en schadevergoeding kunnen krijgen. Hoeveel kunnen we minimaal eisen?
Minimaal €100.000.- .Het is toch wat, dit bedrijf bied u een redelijke schadevergoeding voor het langer wachten dan afgesproken + gratis tijdelijke banken. Zuiderster uit Barendrecht.doet een prima aanbod en loopt dan tegen 1 of andere gast op die hun nog een veeg na wil geven ook.In dit geval, een goed bedrijf en een hopeloze klant, sorry, anders is het niet.

monaldo
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2009 09:40

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door monaldo »

En wie van jullie geeft mij de garantie dat ze het deze keer wel waarmaken?
Zij leveren een wanprestatie en lossen deze op een reguliere manier op. Aangezien het ook in hun eigen voorwaarden staat dat ze na 1 maand overschrijding de klant een schadevergoeding verschuldigt zijn.

Daarnaast is het heel makkelijk om de fout bij de leverancier neer te leggen. Feit is gewoon dat zij de afgelopen 13 weken niks hebben laten weten van een mislukte productie of wat dan ook. Pas als de klant zelf actie onderneemt en meerdere malen met ze contact opneemt gaan ze het uitzoeken. Dat is toch een schande.

Mijn directe schade valt misschien wel mee. Maar niet alle schade is in geld uit te drukken. Denken jullie trouwens dat zij de schade betalen? Dat zij misschien de huurbank gratis verlenen? Of dat zij die €178 betalen?
Zij zullen dat mooi van de leverancier eisen als dat al niet is vastgesteld in hun overeenkomst.

witte angora
Berichten: 32387
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door witte angora »

monaldo schreef:En wie van jullie geeft mij de garantie dat ze het deze keer wel waarmaken?
Zij leveren een wanprestatie en lossen deze op een reguliere manier op. Aangezien het ook in hun eigen voorwaarden staat dat ze na 1 maand overschrijding de klant een schadevergoeding verschuldigt zijn.

Daarnaast is het heel makkelijk om de fout bij de leverancier neer te leggen. Feit is gewoon dat zij de afgelopen 13 weken niks hebben laten weten van een mislukte productie of wat dan ook. Pas als de klant zelf actie onderneemt en meerdere malen met ze contact opneemt gaan ze het uitzoeken. Dat is toch een schande.

Mijn directe schade valt misschien wel mee. Maar niet alle schade is in geld uit te drukken. Denken jullie trouwens dat zij de schade betalen? Dat zij misschien de huurbank gratis verlenen? Of dat zij die €178 betalen?
Zij zullen dat mooi van de leverancier eisen als dat al niet is vastgesteld in hun overeenkomst.
Feit is dat ik niet naast jou zou willen wonen.

Denk daar maar eens over na.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

monaldo schreef:Die zouden einde week 11 binnen komen.
Dit is geen exacte termijn, dus komt de verkoper niet in verzuim zonder ingebrekenstelling. Een partij is pas gehouden om schade te vergoeding nadat ze in verzuim is gekomen.
monaldo schreef:Tevens staat er bij de voorwaarden dat als ze meer dan een maand over levertijd zitten we kunnen afzien van de koop en schadevergoeding kunnen krijgen. Hoeveel kunnen we minimaal eisen?
Echter, dit veranderd de zaak. Je kunt maximaal de daadwerkelijke aantoonbare geleden schade eisen.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik vind ook erg nette oplossing!
Je krijg nog een geldbedrag toe, meestal krijg je met geluk alleen leenbanken!
Ik vind dat ze het heel netjes hebben opgelost!
compliment voor het bedrijf!
Brenda

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:Feit is dat ik niet naast jou zou willen wonen.

Denk daar maar eens over na.
Eens.

Triest om te moeten constateren dat mensen zo verbitterd en zo ver van de werkelijkheid staan dat zelfs een nette oplossing niet meer wordt gewaardeerd.

Talloze reacties geven aan dat de winkel het netjes oplost en dat de TS te ver gaat zijn eis. Toch blijft de onredelijkheid de boventoon voeren.

Affin: veel plezier met je meubels. Hoewel ik denk dat dit plezier wel zal meevallen, maar dat is wel aan jezelf te danken.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
zelfs onze open keuken komt overeen met de meubelen,
Goh, hebben jullie die stof van de banken dan ook op het gasfornuis en de koelkasten geplakt... :mrgreen:

En dit staat in de algemene voorwaarden van de Zuiderster :
Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend.
Nu toon maar eens dat je een zodanige schade hebt dat een hogere vergoeding noodzakelijk is.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door amelissen »

Een enorme wanprestatie én ze leveren je banken nog veel te laat ook. Oke, bijna 20 % korting op je banken en een leenbank daar ben je niet akkoord mee.
De banken kunnen ze niet op tijd leveren door overmacht bij de bankenfabriek, daar kan het meubelbedrijf ook niets aan veranderen.

Wat heb je dan zelf in gedachten voor een schadevergoeding? Waar zou jij tevreden mee zijn?

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Je zal er maar naast wonen. Wat ik mij afvraag wat zulke mensen zelf voor werk doen. En of hier nooit iets voorkomt waar ze niet veel aan kunnen doen. Ik denk vaak dat zulke mensen veilig op een kantoor zitten. Na 5 uur naar huis gaan zonder hun werk mee te nemen en dan lekker de volgende dag bij het genot van een kop koffie hun taken weer opstarten. Wellicht is het werk te makkelijk zodat hier eigenlijks niks fout kan gaan en dus andere die een fout maken (wat is een fout?!) gelijk willen afstraffen.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is een moment opname; achter de scherm kan van alles spelen waar wij geen zicht op hebben.

monaldo
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2009 09:40

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door monaldo »

Jannes22 schreef:Je zal er maar naast wonen. Wat ik mij afvraag wat zulke mensen zelf voor werk doen. En of hier nooit iets voorkomt waar ze niet veel aan kunnen doen. Ik denk vaak dat zulke mensen veilig op een kantoor zitten. Na 5 uur naar huis gaan zonder hun werk mee te nemen en dan lekker de volgende dag bij het genot van een kop koffie hun taken weer opstarten. Wellicht is het werk te makkelijk zodat hier eigenlijks niks fout kan gaan en dus andere die een fout maken (wat is een fout?!) gelijk willen afstraffen.
Gelijk willen afstraffen? Wat is een fout?
Je kan toch niet beweren dat het een klein foutje is. Als de bank in week 16 geleverd zou worden en dus 5 weken later dan hoor je mij niet klagen. Dat is een foutje en hoeft niet gestraft te worden. Echter 13 weken later leveren is geen klein foutje meer. En ik weet niet waar jullie werken maar voor zulke grote fouten word je zeker op aangesproken.
Feit is dat zij nu pas weer een nieuwe bestelling hebben geplaatst en niet eerder. Als zij het belangrijk vinden dat de klant op tijd beleverd wordt dan hadden zij wel rond week 9 zelf contact genomen met de fabrikant. Dan had ik de banken waarschijnlijk nu over 3 weken gehad ipv 9!!!

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Jannes22 schreef:Je zal er maar naast wonen. Wat ik mij afvraag wat zulke mensen zelf voor werk doen. En of hier nooit iets voorkomt waar ze niet veel aan kunnen doen. Ik denk vaak dat zulke mensen veilig op een kantoor zitten. Na 5 uur naar huis gaan zonder hun werk mee te nemen en dan lekker de volgende dag bij het genot van een kop koffie hun taken weer opstarten. Wellicht is het werk te makkelijk zodat hier eigenlijks niks fout kan gaan en dus andere die een fout maken (wat is een fout?!) gelijk willen afstraffen.
Zoals zon beetje iedereen in dit topic mis je het punt. De klant gaat uit van een bepaalde leverdatum en belt in de week dat het product geleverd moet worden op met het bedrijf. Zie zeggen: geen probleem, eind deze week komt het product aan. Daarna moeten ze zelf weer contact opnemen met het bedrijf om erachter te komen dat het spul "ineens" is afgekeurd.

Het bedrijf bied vervolgens een alternatief aan. De klant kijkt vervolgens op internet om voor hun "leed" het maximale eruit te halen omdat zij de geboden oplossing niet direct acceptabel vinden. Wat is dan het probleem? Dat deze mensen proberen te kijken wat hun goed recht is? Dat ze proberen te kijken of ze voordeel kunnen halen uit deze vervelende situatie? Ik geef ze groot gelijk, zou ik zelf ook gedaan hebben.

Ben je het er niet mee eens? Reageer dan niet.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door amelissen »

monaldo schreef:
Gelijk willen afstraffen? Wat is een fout?
Je kan toch niet beweren dat het een klein foutje is. Als de bank in week 16 geleverd zou worden en dus 5 weken later dan hoor je mij niet klagen. Dat is een foutje en hoeft niet gestraft te worden. Echter 13 weken later leveren is geen klein foutje meer. En ik weet niet waar jullie werken maar voor zulke grote fouten word je zeker op aangesproken.
Feit is dat zij nu pas weer een nieuwe bestelling hebben geplaatst en niet eerder. Als zij het belangrijk vinden dat de klant op tijd beleverd wordt dan hadden zij wel rond week 9 zelf contact genomen met de fabrikant. Dan had ik de banken waarschijnlijk nu over 3 weken gehad ipv 9!!!
Het bedrijf, dat afhankelijk is van de fabriek waar de meubels worden gemaakt, kan niet op tijd leveren. Ze geven je daarvoor bijna 20 % korting én een leenbank voor de periode, maar daar ben je niet tevreden mee. Je vindt dat ze eerder met de fabriek hadden moeten bellen of uw bank wel op tijd geleverd zou worden en dan u hadden moeten informeren. Als het bedrijf dat voor al zijn klanten moet doen dan kosten die 2 banken die nu 1198 euro kosten (hetgeen ik overigens niet super veel geld vind voor 2 banken) aan telefoonkosten buitenland, arbeidsloon, belasting op arbeidsloon etc. een stuk meer.

Ik blijf van mening dat het bedrijf het netjes heeft opgelost en dat u òf aan het mierenneuken bent om uw gelijk te behalen (hetgeen de winkel u al lang heeft gegeven gezien de korting èn de leenbank!) òf er een slaatje uit wilt slaan en heel goedkoop aan een paar banken wilt komen.

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

amelissen schreef: Het bedrijf, dat afhankelijk is van de fabriek waar de meubels worden gemaakt, kan niet op tijd leveren. Ze geven je daarvoor bijna 20 % korting én een leenbank voor de periode, maar daar ben je niet tevreden mee. Je vindt dat ze eerder met de fabriek hadden moeten bellen of uw bank wel op tijd geleverd zou worden en dan u hadden moeten informeren.
Sorry, en wat is daar mis mee? Het is bekend wanneer de bank geleverd zou moeten worden. In het kader van klantvriendelijkheid is 1 belletje naar de fabrikant m.i. echt niet teveel gevraagd! Zelfs niet als ze dit voor al hun klanten moeten doen! Hiermee maak je als meubelzaak juist een positief onderscheid t.o.v. de rest.

Lees het forum eens na. Irritatiepunt 1 is meestal: "We moesten zelf terugbellen" "We werden niet teruggebeld ondanks dat dit afgesproken was" "We moesten er zelf weer achteraan". Mij lijkt dit niet meer dan normaal voor een meubelzaak, maar meestal geld het motto: zodra de koop is gesloten, is de klantvriendelijkheid ver te zoeken.
amelissen schreef: Als het bedrijf dat voor al zijn klanten moet doen dan kosten die 2 banken die nu 1198 euro kosten (hetgeen ik overigens niet super veel geld vind voor 2 banken) aan telefoonkosten buitenland, arbeidsloon, belasting op arbeidsloon etc. een stuk meer.


Van die paar telefoontjes naar de leverancier? Laat ze er dan maar een tientje per bank opgooien. Big whoop.
amelissen schreef: Ik blijf van mening dat het bedrijf het netjes heeft opgelost en dat u òf aan het mierenneuken bent om uw gelijk te behalen (hetgeen de winkel u al lang heeft gegeven gezien de korting èn de leenbank!) òf er een slaatje uit wilt slaan en heel goedkoop aan een paar banken wilt komen.
Dat is uw mening en dat zijn 2 flinke aannames. Misschien is de klant in zijn beleving niet akkoord met de geboden oplossing. Dat is zijn goed recht, ongeacht wat iemand anders ervan vind. Is het dan verkeerd om te vragen wat er allemaal mogelijk is? Is dat miereneuken?

Daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Gesloten