LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] volume reclame
volume reclame
Het lijkt of het steeds erger wordt echt een bron van irritatie. Een aantal jaren geleden is hier wat aan gedaan. Kan Radar hier niets mee? Om deze ergernis zoals blijkt uit de reacties bij heel veel mensen speelt. We gaan ondertussen dat filter uit proberen. Bedankt voor je advies maar staat een gewoon programma dan niet te zacht?
Re: volume reclame
Ooit vernomen dat er maatregelen genomen zouden worden om deze ergernis in te perken. Het schijnt ook niet het volume te zijn maar "compressie" het ontbreken van dynamiek.
Bijzonder irritant overigens. Eigenlijk zouden TV's dat vanzelf moeten kunnen compenseren.
Bijzonder irritant overigens. Eigenlijk zouden TV's dat vanzelf moeten kunnen compenseren.
Re: volume reclame
Volgens mij is het op Nat Geo of Disco: als de reclame van UPC erin hakt, dan is het geluid opeens 2 keer zo hard. Ik denk soms dat ze dat met opzet doen, als het maar opvalt of zo... dat is inderdaad wel eens irritant. Op een gegeven moment heb je het wel gezien (en gehoord). Nu zijn ze op die kanalen ook wel helden als het gaat om het herhalen van dingen..
Re: volume reclame
Waar ik me het meest aan stoor is die onderlinge afspraken tussen de zenders onder druk van de grote reclamejongens.
Normaal kan je naar een ander kanaal zappen als er een reclameblok komt.. Alleen kom je nu vervolgens op 99% van de andere zenders ook reclameblokken tegen. Zelfs op de niet commerciële zenders.
Echt super irritant.
En over dat volume.. Het volume van reclame is normalitair 5 decibel hoger..en dat mag gewoon.. Ook irritant, maar stukken minder als die collectieve reclamebom die je op je afgevuurd krijgt wanneer je eens een avondje op de bank voor de tv wilt ontspannen.
Normaal kan je naar een ander kanaal zappen als er een reclameblok komt.. Alleen kom je nu vervolgens op 99% van de andere zenders ook reclameblokken tegen. Zelfs op de niet commerciële zenders.
Echt super irritant.
En over dat volume.. Het volume van reclame is normalitair 5 decibel hoger..en dat mag gewoon.. Ook irritant, maar stukken minder als die collectieve reclamebom die je op je afgevuurd krijgt wanneer je eens een avondje op de bank voor de tv wilt ontspannen.
Re: volume reclame
Reclame begint in deze tijd steeds aggressievere vormen aan te nemen (helaas). Van pop-ups, smerige trojanen, Google Ads tot de verrekte deur aan deur verkopers en sh*t-telefoontjes op de meest verschrikkelijke tijdstippen. Wat kun je er tegen doen? Niks.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: volume reclame
Gelaten mag de consument toezien hoe er met zijn geld reclame gemaakt wordt.JtC schreef:Reclame begint in deze tijd steeds aggressievere vormen aan te nemen (helaas). Van pop-ups, smerige trojanen, Google Ads tot de verrekte deur aan deur verkopers en sh*t-telefoontjes op de meest verschrikkelijke tijdstippen. Wat kun je er tegen doen? Niks.
Complete legers adverteerders die geen andere keus hebben om mee te gaan in de hardnekkige mythe dat veel reclame maken automatisch tot meer omzet/winst leidt.
Het is een negatieve spiraal voor de consument.
Hoe meer er geadverteerd wordt, hoe sterker het merk wordt waardoor de adverteerder weer meer geld kan (en moet) vragen voor zijn produkt.
Meer reclame maken is dus dubbele ellende voor een consument.
Het maakt produkten onnodig duur en zorgt ervoor dat ontsnappen aan de kakefonie van schreeuwende reclames haast onmogelijk is.
Er is maar 1 wapen wat we als consument kunnen hanteren:
Boycot de ergste schreeuwerds, meestal zijn ze duurder met hun produkten vanwege de vele geldverslindende reclamecampagnes... bij de concurent zult u dan waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59
Re: volume reclame
In de meeste moderne tv's zit een automatische volume regelaar. Deze onderdrukt de harde pieken in de reclame. Deze worden express hard gemaakt om op te vallen. Door deze volume regelaar in te stellen raak je wel je dynamiek kwijt maar ben je verlost van volume verschillen.