Pagina 1 van 1

Montel meubelspecialist

Geplaatst: 21 apr 2010 11:26
door moniqueinacio
Op zaterdag 2 januari heb ik samen met mijn vriend een zwarte leren bankstel gekocht bij Montel meubelspecialist in het Arena meubelboulevard. De verkoper vertelde ons dat de levertijd tussen de 14 en 16 weken zou zijn i.v.m. de feestdagen (kerst en oud en nieuw).

Op maandag 29 maart kreeg ik een telefoontje van de klantenservice met de mededeling dat onze bank geleverd kon worden na Pasen en dan wel op dinsdag 6 april,
“Hoe mooi is dit wel niet he?” zei de medewerker nog enthousiast. Wij waren ontzettend blij want na 3 maanden te hebben gezeten op een verscheurde loveseat kijk je er wel uit naar je nieuwe grote bankstel.
Ze zouden het bankstel leveren in de ochtend tussen 7.00-12.00 uur. Mijn vriend heeft de ochtend vrij moeten nemen hiervoor aangezien wij beide werken. Om 10.30 uur kwamen ze binnen met 2 witte hoofdkussens. Mijn vriend rent naar het raam en ziet ze een witte bank uitladen in plaats van een zwarte die wij hebben besteld! Mijn vriend was sprakeloos en belde mij waardoor ik het verder heb af moeten handelen. Per direct heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Niemand kon mij vertellen wat er fout was gegaan en dat wij de volgende dag pas teruggebeld zouden worden.

Woensdag 7 april word ik om 11.00 uur gebeld door de klantenservice. Zij konden mij nog niet vertellen wat de fout was. Ze dachten aan een vergissing bij het inpakken??! Ik antwoordde toen met “laten we zeggen dat het blijkbaar een fout is geweest in de productie want er zaten namelijk ook 2 hoofdsteunkussens bij zoals we hadden besteld”. Zij vertelde mij dat een vergissing zeker niet het geval zou zijn en gaf ook aan dat zij enkel mailcontact hebben met de fabrikant en niet telefonisch. Dus zou er sowieso binnen 48 uur teruggemaild moeten zijn. Ik zou dus pas maandag 12 april terug worden gebeld.

Diezelfde dag ben ik samen met mijn vriend naar Montel meubelspecialist gegaan om onze verkoper aan te spreken over dit voorval. Tot onze grote verbazing schuift de, tijdens de verkoop een zeer behulpzame en enthousiaste man, ons probleem direct door naar de klantenservice en was verder niet bereidt om ons te helpen. Hiervoor gaf zijn leidinggevende geen toestemming voor. We hebben de verkoper duidelijk laten weten dat wij uiterlijk morgen een antwoord van hem verwachten betreffende onze bestelling.

Donderdag 8 april om 14.30 uur word ik gebeld door de klantenservice met de mededeling: het weldegelijk een fout van de klantenservice is geweest en dat zij een verkeerde kleurcode hebben doorgegeven aan de fabrikant. Afin, hoe word dit nu opgelost was mijn vraag en kreeg als antwoord “Nou mevrouw. we kunnen weer een nieuwe order voor u aanmaken alleen is er wel weer een wachttijd van 3 maanden!! “ Als vergoeding kon zij mij enkel een korting geven van € 150,-.!!! Ik heb vervolgens mijn vriend gebeld en we hebben besloten om onze aanbetaling van € 397,00 terug te vragen aangezien wij niet nog eens 3 maanden willen wachten en wij ook totaal geen vertrouwen meer hebben in deze klantenservice“ De Meubelman”.
Het feit dat de voorheen aardige verkoper zich compleet afscheidde van dit voorval en wij ook niet fatsoenlijk zijn behandeld door de klantenservice zijn ook de redenen geweest om af te zien van de koop.
Ik heb de klantenservice gebeld en aangegeven dat we er van afzien en onze aanbetaling terugwillen omdat we niet van plan zijn nog eens 3 maanden te wachten voor onze bankstel. Hiervoor was toestemming nodig die ze hoe gek het ook klinkt snel voor elkaar kreeg. De aanbetaling zou met 2 a 3 weken worden teruggestort. We wachten het af.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 21 apr 2010 13:38
door Jannes22
Oke. En wat is je punt? Montel heeft een fout gemaakt bij het bestellen. Dom, maar dit kan voorkomen. Maar had je verwacht dan dat je eerst 3 maanden moet wachten dat ze daarna een direct de zwarte aan je konden uitleveren? Een korting van € 150,- is netjes. Het was ook netjes geweest als je gebruik mocht maken van de witte, ik weet niet of dit is gebeurd? Als je nu ergens anders iets besteld moet je ook weer zolang wachten dus het aanbod is niet zo gek toch? Ik snap je frustratie wel maar een fout kan gemaakt worden. Waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 21 apr 2010 20:26
door moniqueinacio
nou wat ik had verwacht was op z'n minst een excuus en een zwarte bank die sneller geleverd zou kunnen worden aangezien het een fout is geweest van de klantenservice. Vind het niet normaal dat je voor een bankstel een half jaar moet wachten. En een korting van €150,00 vind ik te weinig. We hebben een nieuwe bank gekocht en de levertijd is 4 a 5 weken dus een stuk minder dan 3 maanden.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 25 apr 2010 21:28
door Criticaster_01
Luister mevrouw de klager. Verkopers moeten zicht richten op verkoop en klantenservice op service en klachten. Dus dat de verkoper niet met de klacht aan de gang mag van zijn leidinggevende vind ik niet zo gek.

Ik snap wel dat je als klant verwacht dat een andere/nieuwe bank sneller geleverd kan worden, maar dat is helaas niet zo. Een bank is gedeeltelijk maatwerk. Banken staan dus nooit op voorraad bij een leverancier (of je moet naar de goedkopere winkels gaan zoals Seats and Sofas, maar dan is je keuze ook beperkt). De levertijd zal daarom ook altijd hetzelfde zijn als de eerste keer. Uiteindelijk krijg je €150,= korting en laat de klantenservice zien dat ze het ook vervelend vinden. Staat toch gelijk aan excuses wat mij betreft.

Nu moet je uiteindelijk én weer een nieuwe bank uit gaan zoeken en wéér de hoofdprijs betalen. Ik vind het niet echt slim, maar goed dat is mijn mening.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 27 apr 2010 17:31
door D2Freak31
moniqueinacio schreef:nou wat ik had verwacht was op z'n minst een excuus en een zwarte bank die sneller geleverd zou kunnen worden aangezien het een fout is geweest van de klantenservice. Vind het niet normaal dat je voor een bankstel een half jaar moet wachten. En een korting van €150,00 vind ik te weinig. We hebben een nieuwe bank gekocht en de levertijd is 4 a 5 weken dus een stuk minder dan 3 maanden.
Pas op Monique. De mensen die gereageerd hebben op je topic zijn van mening dat je niet voor je recht op mag komen. Want:

* Als je 3 maand hebt uitgekeken naar jullie dure nieuwe bank mag je absoluut niet teleurgesteld zijn als deze in de totaal verkeerde kleur word geleverd! Foutjes worden gemaakt! En deze bank kan met korting alsnog worden verkocht door Montel zonder er verlies op te maken!
* Een schamele 150 € korting (waar ze zelf niets van merken) is "een heel goed tegenbod!"
* Dat de service van het bedrijf waar de bank gekocht is compleet ophoud zodra de koop is gesloten (en doorgeschoven word naar een ander bedrijf, waar ze u volgens mij voor de verkoop van op de hoogte hadden moeten stellen) word gezien als normaal.
* Dat je nu 3 maand langer moet wachten voor de bank geleverd kan worden is niets aan te doen, maar gevoelsmatig geeft dat geen vertrouwen meer in de meubelzaak.
* Waarschijnlijk is het straks ook nog je eigen schuld dat je geen plezier meer kunt hebben van je bank van bijna 2000 €.


Ik zeg: Goed dat jullie andere mensen inzicht geven in de problematiek die je kunt ondervinden bij het kopen van een nieuwe bank.
Goed dat je mensen duidelijk maakt dat service op een laag pitje staat bij Montel. Ze mogen dus helemaal niets voor je doen, dat mag alleen de meubelman, die vaker genoemd word in dit forum.
Goed dat je laat zien hoe nonchalant Montel hiermee omgaat. Tegenwoordig moet je als klant alles maar slikken.

Ik ben blij dat je dit verhaal hebt gepost en ons meer inzicht hebt gegeven in de klachtenafhandeling van Montel. Dit kan veel mensen behoeden voor eenzelfde teleurstelling. Let niet op de negatieve reacties op je verhaal. Zoek op posts van deze mensen, dan merk je snel dat ze niets beters te doen hebben dan andere mensen af te zeuren.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 28 apr 2010 03:19
door crazyme
D2Freak31 schreef:Ik zeg: Goed dat jullie andere mensen inzicht geven in de problematiek die je kunt ondervinden bij het kopen van een nieuwe bank.
Goed dat je mensen duidelijk maakt dat service op een laag pitje staat bij Sanders. Ze mogen dus helemaal niets voor je doen, dat mag alleen de meubelman, die vaker genoemd word in dit forum.
Goed dat je laat zien hoe nonchalant Sanders hiermee omgaat. Tegenwoordig moet je als klant alles maar slikken.
Ik zeg : Wat een vreselijk negatieve benadering van het probleem zeg. En ook bijzonder eenzijdig.

Nog even en de meubelzaak moet psychische begeleiding inschakelen omdat de klant de teleurstelling moet verwerken.
D2Freak31 schreef:Waarschijnlijk is het straks ook nog je eigen schuld dat je geen plezier meer kunt hebben van je bank van bijna 2000 €.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat de bank 2000 euro kost ? Dat lees ik nergens.

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 28 apr 2010 16:01
door D2Freak31
crazyme schreef:Ik zeg : Wat een vreselijk negatieve benadering van het probleem zeg. En ook bijzonder eenzijdig.

Nog even en de meubelzaak moet psychische begeleiding inschakelen omdat de klant de teleurstelling moet verwerken.
Je word steeds beter in het napraten van mij. Ik moet zeggen, nu je mij kopieert lijkt het net of je iets zinnigs bijdraagt aan dit forum.

Enneuh het is niet negatief, de OP verteld haar ervaring met Montel. Voor de zoveelste keer, dat jou mening daarvanaf wijkt, wil nog niet zeggen dat deze mensen dan maar zeuren.
moniqueinacio schreef:nou wat ik had verwacht was op z'n minst een excuus en een zwarte bank die sneller geleverd zou kunnen worden aangezien het een fout is geweest van de klantenservice. Vind het niet normaal dat je voor een bankstel een half jaar moet wachten. En een korting van €150,00 vind ik te weinig. We hebben een nieuwe bank gekocht en de levertijd is 4 a 5 weken dus een stuk minder dan 3 maanden.
Verder stel je een vraag, je krijgt antwoord, maar vervolgens vind je het niet meer nodig om hierop in te gaan?
Hierin geeft de gedupeerde aan dat de korting van 150 € die toegezegd kon worden, in haar ogen te weinig is. En dat ze geen zin heeft om nog eens een verschrikkelijk lange tijd op haar bankstel te wachten. Lijkt mij niet meer dan terecht.
Ook geeft ze aan dat ze bij een andere zaak wel is geslaagd en de bank op korte termijn wel geleverd kan worden. Waarschijnlijk is dat voor haar belangrijker dan 150 € korting. Dat ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.

Iig word duidelijk dat de hansdelswijze die Montel heeft gehanteerd ze een klant heeft gekost. Als je dat niet het OP verhaal kunt halen, wat doe je hier dan?

Re: Montel meubelspecialist

Geplaatst: 28 apr 2010 22:23
door moniqueinacio
Dank je wel D2Freak31, ben blij dat er toch iemand is die mij kant van dit verhaal begrijpt en niet mij als de klager ziet.
Heb dit inderdaad op de forum geplaatst omdat ik de mensen wil waarschuwen voor de klantenservice van Montel / Meubelman.
Mijn aanbetaling heb ik nog steeds niet terug.
Bij Montel moesten we €395,00 aanbetalen en bij de nieuwe meubelzaak maar € 99,00 terwijl onze nieuwe bankstel duurder is.