Dell, wat een hel
Geplaatst: 23 apr 2010 08:24
De communicatie bij Dell en vanuit Dell naar de klant laat sterk te wensen over...
1) Begin april mijn custom Studio XPS systeem besteld, gebruikmakend van een aantal acties, waaronder uitgestelde betaling van 1 jaar (Via Santander/Comfort Card)
2) Comfort Card was erg snel en heeft de uitgestelde betaling zonder meer goedgekeurd. Kort na de bestelling had ik al de bevestiging van hun akkoord binnen.
3) Van Dell hoorde ik maar niets, dus ik probeer ze te bellen. Nergens een telefoonnummer te vinden, blijkt dat telefoonnummer alleen voor klein/grootzakelijk gebruikers te bereiken is. Het ergste is nog wel dat op een locatie waar het nummer wel stond, dit niet werd vermeld. Ik hoopvol bellen, en 4 minuten lang een flink aantal keuzemenu's doorlopen... Om een bandje te horen met "Voor orderstatus controles verwijzen wij u naar http://www.dell.com/myorderstatus"
Tevens probeerde ik via de chat contact te zoeken (dit was me wel gelukt voordat ik een bestelling deed), maar deze werkte ook opeens niet meer, met melding "Tijdelijk niet beschikbaar"?)
4) Ik dus maar mailen in mijn beste Nederlands via hun contactformulier. Vrijdag een mail gestuurd, volgens hun belofte binnen 1 werkdag antwoord. Dit kwam niet, pas de dinsdag erop ontving ik een bericht. In het Engels, door een medewerker uit India
5) Ook kreeg ik, apart van deze mail, een nieuwe orderbevestiging van een van hun NL medewerkers. Zonder telefonisch contact of zonder schriftelijke uitleg hierbij. Ik snapte er niets meer van. Deze bevestigingsmail kwam persoonlijk van deze Dell Medewerker vandaan, met daarin vermeld dat hij mijn accountmanager zou zijn. Ik hem dus meteen teruggemaild met de vraag wat deze tweede orderbevestiging betekende. Je raadt het al: Geen reactie.
6) Daarna krijg ik een waarschuwingsmail van een automatisch Dell Systeem dat er dubbele orders instaan?
Ik weet niet welke order ik moet kiezen, gezien voor elke order wel iets is te zeggen (Mijn eigen geplaatste order: Weet ik zeker dat alles klopt / Nieuwe order van de Dell medewerker: factuuradres is anders (die van Santander)
Wederom stuur ik hierover een mail naar mijn zogenaamde accountmanager. Wederom geen reactie. Een uur later krijg ik een out of office melding, met warempel een backup-collega die ik kon mailen. Dit gedaan, en waarachtig werd ik binnen een uur teruggebeld. Een aantal vragen werden beantwoord, ik moest maar kiezen voor de nieuwe order (Door Dell Medewerker geplaatst) want dan had ik een NL accountmanager. Als ik hier niet voor koos, zou ik te maken krijgen met hun Engelse/ Indiase helpdesk.
7) Ik denk, ik doe wijs en volg hun advies op. Ik koos voor de meest recente order, die was geplaatst door mijn 'accountmanager'. Ik kreeg een paar uur later een automatische bevestiging met daarin vermeld dat mijn oudste/eigen geplaatste order was geannulleerd, "omdat ze meerdere malen hadden geprobeerd contact te zoeken maar dit niet was gelukt"?
(Maar goed, hij was geannuleerd, dus ik nam het maar voor lief).
8- Zowaar kreeg ik voor de eerste keer een mail van mijn accountmanager, die reageerde op mijn vraag of de bevestigde betaling van Santander voor de OUDE bestelling, overgeplaatst was naar de nieuwe order. Reactie: Ja, alles is prima geregeld. Er was een kleine achterstand bij de betalingsafdeling die lease-aanvragen afhandelde maar ze zouden er 'alles' aan doen om dit op te lossen.
9) En je raadt het al: Ik kreeg vanmorgen een betalingsherinnering van Dell met het verzoek eerst te betalen voordat de bestelling uitgevoerd zou worden
Ik ben Dell spuugzat. Ik hoop dat ze de rest van de order nu eens wel goed kunnen afhandelen, met heldere communicatie.
Uiteraard zal er nog veel fout gaan en dit is ook de laatste keer dat ik iets bij Dell bestel. Wat een hel!
1) Begin april mijn custom Studio XPS systeem besteld, gebruikmakend van een aantal acties, waaronder uitgestelde betaling van 1 jaar (Via Santander/Comfort Card)
2) Comfort Card was erg snel en heeft de uitgestelde betaling zonder meer goedgekeurd. Kort na de bestelling had ik al de bevestiging van hun akkoord binnen.
3) Van Dell hoorde ik maar niets, dus ik probeer ze te bellen. Nergens een telefoonnummer te vinden, blijkt dat telefoonnummer alleen voor klein/grootzakelijk gebruikers te bereiken is. Het ergste is nog wel dat op een locatie waar het nummer wel stond, dit niet werd vermeld. Ik hoopvol bellen, en 4 minuten lang een flink aantal keuzemenu's doorlopen... Om een bandje te horen met "Voor orderstatus controles verwijzen wij u naar http://www.dell.com/myorderstatus"
Tevens probeerde ik via de chat contact te zoeken (dit was me wel gelukt voordat ik een bestelling deed), maar deze werkte ook opeens niet meer, met melding "Tijdelijk niet beschikbaar"?)
4) Ik dus maar mailen in mijn beste Nederlands via hun contactformulier. Vrijdag een mail gestuurd, volgens hun belofte binnen 1 werkdag antwoord. Dit kwam niet, pas de dinsdag erop ontving ik een bericht. In het Engels, door een medewerker uit India
5) Ook kreeg ik, apart van deze mail, een nieuwe orderbevestiging van een van hun NL medewerkers. Zonder telefonisch contact of zonder schriftelijke uitleg hierbij. Ik snapte er niets meer van. Deze bevestigingsmail kwam persoonlijk van deze Dell Medewerker vandaan, met daarin vermeld dat hij mijn accountmanager zou zijn. Ik hem dus meteen teruggemaild met de vraag wat deze tweede orderbevestiging betekende. Je raadt het al: Geen reactie.
6) Daarna krijg ik een waarschuwingsmail van een automatisch Dell Systeem dat er dubbele orders instaan?
Ik weet niet welke order ik moet kiezen, gezien voor elke order wel iets is te zeggen (Mijn eigen geplaatste order: Weet ik zeker dat alles klopt / Nieuwe order van de Dell medewerker: factuuradres is anders (die van Santander)
Wederom stuur ik hierover een mail naar mijn zogenaamde accountmanager. Wederom geen reactie. Een uur later krijg ik een out of office melding, met warempel een backup-collega die ik kon mailen. Dit gedaan, en waarachtig werd ik binnen een uur teruggebeld. Een aantal vragen werden beantwoord, ik moest maar kiezen voor de nieuwe order (Door Dell Medewerker geplaatst) want dan had ik een NL accountmanager. Als ik hier niet voor koos, zou ik te maken krijgen met hun Engelse/ Indiase helpdesk.
7) Ik denk, ik doe wijs en volg hun advies op. Ik koos voor de meest recente order, die was geplaatst door mijn 'accountmanager'. Ik kreeg een paar uur later een automatische bevestiging met daarin vermeld dat mijn oudste/eigen geplaatste order was geannulleerd, "omdat ze meerdere malen hadden geprobeerd contact te zoeken maar dit niet was gelukt"?
(Maar goed, hij was geannuleerd, dus ik nam het maar voor lief).
8- Zowaar kreeg ik voor de eerste keer een mail van mijn accountmanager, die reageerde op mijn vraag of de bevestigde betaling van Santander voor de OUDE bestelling, overgeplaatst was naar de nieuwe order. Reactie: Ja, alles is prima geregeld. Er was een kleine achterstand bij de betalingsafdeling die lease-aanvragen afhandelde maar ze zouden er 'alles' aan doen om dit op te lossen.
9) En je raadt het al: Ik kreeg vanmorgen een betalingsherinnering van Dell met het verzoek eerst te betalen voordat de bestelling uitgevoerd zou worden
Ik ben Dell spuugzat. Ik hoop dat ze de rest van de order nu eens wel goed kunnen afhandelen, met heldere communicatie.
Uiteraard zal er nog veel fout gaan en dit is ook de laatste keer dat ik iets bij Dell bestel. Wat een hel!