Zoals al eerder vermeld: laat je niet bang maken! Dat is juist wat ze bij Editie Enigma willen. Ik heb gedreigd met het doen van aangifte en toen waren ze ineens wel schappelijk. Beetje vreemd he? Het is dat ik krap in mijn tijd zit maar anders zou ik alsnog aangifte doen. Ik zet hier nu mijn verhaal neer om andere mensen te overtuigen van het feit dat Editie Enigma fout is en dat zij geen poot hebben om op te staan. Hieronder mijn mailcontact. Ze sturen iedereen dezelfde standaard mailtjes.
Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 12:50 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Abonnement?!
Beste heer/mevrouw,
Tot mijn grote verbazing ontving ik een factuur (factuurnummer 00092785) van jullie. Ik heb nooit om een abonnement gevraagd dus ik ga het abonnement ook niet betalen. Ik heb getracht jullie telefonisch te bereiken maar dit is tot op heden niet gelukt. Ik verwacht van jullie dat jullie per direct mijn naam uit het klantenbestand verwijderen. Gebeurt dit niet dan onderneem ik stappen.
Ik verwacht van u dat u bovenstaande uitvoert. Tevens verwacht ik een ontvangstbevestiging van u.
Met vriendelijke groeten,
Subject: RE: Abonnement?!
Date: Fri, 25 Jun 2010 14:21:50 +0200
From:
[email protected]
To:
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.
Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.
Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.
Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.
Hopende u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 2:49 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Beste meneer/mevrouw,
Ik weet heel goed wat afgesproken is. Ik heb getracht het abonnement te annuleren na een mailtje maar dit lukte toen niet aangezien dit pas vanaf een bepaalde datum kon wat ik bovendien ook raar vind. Dit mailtje kon ik daarna nergens meer vinden in mijn mailbox zodat ik geen enkele contactgegevens van jullie had. Toen dacht ik: ik wacht het proefexemplaar af om het dan alsnog meteen te annuleren. Echter deze heb ik NOOIT ontvangen. Ik vermoed zelfs dat jullie deze NOOIT verstuurd hebben. Ik ben hier erg boos om aangezien ik altijd heel consequent ben in het afhandelen van zaken. Ik verwacht van jullie dat jullie mij in deze tegemoet komen.
Mvg,
Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sat, 26 Jun 2010 16:46:36 +0200
From:
[email protected]
To:
Geachte mevrouw,
Op de website en bij het magazine zat voldoende informatie over ons om contact op te kunnen nemen.
Totstandkoming van het abonnement
Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.
Afkoopregeling om het abonnement per direct stop te zetten
U heeft aangegeven toch geen prijs te stellen op dit abonnement. Daarom hebben we in ieder geval het abonnement aan het einde van de periode stopgezet. En hoewel het niet gebruikelijk is dat een uitgever zijn abonnees ontslaat van een abonnementsverplichting hebben we besloten om u toch een afkoopregeling aan te bieden. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)
Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.
We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Debiteurenadministratie
Calatus BV / editie enigma
Van:
Verzonden: Saturday, June 26, 2010 11:03 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Urgentie: Hoog
Volgens mij kunt u niet lezen: ik heb NOOIT een proefexemplaar ontvangen. Daardoor heb ik ook niet de mogelijkheid gehad om iets op te kunnen zeggen. Jullie zijn bij deze in gebreke gebleven, en niet ik. U kunt dreigen wat u wilt, betalen zal ik NOOIT. Er worden leden gewerfd onder valse voorwendselen. U kunt dit niet ontkennen. Ik ben er namelijk van op de hoogte dat jullie bekend zijn bij Radar en Kassa en dan bedoel ik niet in positieve zin. U zal zich moeten schamen om zo aan klanten te komen. Bovendien ben ik er van op de hoogte dat wat jullie doen niet rechtsgeldig is. Verder heb ik geen zin om me bezig te houden met deze onzin want ik heb wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan oplichterij. Dus ik verzoek u nogmaals dringend mij uit uw klantenbestand te verwijderen en me NOOIT meer met uw rommel lastig te vallen.
Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sun, 27 Jun 2010 20:15:33 +0200
From:
[email protected]
To:
Geachte heer/mevrouw,
Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.
U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.
Afkoopregeling
In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)
Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.
Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van den Nieuwenhof
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van:
Verzonden: Sunday, June 27, 2010 10:08 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Jullie sturen de boel bewust niet op, dus bekijk het maar. Beetje vreemd dat iedereen hier last van heeft en dat de exemplaren met factuur wel altijd aankomen. De verantwoordelijkheid ligt bij jullie om iets te versturen, niet bij mij. Ook erg zwak om een standaard mailtje als reactie te sturen.
Wanneer jullie hier niet direct mee ophouden doe ik komende week aangifte van oplichterij.
Nogmaals: betalen doe ik NOOIT. Dus stop je energie maar ergens anders in.
Subject: RE: Abonnement?!
Date: Mon, 28 Jun 2010 10:29:03 +0200
From:
[email protected]
To:
Geachte heer/mevrouw,
Uw abonnement is inmiddels geannuleerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Van:
Verzonden: Monday, June 28, 2010 7:11 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Ik wil tevens een bevestiging dat ik de factuur niet hoef te betalen anders doe ik alsnog aangifte.
Alvast bedankt.
RE: Abonnement?!
Van: Editie Enigma, Klantenservice (
[email protected])
Verzonden: dinsdag 29 juni 2010 7:46:03
Aan:
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------