Telfort schrijft onterecht €2365,62 af, doet niks met klacht
Geplaatst: 27 apr 2010 23:22
Verhaal in het kort:
Telfort schrijft onterecht €2365,62 af. Gestorneerd. Maar factuur blijft staan als 'onbetaald'
Verhaal in het lang:
Vorige maand (24 maart) was ik op studiereis in Marokko alwaar ik mijn maandelijkse smsje van Telfort kreeg met mijn nieuwe factuurbedrag.
"Beste klant, uw laatste rekening met een bedrag van E2365,62 is beschikbaar op Telfort.nl. Dit bedrag zal rond 29-03-2010 van uw rekening afgeschreven worden".
Mijn normale abonnementskosten zijn 30 euro, maar door wat 'foutjes' met 3G gebruik in het buitenland waren mijn rekeningen in jan. en feb. maarliefst boven de 100 euro (5,95 per mb!). Nu is dit natuurlijk een belachelijk bedrag voor het kijken van 3 filmpjes op Youtube, maar ok, ik had dit kunnen weten en voorkomen.
Maar na het ontvangen en betalen van deze facturen van meer dan 100 euro ben ik goed gaan letten op mijn data gebruik in het buitenland en was deze nieuwe factuur van meer dan 2000 euro een echte verassing.
Even kijken op 'Mijn Telfort' leerde mij dat er een fout gemaakt was door Telfort. Mijn gebruikerskosten (kosten buiten de bundel) bleken €1,- te zijn. Maar mijn abonnementskosten waren €2364,62! Ze hadden al mijn kosten vanaf 11-09-2006 nogmaals in rekening gebracht!
Ik heb vanuit Marokko de klantenservice gebeld (€0,30 per minuut + kosten bellen in het buitenland a €0,50 per minuut?).. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik al zeker 10 minuten verder.. Ze erkenden de fout en deze zou hersteld worden.
Bij terugkomst (26 maart) zag ik dat de factuur nog steeds op Mijn Telfort stond, dus ik belde er weer achteraan. Na weer een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gezeten te hebben om alles uit te leggen stelde de medewerker me gerust "we trekken de automatische incasso in en de factuur wordt aangepast".
Een dag later stond ik in de AH mijn boodschappen te pinnen en ja hoor "Geen Saldo".
€2364,62 afgeschreven! Direct met de Rabobank gebeld (wederom kosten gemaakt) en het geld gestorneerd.
Ik heb wederom gebeld met Telfort. Weeer het hele verhaal voorgelegd, weeer gelijk gekregen. 1000 maal excuses etc.. De beste vrouw zei uit het niets 'we maken u €1900,-' over..
Met verbazing zei ik haar het volgende:
Ik: "Ik heb u net uitgelegd dat ik het geld gestorneerd heb. Dit betekent terugvorderen. Dus ik heb het al terug!"
Telfort: "Wat is het probleem dan?"
Ik: "Dat de factuur nog steeds als 'niet betaald' staat.
Telfort: "Ok, dat zal ik regelen"
Ik: "Ok, fijn. U zei trouwens €1900,-. Dat is nog €400,- te weinig.
Telfort: "Nee meneer, dat is het bedrag dat u moet betalen"
Ik: "Ik ben €1,08 over mijn bundel gegaan! Dat maakt samen een kleine 30 euro! Heeft u de BTW wel meegerekend?"
Telfort: "Ah nee, sorry! Excuses!"
Sinds dit telefoontje niks meer gehoord van Telfort.
Ik heb deze maand ook nog eens 2 keer een mailtje gestuurd via het contactformulier, hier heb ik geen antwoord op gekregen, terwijl op de site 'reactie binnen 2 werkdagen' staat.
Nu, een maand later, staat de factuur er nog steeds. Maar het bedrag is veranderd naar €127,05, waarom weet ik niet:
20-03-2010 factuurnummer 100366400 30-03-2010 open €2365.62 openstaand €127.05
Voor maart moet ik volgens mijn eigen administratie nog €28,49 aan abonnementskosten betalen en €1,08 aan gebruikerskosten.
Daarnaast kan ik maximaal €10,- teruggestort krijgen voor mijn belkosten. Dit is me nu 4x beloofd per telefoon, maar nooit gekregen. Uiteraard is deze 10 euro maar een fractie van de kosten die ik heb gemaakt.
Kan ik een schadeclaim o.i.d. indienen? Moet ik via de rechter Telfort dwingen te luisteren en te handelen?
Ik kan HE-LE-MAAL niks doen aan deze situatie.
Ik ben al 4 jaar klant bij Telfort en heb altijd met rekeningen meteen betaald.
Ik word er echt moedeloos van. En het bezorgt me veel stress.
De slecht bereikbare klantenservice zegt telkens 'spijt' te hebben, maar er veranderd niks!
Telfort schrijft onterecht €2365,62 af. Gestorneerd. Maar factuur blijft staan als 'onbetaald'
Verhaal in het lang:
Vorige maand (24 maart) was ik op studiereis in Marokko alwaar ik mijn maandelijkse smsje van Telfort kreeg met mijn nieuwe factuurbedrag.
"Beste klant, uw laatste rekening met een bedrag van E2365,62 is beschikbaar op Telfort.nl. Dit bedrag zal rond 29-03-2010 van uw rekening afgeschreven worden".
Mijn normale abonnementskosten zijn 30 euro, maar door wat 'foutjes' met 3G gebruik in het buitenland waren mijn rekeningen in jan. en feb. maarliefst boven de 100 euro (5,95 per mb!). Nu is dit natuurlijk een belachelijk bedrag voor het kijken van 3 filmpjes op Youtube, maar ok, ik had dit kunnen weten en voorkomen.
Maar na het ontvangen en betalen van deze facturen van meer dan 100 euro ben ik goed gaan letten op mijn data gebruik in het buitenland en was deze nieuwe factuur van meer dan 2000 euro een echte verassing.
Even kijken op 'Mijn Telfort' leerde mij dat er een fout gemaakt was door Telfort. Mijn gebruikerskosten (kosten buiten de bundel) bleken €1,- te zijn. Maar mijn abonnementskosten waren €2364,62! Ze hadden al mijn kosten vanaf 11-09-2006 nogmaals in rekening gebracht!
Ik heb vanuit Marokko de klantenservice gebeld (€0,30 per minuut + kosten bellen in het buitenland a €0,50 per minuut?).. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik al zeker 10 minuten verder.. Ze erkenden de fout en deze zou hersteld worden.
Bij terugkomst (26 maart) zag ik dat de factuur nog steeds op Mijn Telfort stond, dus ik belde er weer achteraan. Na weer een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gezeten te hebben om alles uit te leggen stelde de medewerker me gerust "we trekken de automatische incasso in en de factuur wordt aangepast".
Een dag later stond ik in de AH mijn boodschappen te pinnen en ja hoor "Geen Saldo".
€2364,62 afgeschreven! Direct met de Rabobank gebeld (wederom kosten gemaakt) en het geld gestorneerd.
Ik heb wederom gebeld met Telfort. Weeer het hele verhaal voorgelegd, weeer gelijk gekregen. 1000 maal excuses etc.. De beste vrouw zei uit het niets 'we maken u €1900,-' over..
Met verbazing zei ik haar het volgende:
Ik: "Ik heb u net uitgelegd dat ik het geld gestorneerd heb. Dit betekent terugvorderen. Dus ik heb het al terug!"
Telfort: "Wat is het probleem dan?"
Ik: "Dat de factuur nog steeds als 'niet betaald' staat.
Telfort: "Ok, dat zal ik regelen"
Ik: "Ok, fijn. U zei trouwens €1900,-. Dat is nog €400,- te weinig.
Telfort: "Nee meneer, dat is het bedrag dat u moet betalen"
Ik: "Ik ben €1,08 over mijn bundel gegaan! Dat maakt samen een kleine 30 euro! Heeft u de BTW wel meegerekend?"
Telfort: "Ah nee, sorry! Excuses!"
Sinds dit telefoontje niks meer gehoord van Telfort.
Ik heb deze maand ook nog eens 2 keer een mailtje gestuurd via het contactformulier, hier heb ik geen antwoord op gekregen, terwijl op de site 'reactie binnen 2 werkdagen' staat.
Nu, een maand later, staat de factuur er nog steeds. Maar het bedrag is veranderd naar €127,05, waarom weet ik niet:
20-03-2010 factuurnummer 100366400 30-03-2010 open €2365.62 openstaand €127.05
Voor maart moet ik volgens mijn eigen administratie nog €28,49 aan abonnementskosten betalen en €1,08 aan gebruikerskosten.
Daarnaast kan ik maximaal €10,- teruggestort krijgen voor mijn belkosten. Dit is me nu 4x beloofd per telefoon, maar nooit gekregen. Uiteraard is deze 10 euro maar een fractie van de kosten die ik heb gemaakt.
Kan ik een schadeclaim o.i.d. indienen? Moet ik via de rechter Telfort dwingen te luisteren en te handelen?
Ik kan HE-LE-MAAL niks doen aan deze situatie.
Ik ben al 4 jaar klant bij Telfort en heb altijd met rekeningen meteen betaald.
Ik word er echt moedeloos van. En het bezorgt me veel stress.
De slecht bereikbare klantenservice zegt telkens 'spijt' te hebben, maar er veranderd niks!