Pagina 1 van 1

(N)ever ending story ?.......

Geplaatst: 28 apr 2010 02:38
door L.Rozenwater
Een ouder echtpaar waar ik mee bevriend ben besloot te gaan verhuizen. Ze hadden op hun oude adres ISDN en adsl (Het Net) Omdat deze mensen geen ISDN meer nodig hebben en vrij weinig bellen, werd besloten om het ISDN abo te beeindigen en op het nieuwe adres internet plus bellen (KPN) te nemen.

In januari werd e.e.a geregeld en in maart hadden ze de bevestigingen plus een pakket met een experiabox. De bevestiging was dat de aansluiting in de nieuwe woning 12 april opgeleverd zou worden. So far so good zou je denken.

20 april ben ik in hun oude woning geweest om nog wat spullen op te ruimen. Tot mijn stomme verbazing zat meneer daar nog te bellen. Met KPN wel te verstaan......
(lijn dus niet afgesloten wat mij het ergste deed vrezen) Enkele dagen later naar hun nieuwe adres. Vol goede moed de experiabox aangesloten. Echter wat er ook gebeurde, geen linesync...... :evil:

Meneer heeft toen via zijn mobieltje in totaal enkele uren bij de helpdesk van KPN aan de lijn gehangen, waarbij door de KPN kant steeds beloftes werden gedaan en weer gebroken.... :?

Gisteren was het dan blijkbaar eindelijk zo ver. Enthousiast belde meneer mij op om te vertellen dat hij een sms van KPN had ontvangen met de mededeling dat zijn lijn was opgeleverd en werd hij nog (sarcastisch) gefeliciteerd met zijn nieuwe woning. :shock:

Ben naar de mensen toegegaan om de installatie af te ronden. Althans was dat de bedoeling. :mrgreen: Helaas pindakaas, geen linesync :evil:
We hebben daarna (binnen 2 gesprekken) samen 2 uur aan de lijn gehangen (via mobieltje dus weer).

Om een lang verhaal even wat in te korten: Ik kwam er achter dat het pakket met de experiabox bedoeld was voor een eh...... isdn lijn.
Dat feit kon KPN dus niets mee want ze wisten niet wat voor soort lijn meneer had. Dat konden ze ook niet meten omdat er geen lijn was, ofwel ze waren niet aangesloten en KPN had dus weer niets opgeleverd. Na het nodige kastje-muur werk kwam men bij KPN tot een verbijsterende conclusie: meneer had op zijn oude adres een zakelijke aansluiting en op het nieuwe een prive en dat moest nog administratief worden verwerkt. Moest meneer nog wel even zelf regelen.

Ander nummer gebeld om dat te regelen. We dachten dat we alles nu goed zou komen maar....... helaas pindakaas :shock:

Wat hadden ze bij KPN nu weer bedacht ? Nou, KPN kon de lijn met de beste wil van de wereld niet opgeleveren want........de vorige bewoonster had de lijn niet opgezegd :( DAT moest dus eerst nog geregeld worden.
Meneer had het telefoonboek voor zich liggen en zocht het nummer op van de vorige bewoonster (Let op: nog op het oude adres waar nu mijn kennissen wonen) Ik zei tegen meneer:"Belt u dat nummer eens." Zo gezegd, zo gedaan. En wie kregen we aan de lijn ? Juist, de vorige bewoonster op haar nieuwe adres.
Zij bleek haar verhuizing bij KPN (OOK een langdurige kwestie) dus netjes geregeld te hebben.

Bleven wij achter met de vraag hoe dat stelletje incompetente KPN'ers DAT nu weer zal verklaren en nog belangrijker: wanneer zullen deze mensen weer gewoon kunnen bellen en internetten ?

Ik heb meneer geadviseerd om maar eens persoonlijk bij de kpn-winkel langs te gaan (met een wee gevoel in de maagstreek)

Wordt vervolgd.

Re: (N)ever ending story ?.......

Geplaatst: 30 apr 2010 03:06
door L.Rozenwater
Meneer is gisteren bij de lokale kpn winkel geweest. Resultaat: het duurt nog ongeveer 4 weken eer hij internet plus bellen heeft........

Ik heb slechts heel kort met de man gesproken. Zelf heb ik het vage vermoeden, dat er "gewoon" een nieuwe aanvraag ingediend moest worden. Zodra ik meer weet: wordt vervolgd....

Nog een ander gevalletje KPN: Andere kennis had een domeinnaam met serverruimte van kpn. Kennis zegt serverruimte op; wil domeinnaam met bijbehorende email adres houden. Geen probleem voor KPN natuurlijk.
Het resultaat is dat deze kennis nu niets meer heeft :shock: (dus ook geen telefonie en internet meer)
Ook deze kwestie loopt nog......

OK, nog eentje dan als afsluiter voor vandaag: een aantal maanden geleden zegt weer een andere kennis zijn abo op bij "Het Net" en ook zijn vaste telefoonaansluiting. Hij besteld via een BBNed provider een internetaansluiting (betaalt wat extra's omdat er geen kpn abo meer is). E.e.a. moest in principe naadloos verlopen; immers alles was tijdig geregeld. Je raadt het natuurlijk al: weer was kpn de spelbreker en zat de man ruim 14 dagen zonder internet omdat kpn zijn zaakjes weer niet voor elkaar had, waardoor de nieuwe provider gewoonweg niet anders kon dan wachten.......

De organisatie zoals die bij kpn geregeld is doet me aan een stukje cabaret denken, waarbij aan een paar soldaten uit een compagnie wordt verteld dat er een zonsverduistering op komst is. Het verhaal gaat de kazerne door waarbij de laatste soldaten schouderophalend zeggen dat er in de kantine een voorstelling komt met de titel "breng eens een zonnetje".