(N)ever ending story ?.......
Geplaatst: 28 apr 2010 02:38
Een ouder echtpaar waar ik mee bevriend ben besloot te gaan verhuizen. Ze hadden op hun oude adres ISDN en adsl (Het Net) Omdat deze mensen geen ISDN meer nodig hebben en vrij weinig bellen, werd besloten om het ISDN abo te beeindigen en op het nieuwe adres internet plus bellen (KPN) te nemen.
In januari werd e.e.a geregeld en in maart hadden ze de bevestigingen plus een pakket met een experiabox. De bevestiging was dat de aansluiting in de nieuwe woning 12 april opgeleverd zou worden. So far so good zou je denken.
20 april ben ik in hun oude woning geweest om nog wat spullen op te ruimen. Tot mijn stomme verbazing zat meneer daar nog te bellen. Met KPN wel te verstaan......
(lijn dus niet afgesloten wat mij het ergste deed vrezen) Enkele dagen later naar hun nieuwe adres. Vol goede moed de experiabox aangesloten. Echter wat er ook gebeurde, geen linesync......
Meneer heeft toen via zijn mobieltje in totaal enkele uren bij de helpdesk van KPN aan de lijn gehangen, waarbij door de KPN kant steeds beloftes werden gedaan en weer gebroken....
Gisteren was het dan blijkbaar eindelijk zo ver. Enthousiast belde meneer mij op om te vertellen dat hij een sms van KPN had ontvangen met de mededeling dat zijn lijn was opgeleverd en werd hij nog (sarcastisch) gefeliciteerd met zijn nieuwe woning.
Ben naar de mensen toegegaan om de installatie af te ronden. Althans was dat de bedoeling. Helaas pindakaas, geen linesync
We hebben daarna (binnen 2 gesprekken) samen 2 uur aan de lijn gehangen (via mobieltje dus weer).
Om een lang verhaal even wat in te korten: Ik kwam er achter dat het pakket met de experiabox bedoeld was voor een eh...... isdn lijn.
Dat feit kon KPN dus niets mee want ze wisten niet wat voor soort lijn meneer had. Dat konden ze ook niet meten omdat er geen lijn was, ofwel ze waren niet aangesloten en KPN had dus weer niets opgeleverd. Na het nodige kastje-muur werk kwam men bij KPN tot een verbijsterende conclusie: meneer had op zijn oude adres een zakelijke aansluiting en op het nieuwe een prive en dat moest nog administratief worden verwerkt. Moest meneer nog wel even zelf regelen.
Ander nummer gebeld om dat te regelen. We dachten dat we alles nu goed zou komen maar....... helaas pindakaas
Wat hadden ze bij KPN nu weer bedacht ? Nou, KPN kon de lijn met de beste wil van de wereld niet opgeleveren want........de vorige bewoonster had de lijn niet opgezegd DAT moest dus eerst nog geregeld worden.
Meneer had het telefoonboek voor zich liggen en zocht het nummer op van de vorige bewoonster (Let op: nog op het oude adres waar nu mijn kennissen wonen) Ik zei tegen meneer:"Belt u dat nummer eens." Zo gezegd, zo gedaan. En wie kregen we aan de lijn ? Juist, de vorige bewoonster op haar nieuwe adres.
Zij bleek haar verhuizing bij KPN (OOK een langdurige kwestie) dus netjes geregeld te hebben.
Bleven wij achter met de vraag hoe dat stelletje incompetente KPN'ers DAT nu weer zal verklaren en nog belangrijker: wanneer zullen deze mensen weer gewoon kunnen bellen en internetten ?
Ik heb meneer geadviseerd om maar eens persoonlijk bij de kpn-winkel langs te gaan (met een wee gevoel in de maagstreek)
Wordt vervolgd.
In januari werd e.e.a geregeld en in maart hadden ze de bevestigingen plus een pakket met een experiabox. De bevestiging was dat de aansluiting in de nieuwe woning 12 april opgeleverd zou worden. So far so good zou je denken.
20 april ben ik in hun oude woning geweest om nog wat spullen op te ruimen. Tot mijn stomme verbazing zat meneer daar nog te bellen. Met KPN wel te verstaan......
(lijn dus niet afgesloten wat mij het ergste deed vrezen) Enkele dagen later naar hun nieuwe adres. Vol goede moed de experiabox aangesloten. Echter wat er ook gebeurde, geen linesync......
Meneer heeft toen via zijn mobieltje in totaal enkele uren bij de helpdesk van KPN aan de lijn gehangen, waarbij door de KPN kant steeds beloftes werden gedaan en weer gebroken....
Gisteren was het dan blijkbaar eindelijk zo ver. Enthousiast belde meneer mij op om te vertellen dat hij een sms van KPN had ontvangen met de mededeling dat zijn lijn was opgeleverd en werd hij nog (sarcastisch) gefeliciteerd met zijn nieuwe woning.
Ben naar de mensen toegegaan om de installatie af te ronden. Althans was dat de bedoeling. Helaas pindakaas, geen linesync
We hebben daarna (binnen 2 gesprekken) samen 2 uur aan de lijn gehangen (via mobieltje dus weer).
Om een lang verhaal even wat in te korten: Ik kwam er achter dat het pakket met de experiabox bedoeld was voor een eh...... isdn lijn.
Dat feit kon KPN dus niets mee want ze wisten niet wat voor soort lijn meneer had. Dat konden ze ook niet meten omdat er geen lijn was, ofwel ze waren niet aangesloten en KPN had dus weer niets opgeleverd. Na het nodige kastje-muur werk kwam men bij KPN tot een verbijsterende conclusie: meneer had op zijn oude adres een zakelijke aansluiting en op het nieuwe een prive en dat moest nog administratief worden verwerkt. Moest meneer nog wel even zelf regelen.
Ander nummer gebeld om dat te regelen. We dachten dat we alles nu goed zou komen maar....... helaas pindakaas
Wat hadden ze bij KPN nu weer bedacht ? Nou, KPN kon de lijn met de beste wil van de wereld niet opgeleveren want........de vorige bewoonster had de lijn niet opgezegd DAT moest dus eerst nog geregeld worden.
Meneer had het telefoonboek voor zich liggen en zocht het nummer op van de vorige bewoonster (Let op: nog op het oude adres waar nu mijn kennissen wonen) Ik zei tegen meneer:"Belt u dat nummer eens." Zo gezegd, zo gedaan. En wie kregen we aan de lijn ? Juist, de vorige bewoonster op haar nieuwe adres.
Zij bleek haar verhuizing bij KPN (OOK een langdurige kwestie) dus netjes geregeld te hebben.
Bleven wij achter met de vraag hoe dat stelletje incompetente KPN'ers DAT nu weer zal verklaren en nog belangrijker: wanneer zullen deze mensen weer gewoon kunnen bellen en internetten ?
Ik heb meneer geadviseerd om maar eens persoonlijk bij de kpn-winkel langs te gaan (met een wee gevoel in de maagstreek)
Wordt vervolgd.