Autopalace Zwolle
Geplaatst: 01 mei 2010 19:11
Slechte ervaringen met peugeot en met autopalace
In december 2009 een 407 gekocht in zwolle.
Bij de proefrit bleek dat de koppeling stribbelde. Na de telefonische onderhandelingen auto gekocht en ze zouden de problemen met de koppeling ook gaan verhelpen. Aangezien ik geen haast had met de auto heb ik ze alle tijd gegeven om de auto technisch klaar te maken. Na 2 weken heb ik de auto opgehaald. Toen we de auto ophaalden was het donker en het sneeuwde. We reden op de snelweg en de ruitewissers moesten aan. De ruitewissers kraakten het uit, het was geen gehoor. Ook voelde ik de koppeling nog. De zaterdag erna ben ik naar autopalace in Heerde gereden. Daar heeft de monteur nieuwe ruitewisserbladen gemonteerd. Toen hij hoorde hoeveel lawaai ze maakten schrok hij behoorlijk. Aangezien ik nog een auto van de zaak had heb ik de 407 verder niet meer aangeraakt en 2 weken in de garage gezet. Vanaf 2010 ben ik in de auto gaan rijden. De koppeling begon steeds meer te stribbelen / trillen en ik merkte na de koude start en na een halve minuut dat de motor onregelmatig liep.
Toen een afspraak gemaakt in Heerde. Op een maandagavond gebracht zodat ze de auto koud konden testen. Op dinsdagmiddag kreeg ik een SMS dat de auto klaar stond. Ik was erg benieuwd wat er was gevonden dus ik heb ze gebeld. De receptie wist niet wat er aan de auto was gedaan en moest het navragen aan de chef monteur, deze wist te vertellen dat er niets was gevonden en de auto goed was. Ik heb hem nogmaals mijn klachten uitgelegd en hem gevraagd de auto nog te controleren, dit zou hij doen. Rond 16:00 werd ik weer gebeld dat de auto klaar stond en dat er echt niets aan mankeerde. Toen ik wat tegensputterde om de auto op te halen was het antwoord dat ik maar naar Autopalace in Zwolle moest gaan om het euvel te laten herstellen, daar had ik immers de auto gekocht.
Na een onprettig gesprek hebben we afgesproken de auto de volgende ochtend op te halen en dan samen een proefrit te maken. Dit hebben we ook gedaan en gelukkig werden mijn klachten direct onderkent. Er moest dan maar een nieuwe afspraak gemaakt worden. Voor de derde keer binnen een paar weken dus maar weer de auto gebracht. Toen ik de auto na een paar dagen ophaalde bleek de koppeling vervangen te zijn en de bobines en bougies voor het slechte lopen van de motor. Toen ik wegreed leek het allemaal wel goed. Na een paar dagen begon de motor weer slecht te lopen en ging het motormanagmentlampje branden, hierom was ik erg teleurgesteld. Weer maar eens gebeld voor een afspraak. Weer de auto gebracht, ze hadden al onderdelen besteld dus de auto zou dezelfde dag klaar zijn. Ook moest er nog een slang vervangen worden van de stuurbekrachtiging, deze maakte lawaai. Het bleek dus dat ze al wisten wat het probleem was, echter ze vonden waarschijnlijk de reparatie te duur en dachten het op een goedkopere manier op te kunnen lossen. Ik heb daar begrip voor maar overleg dat eerst met de klant !! Toen ik een mail kreeg over de tevredenheid heb ik mijn onvrede geuit, in de mail stond dat indien er reden voor autopalace was om te reageren dat zij dat zouden doen. Na 2 weken nog steeds geen reactie. Nog maar eens een mail. Toen werd er gebeld met excuses etc etc.
De desbetreffende persoon zette uiteen wat er was gebeurd en toen bleek dat de bobines en bougies nooit vervangen waren bij de reparatie, gelogen dus. Niet echt een prettig gevoel. De beste man stelde voor dat ik gewoon maar weer ging rijden om het vertrouwen terug te winnen.
Na een paar dagen kreeg ik een melding in de display dat de verlichting stuk was, eerst de remlichten dan weer de achteruitrijlampen, dan weer de gewone verlichting. Zelf gekeken, er waren geen lampjes stuk. Maar weer een afspraak gemaakt. Na 1 uur waren ze klaar, ze hadden de contacten gereinigd en alles weer ok. Na een paar dagen begon er in het onderstel het e.e.a te rammelen.
Ik was het nu zo zat dat ik weer een mail heb verstuurd, ik heb ze het voorstel gedaan om de auto terug te kopen (met afschrijving voor mij) of de garantie te verlengen van 6 naar 12 maanden. Dit leek mij een goede mogelijkheid voor Autopalace om te laten zien dat zij wel vertrouwen in de auto hadden. Nu werd er gereageerd door de verkoper dat we een afspraak moesten maken. Dit hebben we gedaan, de eerste keer kwam het mij niet uit en hierna had de verkoper moeite met het agenderen van een nieuwe afspraak. Toen heb ik maar een laaste brandmail gestuurd dat ze dan maar de afleverkosten moesten terugbetalen, omdat er bij aflevering blijkbaar zowiezo al niets aan de auto is gebeurd, anders had ik ook niet zoveel klachten gehad. Hier werd ook niet op gereageerd. Na 2 weken weer maar eens een mail gestuurd. Ze waren zo druk met het vieren van het 60 jarige jubileum dat ze geen tijd hebben voor klanten die klachten hebben.
Ook mijn aangedragen oplossing zagen ze niet zitten, ik moest maar genoegen nemen met de 6 maanden garantie.
Inmiddels heb ik maar een andere auto gekocht, eigenlijk doe ik daar autopalace een plezier mee omdat ze verder geen kosten voor garantie hoeven te maken.
Dit heb ik ze kort medegedeeld, en ze hebben me erg vriendelijk veel geluk met mijn nieuwe auto gewenst.
Conclusie, slechte communicatie, slecht product, en een waardeloze klachtenafhandeling.
Denk dus goed na voor je een peugeot koopt bij autopalace
In december 2009 een 407 gekocht in zwolle.
Bij de proefrit bleek dat de koppeling stribbelde. Na de telefonische onderhandelingen auto gekocht en ze zouden de problemen met de koppeling ook gaan verhelpen. Aangezien ik geen haast had met de auto heb ik ze alle tijd gegeven om de auto technisch klaar te maken. Na 2 weken heb ik de auto opgehaald. Toen we de auto ophaalden was het donker en het sneeuwde. We reden op de snelweg en de ruitewissers moesten aan. De ruitewissers kraakten het uit, het was geen gehoor. Ook voelde ik de koppeling nog. De zaterdag erna ben ik naar autopalace in Heerde gereden. Daar heeft de monteur nieuwe ruitewisserbladen gemonteerd. Toen hij hoorde hoeveel lawaai ze maakten schrok hij behoorlijk. Aangezien ik nog een auto van de zaak had heb ik de 407 verder niet meer aangeraakt en 2 weken in de garage gezet. Vanaf 2010 ben ik in de auto gaan rijden. De koppeling begon steeds meer te stribbelen / trillen en ik merkte na de koude start en na een halve minuut dat de motor onregelmatig liep.
Toen een afspraak gemaakt in Heerde. Op een maandagavond gebracht zodat ze de auto koud konden testen. Op dinsdagmiddag kreeg ik een SMS dat de auto klaar stond. Ik was erg benieuwd wat er was gevonden dus ik heb ze gebeld. De receptie wist niet wat er aan de auto was gedaan en moest het navragen aan de chef monteur, deze wist te vertellen dat er niets was gevonden en de auto goed was. Ik heb hem nogmaals mijn klachten uitgelegd en hem gevraagd de auto nog te controleren, dit zou hij doen. Rond 16:00 werd ik weer gebeld dat de auto klaar stond en dat er echt niets aan mankeerde. Toen ik wat tegensputterde om de auto op te halen was het antwoord dat ik maar naar Autopalace in Zwolle moest gaan om het euvel te laten herstellen, daar had ik immers de auto gekocht.
Na een onprettig gesprek hebben we afgesproken de auto de volgende ochtend op te halen en dan samen een proefrit te maken. Dit hebben we ook gedaan en gelukkig werden mijn klachten direct onderkent. Er moest dan maar een nieuwe afspraak gemaakt worden. Voor de derde keer binnen een paar weken dus maar weer de auto gebracht. Toen ik de auto na een paar dagen ophaalde bleek de koppeling vervangen te zijn en de bobines en bougies voor het slechte lopen van de motor. Toen ik wegreed leek het allemaal wel goed. Na een paar dagen begon de motor weer slecht te lopen en ging het motormanagmentlampje branden, hierom was ik erg teleurgesteld. Weer maar eens gebeld voor een afspraak. Weer de auto gebracht, ze hadden al onderdelen besteld dus de auto zou dezelfde dag klaar zijn. Ook moest er nog een slang vervangen worden van de stuurbekrachtiging, deze maakte lawaai. Het bleek dus dat ze al wisten wat het probleem was, echter ze vonden waarschijnlijk de reparatie te duur en dachten het op een goedkopere manier op te kunnen lossen. Ik heb daar begrip voor maar overleg dat eerst met de klant !! Toen ik een mail kreeg over de tevredenheid heb ik mijn onvrede geuit, in de mail stond dat indien er reden voor autopalace was om te reageren dat zij dat zouden doen. Na 2 weken nog steeds geen reactie. Nog maar eens een mail. Toen werd er gebeld met excuses etc etc.
De desbetreffende persoon zette uiteen wat er was gebeurd en toen bleek dat de bobines en bougies nooit vervangen waren bij de reparatie, gelogen dus. Niet echt een prettig gevoel. De beste man stelde voor dat ik gewoon maar weer ging rijden om het vertrouwen terug te winnen.
Na een paar dagen kreeg ik een melding in de display dat de verlichting stuk was, eerst de remlichten dan weer de achteruitrijlampen, dan weer de gewone verlichting. Zelf gekeken, er waren geen lampjes stuk. Maar weer een afspraak gemaakt. Na 1 uur waren ze klaar, ze hadden de contacten gereinigd en alles weer ok. Na een paar dagen begon er in het onderstel het e.e.a te rammelen.
Ik was het nu zo zat dat ik weer een mail heb verstuurd, ik heb ze het voorstel gedaan om de auto terug te kopen (met afschrijving voor mij) of de garantie te verlengen van 6 naar 12 maanden. Dit leek mij een goede mogelijkheid voor Autopalace om te laten zien dat zij wel vertrouwen in de auto hadden. Nu werd er gereageerd door de verkoper dat we een afspraak moesten maken. Dit hebben we gedaan, de eerste keer kwam het mij niet uit en hierna had de verkoper moeite met het agenderen van een nieuwe afspraak. Toen heb ik maar een laaste brandmail gestuurd dat ze dan maar de afleverkosten moesten terugbetalen, omdat er bij aflevering blijkbaar zowiezo al niets aan de auto is gebeurd, anders had ik ook niet zoveel klachten gehad. Hier werd ook niet op gereageerd. Na 2 weken weer maar eens een mail gestuurd. Ze waren zo druk met het vieren van het 60 jarige jubileum dat ze geen tijd hebben voor klanten die klachten hebben.
Ook mijn aangedragen oplossing zagen ze niet zitten, ik moest maar genoegen nemen met de 6 maanden garantie.
Inmiddels heb ik maar een andere auto gekocht, eigenlijk doe ik daar autopalace een plezier mee omdat ze verder geen kosten voor garantie hoeven te maken.
Dit heb ik ze kort medegedeeld, en ze hebben me erg vriendelijk veel geluk met mijn nieuwe auto gewenst.
Conclusie, slechte communicatie, slecht product, en een waardeloze klachtenafhandeling.
Denk dus goed na voor je een peugeot koopt bij autopalace