Pagina 1 van 1

Seviceverlening ING

Geplaatst: 01 mei 2010 21:48
door juhesa
Begin maart 2010 hebben we vanaf onze ING betaalrekening Zuid Afrikaanse randen overgemaakt naar mijn eigen account bij de Investec bank in Johannesburg. Dit zou ten hoogste 5 werkdagen in beslag nemen. Na 14 dagen werd onze tijdmarge krap en informeerde ik bij een ING kantoor in Doetinchem waar mijn geld bleef. Het was namelijk wel direct de dag na de overboeking van de rekening afgeschreven. De medewerkster van het ING kantoor kon geen antwoord vinden een zou een klacht versturen. De 16e dag bleek mijn geld op mijn ZA account te zijn bijgeschreven hetgeen ik per email aan de ING heb medegedeeld.
Nu blijkt dat de ING een 'onderzoek' heeft ingesteld en geen antwoord van de ZA bank heeft ontvangen. Voor deze 'service' wordt ook nog even € 25,00 van mijn rekening afgeschreven. Ik denk dat dit, op z'n Hollands, nogal onbeschoft is. Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld de AFM hier tegenaan kijkt.......
Ik ga, na meerdere onverkwikkelijke zaken met de ING, maar eens met iemand van de RABO praten (ja, ik weet : elke bank heb se nadele) want met die ING zijn wij nu eigenlijk helemaal klaar!

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 01 mei 2010 21:54
door gerland
Kennelijk is er geen sprake van service, maar hebt u een dienst afgenomen. Daar betaalt u voor.
Dat het geld lang "onderweg" is geweest, is klaarblijkelijk aan de ZA bank te wijten.
Hebt u daar al geklaagd?

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 01 mei 2010 22:27
door witte angora
De ING heeft, in tegenstelling tot de voormalige Postbank, ook al minimaal 5 werkdagen nodig om een extra aflossing op een doorlopend krediet te verwerken.

De voormalige ambtenaren van de Postbank waren blijkbaar een stuk sneller dan de commercielen van de ING. :cry:

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 01 mei 2010 23:18
door RobbieP
witte angora schreef:De ING heeft, in tegenstelling tot de voormalige Postbank, ook al minimaal 5 werkdagen nodig om een extra aflossing op een doorlopend krediet te verwerken.

De voormalige ambtenaren van de Postbank waren blijkbaar een stuk sneller dan de commercielen van de ING. :cry:
ING en postbank waren al 20 jaar een en hetzelfde bedrijf maarja weet jij veel. Als je een hekel aan commercielen hebt moet je eens voor de gein een kijkje bij de Rabo nemen. Zie ze je bij de ING vanzelf weer een keertje terug.

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 01 mei 2010 23:25
door witte angora
NG en postbank waren al 20 jaar een en hetzelfde bedrijf maarja weet jij veel.
Ik weet meer dan je denkt. Het waren nog altijd twee bedrijven met een afzonderlijke bankvergunning, samen onder de vlag van de ING. Beiden hadden ook hun eigen producten, om eens wat te noemen.

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 18 mei 2010 21:26
door martijn85
Ook ik heb een slechte ervaring met de ING.

Na vorige maand getrouwd te zijn wilde mijn vrouw haar tenaamstelling op haar girorekening aan laten passen.
Dit kan enkel met een nieuw legitimatiebewijs waar haar nieuwe naam op staat (Voornaam Achternaam-Meisjesnaam). Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Telkens als ze het kantoor binnenstapt proberen ze weer allerlei verzekeringen aan haar te slijten, zoals bijvoorbeeld overlijdensrisiscoverzekeringen etc.

Nu heeft ze een RABO rekening geopend (we hebben alle bankproducten daar) en door de koppigheid van ING is een verhuisservice dus ook niet mogelijk omdat de tenaamstelling bij ING niet overeenkomstig is met die van de RABO.

Ik was er al deels, maar nu helemaal klaar mee!

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 18 mei 2010 23:00
door kees.bugter
Na vorige maand getrouwd te zijn wilde mijn vrouw haar tenaamstelling op haar girorekening aan laten passen.
Dit kan enkel met een nieuw legitimatiebewijs waar haar nieuwe naam op staat (Voornaam Achternaam-Meisjesnaam). Dit was de druppel die de emmer deed overlopen.
Dat is wettelijk verplicht heeft dus niets met serviceverlening te maken. Nog gefeliciteerd met uw huwelijk :D

Re: Seviceverlening ING

Geplaatst: 19 mei 2010 18:08
door CB
Ook ik heb een slechte ervaring met de ING.

Na vorige maand getrouwd te zijn wilde mijn vrouw haar tenaamstelling op haar girorekening aan laten passen.
Dit kan enkel met een nieuw legitimatiebewijs waar haar nieuwe naam op staat (Voornaam Achternaam-Meisjesnaam). Dit was de druppel die de emmer deed overlopen.
Een schoolvoorbeeld van spijkers op laag water zoeken.\
Nu heeft ze een RABO rekening geopend (we hebben alle bankproducten daar)


Kennelijk toch niet alle producten, of is Leaseplan van de RABO? Zie onderstaande quote uit deze topic
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=40
martijn85

Geregistreerd: 06 nov 2008 23:39
Berichten: 5
Re: Leaseplanbank ervaringen?
Ik heb er prima ervaringen mee.
Rekening was snel geopend, correspondentie ziet er netjes uit. Telefonisch contact verliep ook goed.

Rente bijschrijving snel na eind v/d maand en nog een goede rente ook. Met garantieregeling; dus geen risico.