LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetting Plusmarkt Spaarzegels?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
helenevdb

Stopzetting Plusmarkt Spaarzegels?

Ongelezen bericht door helenevdb »

Sinds een maand verstrekt mijn Plusmarkt in Utrecht geen spaarzegels meer. De nieuwe manager doet het niet meer. Ik heb klantenservice van de overkoepelende organisatie vier weken geleden hierover gemaild, maar ik heb nog geen antwoord gehad ondanks een herhaling van mijn verzoek. Mogelijk is dit het begin in van het einde van dit spaarsysteem.

Trouwens, ook de wekelijkse reclamefolders zijn niet meer in de winkel te krijgen. Iedereen heeft immers internet, aldus de nieuwe baas.

Opmerkelijk, deze klantvriendelijkheid van de Plusmarkt, op alle niveaus.

Helene vdB

anita1971

Re: Stopzetting Plusmarkt Spaarzegels?

Ongelezen bericht door anita1971 »

Mevrouw NEEMT DE MOEITE om de folder bij de winkel te gaan halen en daar is hij niet meer, erg vreemde zaak.
Enne, Vogels, als u geen folders wilt krijgen schijnen daar al heel lang stickers voor op een brievenbus te bestaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

anita1971 schreef:Mevrouw NEEMT DE MOEITE om de folder bij de winkel te gaan halen en daar is hij niet meer, erg vreemde zaak.
Enne, Vogels, als u geen folders wilt krijgen schijnen daar al heel lang stickers voor op een brievenbus te bestaan.
Je kunt wel heel mooi een sticker op de bus plakken, maar dan gooit niet de bewoner de folders bij het oud papier, maar de berzorger. :?

Er wordt heus geen folder minder gedrukt omdat half Nederland vol hangt met die Ja/nee en Nee/nee stickers, en daar is het Vogels juist om te doen.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Er wordt heus geen folder minder gedrukt omdat half Nederland vol hangt met die Ja/nee en Nee/nee stickers, en daar is het Vogels juist om te doen.
Natuurlijk worden er wel minder folders gedrukt!

Toen er nog geen stickers waren = 100% bezorgen.
Stel dat nu 25% van de adressen zo'n sticker heeft, dan gaat men echt geen folders drukken voor die 25% (die men immers niet wil bezorgen).

witte angora

gerland schreef:
Natuurlijk worden er wel minder folders gedrukt!

Toen er nog geen stickers waren = 100% bezorgen.
Stel dat nu 25% van de adressen zo'n sticker heeft, dan gaat men echt geen folders drukken voor die 25% (die men immers niet wil bezorgen).
Gebeurt dus wel. Hoe hoger de oplage, hoe hoger de inkomsten. De bezorger zegt heus niet hoeveel hij er over houdt, want dat kost hem geld Immers, hij wordt per stuk betaald, hoe minder folders, hoe minder inkomsten, terwijl de route evenlang blijft.

Het reclamebedrijf zegt zijn opdrachtgever ook niet hoeveel er teveel worden gedrukt, want dat levert dan ook minder op.

En de opdrachtgever interesseert het niet, die hebben gewoon een potje voor reclame, en dat wordt toch echt niet van het salaris betaald van degene die namens het bedrijf de opdracht verstrekt.

Piet Za

Ongelezen bericht door Piet Za »

Hier laten ze tegenwoordig de folders via TNT post bezorgen en die flikkert alles in de brievenbus, uiteraard is er wel port betaald !

Wat moet je dan nog met zo'n Ja/Nee sticker.

witte angora

Piet Za schreef:Hier laten ze tegenwoordig de folders via TNT post bezorgen en die flikkert alles in de brievenbus, uiteraard is er wel port betaald !

Wat moet je dan nog met zo'n Ja/Nee sticker.
Klopt, TNT bezorgt er steeds meer.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Plus dan men denkt dat iedereen tegenwoordig maar in het bezit is van een computer. Ik zou ze de kost niet willen geven, aan hen die er niet over, al dan niet bewust, beschikken. Ik ken er nog genoeg in mijn naaste omgeving die het beslist niet willen.

Dus dan maar geen folders meer in de bus? Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op en nee.... ik kom niet uit het stenen tijdperk. Ik heb, door mijn toen nog thuis wonende kinderen een pc thuis staan, maar ik vraag me af of ik die ook zou hebben gehad, als ik er zelf een moest kopen. Er zijn nog zat mensen, die het om wat voor reden dan ook niet willen en/of niet kunnen.

gerland

Het is goed om te begrijpen dat het hier gaat over één filiaal van Plus, één zelfstandig ondernemer onder formule van de Plusmarkt. Mogelijk heeft deze ondernemer de vrijheid om dit te doen. Mogelijk ook niet.

De Plus markten die ik ken, bij mij in de buurt (2 stuks) doen het anders. Zegels sparen is gewoon mogelijk. Folders zijn in de winkels verkrijgbaar en worden ook gewoon bezorgd.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

En hoe weten ze dat als de bezorgers de folders dumpen in de container? Bezorgers worden betaald per folder, vandaar dat ze de folders liever dumpen.
Wat je ziet in de containers is het teveel aan folders wat ze krijgen, en de meeste mensen hebben een nee sticker.
Maar de bezorgers krijgen toch het aantal wat er aan huizen in die wijk waar jij loopt, en ja dan hou je elke keer dezelfde hoeveelheid over.
Zo werkt het ook met de plaatselijke krant, ook daar krijg de hoeveelheid die zij denken dat je in die wijk in de bus kunt gooien.

En ja de bezorgers snap ik ook die gaan dit niet melden bij diegene waarvoor ze die floder of krant lopen, omdat dit betekent dat er nog minder geld overblijft.
Want veel word er niet betaald voor het rondbrengen van folders en kranten.

Upstairs

Ongelezen bericht door Upstairs »

Ik ben TNT postbezorger en inderdaad komt er steeds meer reclame die we mee moeten nemen. Er is wel een verschil in reclame. Mij valt het op dat de
Postcode-, Bankgiroloterij en andere bedrijven ( Architecten bij lezen van een sloopvergunning, Verhuizers als ze je zien op Funda etc) steeds vaker "Aan de bewoner" van dit pand + adres versturen, dus gewoon port betalen.
Dit valt dus niet onder de NEE/JA, Nee/NEE stickers.
Wij tellen in iedergeval regelmatig de NEE/JA NEE/NEE stickers in onze wijk en dan wordt de hoeveelheid reclame wel degelijk aangepast. Je houdt er dan 2-3 per keer over, deze worden dan bij het oud papier gegooid.

gr.

helenevdb

Tot voor kort haalde ik de folder zelf op in de winkel. Dat kan niet meer want ze liggen er niet langer. Kijk maar op internet, zegt de nieuwe manager.

Helene vdB

helenevdb

Ik wel, maar in mijn buurt wonen nogal wat oudere mensen die geen internet hebben.

Helene vdB

Piet Za

Ongelezen bericht door Piet Za »

Dan kunt u de folder uitprinten voor die oudjes en even door de brievenbus doen bij ze dan is alles opgelost.

helenevdb

Het spitst zich nu toe op de folders maar het gaat hoofdzakelijk om het spaarsysteem. Vergelijk het met een AH-supermarkt die de bonuskaart niet meer accepteert. Kortom, hoeveel vrijheid van handelen heeft de winkelmanager eigenlijk?
Stel je daar een vraag over bij de consumentenservice, dan krijg je geen antwoord.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

G7 schreef:Plus dan men denkt dat iedereen tegenwoordig maar in het bezit is van een computer. Ik zou ze de kost niet willen geven, aan hen die er niet over, al dan niet bewust, beschikken. Ik ken er nog genoeg in mijn naaste omgeving die het beslist niet willen.

Dus dan maar geen folders meer in de bus? Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op en nee.... ik kom niet uit het stenen tijdperk. Ik heb, door mijn toen nog thuis wonende kinderen een pc thuis staan, maar ik vraag me af of ik die ook zou hebben gehad, als ik er zelf een moest kopen. Er zijn nog zat mensen, die het om wat voor reden dan ook niet willen en/of niet kunnen.
Heb als ruim 70 jarige al jaren een PC zou er niet meer buiten kunnen.
Bankzaken regelen ,van alles op de hoogte blijven met het nieuws,
pas nog een nieuwe vaatwasser via internet gekocht pinnen bij de chauffeur
dus niks vooruit betalen scheelde toch 300€ met BCC,met de kinderen in het
buitenland via Skype en de webcam communiceren kost niets ,af en toe
heibel met de moderator.Vind gewoon dat iedereen aan de PC moet.
Meegaan met de tijd noemen ze dat.En die folders laat maar komen gooi die
zooi in de papierbak van een club hebben die er nog wat aan.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ja, dat vind jij Plumber. Ik nu ook, maar ik kan me toch voorstellen, dat sommigen er gewoon niet aanwillen. Zijn ze daarom niet van deze tijd? Ik neem even als voorbeeld mijn broer. Is onlangs gepensioneerd en heeft jaren als medewerker inkoop op kantoor met computers moeten werken en wil er nu persè niets meer van weten. Is hij daarom niet van deze tijd? Nou, ik denk het niet. Hij haalt het nieuws nog gewoon uit de krant en van de tv en weet evenveel als jij en ik en misschien nog wel meer, omdat hij de tijd neemt, als wij achter onze pc zitten, nog leest.

Daarbij, niet iedereen heeft de kinderen in Curacao of zoiets dergelijks wonen en ach, elkaar gewoon even bellen is toch ook nog leuk!!

M.a.w. ik ken ze nog wel degelijk die heus niet simpel zijn, maar toch geen pc wensen te hebben. Ook niet om de foldertjes van de winkeliers te lezen. Het moet toch ook niet gekker worden!!! :x

En wat doen we nu met de half volgeplakte boekjes? Kunnen we komen inleveren?

Ik kom zoiezo al haast nooit bij Plusmarkt en als wel, dan zou dat dus voor mij tevens de laatste keer zijn, want ik zou mij niet laten zeggen, dat ik de foldertjes maar van internet moet halen. Hoe halen ze het in hun hoofd.

By the way.... ik zou nu ook niet meer zonder pc kunnen, maar foldertjes lezen!! No way.

witte angora

Bankzaken regelen ,van alles op de hoogte blijven met het nieuws,
pas nog een nieuwe vaatwasser via internet gekocht pinnen bij de chauffeur
dus niks vooruit betalen scheelde toch 300€ met BCC,met de kinderen in het
buitenland via Skype en de webcam communiceren kost niets ,af en toe
heibel met de moderator.Vind gewoon dat iedereen aan de PC moet.
Het is voor iedereen persoonlijk, maar bankzaken regelen en via internet bestellen zijn dingen die ik nooit van mijn leven zal doen, ik heb daar gewoon geen vertrouwen in. En dat blijkt terecht, onlangs stond op teletekst het verhaal dat bij een van de banken de kastjes geskimd waren die aan de klant meegegeven werden om te kunnen internetbankieren. :lol: Paar maanden daarvoor zeiden ze bij de SNS dat internetbankieren volkomen veilig was, de Rabo hield iets meer slag om de arm, gelukkig respecteerden ze daar wel mijn wens. :mrgreen:

gerland

Code: Selecteer alles

En dat blijkt terecht, onlangs stond op teletekst het verhaal dat bij een van de banken de kastjes geskimd waren die aan de klant meegegeven werden om te kunnen internetbankieren.
Nou terecht. Klop en klepel verhaal. Er was wel sprake van een nieuwe werkwijze van de boeven. Kastjes (kaartlezers) kun je niet skimmen, pasjes wel.
De kaartlezers waren door de boeven op één of andere manier gemanipuleerd. Dit waren natuurlijk geen kaartlezers "die aan de klant meegegeven werden om te kunnen internetbankieren".
Nee, de gemanipuleerde kaartlezer bleven in bezit van de boeven, die deze met gestolen bankgegevens van klanten combineerden, en zo het geld wisten te stelen.

U kunt wel triomfantelijk lachen om u vermeende gelijk, maar zo te zien betreft het hier een werkwijze waarvan de niet-internet-bankierder net zo goed het slachtoffer kan worden. U ook. Met de onveiligheid van het internetbankieren als zodanig heeft dit weinig te maken.

witte angora

Op teletekst stond toch duidelijk dat het om kaartlezers ging die aan de klanten werden meegegeven.

En dat kan ook niet anders, met enkel een geskimde kaartlezer kan een boef helemaal niks. Pas als iemand dat ding gebruikt om op zijn bank in te loggen, krijgt de boef via die kaartlezer gegevens. Anders niet.

Als het was om met gestolen bankgegevens te internetbankieren, hoefde ze die kaartlezers ook niet te skimmen. Skimmen doe je om gegevens los te peuteren. Als je die al hebt hoef je dus niet te skimmen.

Gesloten