LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat valt onder uitspraak

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Martin van Emmerik

Wat valt onder uitspraak

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Beste,

Kan het zo zijn dat wanneer er een uitspraak is geweest de extra kosten die berekend worden ook onder de uitspraak vallen?

Het zit zo

er is een uitspraak geweest daardoor betaal je de schuld + extra kosten als griffier ,loon etc. die moet je betalen.

Maar vervolgens komen er (achteraf) kosten bij vanuit de deurwaarderskantoor zoals info kosten extra explootkosten enz...

Kan dit en valt dit onder de uitspraak of als je hiertefen in bezwaar gaat geld idt dan als een "nieuwe case"

Ik hoor het graag,

Martin

stofzuigertje

Re: Wat valt onder uitspraak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze dreigen meestal eerst met deze kosten dus het mag, tenzij je niets heb gekregen en zij gelijk een rechtszaak starten.
Komt voor, maar dan zouden ze het moeten vrijspreken.

Dus was je op de zitting en heb je meerdere brieven van hun gehad?
Als je dit kreeg mag dit, anders niet!

Martin van Emmerik

Punt is de zaak op zichzelf was onterecht vind ik. maar er is een uitspraak geweest.

De kosten daaruit voortvloeiend zijn betaald, maar beweren zij nu dat ik telaat was betalen terwijl ik bewijs heb dat het niet zo is. En omdat ik dus zogenaamd te laat was moet ik extra 8 euro + 45 euro voor een exploot omdat die langs is geweesst om te vertellen dat ik te laat was maar wel betaald gaf die aan.

Punt is volgens hun moest ik voor 12-04 betalen dit heb ik op 08-04 gedaan een mail gestuurd dat ik betaald heb maar die mail had volgens hun ook de betalingsbewijzen moeten zitten vandaar die verhoging.

de grap is verder dat ik een verzoek tot uitstel heb geveraagd omdat mijn salaris op 25-04 binnen komt.

Daar is niet op gereageerd wat betekent dat ze akkoord zijn volgens mij.

toen ik dit aangaf witen ze zogenaamd nergens van.

Maar heb de mail bewaard en ook in de betraling aangegeven in de opmerkingen dat er geen antwoord op mail dus akkoord uitstel.

Wat kan ik hier mee?

Nu ze zelfs mijn werkgever hebben gebeld betreft de status van mijn dienstrverband.

mag dit zomaar?

stofzuigertje

Voor 12-4 is dus dat het op 11 april binnen moest zijn!
Dat het 8 april is afgeschreven maar blijkbaar is Uw bank traag.

Welke bank heeft U en zij?
Bij online bankieren gaat het bij zelfde bank vaak sneller dan via overschrijving.
Als het dit jaar is;
Donderdag 8 afgeschreven.
Vrijdag 9 Rente plukken.
Zaterdag + zondag gesloten.
Maandag 12 te laat binnen!

Dus op 7 April afboeken was wel goed geweest!
Of was dit 2009??

Vraag ook bij Uw eigen bank wanneer dit door U betaalde bij hun is binnen gekomen.
Als dit vrijdag 9 april was maar zij het te laat verwerken is het hun fout.
Zaterdag 10 april werken ze vermoedelijk niet, en dan is het ook hun fout.
Als het pas 12 april bij hun te zien was is het te laat helaas!
Dus vraag Uw eigen bank wanneer zij het kregen!

Martin van Emmerik

Het is via internetankieren overgemaakt wat neerkomt dat het dezelfde dag binnen is.

Vervolgens is dit op woensdag 8 en donderdag 9 april gebeurd. omdat ik geld terug kreeg van iemand kon ik het gelijk overmaken.

voor dit alles heb 8ik een mail gestuurd met het verzoek tot uitstel. hier is niet op gereageerd wat een akkoord betekent in mijn ogen.

stofzuigertje

Welke bank?
Postbank / ING heeft zelfde dag voor bepaalde tijd staan.
Na bepaalde tijd de volgende werkdag.
Dit is afschrijven bij U en dat betekend dat de bank van ontvanger ook rente zou kunnen plukken en 1 dag vasthouden.
Dan zou dus 10 april vasthouden, zondag 11 geen werk en 12 te laat, dus lees Uw bank voorwaarden of het bij U afgeschreven of elders bijgeschreven is.

De betaaldatum van U met Uw voorwaarden zijn Uw bewijs om niets te hoeven betalen.
De uitstel aanvraag is niet behandeld en niet antwoorden is nog geen akkoord gaan.

Als hun bank traag is en dag vast houd moeten zij de schade daar maar claimen!

Martin van Emmerik

Ik zit bij de ABN Amro en als ik een mail stuur verwacht ik minstens dat er gereageerd word en geen reactie betekent akkoord als ik niet zou reageren word het ook zo bestempeld.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Martin van Emmerik schreef:Ik zit bij de ABN Amro en als ik een mail stuur verwacht ik minstens dat er gereageerd word en geen reactie betekent akkoord als ik niet zou reageren word het ook zo bestempeld.
Geen bericht/antwoord betekent niet automatisch een akkoord.

Mestal wordt dit nog erbij geschreven:
Bij geen tegenbericht gaat U akkoord met.........

Martin van Emmerik

beste,

Waarom zou het zo niet werken.

Ik stel op eennormale manier een vraag of ik 2 weken uitstel kan krijgen.
Dat er daar niet op gereageerd word waardoor ik netjes voor de 12de betaal een mail stuur dat ik het betaald heb.

En nu moet ik extra gaan betalen omdat ik ipv de mail met de melding dat ik betaald heb ook de betaalbewijzen had moeten toevoegen.

Dat konden ze vrijdag voor de 12de ook melden toen ik om 7.54 in de ochtend de mail al had gestuurd.

Dan had ik dat alsnog gemaild en dan zou het goed zijn.

Vervolgens heb ik de betaalbewizen overhandigd aan de incassobureau Bosveld(die maandag de 12de dus). waarop de afschrift duidelijk staat dat het woensdag 7 april en vrijdag 9 april is afgeschreven (had het in 2 keer willen betalen omdat ik bij geen tegenbericht tot de 25ste had naar mijn mening).

Ik weet het niet hoor maar word ik hier dan genaaid of niet.

je weet als bedrijf vrijdagochtend dat er geld is overgemaakt, maar gaan bewust het over het weekend heen tillen om zo nog meer geld uit mijn zak te halen. voor een rekeining die geen incasso behoeft maar dat is ene ander verhaal.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Vervolgens heb ik de betaalbewizen overhandigd aan de incassobureau Bosveld(die maandag de 12de dus). waarop de afschrift duidelijk staat dat het woensdag 7 april en vrijdag 9 april is afgeschreven
Simpele zaak :

Als bij jou op vrijdag 9 april is afgeschreven is de bataling niet voor maandag 12 april binnen bij Bosveld.

Je bent dus gewoon te laat, en dient redelijke kosten voor het opnieuw aanmanen te betalen.

Een niet beantwoord verzoek om uitstel is natuurlijk niet akkoord, en je kunt er geen rechten aan ontlenen.

Het enige wat je nog kunt bekijken, of de deurwaarder de betalingstermijn van voor 12 april goed heeft uitgerekend. Hiertoe dien je het gerechtelijk vonnis te bekijken en zelf na te rekenen wat de laatst mogelijke datum was, waarop het geld betaald moest zijn.

Martin van Emmerik

Dit heeft niets met eigenwijs zijn te maken maar met gezond verstand.
Als ik dus vrijdag dezelfde mail had gestuurd met daarin de betaalbewijzen was het goed.

Maar stuur ik een mail dat ik het bedrag hebt overgemaakt en hoe ids het niet goed en reageren ze bewust niet.

Dat vind ik naaierij ook omdat deze case meer addertjes heeft maar dat zullen ze wel zien nu ik zelf een case ga beginnen tegen bosveld.

Martin van Emmerik

Ook wil ik opmerken dat het kosten betreft die buiten de zaak vallen dit zijn kosten in rekeening gebracht door de incasso/deurwaarder.

Hier een rekensommetje wat er betaald is.

originele factuur : 86.10
incassokosten : 37

betaald tot nu toe: 86.10 + 37 al in 2007 voor de zitting

150 euro november 2009 ivm afstoppen beslaglegging

158,37 op 6 en 8 april 2010

end at voor een rekening die op tijd betald was vind ik knap

de dagvaarding die ik gekregen hebt herbergt een bedrag van 240 euro. dus als je alles bij elkaar optelt kom ik op 43,67 voor een op tijd betaalde zorgrekening uit 2006.

en nu naar een hoop getouwtrek waar ik nog steeds op informatie aan het wachten ben m.b.t. de documentatie betekening etc want die heb ik nooit gekregen.

Willen ze nu in 1 keer extra 55 euro voor een mail die ze weigeren te controleren.

Nou ik weet het niet.....

seagoing racer2

Beste,
en dat voor een rekening die op tijd betaald was vind ik knap
Ja sorry hoor, Je bent blijkbaar door de rechtbank veroordeeld om dit bedrag inclusief de incasso en beslagkosten te betalen. Dan kun je niet meer blijven volhouden dat je de originele rekening wel netjes hebt betaald, en dat je verder geen blaam treft.

En ook nu geef je een verkeerde draai aan de zaak. Je diende voor 12 april te betalen en dat doe je niet. Daarvoor moet je nu blijkbaar weer 55 euro extra betalen.
en nu naar een hoop getouwtrek waar ik nog steeds op informatie aan het wachten ben m.b.t. de documentatie betekening etc want die heb ik nooit gekregen
Hoezo ben je aan het wachten op informatie. :?:
Je bent veroordeeld om het bedrag te betalen en daarmee is de kous af.

Als je echt vindt dat dit onterecht is dien je in hoger beroep te gaan tegen het vonnis. Ik geef je echter weinig kans want je bent klaarblijkelijk niet in staat geweest om de kantonrechter van je gelijk te overtuigen, en ook hier overtuig je niet echt dat het een onterechte claim is.

Martin van Emmerik

beste,

Ik zit niet te wachten op bijdehandjes die hun antwoord baseren op eigen fantasie.

Nog 1 keer alles op een rijtje:

- 2005 tandenarts behandeling
- 2005 rekening naar zorgverzekering
- eind 2006/2007 pre - dagvaarding dat ik als voor een bepaalde datum niet betaal. maar er word een bedrag van 240 euro geeist waar ik het niet mee eens ben .
2007 - na een hoop getouwtrek betaal ik de hoofdsom + 37 euro incassokosten en meld dat ik daarmee de zaak afgedaan vind.

Blijkbaar is er daarna toch een zitting geweest (waar ik niet aanwezig was) en hebben ze de 240 euro geeist en schijnbaar toegewezen gekregen, maar dat hoorde ik pas in november 2009 toen er in 1 keer een brief op de mat lag voor een pre - beslaglegging/inventarisatie.

Mits ik 308,58 betaal

Ik neem hierop contact want je weet niet gelijk waar het om gaat schrijven was ook onduidelijk.

Ik spreek af dat ik 150 euro betaal om de beslaglegging tegen te gaan en spreek ook gelijk af (telefonisch weliswaar) dat ik dan het dossier wil hebbenomdat deze mij niet bekend is in deze vorm om daarna als nodig het restant over te maken of terug te vorderen.

vervolgens hoor ik hier niets meer van en besluit contact te leggen per mail.

Nogmaals de gegevens opgevraagd.
Hierop krijg ik een mail met een ingescand document die niet leesbaar is en bijlages die ik niet kan openen ivm indeling.

Dit meld ik per mail maar kkrijg te horen dat hun vinden dat het leesbaar is.--- sinds wanneer bepalen hun dat.

Ik betwist dit en vraag dit mij per post te sturen.

Dit weigeren zij en antwoorden alleen dat ik een bedrag moet betalen zonder enige onderbouwing.

Ik betwist dit en geef ana dat ik betaal op het moment at ik het dossier heb.

Dit gaat zo door tot april waarin ik na weer een dreigbrief krijg en een ultimatum tot 12 april daarop stuur ik een mail stuur dat ik kosten in rekening ga brengen voor elk verzoek die ik nu nog om dit dossier moet doen.

Ikw as er toen ook een beetje klaar mee en heb toen per mail gemeld/gevraagd dit bedrag dan maar op 25 april te voldoen ivm salaris.

Waarop geen reactie gekomen is. ik had ondertussen een leuk bedrag rtour ontvangen van onze vrienden van de belasting waarop ik dus op 7 en 9 aprik 2 bedragen overmaakt die de lading dekken en meld dit vrijdag ochtend per mal dat het is overgemaakt met het dossiernummer en mijn adres.

vervolgens krijg ik op 12 april eindelijk het dossier maar ook even de melding dat er extra kkosten in rekening worden gebracht omdat sochtends dus ook een deurwaarder langsgeweest is.

Dus daarom vind ik het dubieus.

Dus de extra kosten die er u betaald worden zijn toegeveoegde kosten die op geen enkel manier verwerkt zijn in de uitspraak van 2007.

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

Martin van Emmerik schreef:Beste,

Kan het zo zijn dat wanneer er een uitspraak is geweest de extra kosten die berekend worden ook onder de uitspraak vallen?

Het zit zo

er is een uitspraak geweest daardoor betaal je de schuld + extra kosten als griffier ,loon etc. die moet je betalen.

Maar vervolgens komen er (achteraf) kosten bij vanuit de deurwaarderskantoor zoals info kosten extra explootkosten enz...

Kan dit en valt dit onder de uitspraak of als je hiertefen in bezwaar gaat geld idt dan als een "nieuwe case"

Ik hoor het graag,

Martin
voor zover ik weet mogen er na de uitspraak alleen nog extra explootkosten in rekening worden gebracht en verder niks...als er bv nakosten worden gevraagd hoef je deze niet te betalen...als er in het vonnis staat al het andere en verdere kosten worden afgewezen hoef je zeker niks extra's te betalen behalve de explootkosten...maar die kan je voorkomen door na de zitting gelijk te betalen zodat de deurwaarder niet meer langs hoeft te komen...maar om alles zeker te weten zal je een kopie moeten hebben van het vonnis...als hun dat niet willen geven kan je het volgens mij ook opvragen bij de griffier van de rechtbank waar het vonnis gewezen is...maar het lullig is dat een deurwaarder het je heel moeilijk kan maken met een vonnis in zijn hand :? ook al zijn de bedragen onterecht hij mag beslag leggen en voor dat je dan een klacht hebt ingediend en alles uitgezocht is ben je vele maanden verder...

Martin van Emmerik

Zoals mijn verhaal ook zegt ben ik pas op de hoogte dat er een zitting is geweest in november 2009 in 2007 was ik in de veronderstelling dat het geregeld was omdat ik voor de zogenamde zitting de hoofdsom + 37 euro wettelijk toegestane incassokosten. Dit hebben ze dus tijdens de zitting verzwegen lijkt mij .

seagoing racer2

Beste,
Ik zit niet te wachten op bijdehandjes die hun antwoord baseren op eigen fantasie.
Het gaat er ook niet om, om bijdehand te zijn, maar je moet de kerk wel in het midden van het dorp houden ( Oud katholiek Spreekwoord).
Van fantasie is al helemaal geen sprake want ik baseer me alleen op de zaken die je zelf aanbrengt

Basis is dat er een gerechtelijk vonnis bestaat. Daar staat precies in tot welke kostenbetaling je bent veroordeeld.

Je kunt 2 dingen doen :
a. Je vecht het vonnis bij de rechtbank aan omdat je het er niet mee eens bent. Dit heb je blijkbaar niet gedaan.
b. Je legt je neer bij het vonnis en betaalt datgene waartoe je bent veroordeelt.

Meer mogelijkheden zijn er echt niet.

Aannemende dat het vonnis inmiddels onherroepbaar is geworden zul je hier uitvoering aan moeten geven.
Dit weigeren zij en antwoorden alleen dat ik een bedrag moet betalen zonder enige onderbouwing.

Ik betwist dit en geef ana dat ik betaal op het moment at ik het dossier heb.

Dit gaat zo door tot april waarin ik na weer een dreigbrief krijg en een ultimatum tot 12 april daarop stuur ik een mail stuur dat ik kosten in rekening ga brengen voor elk verzoek die ik nu nog om dit dossier moet doen.
Bovenstaande Quote met betrekking tot het dossier is absoluut niet van belang en tevens geheel bezijden de zaak. De onderbouwing is immers het gerechtelijke vonnis zelf, en dat is echt ook alles wat er nodig is, om het geld te innen.

Een dossier hoeft de deurwaarder dus helemaal niet meer te overleggen, en het is me een raadsel hoe je nu kunt dreigen met kosten, als hij dit niet doet.

Als je niet voldoet aan datgene wat in het vonnis staat kan er weer rente en kosten berekend te worden om het vonnis te executeren. Als je maar lang genoeg doorgaat ben je straks alles kwijt.

Dit is niet om bijdehand te doen, maar je moet je denk ik even goed realiseren dat jij niet de partij bent die nu in staat is om eisen te stellen.

Dus nogmaals, zoek het vonnis erbij, en lees waartoe je veroordeeld bent, en voer het uit. Mocht die tijd verstreken zijn dan zit er niks anders op als wederom de extra rente en kosten te betalen

Martin van Emmerik

Nog 1 keer speciaal voor jou.

Ik wist tot november 2009 niet dat er een zitting was hoe vaak moet ik dat nog uitleggen.

Toen is er telefonisch afgesproken dat ik vast 150 euro betaal om van de inventaristie bezoek af te zijn. en ik zou dan alle papieren m.b.t. deze case opgestuurd krijgen zodat ik de tijd had dit te controleren.

vandaar mijn verzoek.

En als ik ergens om raag hoor ik dat te krijgen zo simpel is dat.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En als ik ergens om raag hoor ik dat te krijgen zo simpel is dat
En jij gaat uit van rechten die je niet hebt omdat je geen antwoord krijgt op een vraag, en er dan gemakshalve van uitgaat dat het "wel zal kloppen"..

Zo simpel is dat niet in de Nederlandse rechtsspraak, ga ik je nog wel een keer uitleggen. En anders doet Seagoing Racer dat wel.
Kennelijk wil je alleen maar horen dat je gelijk hebt, een flinke knul bent en het gelijk aan jouw kant staat. Helaas is dat niet zo....

Martin van Emmerik

Wat heeft dit ernou mee te maken . Ik leg iets uit en ik krijg alleen maar commentaar.

ben misschien eigenwijs maar probeer wijzer te worden en zit niet te wachten om aangevallen te worden door 2 idioten

Gesloten