Ping probleem (ziggo)
Geplaatst: 03 mei 2010 19:05
Hallo,
Ik heb al een tijdje een abonnement bij ziggo, in de tussentijd is er een keer ene modem vervangen en wat met de snelheid geprutst wat allemaal prima is verlopen.
Sinds kort (ong. 2 maand) heb ik een probleem met de ping die normaal rond de 20 zit bij bepaalde servers maar nu instabiel is geworden waardoor hij oploopt tot boven de 600 en soms blijft hangen. Hier over heb ik natuurlijk gebeld met de "klantenservice" van ziggo waarop ze de standaard testen hebben laten doen zoals reseten van de modem, stroom er af en ik heb zelf een nieuwe snelheids verdeler. Dit heeft niets geholpen en daarna hebben ze nieuwe software op de modem gezet en dit hielp ook niets. Ondertussen heb ik al zo'n 3-4 keer gebeld met ziggo waaronder een keer waarbij een medewerker van ziggo enorm bot de hoorn er op heeft gegooid omdat ze het vertikte te helpen en zei dat ze niets konden doen zonder dat ik ook maar iets over mij vorige hulp had gezegd, hierbij ben ik rustig gebleven (met moeite) en heb weer gebeld. Toen kreeg ik wel een beleefde man die erg zijn best deed mij te helpen maar vanuit daar niets afwijkends zag. Hij vertelde me wel dat er in dit gebied waar ik woon snelheid testen werden gedaan en het misschien daar aanlag, en zou indien nodig nog contact met mij opnemen als het niet goed ging. Natuurlijk (immiddels 3 weken later) kreeg ik niets te horen en was mijn internet nog steeds niet goed. Ik heb afgelopen periodes speedtests gedaan via ziggo's site, deze test beaamde het ping probleem van mijn connectie en hier heb ik screenshots van gemaakt. Dit heb ik meerdere keren aangekaart maar dit was volgens de mede werkers niet van belang en niet genoeg reden mij verder te helpen omdat ze niets zagen wat problemen aangaf........
Ik heb zojuist weer gebeld, weer de zelfde rituelen doorstaan om te testen wat voor hun op problemen leek, en weer zagen ze niets terwijl ik tijdens dit gesprek een test deed waar een ping van 600 uitkwam. Vonden ze geen reden om iets te ondernemen. Ze wilden me weer niet helpen, letterlijk in die woorden. Hierna heb ik ze gevraagd wat mijn alternatief was : Een monteur die gaat kijken of het ziggo's probleem is en zo niet moet ik deze man betalen....
Ik heb een macbook pro een van de laatste series, een probleem volgens hun zou kunnen zijn dat mijn computer niet goed zou wezen of software wat dan ook. Dit heb ik ook nagecheckt door andere netwerken te gebruiken en hier had ik geen enkele problemen..
Ik zie op dit moment als enige uitweg het verlaten van ziggo tenzij iemand me nog op een alternatief kan wijzen,
Mijn conclusie over de service van ziggo is dat het belachelijk is zowel als sommige individuen bij ziggo en als systeem om hun klanten te helpen. Laat staan de vele uren aan de telefoon waar je je scheel voor betaald.
Ik ben normaal rustig van aard maar dit trekt toch echt het bloed onder me nagels vandaan.
Iemand met tips of wat dan ook, of een goede andere provider waar service wel in orde is en internet betrouwbaar?
alvast bedankt.
Ik heb al een tijdje een abonnement bij ziggo, in de tussentijd is er een keer ene modem vervangen en wat met de snelheid geprutst wat allemaal prima is verlopen.
Sinds kort (ong. 2 maand) heb ik een probleem met de ping die normaal rond de 20 zit bij bepaalde servers maar nu instabiel is geworden waardoor hij oploopt tot boven de 600 en soms blijft hangen. Hier over heb ik natuurlijk gebeld met de "klantenservice" van ziggo waarop ze de standaard testen hebben laten doen zoals reseten van de modem, stroom er af en ik heb zelf een nieuwe snelheids verdeler. Dit heeft niets geholpen en daarna hebben ze nieuwe software op de modem gezet en dit hielp ook niets. Ondertussen heb ik al zo'n 3-4 keer gebeld met ziggo waaronder een keer waarbij een medewerker van ziggo enorm bot de hoorn er op heeft gegooid omdat ze het vertikte te helpen en zei dat ze niets konden doen zonder dat ik ook maar iets over mij vorige hulp had gezegd, hierbij ben ik rustig gebleven (met moeite) en heb weer gebeld. Toen kreeg ik wel een beleefde man die erg zijn best deed mij te helpen maar vanuit daar niets afwijkends zag. Hij vertelde me wel dat er in dit gebied waar ik woon snelheid testen werden gedaan en het misschien daar aanlag, en zou indien nodig nog contact met mij opnemen als het niet goed ging. Natuurlijk (immiddels 3 weken later) kreeg ik niets te horen en was mijn internet nog steeds niet goed. Ik heb afgelopen periodes speedtests gedaan via ziggo's site, deze test beaamde het ping probleem van mijn connectie en hier heb ik screenshots van gemaakt. Dit heb ik meerdere keren aangekaart maar dit was volgens de mede werkers niet van belang en niet genoeg reden mij verder te helpen omdat ze niets zagen wat problemen aangaf........
Ik heb zojuist weer gebeld, weer de zelfde rituelen doorstaan om te testen wat voor hun op problemen leek, en weer zagen ze niets terwijl ik tijdens dit gesprek een test deed waar een ping van 600 uitkwam. Vonden ze geen reden om iets te ondernemen. Ze wilden me weer niet helpen, letterlijk in die woorden. Hierna heb ik ze gevraagd wat mijn alternatief was : Een monteur die gaat kijken of het ziggo's probleem is en zo niet moet ik deze man betalen....
Ik heb een macbook pro een van de laatste series, een probleem volgens hun zou kunnen zijn dat mijn computer niet goed zou wezen of software wat dan ook. Dit heb ik ook nagecheckt door andere netwerken te gebruiken en hier had ik geen enkele problemen..
Ik zie op dit moment als enige uitweg het verlaten van ziggo tenzij iemand me nog op een alternatief kan wijzen,
Mijn conclusie over de service van ziggo is dat het belachelijk is zowel als sommige individuen bij ziggo en als systeem om hun klanten te helpen. Laat staan de vele uren aan de telefoon waar je je scheel voor betaald.
Ik ben normaal rustig van aard maar dit trekt toch echt het bloed onder me nagels vandaan.
Iemand met tips of wat dan ook, of een goede andere provider waar service wel in orde is en internet betrouwbaar?
alvast bedankt.