LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bod 'kwijt'; makelaar nu in onderhandeling met andere partij

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Nieps

Bod 'kwijt'; makelaar nu in onderhandeling met andere partij

Ongelezen bericht door Nieps »

Na een woning twee keer te hebben bezichtigd, zijn mijn vriendin en ik tot het besluit gekomen een openingsbod te doen op de woning. Ik heb de betreffende verkoopmakelaar gebeld en, omdat de makelaar zelf in gesprek was, het bod bij de telefoniste achtergelaten. Zij zei dit bod in ontvangst te kunnen nemen en dit door te geven aan de makelaar.

Omdat we na een week nog geen reactie hadden ontvangen, hebben we nogmaals telefonisch contact opgenomen met de makelaar. Deze bleek vanaf die dag een week op vakantie te zijn. De telefoniste zou uitzoeken of dit bod was doorgegeven naar een andere werknemer van het makelaarskantoor die wel aanwezig is.

Door die werknemer werd ik een uur later teruggebeld met de mededeling dat het bod niet goed is doorgekomen en ze inmiddels in onderhandeling zijn met een andere makelaar die het huis graag wilt overnemen. Willen wij toch 'een kleine kans' maken op de woning, dan moeten wij een fors hoger bod doen, aldus deze meneer. Toen ik vroeg wanneer deze onderhandelingen begonnen, antwoordde hij: vorige week. Precies de dag waarop wij het openingsbod deden..

Ik vind het zaakje een beetje stinken. En heb het idee dat ze ons op deze manier proberen over te halen meteen ons maximale bod te doen of meer.

Graag hoor ik wat jullie aanraden te doen.

Koning Bolo

Re: Bod 'kwijt'; makelaar nu in onderhandeling met andere partij

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Je zou kunnen proberen om de geschillen commissie om advies te vragen.
http://www.degeschillencommissie.nl/

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Koning Bolo schreef:Je zou kunnen proberen om de geschillen commissie om advies te vragen.
http://www.degeschillencommissie.nl/
heb je alleen weinig aan als het huis al verkocht is ...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

k vind het zaakje een beetje stinken. En heb het idee dat ze ons op deze manier proberen over te halen meteen ons maximale bod te doen of meer.
Ik snap je gevoel heel goed. Vergeet echter niet dat er minimaal een week zit tussen het moment dat je het bod deed, en het moment dat je weer contact opnam. Als het bewust gemanipuleerd wordt, dan zou men waarschijnlijk veel eerder contact met je opgenomen hebben. Nu kwam het initiatief van jullie kant.

Aan de andere kant: jullie waren daar, posters op dit forum niet. Wij voelen niet wat jullie voelen. Advies is dus heel moeilijk te geven, maar als je een vreemd gevoel hebt, heb je dan reden om aan dat gevoel te twijfelen?

Ik denk dat het antwoord op die vraag bepaalt wat je het beste kunt doen.

Ik wens jullie alle wijsheid in deze, en hoop dat jullie heel gauw een woning zullen vinden waar je met veel plezier zult gaan wonen.

mamacaatje

Ongelezen bericht door mamacaatje »

Hallo Niels,

Wij hadden ook zoiets,

Wij waren een paar jaar geleden (in die gekke periode dat huizen soms binnen 2 uur verkocht waren...) op zoek naar een huis aan de andere kant van het land. Elke dag heen en weer om afspraken voor bezichtiging na te komen. Vonden een huis die bij ons gezin paste met wat opknapwerk. Bod gedaan van vraagprijs maar met de voorwaarde van bouwkundige keuring. Makelaar was bij ons en die nam het bod aan. Dit was op zaterdag, de maandag erna vinden wij een aankoopmakelaar en die belde meteen zijn maat op. Bleek dat hij ons bod niet had doorgegeven aan verkopers en het huis onder de vraagprijs zonder bouwkundige keuring verkocht te hebben aan mensen die na ons waren voor de bezichtiging... Gelukkig vonden wij een andere woning die nog beter bij ons past.

Hopelijk hebben jullie ook dit geluk.

Sterkte

Caatje

Ronbee
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ronbee »

Het klinkt hard, maar je kunt er weinig tegen doen. Als je een bod hebt gedaan, wilt dat nog niet zeggen dat je in onderhandeling bent. Ik snap heel goed je vervelende gevoel.

Een advies geven in deze zaak kan ik helaas niet. Ik kan je alleen wel een tip geven bij een volgende bieding: stuur ze een email met je volledige bod (bedrag, opleverdatum, eventuele overige voorwaarden). Doe dit met een ontvangst / leesbevestiging. Zo heb je een bewijs dat ze het hebben ontvangen en gelezen. Als je binnen drie dagen nog niets hebt vernomen, dan kun je zelf nog even bellen.

Gesloten