LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht kaartjes Guus Meeuwis!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
VeroniqueRob

Opgelicht kaartjes Guus Meeuwis!

Ongelezen bericht door VeroniqueRob »

LET OP, OPLICHTERS ACTIEF OP MARKTPLAATS!

Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor oplichters die actief zijn in het "verkopen" van kaartjes van Guus Meeuwis concerten (en misschien nog wel meer!)

Woensdagmiddag 28 april heb ik een "GEZOCHT" advertentie geplaatst voor 4 veldkaartjes op 12 Juni van Guus Meeuwis.
Dezelfde dag werd ik rond etenstijd gebeld door een man die beweerde dat hij 5 kaartjes had, ik zei wel intresse te hebben tegen de kostprijs.
Aangezien hij in Flevoland woonde en ik van Limburg kom hebben we afgesproken dat hij de kaartjes aangetekend zou opsturen.
Ik heb hem dezelfde avond 4 x €49,50 + €8,61 overgemaakt.
Hij zou me de dag erna (donderdag) de track & trace code mailen. Helaas had ik vrijdag nog niets ontvangen. Vrijdag ochtend gemaild dat ik het eventueel ook kon ophalen, inmiddels vertrouwde ik het boeltje niet meer.
Snel genoeg kreeg ik een reactie terug dat de kaartjes onderweg waren en dat haar man de kaartjes al op de post had gedaan.
Vrijdag avond, zaterdag, zondag.. nog steeds niets vernomen.
Zondag avond weer een mailtje gestuurd dat ik nu toch echt het track & trace nummer wilde hebben, nog steeds geen reactie.
Dinsdag (vandaag) heb ik TNT post gebeld met de vraag wanneer het geleverd zou moeten zijn, zij melde me dat het zaterdag, uiterlijk maandag al geleverd had moeten zijn.
Hierop heb ik meteen het politiebureau gebeld om een afspraak te maken om aangifte te doen. Hier kan ik a.s donderdag om 10uur terecht.
Aan de hand van deze aangifte kan ik ook naar de Rabobank om mijn geld terug te laten boeken.
Ook heb ik inmiddels Marktplaats ingelicht van de oplichterspraktijken die er gaande zijn.

Naam oplicht: XXX
Naam rekeninghouder: XXX
Rekeningnummer: XXX
E-mail: XXX

Mocht iemand dit bekend voor komen, neem dan aub zsm contact met me op, zodat we deze oplichters samen kunnen aanpakken!

Groetjes,
Veronique

VeroniqueRob

Re: Opgelicht kaartjes Guus Meeuwis!

Inmiddels heb ik via opgelichtopinternet.nl 3 andere gedupeerde gevonden.
Indien iemand intresse heeft in de persoonlijk gegevens stuur me dan even een PBtje!

VeroniqueRob

Ik vraag me af waarom er allemaal kruisje staan bij de gegevens die ik ingevoerd heb.. zo komen we toch nog steeds geen steek verder..?!
Nu kan er nog niemand gewaarschuwd worden..! :?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

VeroniqueRob schreef:Ik vraag me af waarom er allemaal kruisje staan bij de gegevens die ik ingevoerd heb.. zo komen we toch nog steeds geen steek verder..?!
Nu kan er nog niemand gewaarschuwd worden..! :?
Die staan er, omdat het volgens de regels van het forum verboden is om persoonsgegevens te vermelden.
Door lid te worden van het forum bent u akkoord gegaan met de regels.
U was dus in overtreding en ik heb dat gemeld bij de moderator, die vervolgens de persoonsgegevens weg heeft gehaald.
Ik zeg niet dat het zo is, maar stelt u zich eens voor dat u een grondige hekel heeft aan uw buurman.
Dan kunt u dit verhaal verzinnen en zijn gegevens hier neer zetten.
Dan kunnen anderen dus weer uw buurman gaan lastigvallen en dat is niet de bedoeling.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit aan de hand is hier en ik wil best geloven dat u echt bent opgelicht, maar om namen, adressen en zelfs rekeningnummers te plaatsen gaat echt te ver.
Daarmee zult u naar de politie moeten.

VeroniqueRob

@ Vogel..

Natuurlijk niet.. als mensen het niet vertrouwen kunnen ze zijn rekening nummer / naam e.d in Google intypen.. en dan zien ze dat ze het beter uit hun bol kunnen laten..
Maar ik heb alles al doorgegeven bij opgelichtopinternet.nl en zij hebben me ook al een heel eind op weg geholpen!

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Aan de hand van deze aangifte kan ik ook naar de Rabobank om mijn geld terug te laten boeken.
Ben benieuwd wat de bank daarvan vindt, maar vrees het ergste voor u.

VeroniqueRob

gerland schreef:
Ben benieuwd wat de bank daarvan vindt, maar vrees het ergste voor u.
Ik ben zojuist bij de Rabobank geweest, zij gaan nu een brief sturen naar de bank van de oplichter ivm meerdere gedupeerde, dus daar nu even op wachten.

Gesloten