Ik heb gebeld en ik kreeg te horen dat ik hiervoor heb getekend in mijn contract. Er staat inderdaad in mijn contract:
Toendertijd had ik weinig andere keus omdat ik een nieuwe baan nodig had en heb dus maar getekend, ook had ik niet verwacht binnen een jaar weg te gaan, maar heb ik wel gemoeten omdat ze me niet genoeg uren konden geven waardoor ik er financieel niet meer van rond kon komen.Werknemer is verplicht alle verstrekte materialen, bedrijfskleding etc. uitsluitend te gebruiken ten behoeve van de door werkgever opgedragen werkzaamheden
Werknemer is verantwoordelijk voor de hem ter beschikking gestelde materialen en bedrijfskleding en dient er voor zorg te dragen dat het geheel steeds in ordelijke staat verkeert. Bij het beeindigen van de arbeidsovereenkomst moeten alle eigendommen van werkgever bij hem in goede staat worden ingeleverd waarbij werkgever het recht heeft schadevergoeding te eisten indien hieraan niet of niet ten volle wordt voldaan. Indien werknemer zelf het initiatief neemt om voor het einde van overeengekomen dienstverband uit dienst te gaanm doch uiterlijk binnen één jaar na indiensttreding, verplicht deze zich om de kosten van uniformering en screening terug te betalen aan werkgever. Deze kosten zullen, indien mogelijk, worden verrekend met de definitieve salarisafrekening
Mijn kleding heb ik trouwens in moeten leveren voordat de eindafrekening plaats vond.
Maar nu begin ik me toch af te vragen, is zoiets wel geldig, ook al heb ik er voor getekend?
Is er niet een wet/regel die stelt dat het terug te betalen bedrag berekend moet worden naar het aantal maanden dat ik in dienst ben geweest?
Is het wel redelijk om alles volledig in te houden terwijl ik, als ik 2 maanden langer had doorgewerkt, helemaal niks terug had hoeven te betalen? (redelijkheid en billijkheid)
Dankuwel voor uw hulp alvast