LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gevolgen te snel rijden
Gevolgen te snel rijden
Ik heb een bromscooter.
Hij loopt 68 km op de teller.
Ongeveer 63 echte km dus.
Wat gaat er gebeuren als ik op de rollenbank terecht kom?
Boete en weer verder rijden?
Neem aan dat er een correctie plaatsvind waardoor ik bekeurd wordt voor ongeveer 60km?
Hoe zit het met de verzekering?
Iemand ervaringen?
Alvast bedankt,
ATESLI
Hij loopt 68 km op de teller.
Ongeveer 63 echte km dus.
Wat gaat er gebeuren als ik op de rollenbank terecht kom?
Boete en weer verder rijden?
Neem aan dat er een correctie plaatsvind waardoor ik bekeurd wordt voor ongeveer 60km?
Hoe zit het met de verzekering?
Iemand ervaringen?
Alvast bedankt,
ATESLI
-
Re: Gevolgen te snel rijden
als hij ook te veel vermogen heeft (meer als 0,5kw) dan word hij in beslag genomen en krijg je hem gestript terug dwz alles wat er niet ophoort zoals bv een grotere cilinder ben je kwijt en daarbij uiteraard een boete.
soms mag je zelf eraf halen wat er niet ophoort en laten zien op buro ligt beetje aan humeur vd agent doen ze ook weleens.
goh die goeie ouwe brommertijd
soms mag je zelf eraf halen wat er niet ophoort en laten zien op buro ligt beetje aan humeur vd agent doen ze ook weleens.
goh die goeie ouwe brommertijd
Vroeger kon je je brommer ophalen en was je blij, kwam je op het bureau was het een pakketje
Volgens mij is het niet zo erg jij weergeeft.
Wat ik heb begrepen is boven de 30km p/u te hard, rijbewijs inleveren.
Waar het mij omgaat is wat er gebeurd als je op de rollerbank komt, dus niet geconstateerd hebt gereden.
Boete en weer wegrijden?
Volgens mij is het niet zo erg jij weergeeft.
Wat ik heb begrepen is boven de 30km p/u te hard, rijbewijs inleveren.
Waar het mij omgaat is wat er gebeurd als je op de rollerbank komt, dus niet geconstateerd hebt gereden.
Boete en weer wegrijden?
-
Je kunt je bromscooter ook zo aanpassen dat hij weer aan de wettelijke vereisten voldoet. Heb je geen zorgen meer, zit je niet dagelijks in de stress op het ding in de hoop dat er geen controle komt, hoef je geen vragen meer te stellen, krijg je je bromscooter niet in een pakketje terug, en hoef je ook geen boete te betalen.
Simpel toch?
Simpel toch?
Ik wil wel harder rijden, vind deze snelheid perfect.
Vraag me alleen af wat de gevolgen van de rollerbank zijn.
Lopen en een boete? Of doorrijden en een boete.
En ervaringen met de verzekering hebben mijn interesse
Boete maakt mij niet zoveel uit , ik wil immers zelf harder rijden en maak deze keuze
En dat pakketje was in de jaren 80.
Groetjes
ATESLI
Vraag me alleen af wat de gevolgen van de rollerbank zijn.
Lopen en een boete? Of doorrijden en een boete.
En ervaringen met de verzekering hebben mijn interesse
Boete maakt mij niet zoveel uit , ik wil immers zelf harder rijden en maak deze keuze
En dat pakketje was in de jaren 80.
Groetjes
ATESLI
-
Dan hoop ik dat je de eerste de beste keer dat je op het ding zit gepakt wordt, dat je bromscooter verbeurd wordt verklaard, en dat je je rijbewijs voor je leven lang kwijt raakt.
Je instelling klopt gewoon niet.
Wat de verzekering betreft: je hebt dikke kans, als je een ongeluk veroorzaakt met een opgevoerde brommer, dat de verzekering de schade op jou zelf gaat verhalen. Immers, de schade die je dan hebt aangebracht is, doordat je harder ging dan wettelijk mocht, groter dan als je je aan de snelheid had gehouden.
Maar dat kun je het beste even aan de verzekering vragen, immers, zij zijn degenen die uit moeten betalen bij schade.
Wat de verzekering betreft: je hebt dikke kans, als je een ongeluk veroorzaakt met een opgevoerde brommer, dat de verzekering de schade op jou zelf gaat verhalen. Immers, de schade die je dan hebt aangebracht is, doordat je harder ging dan wettelijk mocht, groter dan als je je aan de snelheid had gehouden.
Maar dat kun je het beste even aan de verzekering vragen, immers, zij zijn degenen die uit moeten betalen bij schade.
Helemaal mee eens!witte angora schreef:Dan hoop ik dat je de eerste de beste keer dat je op het ding zit gepakt wordt, dat je bromscooter verbeurd wordt verklaard, en dat je je rijbewijs voor je leven lang kwijt raakt.
Trouwens, denk je, dat je hier op het forum tip`s kunt vergaren, om de wet te omzeilen?
Hopend dat ik nooit met jou een aanrijding krijg!
@ witte angora
Ik rij geen 80 ofzo hoor!
En bedankt dat je hoopt dat ik "gepakt wordt"
Je bent je rijbewijs pas kwijt bij 30 km p/u geconstateerd te hard.
Hier voldoe ik dus lang niet aan.
Ik rij lange afstanden en wil op de lange weg wel wat harder, zou zeker in de stad niet hard rijden.
Gezien je reaktie denk je dat ik 16 ben ofzo maar dat ben ik al bijna 3 keer
Jij 4x ???
Ik rij lange afstanden en wil op de lange weg wel wat harder, zou zeker in de stad niet hard rijden.
Jij 4x ???
-
Nee, je rijdt 63, en dat is buiten de bebouwde kom dus 23 te hard. Oftewel, meer dan 50% te hard.atesli schreef:@ witte angora
Jij 4x ???
En als jij bijna 3 x 16 bent, net zou oud als ik dus, dan zou je toch echt beter moeten weten.
Gaat beetje OFFTOPIC nu, mijn scooter gaat zo hard maar wil niet zeggen dat ik dat rij. Zeker in de stad Rotterdam ga je niet zo hard rijden.
Lees mijn vragen ff opnieuw in mijn eerste bericht, dat gaat over heen iets anders dan waar wij het nu over hebben.
Begrijp dat je een gruwel hekel hebt aan personen die keihard over de stoep en stad/dorp rijden. Heb ik ook. Ik ben ook autorijder en wordt soms gek van die scooters. Maar als ik afstanden rij van meer dan 30 km en dan wat harder wil dan 45 km p/u wil niet niet zeggen dat ik de crimineel / puber bent die jij voor ogen hebt.
Lees mijn vragen ff opnieuw in mijn eerste bericht, dat gaat over heen iets anders dan waar wij het nu over hebben.
Begrijp dat je een gruwel hekel hebt aan personen die keihard over de stoep en stad/dorp rijden. Heb ik ook. Ik ben ook autorijder en wordt soms gek van die scooters. Maar als ik afstanden rij van meer dan 30 km en dan wat harder wil dan 45 km p/u wil niet niet zeggen dat ik de crimineel / puber bent die jij voor ogen hebt.
Trouwens is 18 te hard.
63-45=18 km p/u
63-45=18 km p/u
Ik probeer helemaal niet de wet te omzeilen, wil alleen de gevolgen weten.tennis schreef:Helemaal mee eens!witte angora schreef:Dan hoop ik dat je de eerste de beste keer dat je op het ding zit gepakt wordt, dat je bromscooter verbeurd wordt verklaard, en dat je je rijbewijs voor je leven lang kwijt raakt.
Trouwens, denk je, dat je hier op het forum tip`s kunt vergaren, om de wet te omzeilen?
Hopend dat ik nooit met jou een aanrijding krijg!
Hoe kom je erbij dat ik de wet wil omzeilen?
Ga heus geen drama maken als ik terecht een boete krijg.
gr ATESLI
-
Als je een boete hebt gekregen is dat omdat je de wet overtreden hebt. Als je daarvoor kiest zul je op de blaren moeten zitten, en ik hoop oprecht dat het er velen zullen worden.Hoe kom je erbij dat ik de wet wil omzeilen?
Ga heus geen drama maken als ik terecht een boete krijg.
Nogmaals gaat me NIET om de boete !!!
Kunnen we niet ONTOPIC zijn?
Waren toch normale vragen?
O ja met mijn auto rij ik ook weleens over de 120 km p/u schande hé?
Slaap lekker straks
ATESLI
Kunnen we niet ONTOPIC zijn?
Waren toch normale vragen?
O ja met mijn auto rij ik ook weleens over de 120 km p/u schande hé?
Slaap lekker straks
ATESLI
Het is volgens mij niet zo moeilijk. Wordt je gepakt dmv de rollenbank dan is de simpele conclusie dat je brommer niet meer voldoet aan de eisen bij toelating op de openbare weg. Je zal dus moeten gaan lopen. Daarbij krijg je een boete (ben je een veelpleger dan kan je brommer geconfisqueerd worden). Je mag ook niet meer op de brommer rijden voordat deze weer voldoet aan de eisen voor toelating op de openbare weg. Het zal er vanaf hangen welke technische veranderingen aan de brommer zijn gedaan. Uitlaat en dergelijke mag je nog zelf doen. Andere cilinderblok e.d. wordt voor je gedaan.
Kijk hier heb ik meer aan.EdoK schreef:Het is volgens mij niet zo moeilijk. Wordt je gepakt dmv de rollenbank dan is de simpele conclusie dat je brommer niet meer voldoet aan de eisen bij toelating op de openbare weg. Je zal dus moeten gaan lopen. Daarbij krijg je een boete (ben je een veelpleger dan kan je brommer geconfisqueerd worden). Je mag ook niet meer op de brommer rijden voordat deze weer voldoet aan de eisen voor toelating op de openbare weg. Het zal er vanaf hangen welke technische veranderingen aan de brommer zijn gedaan. Uitlaat en dergelijke mag je nog zelf doen. Andere cilinderblok e.d. wordt voor je gedaan.
Is 4 takt scooter, kleine aanpassing aan het blok is gedaan door derden.
Ging mij beetje om het lopen, ben soms 30 km van huis.
Je ziet op "blik op de weg"dat ze gewoon met een boete verder mogen rijden.
En dat met een geconstandeerde snelheid, ik vroeg me af je toevallig zonder aanleiding op de rollerbank moet, wat er dan gebeurd.
Thanks
Gr
ATESLI
Met een kleine overschrijding kan het wel zijn dat je door mag rijden met een boete op de voorwaarde dat je de brommer binnen korte tijd standaar maakt en naar het bureau komt.
Thanks edoK voor je nuttige inmenging
Heb weer wat gevonden, met correctie zou ik op 58 p/u uitkomen.
Vind het wel meevallen en heb er geen problemen mee.
Laat wel ff weten als ik gepakt ben en in de handboeien ben afgevoerd.
Maak ik nog iemand blij
Groeten allemaal ook jij!
ATESLI
Bruto Netto Kw
51.12 48.12 0.6 Sepot (geen boete)
54.18 51.18 0.7 € 35,-
56.95 53.95 0.8 € 42,-
59.51 56.51 0.9 € 51,-
61.58 58.58 1.0 € 69,-
64.04 61.04 1.1 € 82,-
66.13 63.13 1.2 € 97,-
68.08 65.08 1.3 € 111,-
69.91 66.91 1.4 € 128,-
71.64 68.64 1.5 € 145,-
72.33 69.33 1.6 € 145,-
74.95 71.95 1.7 € 174,-
76.50 73.50 1.8 € 193,-
78.00 75.00 1.9 Officier van Justitie bepaald
+ 78.00 + 75.00 en meer Officier van Justitie bepaald
Heb weer wat gevonden, met correctie zou ik op 58 p/u uitkomen.
Vind het wel meevallen en heb er geen problemen mee.
Laat wel ff weten als ik gepakt ben en in de handboeien ben afgevoerd.
Maak ik nog iemand blij
Groeten allemaal ook jij!
ATESLI
Bruto Netto Kw
51.12 48.12 0.6 Sepot (geen boete)
54.18 51.18 0.7 € 35,-
56.95 53.95 0.8 € 42,-
59.51 56.51 0.9 € 51,-
61.58 58.58 1.0 € 69,-
64.04 61.04 1.1 € 82,-
66.13 63.13 1.2 € 97,-
68.08 65.08 1.3 € 111,-
69.91 66.91 1.4 € 128,-
71.64 68.64 1.5 € 145,-
72.33 69.33 1.6 € 145,-
74.95 71.95 1.7 € 174,-
76.50 73.50 1.8 € 193,-
78.00 75.00 1.9 Officier van Justitie bepaald
+ 78.00 + 75.00 en meer Officier van Justitie bepaald
De ervaring leert overigens dat vooral de 16-20-jarigen op de rollenbank moeten. Mannen met behoorlijke baardgroei mogen vaak 'gewoon' doorrijden. Het risico om 'gepakt' te worden is daarmee weer een stuk kleiner.
Ben ik zeker met je eens, maar daar komen ze pas achter als ik mijn helm afzetJJ1983 schreef:De ervaring leert overigens dat vooral de 16-20-jarigen op de rollenbank moeten. Mannen met behoorlijke baardgroei mogen vaak 'gewoon' doorrijden. Het risico om 'gepakt' te worden is daarmee weer een stuk kleiner.
Ik heb inmiddels 25 jaar mijn rijbewijs en rij 45.000 per jaar.
Ben me heel bewust van het verkeer en verplaats me zoveel mogelijk met de fiets en nu ook scooter. (Zouden nog 100.000 nederlanders moeten doen.)
En terecht dat ze sommige 16 jarigen van hun scooter afhalen
Ik kan zelf aardig bepalen wat veilig is, en ik maak ook bewuste keuzes.
Wel terecht dat ze sommige 16 jarigen van hun scooter halen, die rijden echt dwaas en onverantwoordelijk.
Maar goed zoals je hebt kunnen lezen alles over 1 kam bij enkele dwazen.
Maar zal mijn baard weer ff laten staan.......thanks
ATESLI