LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D.D.(Dexia Dreiging)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Frans

D.D.(Dexia Dreiging)

Ongelezen bericht door Frans »

Vandaag de zoveelste dreiging van Dexia ontvangen; Of ik z.s.m. ga betalen.
Dexia gaat incasso maatregelen nemen en BKR inlichten.
Beste Hr. Bruineel: Ik ga zelf BKR berichten over mijn situatie.
Op verzoek kan BKR mijn Giro afschriften van de laatste 5 jaar krijgen waaruit blijkt dat ik nergens een cent schuld heb en alle rekeningen op tijd betaal.
BKR zal zelf wel een onderscheid kunnen maken tussen "wanbetalers" en mensen die in een zakelijk konflikt verwikkeld zijn met een Luce bank.
Succes mijnheer Bruneel, ik zie dee afloop met vertrouwen tegemoet.
Ook de kosten van een deurwaarder zijn voor mij niet meer dan een wespensteek.

willie

Re: D.D.(Dexia Dreiging)

Ongelezen bericht door willie »

Wij kregen ook zo'n brief vandaag Wij gaan onze kelderkast er mee behangen
betalen aan die oplichters nooit nooit !!!!!!!

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

1-0 voor Willie!

Dennis Esser uit Zeist

Ongelezen bericht door Dennis Esser uit Zeist »

Beste Frans,

Ik heb dezelfde brief ontvangen. Ik heb hiervan ook het BKR over ingelicht en antwoord hierop gekregen. BKR kan niks doen. Zij zeggen om het bij de Financiele Instelling (Dexia dus) de negatieve registratie te laten corrigeren en het aan BKR weer terugmelden door Dexia. (no-way dus)

Groeten Dennis Esser uit Zeist.

Joost 1

Ongelezen bericht door Joost 1 »

Ook ik heb zo'n brief ontvangen. En daarbij, na lang aarzelen, heb ik besloten te betalen.

Want ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop. Ik lees mijn contract er nog eens op na (Wver3dubbelaar - onder punt 6): "...DEZE PREMIE ZAL DOOR LEGIO-LEASE WORDEN VERREKEND MET DE GEDURENDE DE LOOPTIJD VAN DE LEASEOVEREENKOMST OP DE WAARDEN GESTELDE DIVIDENDEN. INDIEN DEZE DIVIDENDEN NIET VOLDOENDE ZIJN DAN ZAL EEN EVENTUEEL TEKORT AAN HET EINDE VAN DE LEASEOVEREENKOMST WORDEN VERREKEND."

Het staat er dus echt.

Het is een contract. Ik heb het ondertekend. Ik ga er dus akkoord mee dat ik een eventueel tekort uit eigen middelen moet aanzuiveren.
Ik geef toe dat ik het destijds wel gelezen heb, maar alleen vertrouwde op rendement. Hoe naïef. Het is mijn eigen schuld.
Voor de rechtbank heb ik hiermee geen poot om op te staan.
En daarbij: contract is contract.

Ieder moet het voor zich weten, maar ik schat de kans dat de rechter Dexia puur formeel in het gelijk stelt, hoog in.

Ik weet dat ik destijds de fout van mijn leven heb gemaakt, ik raak totaal f. 36.000,- kwijt en dat wil ik niet laten oplopen met incassokosten e.d.
Genoeg is genoeg.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Joost 1,

Dom om dat te doen van je! Ok incassokosten zijn 15% of zo..ik zou dat op de koop toe nemen en het zo ver laten komen. Je hebt dan zeker nog een hele goede kans dat je wint met Leaseverlies..nu ga je betalen...36000..nou dat is het domste wat je kan doen! Maar goed dat moet je zelf weten...

t

Ongelezen bericht door t »

klopt dexia heeft helemaal geen regels overtreden........

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Rob

Laat je niet gek maken

Het bericht van Joost 1 is fake
Zal wel een dexia medewerker zijn die zieltjes
probeert te winnen. Hahaha...niets gaat die lui te ver.
Je ruikt ze gewoon aankomen.........

groet
Revo

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Ook ik ontving vandaag dezelfde BKR dreig brief. Wel vreemd want het 2e Dexia aanbod gold toch tot 13 juni? Waarom heb ik dan 14 juni al een dreigbrief in de bus ?

De BKR brief zal wel een geautomatiseerd procesje zijn. Ben benieuwd of ze het aanmelden bij de BKR ook hebben geautomatiseerd of dat ze dat geval per geval handmatig moeten doen. In dat geval zijn ze nog wel even bezig.

Wat mij ook verbaasd is dat ze helemaal niet reageren op mijn brief waarin ik uitleg dat ik voorlopig niet zal betalen....

Maar goed, ik ben nog steeds niet van plan te gaan betalen. Dan maar een negatieve BKR. Dexia zal toch eerst eens het fatsoen moeten opbrengen gewoon op mijn brieven te reageren.

PS. hoe weten jullie nou of joost1 fake is ????

Margreet

Ongelezen bericht door Margreet »

Frank,
ik had voordat het tweede aanbod verviel al een tweede herinnering te pakken. Men werkt daar lekker langs elkaar heen. Ik communiceer nu met Dexia Rotterdam en Dexia Amsterdam. Om het makkelijk te maken. En verder denk ik er hetzelfde over als jij. Niet betalen dus.
Fijne (zon)dag, groet Margreet

joost

Ongelezen bericht door joost »

Hallo allemaal

De advocaat die ik gesproken heb met een jaren lange ervaring in vermogenszaken denkt dat Dexia na de dreigementen en druk uit oefenen na enige tijd wil schikken. Hij leidt dit af uit de telefoon actie om mensen over de aanbod streep te trekken het verlengen van het aanbod en de wanbetalers alleen mmaar met dreigemeneten te benaderen en niet effectief voor de rechter te dagen.
Dit geldt zeker voor de eegalaese situatie die vernietigt hebben.

Joost

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Margreet,

Bedoel je met "communiceer" dat je ook wel eens antwoord krijgt van Dexia ? Of is er bij jou ook sprake van slechts eenrichtingsverkeer ?

EE

Ongelezen bericht door EE »

Ik ga nu mijn 6 aangetekende brief versturen meschien gaan ze nu wel reageren, wie weet.

mvg

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

hello,

bkr is verlengte arm van banken en bij bkr bereiken niks na mij ervaring dit bkr gedoe opgericht door banken en goed gekeurde door de overheid. als u schrijft naar bkr u blijft in de zelfde circle kortom bkr onbetrouwbaar bron omdat de opdrachtgever als dexia onbetrouwbaar en de banken zitten double te lachen hammer op de politiek in denhaag.

Gesloten