LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Ik was op vakantie in Thailand.
Ik zou terug reizen op 17 april om 11.15 uur met Air Berlin, van Bankok naar Dusseldorf. Ik moest op 16 april (36 uur van te voren) gewoon per E-web inchekken op internet. Dat heb ik netjes gedaan en ben ook netjes naar Bangkok gegaan. Ik kom aan de balie en werd meteen weg geleid naar een bus, die klaar stond. We werden naar een hotel gebracht, in Bangkok, maar 35 km uit het centrum. In de omgeving was totaal niets te doen. Na 1 dag ben ik terug gegaan naar mijn vertrouwde hotel in Pattaya, waar ik 4 weken heb gelogeerd.
Want Air Berlin wilde maar 1 dag betalen (hotel en verzorging, maar ontbijt hebben we al gemist omdat we pas na 11 uur in het hotel aankwamen en er maar tot 11 uur maar ontbeten kon worden. En deze voucher was NIET geldig de volgende dag. Minibar moesten we zelf betalen. Dit hotel kostte ons 2400 bath per dag, als we zouden blijven.
Cheaptickets.nl wilde niets doen, ik moest maar contact opnemen met Air Berlin.. ik had de ticket, reisverzekering met extra medische kosten, ticketverzekering, costumer service tax en annuleringsverzekering. bij hun gekocht. Zij wilden zelfs niet laten weten bij wie ik verzekerd was en polisnummer heb ik nooit van hen ontvangen.
Dus ik heb op 19 april Air Berlin gebeld op Bangkok Airport en daar kreeg ik te horen dat ik pas 3 mei zou kunnen vliegen !!, beslist niet eerder en ik kon ja of nee zeggen, er was geen keuze of ik moest 1600 euro bijbetalen. Dat had ik niet. En ik kreeg een grote mond van een Duitstalige man dat ik me maar moest schikken naar hun wil.
Ik heb bij familie geld moeten lenen om mijn extra verblijf te kunnen betalen, want het loopt toch wel in de papieren
Ik heb de claim brief van Tros radar ingevuld en een totaal bedrag van 2557 euro ingediend bij Air Berlin, voor 15 dagen hotel, verzorging, extra taxi kosten, en loonderving en nog wat kleine kosten, zoals geldtransfers en zo.
Heb ik het zo goed gedaan?
Ik zou terug reizen op 17 april om 11.15 uur met Air Berlin, van Bankok naar Dusseldorf. Ik moest op 16 april (36 uur van te voren) gewoon per E-web inchekken op internet. Dat heb ik netjes gedaan en ben ook netjes naar Bangkok gegaan. Ik kom aan de balie en werd meteen weg geleid naar een bus, die klaar stond. We werden naar een hotel gebracht, in Bangkok, maar 35 km uit het centrum. In de omgeving was totaal niets te doen. Na 1 dag ben ik terug gegaan naar mijn vertrouwde hotel in Pattaya, waar ik 4 weken heb gelogeerd.
Want Air Berlin wilde maar 1 dag betalen (hotel en verzorging, maar ontbijt hebben we al gemist omdat we pas na 11 uur in het hotel aankwamen en er maar tot 11 uur maar ontbeten kon worden. En deze voucher was NIET geldig de volgende dag. Minibar moesten we zelf betalen. Dit hotel kostte ons 2400 bath per dag, als we zouden blijven.
Cheaptickets.nl wilde niets doen, ik moest maar contact opnemen met Air Berlin.. ik had de ticket, reisverzekering met extra medische kosten, ticketverzekering, costumer service tax en annuleringsverzekering. bij hun gekocht. Zij wilden zelfs niet laten weten bij wie ik verzekerd was en polisnummer heb ik nooit van hen ontvangen.
Dus ik heb op 19 april Air Berlin gebeld op Bangkok Airport en daar kreeg ik te horen dat ik pas 3 mei zou kunnen vliegen !!, beslist niet eerder en ik kon ja of nee zeggen, er was geen keuze of ik moest 1600 euro bijbetalen. Dat had ik niet. En ik kreeg een grote mond van een Duitstalige man dat ik me maar moest schikken naar hun wil.
Ik heb bij familie geld moeten lenen om mijn extra verblijf te kunnen betalen, want het loopt toch wel in de papieren
Ik heb de claim brief van Tros radar ingevuld en een totaal bedrag van 2557 euro ingediend bij Air Berlin, voor 15 dagen hotel, verzorging, extra taxi kosten, en loonderving en nog wat kleine kosten, zoals geldtransfers en zo.
Heb ik het zo goed gedaan?
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Waar staat die claimbrief ergens,kan die ook wel gebruiken.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
TROS Radar >Radar Helpt > Voorbeeldbrieven
Geselecteerde brief
Langdurige vertraging die moet worden gelijkgesteld met annulering van de vlucht
Afzender:
Aan:
Betreft: verzoek om compensatie ingeval van langdurige vertraging (24 uren of meer)
Referentie:
Geachte heer, mevrouw,
Volgens mijn vluchtschema zou ik op met uw luchtvaartmaatschappij om van naar vliegen. De vlucht werd uitgevoerd onder het nummer . Als bijlage zend ik u een kopie van mijn instapkaart.
Mijn vlucht is pas uren later vertrokken dan de oorspronkelijk geplande vertrektijd, namelijk pas de volgende dag om . Ik kwam met uren vertraging op mijn eindbestemming aan.
Uw maatschappij is een Europese luchtvaartmaatschappij en daarom is EG-Verordening 261/2004 van toepassing.
Deze vertraging was zo ernstig en langdurig en heeft voor mij zoveel overlast veroorzaakt dat deze moet worden aangemerkt als een annulering in de zin van de Verordening. Uw maatschappij heeft niet aangetoond dat de langdurige vertraging het gevolg was van overmacht 1. De Verordening geeft mij dan recht op een financiële compensatie ter hoogte van (per persoon) 2.
OF
Mede door de wijziging van het vluchtnummer is hier sprake van een annulering in de zin van deze Verordening en heb ik recht op een financiële compensatie ter hoogte van (per persoon) 3.
INDIEN VAN TOEPASSING
Verzorging
Op grond van de Verordening rustte op uw maatschappij de verplichting om mij verzorging aan te bieden. Dit betekende dat uw maatschappij mij maaltijden en verfrissingen diende aan te bieden, al dan niet door het verstrekken van daarvoor bestemde vouchers. Dit is helaas niet geschied. Op grond van de Verordening dient uw maatschappij de door mij gemaakte kosten voor maaltijden en verfrissingen te vergoeden. Het betreft een totaalbedrag van 4. Als bijlage stuur ik u kopieën van de bonnetjes.
INDIEN VAN TOEPASSING
Hotelovernachting
Vanwege het feit dat mijn vlucht pas een dag later dan de oorspronkelijk geplande vertrektijd vertrok heb ik in een hotel moeten overnachten. Op grond van de Verordening dient u de kosten die ik hiervoor heb gemaakt te vergoeden. Deze kosten bedragen . Voorts dient u op grond van de Verordening mijn reiskosten van de luchthaven naar het hotel en terug te vergoeden. Als bijlage zend ik u kopieën van de factuur van het hotel, taxibonnetjes/vervoersbewijzen 5.
Vriendelijk verzoek ik u het totaalbedrag van binnen veertien dagen te betalen op mijn rekening t.n.v. .
Verder verzoek ik u mij een geschreven verklaring omtrent het oponthoud te zenden 6.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
***Vergeet niet een kopie te bewaren van deze brief die u ook per fax of mail mag versturen ***
© mr. Pim de Vos, De Vos & Partners Advocaten, Amsterdam, september 2009.
ik heb de disclaimer gelezen
MS Word Tekstbestand
Terug
Voorbeeldbrieven
©2010TROS Radar
* Contact
* Help
* Uitzending bijwonen
* Nieuwsbrief
zoeken
Geselecteerde brief
Langdurige vertraging die moet worden gelijkgesteld met annulering van de vlucht
Afzender:
Aan:
Betreft: verzoek om compensatie ingeval van langdurige vertraging (24 uren of meer)
Referentie:
Geachte heer, mevrouw,
Volgens mijn vluchtschema zou ik op met uw luchtvaartmaatschappij om van naar vliegen. De vlucht werd uitgevoerd onder het nummer . Als bijlage zend ik u een kopie van mijn instapkaart.
Mijn vlucht is pas uren later vertrokken dan de oorspronkelijk geplande vertrektijd, namelijk pas de volgende dag om . Ik kwam met uren vertraging op mijn eindbestemming aan.
Uw maatschappij is een Europese luchtvaartmaatschappij en daarom is EG-Verordening 261/2004 van toepassing.
Deze vertraging was zo ernstig en langdurig en heeft voor mij zoveel overlast veroorzaakt dat deze moet worden aangemerkt als een annulering in de zin van de Verordening. Uw maatschappij heeft niet aangetoond dat de langdurige vertraging het gevolg was van overmacht 1. De Verordening geeft mij dan recht op een financiële compensatie ter hoogte van (per persoon) 2.
OF
Mede door de wijziging van het vluchtnummer is hier sprake van een annulering in de zin van deze Verordening en heb ik recht op een financiële compensatie ter hoogte van (per persoon) 3.
INDIEN VAN TOEPASSING
Verzorging
Op grond van de Verordening rustte op uw maatschappij de verplichting om mij verzorging aan te bieden. Dit betekende dat uw maatschappij mij maaltijden en verfrissingen diende aan te bieden, al dan niet door het verstrekken van daarvoor bestemde vouchers. Dit is helaas niet geschied. Op grond van de Verordening dient uw maatschappij de door mij gemaakte kosten voor maaltijden en verfrissingen te vergoeden. Het betreft een totaalbedrag van 4. Als bijlage stuur ik u kopieën van de bonnetjes.
INDIEN VAN TOEPASSING
Hotelovernachting
Vanwege het feit dat mijn vlucht pas een dag later dan de oorspronkelijk geplande vertrektijd vertrok heb ik in een hotel moeten overnachten. Op grond van de Verordening dient u de kosten die ik hiervoor heb gemaakt te vergoeden. Deze kosten bedragen . Voorts dient u op grond van de Verordening mijn reiskosten van de luchthaven naar het hotel en terug te vergoeden. Als bijlage zend ik u kopieën van de factuur van het hotel, taxibonnetjes/vervoersbewijzen 5.
Vriendelijk verzoek ik u het totaalbedrag van binnen veertien dagen te betalen op mijn rekening t.n.v. .
Verder verzoek ik u mij een geschreven verklaring omtrent het oponthoud te zenden 6.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
***Vergeet niet een kopie te bewaren van deze brief die u ook per fax of mail mag versturen ***
© mr. Pim de Vos, De Vos & Partners Advocaten, Amsterdam, september 2009.
ik heb de disclaimer gelezen
MS Word Tekstbestand
Terug
Voorbeeldbrieven
©2010TROS Radar
* Contact
* Help
* Uitzending bijwonen
* Nieuwsbrief
zoeken
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
bedankt hoor.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Kleine moeite hoor
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Hoop dat u een prettig extra verblijf heeft gehad.
Hoe worden over het algemeen de kansen ingeschat in een dergelijke zaak?
Ik kan mij niet voorstellen dat u dit op de luchtvaartmaatschappij kunt verhalen.
Waarom zouden zij dat moeten compenseren?
Hoe worden over het algemeen de kansen ingeschat in een dergelijke zaak?
Ik kan mij niet voorstellen dat u dit op de luchtvaartmaatschappij kunt verhalen.
Waarom zouden zij dat moeten compenseren?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Uw maatschappij is een Europese luchtvaartmaatschappij en daarom is EG-Verordening 261/2004 van toepassing.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Het kan toch niet zo zijn dat ik maar (maximaal) € 600 zou moeten krijgen volgens de EU richtlijn 261/2004. Wie betaald de andere kosten ? Werkelijk gemaakte kosten (aantoonbaar) moeten toch gewoon terug betaald worden.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Kunt u uitleggen waarom u die mening toegedaan bent?Werkelijk gemaakte kosten (aantoonbaar) moeten toch gewoon terug betaald worden.
U bent 15 dagen in erbarmelijke omstandigheden opgesloten in Thailand?
De genoemde richtlijn zal wel van kracht zijn.
Wat er natuurlijk gebeurd is, is het volgende: uw vlucht is geannuleerd, meer niet.
U had recht op geld terug. In plaats daarvan heeft de luchtvaartmaatschappij u, in overleg met u, geholpen om een andere vlucht te kunnen nemen, en u in eerste instantie in een hotel ondergebracht etc.
Wat hebt u eigenlijk zelf gedaan om naar huis te komen?
Welke mogelijkheden hebt u onderzocht om eerder terug te komen?
Wat hebt u zelf gedaan om de kosten te beperken?
Waarom hebt u er niet voor gekozen een andere ticket te kopen, bij een andere luchtvaartmaatschappij?
Ik voorspel: iedere euro die u hier uitsleept is meegenomen. Op "veel" heeft u geen enkel recht.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Is "in overleg" mij een datum van 16 dagen later aansmeren ? Er was geen overleg. Er was geen mogelijkheid om eerder terug te kunnen.
Ik denk dat dit een leuke zaak zal worden voor een "no pay, no cure" advocaat.
Ik denk dat dit een leuke zaak zal worden voor een "no pay, no cure" advocaat.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Nogmaals: u heeft nog steeds niet beantwoord waarom u deze mening bent toegedaan.Werkelijk gemaakte kosten (aantoonbaar) moeten toch gewoon terug betaald worden.
Ben ook benieuwd naar uw antwoorden op de andere vragen:
Waarom wilt u het risico van juridische stappen bij de advocaat neerleggen?Wat hebt u eigenlijk zelf gedaan om naar huis te komen?
Welke mogelijkheden hebt u onderzocht om eerder terug te komen?
Wat hebt u zelf gedaan om de kosten te beperken?
Waarom hebt u er niet voor gekozen een andere ticket te kopen, bij een andere luchtvaartmaatschappij?
Heeft u zelf wel vertrouwen in uw "zaak"?
Ik geef u weinig kans een "no cure, no pay" advocaat te vinden. Een "uurtje-factuurtje-advocaat" moet wel lukken, denk ik.
Om terug te vliegen naar huis was u toch niet afhankelijk van Air Berlin? U had toch uw eigen plan kunnen trekken? Wat hebt u op 19 april met Air Berlin afgesproken over de gevolgen (kosten) van de terugvluchtdatum van 3 mei?
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Waarom valt u mij zo aan ??
Air Berlin wou nergens over praten. Ik kon eerder vliegen, maar dan zou ik 1600 euro bij moeten betalen. Zij zouden eerst alle business mensen vervoeren, dan de reguliere vluchten en dan was pas de eerste mogelijkheid op 3 mei. Cheaptickets heeft helemaal niets gedaan. Ik stond daar helemaal alleen in de kou. Er werd me niets anders aangeboden, ze wilden niet onderhandelen. Maar ik heb al een advocaat die het op die basis wil doen. voor 25% van de geïnde som. Ik heb inderdaad op de kosten flink beknibbeld. Ik heb recht op ontbijt, lunch en diner en die heb ik ingediend en niet meer. Je weet niet wat ik daar al had meegemaakt, waarom de kosten hoog opliepen, en zodoende kon ik geen andere vlucht meer boeken. En dat was ook niet bespreekbaar bij Air Berlin. En Cheaptickets. nl kon / wilde ook niets voor mij betekenen. Dus ik kon alleen maar blijven.
Air Berlin wou nergens over praten. Ik kon eerder vliegen, maar dan zou ik 1600 euro bij moeten betalen. Zij zouden eerst alle business mensen vervoeren, dan de reguliere vluchten en dan was pas de eerste mogelijkheid op 3 mei. Cheaptickets heeft helemaal niets gedaan. Ik stond daar helemaal alleen in de kou. Er werd me niets anders aangeboden, ze wilden niet onderhandelen. Maar ik heb al een advocaat die het op die basis wil doen. voor 25% van de geïnde som. Ik heb inderdaad op de kosten flink beknibbeld. Ik heb recht op ontbijt, lunch en diner en die heb ik ingediend en niet meer. Je weet niet wat ik daar al had meegemaakt, waarom de kosten hoog opliepen, en zodoende kon ik geen andere vlucht meer boeken. En dat was ook niet bespreekbaar bij Air Berlin. En Cheaptickets. nl kon / wilde ook niets voor mij betekenen. Dus ik kon alleen maar blijven.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
De touroperator had in dit geval inderdaad beter moeten praten.
Maar ook ik vraag me af wat u zelf gedaan heeft om thuis te komen.
U moet ook eerst is even de regels&voorwaarden van Air Berlin is doorlezen met wat zij doen in deze situatie. Als zij in hun voorwaarde al zeggen dat ze niets doen in deze situatie, dan kunt u weinig doen. Aangezien dit puur overmacht is, de vliegtuigmaatschappijen kunnen hier niets aan doen. Het enige wat u ze dan kunt verwijten is dat ze u niet op een nette manier geholpen hebben. En dan minimaal toch de onkosten vergoed vragen(zeker ook alles aantoonbaar overleggen, anders staat u echt nergens), maar kleine kans dat dit gebeurt.
Maar ook ik vraag me af wat u zelf gedaan heeft om thuis te komen.
U moet ook eerst is even de regels&voorwaarden van Air Berlin is doorlezen met wat zij doen in deze situatie. Als zij in hun voorwaarde al zeggen dat ze niets doen in deze situatie, dan kunt u weinig doen. Aangezien dit puur overmacht is, de vliegtuigmaatschappijen kunnen hier niets aan doen. Het enige wat u ze dan kunt verwijten is dat ze u niet op een nette manier geholpen hebben. En dan minimaal toch de onkosten vergoed vragen(zeker ook alles aantoonbaar overleggen, anders staat u echt nergens), maar kleine kans dat dit gebeurt.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Van een touroperator is in dit topic tot nu toe nog geen sprake geweest.De touroperator had in dit geval inderdaad beter moeten praten
Betrof het hier een volledig verzorgde reis inclusief vlucht v.v., dan zou de zaak anders hebben gelegen.
De organisatie van deze reis zou zich dan echter ook ongelooflijk ingespannen hebben om de terugreis zsm te regelen (eventueel via een ander land) en de kosten te beperken.
Het ziet er niet naar uit dat christ12 zich ook zo ingespannen heeft als een organisator van de reis zou hebben gedaan (en hij is er ook niet in geslaagd om afspraken te maken met Air Berlin over de kosten van extra verblijf etc.).
De vragen die ik daarover stelde zijn, zoals te verwachten was, dan ook niet beantwoord (en dat zal nu ook wel niet meer gebeuren, want christ12 voelt zich aangevallen als er een paar kritische vragen worden gesteld).
De reactie van iemand die verwacht dat anderen het allemaal gaan regelen en zelf niet op onderzoek uit gaat.Cheaptickets heeft helemaal niets gedaan. Ik stond daar helemaal alleen in de kou. Er werd me niets anders aangeboden, ze wilden niet onderhandelen
Gezien het bovenstaande lijkt het er toch op dat er voor christ12 wel degelijk mogelijkheden waren op met een andere vlucht (en andere maatschappij) terug te vliegen. Waarom kon hij dan geen andere vlucht meer boeken?Je weet niet wat ik daar al had meegemaakt, waarom de kosten hoog opliepen, en zodoende kon ik geen andere vlucht meer boeken.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Ik zou ijsland aanklagen daar staat die vulkaan
Gewoon kwestie van vette pech hier kan niemand wat aandoen dus waarom zouden een airline of cheaptickets moeten betalen gewoon jammer dan en wat klaag je nou je heb langer vakantie gehad
Hier treft niemand enig blaam **** happens.
Gewoon kwestie van vette pech hier kan niemand wat aandoen dus waarom zouden een airline of cheaptickets moeten betalen gewoon jammer dan en wat klaag je nou je heb langer vakantie gehad
Hier treft niemand enig blaam **** happens.
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Annulering vanwege de vulkaanas is inderdaad overmacht, maar dat betekent niet dat je helemaal geen rechten meer hebt.
Kijk eens op Consuwijzer: Lezersvraag Spits over verzorgingskosten bij een door de aswolk geannuleerde vlucht
Kijk eens op Consuwijzer: Lezersvraag Spits over verzorgingskosten bij een door de aswolk geannuleerde vlucht
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Beste christ,als je je vakantie geboekt had bij een europese luchtvaartmaatschappij moeten zij je kosten voor extra verblijf en overnachtingen en maaltijden terug betalen.Wel moet je hier bewijs van hebben.Extra gemaakte kosten zoals uitstapjes vallen ter uwe lasten.
Dit is wettelijk,zelfs ryanair die normaal alleen vluchten aanbied zonder verblijf is verplicht geworden deze kosten van personen die vast zaten te vergoeden.
Veel succes.
Dit is wettelijk,zelfs ryanair die normaal alleen vluchten aanbied zonder verblijf is verplicht geworden deze kosten van personen die vast zaten te vergoeden.
Veel succes.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 apr 2010 21:40
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
2500 euro is wel erg veel.
voor een hotel met airco, tv, koelkast en zwembad betaal je ongeveer 20 euro per dag. per week betalen wordt goedkoper. er zijn uiteraard veel duurdere hotels, maar ook goedkopere. (subtotaal 15 dagen x 20 = 300 euro)
diner en drinken kan goed voor 3 tot 5 euro per dag. (trouwens, dit moet je thuis ook en ben je duurder uit) (subtotaal incl ontbijt etc 15 dagen x 10 = 150 euro)
enkele reis prive taxi pattaya-bangkok of bangkok-pattaya ong. 25 euro. (subtotaal 4 x 25 = 100 euro) (airo bus is maar 5 euro)
totaal 550 euro, waarvan 150 voor ontbijt, lunch, diner er eigenlijk nog af moet.
blijft over loonderving. 1000 euro netto per week.
nou, voor iemand die 4000 euro netto per maand verdiend, zou ik me niet zo druk maken.
gr,
bb, die hoopt dat over 5 weken een nieuwe vulkaanuitbasting komt. (blijf met alle plezier een tijdje langer in thailand)
voor een hotel met airco, tv, koelkast en zwembad betaal je ongeveer 20 euro per dag. per week betalen wordt goedkoper. er zijn uiteraard veel duurdere hotels, maar ook goedkopere. (subtotaal 15 dagen x 20 = 300 euro)
diner en drinken kan goed voor 3 tot 5 euro per dag. (trouwens, dit moet je thuis ook en ben je duurder uit) (subtotaal incl ontbijt etc 15 dagen x 10 = 150 euro)
enkele reis prive taxi pattaya-bangkok of bangkok-pattaya ong. 25 euro. (subtotaal 4 x 25 = 100 euro) (airo bus is maar 5 euro)
totaal 550 euro, waarvan 150 voor ontbijt, lunch, diner er eigenlijk nog af moet.
blijft over loonderving. 1000 euro netto per week.
nou, voor iemand die 4000 euro netto per maand verdiend, zou ik me niet zo druk maken.
gr,
bb, die hoopt dat over 5 weken een nieuwe vulkaanuitbasting komt. (blijf met alle plezier een tijdje langer in thailand)
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
sorry hoor maar voor 11 euro zit je all goed met eten er bij kijk maar eens bij www.bmair.nl
Re: 15 dagen vast in Thailand door vulkaanas
Ik heb dit gevonden op Avia Claim.nl
€ 600
Op grond van de Verordening (EG) 261/2004 heeft u recht op een vergoeding van € 600, tenzij de luchtvaartmaatschappij met succes een beroep kan doen op overmacht c.q. bijzondere omstandigheden. Voorbeelden van bijzondere omstandigheden zijn politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die de uitvoering van de vlucht verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen.
[b]Daarnaast heeft u recht op maaltijden en verfrissingen afhankelijk van de wachttijd en communicatiefaciliteiten. Eventueel hotel en transfers in geval van overnachting. [/b]
Wanneer de vlucht 5 uur of langer is vertraagd en u ervoor kiest de reis niet voort te zetten dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht het ongebruikte deel van het ticket terug te betalen, dan wel het gehele ticket terug te betalen eventueel aangevuld met een gratis terugvlucht naar het oorspronkelijke vertrekpunt.
€ 600
Op grond van de Verordening (EG) 261/2004 heeft u recht op een vergoeding van € 600, tenzij de luchtvaartmaatschappij met succes een beroep kan doen op overmacht c.q. bijzondere omstandigheden. Voorbeelden van bijzondere omstandigheden zijn politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die de uitvoering van de vlucht verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen.
[b]Daarnaast heeft u recht op maaltijden en verfrissingen afhankelijk van de wachttijd en communicatiefaciliteiten. Eventueel hotel en transfers in geval van overnachting. [/b]
Wanneer de vlucht 5 uur of langer is vertraagd en u ervoor kiest de reis niet voort te zetten dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht het ongebruikte deel van het ticket terug te betalen, dan wel het gehele ticket terug te betalen eventueel aangevuld met een gratis terugvlucht naar het oorspronkelijke vertrekpunt.