LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
astrid79
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:44

Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door astrid79 »

Ik ben op zoek naar een goed en stevig matras, want het matras dat ik momenteel heb is enorm slecht (kuilvorming), waardoor ik last van mijn rug krijg. Waar kan ik voor een redelijk bedrag een goed matras kopen? Het komt op een lattenbodem te liggen. Graag hoor ik positieve ervaringen! Ter informatie: ik woon in Eindhoven.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door Abarth »

Ik ben al 2x geslaagd bij de beddengigant in schijndel.
(ps dit is een 'normale' zaak ondanks de wat schreeuwerige discount naam)


astrid79
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:44

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door astrid79 »

Bedankt! Nog meer mensen met tips?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door witte angora »

Matrassen kun je overal kopen, dat is het punt niet. Wat belangrijk is, is wat voor soort matras voor jou het beste is. Van welk materiaal is de vulling, de tijk, de stevigheid, enzovoorts.

Je kunt beter wat meer uitgeven voor een goede matras, dan teveel willen besparen, en dan van een koude kermis thuiskomen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door tennis »

TS vraagt:Waar koop ik een goed matras ?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door jor »

Het is niet een echt makkelijk te beantwoorden vraag. Wat is bv ongeveer het budget. Ik kan wel een link geven naar wat voor ons een goede matras was en is maar die kost als 2 persoons rond de €1600.-
Voor veel minder kan TS ook eens bij Ikea gaan kijken,zij hebben matrassen in vele soorten en prijsklasse.
Of hier bij Auping http://www.ruwette.nl/auping_matrassen.htm

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door jor »

Ga naar ikea.nl en klik op slaapkamers/matrassen. Je kunt daar 90 dagen proef-slapen en hebt ook een omruilgarantie. Hun prijzen zijn zeer redelijk. Ik ga hier geen directe link meer plaatsen want TS mag er zelf ook wel even wat voor doen. :wink:

PS Eindhoven heeft een Ikea.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij belangrijker dat je een voor jou goed type matras koopt, dan dat je van een bepaald merk of van een bepaalde winkel koopt. De een wil binnenvering, de ander zweert bij latex, weer een ander wil koudschuim. Als je een voor jou 'verkeerd' type koopt, dan kan het wel een goede matras zijn, maar voor jou is die verkeerd.

Ikea heeft inderdaad een ruime keuze en de prijs-kwaliteit verhouding is daar wel goed.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door mihoen »

wat noem jij een redelijke prijs? redelijk ten opzichte van wat? als je een verkoper bekogeld met die term weet hij/zij nog niets.

maar ff ter zake, een stevig matras is bijvoorbeeld de solar traagschuim bij leen bakker

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Probeer Concord, op de Bisschop Bekkerslaan daar proberen ze je niet het duurste product aan te smeren en ze geven je ook nog een goede service.

astrid79
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:44

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door astrid79 »

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een matras bij de Ikea gehaald, en deze bevalt goed. Voor 200 euro heb ik een stevig matras met een goede garantie, dus ik ben tevreden en slaap lekker :D .

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar koop ik een goed matras voor een redelijk bedrag?

Ongelezen bericht door witte angora »

astrid79 schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een matras bij de Ikea gehaald, en deze bevalt goed. Voor 200 euro heb ik een stevig matras met een goede garantie, dus ik ben tevreden en slaap lekker :D .
Kijk, dat is een leuk bericht. Als ik aan een matras toe ben, zal ik zeker eens bij Ikea gaan kijken.

Gesloten