Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!
Geplaatst: 08 mei 2010 15:31
Mijn slechte ervaring met MAChouse amsterdam! (winkel)
‘Ik heb een verhaal, een waar gebeurd verhaald. Bedoeld voor mensen die een Apple product willen kopen in een winkel en voor de mensen die geïnteresseerd zijn. ‘
Heb vandaag eindelijk mijn eerste macbook pro 13” 2010 opgehaald bij de MacHouse op de dam, na 1 maand gewacht te hebben. Volgens hen de eerste lading macbook pro 13”. Er waren wat logistiek problemen bij Apple zelf aldus de verkoper.
Ik kwam bij de Machouse Amsterdam aan en ik zag dat de winkel bijna leeg was. 6 verkopers bij de balie, waarvan een aantal bezig. Voordat ik de macbook ging ophalen ging ik nog even langs de software en de accessoires, want ik wou toch nog even zien of er wat leuks bij zat. Een aantal minuten later keek ik even naar de verkopers, die inmiddels allemaal niks te doen hadden. Maar helaas geen oogcontact terug, geen begroeting niks nada. BANG! -1 Misschien hadden ze alle 6 een zware dag achter de rug, dus ik ging maar zelf naar hun toe en begon te vertellen dat ik een Macbook Pro gereserveerd heb. Ik liet verder netjes mijn orderbevestiging zien aan de verkoopmedewerker.
En toen begon de DRAMA! Het duurde vanaf dat moment MEER dan 40min voordat ik de MBP in me handen had. Bij het vertonen van mijn orderbevestiging vertelde ik direct dat ik nog de studentenkorting van 6% bij wilde, een toetsenbord en een magicmouse. Niet zo moeilijk toch? Blijkbaar wel. De verkoopmedewerker was duidelijk nieuw, maar daar had ik geen problemen mee. Je moet immers toch ergens beginnen. Alleen zijn collega’s waren erg kortaf en niet behulpzaam. Het duurde echt 15 min voordat de eerste factuur aan mij getoond kon worden. Niet vreemd als zijn collega’s een focusduur hebben van 2 sec. Want de metro lezen is VEEL belangrijker en laat je klanten maar lekker wachten. BANG -1 De verkoper zelf had geen idee hoe het kassasysteem werkt
Toen kwam het eerste echte probleem. Ik keek even mee of alles klopte aan de factuur. Helaas, de 6% korting was alleen verwerkt op de MBP en niet op de randapparaturen. Ik vertelde aan hem en zijn andere collega’s dat een andere collega van hun (niet aanwezig) mij de vorige keer wel had verteld dat ik 6% korting op alle accessoires als ik een MBP aanschaf. En jah, ipv dat hij eerst navraagt bij zijn collega ging hij gelijk vanuit dat ik uit me nek lulde. BANG! -1
Later kwam waarschijnlijk de leidinggevende langs en die vertelde tegen zijn collega’s met een gedempte toon dat het idd klopt dat ik 6% korting kreeg op de randapparaturen, maar dat ze het geven van deze korting over het algemeen moeten vermijden (lekker hoor en ik sta pal voor jullie). BANG -1.
De tijd tikte lekker door en na 15 min en 100x zijn pasje gescand te hebben had hij de complete factuur. Zijn lieftallige collega’s lieten hem uiteraard aan zijn lot over, want de klant kan immers wachten. Tijdens het wachten schoot me even iets te binnen! Ik zou heel graag weten hoe het zit met de garantie van mijn Macbook! Ik weerhield een andere verkoopmedewerker de METRO te lezen en vroeg hem hoe het zit met de garantievoorwaarde. Daarop kreeg ik het volgende te horen: Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie. Ik vroeg vervolgens, hoe zit het dan als mijn Macbook binnen 2 jaar kapot gaat door een fabrikage fout. Ik attenteerde hem dat elke consument recht heeft op 2 jaar garantie. Ik ga er niet verder over in, maar daar was die jongen vreselijk kortaf in! Hij gaf mij de volgende indruk: IDD je kan beroep doen op je consumentenrechten, maar WE GAAN het je wel heel moeilijk maken! Je kan daarom applecare nemen want dat verlengt je garantie met 2 jaar maar wanneer je laptop gestolen wordt dan heb je pech. Ze konden mij helaas niks over verzekeringen vertellen omdat ze het niet doen.
Ik vertelde hem nog eens dat het mijn eerste MacBook was, maar totaal geen reactie terug. Geen hints tips of dingen die ik misschien moet weten bij een eerste mac. Me geduld raakte inmiddels wel een beetje op, maar ik kon uiteindelijk betalen. De jongens ging vervolgens even naar boven om de laptop, muis en toetsenbord op te halen.
Hij gaf de laptop aan me en die hield ik vast met me rechterhand. Verbaasd gaf hij direct het toetsenbord en de magicmouse aan mij en eindige met de volgende zin: Veel plezier met je aanschaf. Ik hield alles beetje klungelig vast en ik keek hem zo aan! YOU ARE KIDDIN ME! BANG! -1 Dus ik vroeg nog met het laatste beetje geduld die ik nog over had of hij misschien een tasje voor me had.
Ingepakt en al en een hele uur later liep ik snel de deur uit! WEL VOOR ALTIJD!
Ik ben dus totaal niet tevreden met de service, klantvriendelijkheid, professionaliteit van deze jongens. Een dikke –6 krijgen ze van mij! Zo erg ontevreden dat ik deze tekst MOEST TYPEN om iedereen te waarschuwen! Ik kan nog steeds niet bevatten dat ik het een uur duurde om een laptop op te halen en daarbij kreeg ik NIHIL ADVIES, wat ik enigszins (persoonlijk) wel verwacht van een premium reseller…..
Ik heb trouwens wel al even op de MBP gespeeld en ik moet zeggen; het werkt uitstekend.
Ben jij dus een persoon die ook een Apple product wil aanschaffen! Koop hem dan niet bij MacHouse Amsterdam, want als je niet zo’n ” I-LOOK-RICH”-, “I-AM-APPLE”-, “I-AM-STUPID-STEEL-MONEY-FROM-ME”look hebt dan kan je wel vergeten dat je goed geholpen wordt.
‘Ik heb een verhaal, een waar gebeurd verhaald. Bedoeld voor mensen die een Apple product willen kopen in een winkel en voor de mensen die geïnteresseerd zijn. ‘
Heb vandaag eindelijk mijn eerste macbook pro 13” 2010 opgehaald bij de MacHouse op de dam, na 1 maand gewacht te hebben. Volgens hen de eerste lading macbook pro 13”. Er waren wat logistiek problemen bij Apple zelf aldus de verkoper.
Ik kwam bij de Machouse Amsterdam aan en ik zag dat de winkel bijna leeg was. 6 verkopers bij de balie, waarvan een aantal bezig. Voordat ik de macbook ging ophalen ging ik nog even langs de software en de accessoires, want ik wou toch nog even zien of er wat leuks bij zat. Een aantal minuten later keek ik even naar de verkopers, die inmiddels allemaal niks te doen hadden. Maar helaas geen oogcontact terug, geen begroeting niks nada. BANG! -1 Misschien hadden ze alle 6 een zware dag achter de rug, dus ik ging maar zelf naar hun toe en begon te vertellen dat ik een Macbook Pro gereserveerd heb. Ik liet verder netjes mijn orderbevestiging zien aan de verkoopmedewerker.
En toen begon de DRAMA! Het duurde vanaf dat moment MEER dan 40min voordat ik de MBP in me handen had. Bij het vertonen van mijn orderbevestiging vertelde ik direct dat ik nog de studentenkorting van 6% bij wilde, een toetsenbord en een magicmouse. Niet zo moeilijk toch? Blijkbaar wel. De verkoopmedewerker was duidelijk nieuw, maar daar had ik geen problemen mee. Je moet immers toch ergens beginnen. Alleen zijn collega’s waren erg kortaf en niet behulpzaam. Het duurde echt 15 min voordat de eerste factuur aan mij getoond kon worden. Niet vreemd als zijn collega’s een focusduur hebben van 2 sec. Want de metro lezen is VEEL belangrijker en laat je klanten maar lekker wachten. BANG -1 De verkoper zelf had geen idee hoe het kassasysteem werkt
Toen kwam het eerste echte probleem. Ik keek even mee of alles klopte aan de factuur. Helaas, de 6% korting was alleen verwerkt op de MBP en niet op de randapparaturen. Ik vertelde aan hem en zijn andere collega’s dat een andere collega van hun (niet aanwezig) mij de vorige keer wel had verteld dat ik 6% korting op alle accessoires als ik een MBP aanschaf. En jah, ipv dat hij eerst navraagt bij zijn collega ging hij gelijk vanuit dat ik uit me nek lulde. BANG! -1
Later kwam waarschijnlijk de leidinggevende langs en die vertelde tegen zijn collega’s met een gedempte toon dat het idd klopt dat ik 6% korting kreeg op de randapparaturen, maar dat ze het geven van deze korting over het algemeen moeten vermijden (lekker hoor en ik sta pal voor jullie). BANG -1.
De tijd tikte lekker door en na 15 min en 100x zijn pasje gescand te hebben had hij de complete factuur. Zijn lieftallige collega’s lieten hem uiteraard aan zijn lot over, want de klant kan immers wachten. Tijdens het wachten schoot me even iets te binnen! Ik zou heel graag weten hoe het zit met de garantie van mijn Macbook! Ik weerhield een andere verkoopmedewerker de METRO te lezen en vroeg hem hoe het zit met de garantievoorwaarde. Daarop kreeg ik het volgende te horen: Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie. Ik vroeg vervolgens, hoe zit het dan als mijn Macbook binnen 2 jaar kapot gaat door een fabrikage fout. Ik attenteerde hem dat elke consument recht heeft op 2 jaar garantie. Ik ga er niet verder over in, maar daar was die jongen vreselijk kortaf in! Hij gaf mij de volgende indruk: IDD je kan beroep doen op je consumentenrechten, maar WE GAAN het je wel heel moeilijk maken! Je kan daarom applecare nemen want dat verlengt je garantie met 2 jaar maar wanneer je laptop gestolen wordt dan heb je pech. Ze konden mij helaas niks over verzekeringen vertellen omdat ze het niet doen.
Ik vertelde hem nog eens dat het mijn eerste MacBook was, maar totaal geen reactie terug. Geen hints tips of dingen die ik misschien moet weten bij een eerste mac. Me geduld raakte inmiddels wel een beetje op, maar ik kon uiteindelijk betalen. De jongens ging vervolgens even naar boven om de laptop, muis en toetsenbord op te halen.
Hij gaf de laptop aan me en die hield ik vast met me rechterhand. Verbaasd gaf hij direct het toetsenbord en de magicmouse aan mij en eindige met de volgende zin: Veel plezier met je aanschaf. Ik hield alles beetje klungelig vast en ik keek hem zo aan! YOU ARE KIDDIN ME! BANG! -1 Dus ik vroeg nog met het laatste beetje geduld die ik nog over had of hij misschien een tasje voor me had.
Ingepakt en al en een hele uur later liep ik snel de deur uit! WEL VOOR ALTIJD!
Ik ben dus totaal niet tevreden met de service, klantvriendelijkheid, professionaliteit van deze jongens. Een dikke –6 krijgen ze van mij! Zo erg ontevreden dat ik deze tekst MOEST TYPEN om iedereen te waarschuwen! Ik kan nog steeds niet bevatten dat ik het een uur duurde om een laptop op te halen en daarbij kreeg ik NIHIL ADVIES, wat ik enigszins (persoonlijk) wel verwacht van een premium reseller…..
Ik heb trouwens wel al even op de MBP gespeeld en ik moet zeggen; het werkt uitstekend.
Ben jij dus een persoon die ook een Apple product wil aanschaffen! Koop hem dan niet bij MacHouse Amsterdam, want als je niet zo’n ” I-LOOK-RICH”-, “I-AM-APPLE”-, “I-AM-STUPID-STEEL-MONEY-FROM-ME”look hebt dan kan je wel vergeten dat je goed geholpen wordt.