Pagina 1 van 1
Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 07 okt 2002 20:30
door Irene
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben met de service van de Renault-dealer in Den Bosch.
Onze Renault is inmiddels meerdere malen terug gemoeten i.v.m. onvolledige of onnodige reparaties. En dan te bedenken dat onze Renault in januari 2003 pas 2 jaar wordt!!
Zo is bv. onze koppelingskabel al vernieuwd (let wel, de auto moet nog 2 worden). Dit viel natuurlijk niet onder de garantie. Volgens de dealer hadden we garantie moeten bijkopen, terwijl wij dachten dat een nieuwe auto van rond de 45.000 gulden toch langer dan een jaar mee zou moeten gaan (misschien een beetje naief??). Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen???
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 15 okt 2002 20:36
door Ruud en Irene
RECTIFICATIE
Hierbij bieden wij, Ruud en Irene, onze verontschuldigingen aan aan Renault Nederland en de Renault-dealer in Den Bosch voor de gemaakte beschuldigingen.
Redactie Tros Radar:
Kunt u misschien ons bericht verwijderen van het forum?
Alvast bedankt!
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 28 okt 2002 22:01
door SP@MB@M
Dit probleem met doorverwijzen en aansprakelijkheid afwijzen klinkt bekend. Mijn klachten richting Renault werden niet door Renault Nederland, maar door de dealer afgehandeld. Die deed op zich zijn best, maar ik bleef met een probleemauto zitten.
Met mijn Clio van nog geen jaar oud heb ik nu al 5x
problemen gehad (1x geheel zonder stroom, 2x op de
snelweg amper 70 km/u kunnen halen, 2x op lokale
wegen tot 50 km gehaald). Daarbij deed de airco het
na een half jaar niet meer, sprong bij 1e keer de motor-
kap openmaken de veer eruit, lichten de alarmlichtjes
op wanneer je de ruitenwisser op 'tussenstand' zet.
Kortom: ik vertrouw mijn auto niet meer.
Via Rechtsbijstand ben ik nu bezig de autodealer (en
dus indirect de importeur) aansprakelijk te stellen.
Ik heb begrepen dat bij de nieuwe Clio's (vooral 1.4
en 1.6) en Laguna's er veel problemen met elektronische
storingen zijn. Bij mijn 1.4 16V brandt ook vaak het
lampje van vervuilende uitstoot (oftewel geen volledige
verbranding en dus kans op beschadiging katalysator
en motor).
Mocht je bezig zijn met stappen of ervaringen hebben met
het aanspreken van de leverancier op een slecht product,
dan hoor ik graag van je. Uiteraard ook reacties van mensen
die ook stappen overwegen welkom.
Reacties graag replyen of naar
[email protected]
Groetjes,
Robert
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 01 dec 2002 12:22
door Michael
Dit zijn natuurlijk niet zulke vreemde problemen met Franse auto's, dat weet je als je er een koopt.
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 20 okt 2003 21:33
door mboldy
Ben ik daar evn lekker mee!!
Ik heb zelf een Laguna grand tour II, met de nodige problemen.
Als hij 1 week heeft stil gestaan wil hij niet starten, hakkelt en stottert als ik in een file rij, loopt onder de 600 toeren bij stationair en slaat derhalve regelmatig af, En dat voor een auto van dik €25000. Ik ben nu al 7 keer retour geweest en heb aangegeven dat ze dat wrak maar moeten terug nemen. Renault Amsterdam kan het euvel niet vinden en doen er uit voorzorg maar even 4 nieuwe bougie's in. Of ik even € 68,- wil dokken.Ik heb gezegt dat ze de oude bougie's maar in de auto moeten leggen en als het euvel blijft ze hun eigen bougie's terug kunnen krijgen. Na veel geharewar geen rekening, maar auto rijdt nog steeds
.
Donderdag jl importeur gebeld ( 2 keer al ) vandaag ( maandag ) bij dealer geweest. Moet zelf overal achteraan lopen. Ik vertouw die auto niet meer en ze moeten hem maar terug nemen. ( ik denk aan art.7 (dacht ik dat het was)) van het burgelijk wetboek waarin staat dat je van zo'n aankoop ( wrak van de weg ) af kan komen omdat hij niet aan de verwachte eisen voldoet.
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 31 okt 2003 11:16
door Gonnepon
we hebben afgelopen mei een Clio 1.9 DTI Ludo gekocht bij de Renault garage in Roosendaal en ik kan alleen maar vol lof over Renault spreken. De auto heeft een aantal problemen gekend en altijd zijn wij heel vriendelijk geholpen.
Bij aflevering zat er een kras op de spiegel, kosteloos overgespoten, er zat ook een stukje lak los op de bumber, kan gebeuren, vraag of ze dat even willen bijwerken, ik ga mijn auto ophalen en de bumper is ook gelijk kostenloos overgespoten!
Ondertussen had de auto wat problemen ontwikkeld tijdens het rijden, het hikte en het schommelde, 's ochterds achteruit rijden en je waande je in een kermisatractie: maar ook dit alles is kostenloos verholpen zonder zeuren, brandstofcensor vervangen en een nieuwe velg met 2 nieuwe banden omdat er een slag in het wiel zat...
De garage had een klein foutje gemaakt wat grote gevolgen kan hebben: de distributieriem had vervangen moeten worden met de 75.000, wij kochten de auto van 70.000km op de teller, nu staat er 81.00km op de teller maar nog geen nieuwe distributie riem (OEPS) wij wisten niet wanneer dit vervangen moest worden en tijdens de koop is dat ook niet vermeld of daarna. De auto maakte een hels kabaal bij het starten, dacht aan een slippende V-snaar.... er werd netjes uitgelegd wat het probleem was, niet de v-snaar maar een distributieriem die op knappen staat! Maar ook dit wordt kostenloos gemaakt, incl de kosten van de leenauto!
Ik wilde met dit bericht laten weten dat het nier alleen kommer en kwel is bij Renault en dat er ook Garages zijn die wel aan hun klant denken.
Ik ben heel erg tevreden met mijn garage en gezien ervaringen met andere garages, in mijn geval een deawoo-dealer, weet ik uit ervaring dat dat wel eens anders kan zijn.
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 04 nov 2003 22:42
door marissa
L.S.
In 2000 hebben mijn man en ik bij de Renault dealer Arend Zaanstad een Renault Scenic gekocht.
Deze auto reed op gas.
Met deze auto heb ik 3 keer een “back-fire” gehad. Nog net stapvoets naar de garage kunnen rijden met mijn zoontje achterin. Toen ik voor de 3e keer bij de garage aankwam kreeg ik te horen dat de auto niet
goed functioneerde.
De Renault Scenic in juli 2001 ingeruild (samen met een Renault Twingo ) en met bijbetaling een Renault Espace gekocht uit 1998.
Met deze Espace ging het al niet veel beter. Diverse malen pech gehad en met mijn 2 kinderen (intussen een dochtertje erbij) langs de kant van de weg gestaan.
- Bobine 2x stuk;
- Distributie ketting geknapt.
Het schade bedrag was €4.000,=.
Op dat moment leek het ons en de dealer beter om de auto in te ruilen voor een andere.
Dus in februari 2002 hebben we de Espace ingeruild voor een andere Espace. Zelfde kilometerstand, 1 maand jonger, automaat.
Bijbetaling € 5.000,=.
In totaal hebben we (omgerekend) voor de laatste Espace € 25.000,= betaald.
Helaas is deze auto helemaal een ramp.
- kapotte dynamo;
- bobine stuk;
- stabilisatiestang vervangen;
- automatische versnellingsbak gereviseerd;
- brandstofpomp vervangen;
- wederom klachten met de automatische versnellingsbak.
Het probleem nu is dat mijn auto ondertussen al sinds 2 september 2003 bij de dealer staat voor de laatste klacht en het is niet zeker of deze klacht te verhelpen is.
Mijn kinderen (2,5 en 5,5 jaar) hebben met deze auto al zo vaak stilgestaan langs de kant van de weg dat zij niet meer in deze
auto durven te stappen.
Contact gehad met directeur van Arend Zaanstad. Hij onderkent het probleem en vindt zelf ook niet dat wij nog langer in deze auto
moeten rijden maar financieel komt hij ons niet echt tegemoet. Hij geeft ons € 13.000,= voor onze auto terug.
Dit is in mijn ogen niet echt voldoende want hier kan ik geen andere degelijke vergelijkbare auto voor kopen.
Re: Renault Megane/service dealer/Renault Nederland
Geplaatst: 04 nov 2003 23:01
door E.F.C.
Ik heb ook negatieve ervaringen met Renault. Vandaag heb ik mijn reactie onder het item "RX4 BRON VAN ERGERNIS" geplaatst. Deze had ik ook hier kunnen plaatsen. Voor meer informatie lees eerdergenoemd item.
E.F.C.