LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annuleringskosten bij calamiteiten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
crocus50

annuleringskosten bij calamiteiten

Ongelezen bericht door crocus50 »

Het calamiteitenfonds heeft een beperking voor Bangkok ingesteld. :( Mijn geplande reis omvatte vier dagen Bangkok en 10 dagen rondreis Thailand. Het reisbureau bood twee dagen voor afreis een alternatief aan door deze dagen Bangkok te vervangen door strandverblijf.
Ik heb dit geweigerd maar moet nu toch een deel van de annuleringskosten zelf betalen omdat Bangkok blijkbaar niet essentieel was voor mijn reis en ik daarom een goed alternatief heb geweigerd.
Wie bepaalt nu of dit eesentieel was en of ik wel een deel zelf moet betalen? :?:

gerland

Re: annuleringskosten bij calamiteiten

Ongelezen bericht door gerland »

Wat hebt u zelf voorgesteld als oplossing aan het reisbureau?
Ik mag aannemen dat u zag aankomen dat "Bangkok" niet mogelijk zou zijn.

crocus50

Ongelezen bericht door crocus50 »

hallo gerland,

ik heb zelf voorgesteld om mijn tussenstop in Dubai te verlengen met de benodigde dagen/nachten.
NB We hebben ook besproken de hele reis te verzetten naar de kerstvakantie, dat is nog steeds de doelstelling maar als ik nu zoveel annuleringskosten zelf moet betalen wordt dit moeilijk.

Tassadar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik vind het heel raar dat je annuleringskosten moet betalen. :? Ik dacht dat je gratis mocht annuleren als er een dekkingsbeperking geldt.

Zie ook hier: Annuleren van een pakketreis op basis van een reisadvies

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja annuleringskosten ben je kwijt,maar op zo'n bedrag en daar is de verzekering voor en het is een negatef reisadvies dan heb je kans dat je wel!!! je geld terug krijgt,normaal niet als je annuleert voor iets waar het voor kan....
wij hebben dit zelf gehad met bali aantal jaren terug...kregen geld terug,eerst niet en toen ineens werd ik gebeld dat ik het toch terug kreeg omdat er nu ook was besloten nou ja bla bla bla...

ik weet niet wat de situatie in thailand is...eerlijk gezegd is het geloof ik alleen bangkok...dan zou je via je maleisie kunnen vliegen en dan aankomen op phuket of iets...
of annuleren en ander tijdstip gaan....kan je wel zeggen prachtig land.
ben 98 geweest was mijn laatste lange reis daarna werd ik ziek...maar het is schitterend,toen moesten we om boeken voor bali en ik zei oh nee ga niet naar thailand iedereen weet wel waarom :D maar geen sec spijt gehad...ooit als ik weer lang kan zitten ga ik terug...zeker weten
dus ga je het aan het risico.....denk eerlijk gezegd dat het rond het vliegveld en de rest wel meevalt....

Gesloten