Pagina 1 van 1
Slechte service Toshiba
Geplaatst: 11 mei 2010 19:16
door rvasten
Na 1 jaar en 2 maanden heeft mijn ac oplader het begeven van mijn Laptop (satellite A300 - 1M9). Na het bellen met de 'service desk' werd mij mee gedeeld dat er 'helaas' geen sprake van vervanging kon zijn omdat de garantie periode van 1 jaar was verstreken.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n situatie ?
Vanzelfsprekend ga juridische bijstand inschakelen omdat een adapter langer dan een jaar moet meegaan maar ik ben benieuwd of er een tussen oplossing is.
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 11 mei 2010 19:20
door crazyme
rvasten schreef:....maar ik ben benieuwd of er een tussenoplossing is.
Een adapter lenen ?
Of huren ?
Juridische bijstand krijg je niet voor dit soort zaken, het belang is daarvoor veel te klein. Ik zou aangetekend een pittige brief sturen.
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 12 mei 2010 13:22
door mukkiefuk
Je moet ook bij je leverancier zijn buiten de standaard fabrieksgarantie.
Ja mag er vanuit gaan dat je lader het langer dan een jaar volhoudt dus is hij non-conform. Dan dient de leverancier voor een werkend exemplaar te zorgen.
Toshiba hoeft alleen dat jaar fabrieksgarantie te geven.
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 13 mei 2010 15:21
door stofzuigertje
Hape of Trust verkopen universele laders die minder als €50,- kosten...
En ook
www.conrad.nl kan deze bij online betalen via Ideal zelfs gratis thuis bezorgen binnen 1 week.
De garantie claimen kost vaak zoveel tijd en gezeur dat dit goedkoper is.
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 22 mei 2010 19:54
door snowflake
toevallig vorige maand heeft het toetsenbord van onze toshiba L300-203 het begeven.. net 1 maand na de garantie natuurlijk...
we hebben hem aangeschaft bij de Saturnvorig jaar, daar heen gegaan net na het defect,
die adviseren om het zelf te vervangen omdat bij uitbesteding de kosten zelfs nog kunnen verdubbelen:S
zit nu dus met een extern toetsenbord, dus even makkelijk de laptop mee buitenshuis nemen zit er ook niet in!
ik vind het schandalig dat dit kan, na 1 jaar zulke defecten die niet meer in de garantie vallen!
ik moet trouwens wel vermelden, dat 3 maanden (!!!) na aankoop het moederbord al verrot was, maar toen hebben ze bij saturn de laptop opgestuurd naar toshiba, en na 2 weken kregen we een telefoontje dat hij gratis gerepareerd terug was gestuurd en klaar lag om op te halen
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 22 mei 2010 20:26
door BBCS
ik vind het schandalig dat dit kan, na 1 jaar zulke defecten die niet meer in de garantie vallen!
Dacht je nu werkelijk dat je 3 jaar recht op garantie zou hebben?
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 22 mei 2010 20:34
door BBCS
Er zijn bedrijven die ook originele toetsenborden voor laptops leveren:
http://nl.eetnordic.com
Bel ze eens op en vraag of ze het toetsenbord van de laptop kunnen leveren.
Je moet dan wel het toetsenbord zelf in de laptop zetten.
Of vraag of de verkopende partij dat toetsenbord wilt bestellen en in de laptop zetten.
Re: Slechte service Toshiba
Geplaatst: 22 mei 2010 23:06
door stofzuigertje
@ BBCS,
Ik weet meerdere leveranciers van onderdelen....
maar ook schema's van diverse laptops hoe je ze in en uit elkaar kunt halen met de serie nummers.
Ik heb zelf veel van HP en Compaq en de Toshiba Tecra, dus deze helaas niet.
Dus zelf vervangen is gezien mijn ervaring met een duidelijk schema hoe je deze los moet maken en waar op te letten en de volgorde best mogelijk!