Pagina 1 van 1

Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 11 mei 2010 22:31
door Gasstel007
Ik heb gebruik gemaakt van de Essent aanbieding bij gaslicht.com, nieuw contract met een korting van €315,- ik had een contract bij Essent met een hoger maandbedrag. Bij de opgave van mijn verbruik een hogere verbruik opgegeven t.o.v. vorig jaar. Ging er van uit dat je een nieuw contract kreeg of te wel met een lager maandbedrag als wat ik daarvoor betaalde wat blijkt ik blijf het zelfde maandbedrag betalen als wat ik voor de aanpassing betaalde. Essent gebeld krijg als antwoord dat dit niet de bedoeling was, ik kan wel gebruik maken van de min 10% mogelijkheid, ik zeg dat dit niet klopt met wat ik in de aanbieding van gaslicht.com heb staan waar ik een ander jaar bedrag heb staan. De mevrouw is niet te vermurwen en blijft door gaan op de min 10% mogelijkheid.
Ik heb op het laatst de telefoon door gegeven aan mijn vrouw misschien dat zij iets anders eruit kreeg maar helaas.

Stel dat ik een andere leverancier had genomen dan was mijn maandbedrag ook lager geweest ik heb toch een ander contract.

Wie heeft dit ook meegemaakt bij Essent? Of mis ik iets?

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 11 mei 2010 23:53
door stofzuigertje
Ik vermoed dat mensen die elders zaten deze korting wel kregen maar U blijft bij dezelfde dus geen korting?

Komt vaker voor, dat je eerst weg moet lopen en dan pas terug komen om een welkomst aanbieding te krijgen.
Dit gebeurde ook bij omroepgidsen en zo... dus daarom hebben ze wegens de reclame zo weinig vaste klanten dus ze veroorzaken zelf dit soort kosten.

Helaas is niemand zo slim om trouwe klanten korting te geven tot nu toe.

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 12 mei 2010 00:04
door h@rm@n
Niet helemaal correct stofzuigerte. Ik was afnemer c.q. vebruiker bij Essent toen ik eind 2009 werd benaderd om over te stappen naar een vast contract bij Essent. Per 1 januari 2010 is dit in gegaan. Hiervoor heb in de maand februari 2010 een contant geldbedrag, dat met een aantal kWh overeen kwam, overgemaakt gekregen :) .

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 12 mei 2010 14:22
door CaptainSlow
Ik vermoed dat mensen die elders zaten deze korting wel kregen maar U blijft bij dezelfde dus geen korting?
Hoeft niet, Nuon heeft een soortgelijke actie gehad die ook voor bestaande klanten gold.
Helaas is niemand zo slim om trouwe klanten korting te geven tot nu toe.
Het is niet zo slim om ze weg te laten lopen als een ander het wel doet, de klant is duidelijk op zoek naar een goedkopere leverancier of een goede aanbieding, anders zou hij niet op zo'n vergelijkingssite terecht zijn gekomen.

Ik zou overigens de 10% mindering pakken, krijg je aan het eind van het jaar nog iets terug, i.p.v. dat je misschien moet bijbetalen.
Of je maandbedrag klopt(e) weet je immers pas bij de jaarafrekening.

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 12 mei 2010 14:36
door Gasstel007
De korting was ook van toepassing voor bestaande klanten van Essent,
indien je gebruikt maakte van de aanbieding op de gaslicht.com site.
Dus wijziging van het contract.
En zoals ik vermelde de verbruiks getallen die ik ingevoerd heb zijn meer als het verbruik van vorig jaar.

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 13 mei 2010 02:58
door Tassadar
Let erop dat je in ieder geval die korting zwart op wit hebt staan van Essent. Dan moet het goed komen.

Een maandbedrag zegt niet zoveel. Uiteindelijk heb je aan het einde van het jaar toch hetzelfde bedrag betaald als wanneer je een hoger maandbedrag had.

Een simpel voorbeeld:

Persoon A betaalt elke maand 50 euro. Dat is na een jaar dus 12 x 50 = 600 euro.
Persoon B betaalt elke maand 100 euro. Dat is na een jaar dus 1200 euro.

Nu komt de jaarafrekening en voor allebei zijn de werkelijke kosten 900 euro. Nu zal persoon A 300 euro moeten bijbetalen. Persoon B krijgt 300 euro terug.

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 12 jul 2010 22:47
door mrdude1983
Gasstel007 schreef:Ik heb gebruik gemaakt van de Essent aanbieding bij gaslicht.com, nieuw contract met een korting van €315,- ik had een contract bij Essent met een hoger maandbedrag. Bij de opgave van mijn verbruik een hogere verbruik opgegeven t.o.v. vorig jaar. Ging er van uit dat je een nieuw contract kreeg of te wel met een lager maandbedrag als wat ik daarvoor betaalde wat blijkt ik blijf het zelfde maandbedrag betalen als wat ik voor de aanpassing betaalde. Essent gebeld krijg als antwoord dat dit niet de bedoeling was, ik kan wel gebruik maken van de min 10% mogelijkheid, ik zeg dat dit niet klopt met wat ik in de aanbieding van gaslicht.com heb staan waar ik een ander jaar bedrag heb staan. De mevrouw is niet te vermurwen en blijft door gaan op de min 10% mogelijkheid.
Ik heb op het laatst de telefoon door gegeven aan mijn vrouw misschien dat zij iets anders eruit kreeg maar helaas.

Stel dat ik een andere leverancier had genomen dan was mijn maandbedrag ook lager geweest ik heb toch een ander contract.

Wie heeft dit ook meegemaakt bij Essent? Of mis ik iets?

De korting waarover sprake was via deze acties was een eenmalig uitbetaling van 315 euro en dus geen korting op uw maandbedrag. U geeft zelf al aan: Bij de opgave van mijn verbruik een hogere verbruik opgegeven t.o.v. vorig jaar. Dus dat uw voorschot niet verhoogd is, is een wonder te noemen

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 13 jul 2010 13:03
door Gasstel007
Klopt het is geen korting maar ik krijg daarom wel een ander maandbedrag en dat moest lager zijn dan mijn maandbedrag wat ik betaalde

Re: Nieuw contract maar geen aanpassing maandbedrag bij Essent

Geplaatst: 13 jul 2010 22:57
door mrdude1983
Gasstel007 schreef:Klopt het is geen korting maar ik krijg daarom wel een ander maandbedrag en dat moest lager zijn dan mijn maandbedrag wat ik betaalde
Voor zover bij mij bekend krijgt een bestaande klant die via de site een nieuwe contract afsluit geen nieuw voorschot. Dit omdat de contractsvorm veranderd maar het geschatte verbruik bij Essent niet. Wilt u een lager voorschot dan zult u dat telefonische aanmoeten vragen. Maar nogmaals dat is voorzover het bij mij bekend is