Enexis defecte electriciteitsmeter
Geplaatst: 13 mei 2010 19:18
Begin 2010 ontving ik de energie afrekening over 2009. Omdat deze nogal hoog uitviel heb ik mijn verbruik opgezocht via internet en bleek het om 20.000kWh te gaan tot december 2008. Vanaf december 2008 schoot het verbruik omhoog naar 50.000kWh per jaar. Bij navraag bleek dat wanneer ik, ongeveer, €300,= over zou maken de meter zou worden gecontroleerd. zo gezegd zo gedaan.
Binnen 3 weken stond er een monteur op de stoep om de meter door te meten en het resultaat was dat hij niet goed is. Weer 2 weken later is de meter omgewisseld en vervangen door een digitale meter. De oude meter is meegenomen ter controle, ijking, en de uitslag daarvan overrompelde mij behoorlijk. Het is volgens Enexis onomstootbaar bewezen dat ik met de meter gefraudeerd heb en er een magneet op zou hebben gelegd. Bij deze brief zat weer een rekening van bijna €. 300,= voor de nieuwe meter. Binnen 14 dagen te betalen anders gaat Enexis bij de politie aangifte doen van vernieleing van de meter!!!!
In mijn onwetendheid dacht ik er goed aan te doen om even te bellen met Enexis en het te bespreken. Dat was geen succes, een luisterend oor bestaat niet en hoe je het wend of keert ik ben fraudeur (gelukkig alleen in de ogen van Enexis).
Mijn electriciteits meter was 31 jaar oud en gaf tot december 2008 20.000kWh per jaar aan, de nieuwe digitale meter geeft eenzelfde verbruik aan, bij berekening kom ik uit op 20.000kWh dit jaar.
Met een magneet op de meter zou de meter langzamer zijn gaan lopen, wanneer je hem er dan af zou halen zou de meter weer met normale snelheid gaan draaien. In de periode vanaf december 2008 is de meter spontaan zonder invloed van buitenaf sneller gaan draaien, iets wat volgens Enexis niet kan, maar het feit is daar.
Helaas is het onmogelijk om met Enexis over dit onderwerp in kontakt te komen, geen van de brieven die gestuurd worden bevat een naam van een contactpersoon en zelfs de door mij ingeschakelde rechtsbijstand verzekering komt er niet doorheen. Jammer dat privatisering vaak dit soort dingen met zich meebrengt.
Het is een heel verhaal geworden wat vast nog een vervolg gaat krijgen.
Binnen 3 weken stond er een monteur op de stoep om de meter door te meten en het resultaat was dat hij niet goed is. Weer 2 weken later is de meter omgewisseld en vervangen door een digitale meter. De oude meter is meegenomen ter controle, ijking, en de uitslag daarvan overrompelde mij behoorlijk. Het is volgens Enexis onomstootbaar bewezen dat ik met de meter gefraudeerd heb en er een magneet op zou hebben gelegd. Bij deze brief zat weer een rekening van bijna €. 300,= voor de nieuwe meter. Binnen 14 dagen te betalen anders gaat Enexis bij de politie aangifte doen van vernieleing van de meter!!!!
In mijn onwetendheid dacht ik er goed aan te doen om even te bellen met Enexis en het te bespreken. Dat was geen succes, een luisterend oor bestaat niet en hoe je het wend of keert ik ben fraudeur (gelukkig alleen in de ogen van Enexis).
Mijn electriciteits meter was 31 jaar oud en gaf tot december 2008 20.000kWh per jaar aan, de nieuwe digitale meter geeft eenzelfde verbruik aan, bij berekening kom ik uit op 20.000kWh dit jaar.
Met een magneet op de meter zou de meter langzamer zijn gaan lopen, wanneer je hem er dan af zou halen zou de meter weer met normale snelheid gaan draaien. In de periode vanaf december 2008 is de meter spontaan zonder invloed van buitenaf sneller gaan draaien, iets wat volgens Enexis niet kan, maar het feit is daar.
Helaas is het onmogelijk om met Enexis over dit onderwerp in kontakt te komen, geen van de brieven die gestuurd worden bevat een naam van een contactpersoon en zelfs de door mij ingeschakelde rechtsbijstand verzekering komt er niet doorheen. Jammer dat privatisering vaak dit soort dingen met zich meebrengt.
Het is een heel verhaal geworden wat vast nog een vervolg gaat krijgen.