Expedia laat ons in de regen staan!
Geplaatst: 14 mei 2010 21:57
Dag allemaal,
Vorige week heeft mijn vriend een weekendje voor 2 geboekt naar Berlijn.
Helemaal leuk zou je zeggen en we hadden er inderdaad veel zin in.
Via Expedia.nl had hij in Waltlitz een kamer geboekt in een klein hotelletje.
Onze creditcard gegevens zijn toen doorgegeven aan Expedia.
We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
Tot we bij het hotel kwamen.
Deze bleek namelijk volgeboekt te zijn! En dat was reeds 2 maanden geleden al zo! Wij hebben hier geen bericht van gehad; sterker nog, tot op heden staat dit niet op de site. In eerder instantie stond er achter onze boeking 'bevestigd' en nu staat er 'wordt verwerkt'. Nergens een bericht of mail dat onze boeking niet kan worden uitgevoerd!
Wij hebben toen meteen naar Expedia gebeld hierover met de vraag of er nog ergens een hotel was met een kamer.
Meteen nadat mijn vriend het boekingsnummer van Expedia opnoemde vertelde de lieve mevrouw aan de telefoon dat we helaas geboekt hadden bij een hotel dat niet was aangesloten bij Expedia. Het was dan wel via de site gegaan van Expedia, maar Expedia had er eigenlijk helemaal niks mee te maken.
Expedia was volgens haar dan ook nergens verantwoordelijk voor en we hadden zo gezegd 'pech'.
Op de reactie van mijn vriend dat hij pech wel een rottige woordkeuze vond voor een stel dat net 700km voor jan *** had gereisd verbeterde ze zich en vond het toen 'vervelend'.
Uiteraard ging ze even kijken of er nog hotels vrij waren...wat niet het geval bleek te zijn.
Dit telefoongesprek heeft ongeveer 15 minuten geduurd incl. 5 minuten wachttijd en een hoop tussenpozen tijdens het zoeken.
Aangezien we beiden dolgraag snel ergens wilden eten en uiteindelijk slapen besloten we dan maar zelf in de regio te gaan zoeken.
Helaas bleek de conclusie van de Expediamevrouw aanvankelijk correct te zijn.
Vele kleine en grote hotels en pensions hebben we bezocht welke allemaal vol bleken te zijn.
Na 2 uur verder te zijn en ruim 80 km in de rondte te hebben gereden besloot ik om Expedia nogmaals te bellen.
Ik kreeg hetzelfde lieve meisje aan de telefoon. En ze vond het echt echt echt heel vervelend voor ons. Echt enorm. Maar gut, ze zat daar in haar eentje, want de manager had inmiddels het gebouw al verlaten.
Nee ze kon niks voor ons doen, want in het dorpje waar we hadden geboekt was niks vrij.
Mijn antwoord daarop was: 'Als iemand boekt op 20km afstand van Berlijn, in een klein dorpje met een treinaansluiting naar Berlijn.. en dat hotel blijkt volgeboekt te zijn, dan is het toch een logische stap om niet alleen in dat dorpje te zoeken, maar ook in Berlijn zelf?!?!?!'
tsja, haar reactie sprak boekdelen; een hoop getik en geen gesproken woord. Met doodzwijgen hoopte ze denk ik een antwoord te krijgen?
Nadat ik haar na 2 minuten vroeg of ze er nog was en bevestiging kreeg kwam er weer een stilte. Ondertussen weer een hoop getik op de achtergrond.
Mijn vriend reed nog steeds met mij in de auto in de rondte op zoek naar een hotel en had er op dat moment een gevonden. Ik zat op dat moment inmiddels 20 minuten aan de telefoon met Expedia.
Mijn vriend is toen bij het hotel naar binnen gestapt en gelukkig hadden ze voor 1 nacht (vanavond) nog een kamer vrij.
Dit heb ik gemeld aan de telefoniste, maar ondertussen heb ik tegen ze gezegd dat ze haar manager moest laten terug bellen. Morgen voor 12 uur welteverstaan, want een slaapplaats voor de 2e nacht was op dat moment nog niet geregeld.
Ze vertelde me dat dat onmogelijk was, aangezien de manager maandag pas aanwezig is. Van een noodnummer heeft Expedia nog nooit gehoord, ze laten mensen liever zelf alles uitzoeken c.q. op straat slapen.
Pas nadat ik 'gedreigd' heb met het inschakelen van mijn rechtsbijstand leek het alsof ze in actie kwam, want toen had ze opeens wel een telefoonnummer waar ze hem op kon bereiken en eventueel een bericht achter kon laten...
Inmiddels hebben we dankzij de receptioniste van dit hotel een kamer kunnen boeken in een ander hotel. Helaas kost dit alles alleen al aan kamerhuur 60 euro meer dan we eigenlijk zouden betalen, maarja, het is beter dan in de auto slapen of terug rijden naar Nederland.
We hopen dus nog wat van Expedia te horen, aangezien we dit echt heel slecht van ze vinden!
Wordt vervolgd dus!
Vorige week heeft mijn vriend een weekendje voor 2 geboekt naar Berlijn.
Helemaal leuk zou je zeggen en we hadden er inderdaad veel zin in.
Via Expedia.nl had hij in Waltlitz een kamer geboekt in een klein hotelletje.
Onze creditcard gegevens zijn toen doorgegeven aan Expedia.
We kregen na het boeken een mooie mail van Expedia die doorlinkte naar een bevestigingssite van Expedia met het Expedia logo, dus wij dachten dat we helemaal safe zaten, aangezien alles erop wees dat het via Expedia zou lopen en er nergens vermeld werd dat dit niet het geval was.
Tot we bij het hotel kwamen.
Deze bleek namelijk volgeboekt te zijn! En dat was reeds 2 maanden geleden al zo! Wij hebben hier geen bericht van gehad; sterker nog, tot op heden staat dit niet op de site. In eerder instantie stond er achter onze boeking 'bevestigd' en nu staat er 'wordt verwerkt'. Nergens een bericht of mail dat onze boeking niet kan worden uitgevoerd!
Wij hebben toen meteen naar Expedia gebeld hierover met de vraag of er nog ergens een hotel was met een kamer.
Meteen nadat mijn vriend het boekingsnummer van Expedia opnoemde vertelde de lieve mevrouw aan de telefoon dat we helaas geboekt hadden bij een hotel dat niet was aangesloten bij Expedia. Het was dan wel via de site gegaan van Expedia, maar Expedia had er eigenlijk helemaal niks mee te maken.
Expedia was volgens haar dan ook nergens verantwoordelijk voor en we hadden zo gezegd 'pech'.
Op de reactie van mijn vriend dat hij pech wel een rottige woordkeuze vond voor een stel dat net 700km voor jan *** had gereisd verbeterde ze zich en vond het toen 'vervelend'.
Uiteraard ging ze even kijken of er nog hotels vrij waren...wat niet het geval bleek te zijn.
Dit telefoongesprek heeft ongeveer 15 minuten geduurd incl. 5 minuten wachttijd en een hoop tussenpozen tijdens het zoeken.
Aangezien we beiden dolgraag snel ergens wilden eten en uiteindelijk slapen besloten we dan maar zelf in de regio te gaan zoeken.
Helaas bleek de conclusie van de Expediamevrouw aanvankelijk correct te zijn.
Vele kleine en grote hotels en pensions hebben we bezocht welke allemaal vol bleken te zijn.
Na 2 uur verder te zijn en ruim 80 km in de rondte te hebben gereden besloot ik om Expedia nogmaals te bellen.
Ik kreeg hetzelfde lieve meisje aan de telefoon. En ze vond het echt echt echt heel vervelend voor ons. Echt enorm. Maar gut, ze zat daar in haar eentje, want de manager had inmiddels het gebouw al verlaten.
Nee ze kon niks voor ons doen, want in het dorpje waar we hadden geboekt was niks vrij.
Mijn antwoord daarop was: 'Als iemand boekt op 20km afstand van Berlijn, in een klein dorpje met een treinaansluiting naar Berlijn.. en dat hotel blijkt volgeboekt te zijn, dan is het toch een logische stap om niet alleen in dat dorpje te zoeken, maar ook in Berlijn zelf?!?!?!'
tsja, haar reactie sprak boekdelen; een hoop getik en geen gesproken woord. Met doodzwijgen hoopte ze denk ik een antwoord te krijgen?
Nadat ik haar na 2 minuten vroeg of ze er nog was en bevestiging kreeg kwam er weer een stilte. Ondertussen weer een hoop getik op de achtergrond.
Mijn vriend reed nog steeds met mij in de auto in de rondte op zoek naar een hotel en had er op dat moment een gevonden. Ik zat op dat moment inmiddels 20 minuten aan de telefoon met Expedia.
Mijn vriend is toen bij het hotel naar binnen gestapt en gelukkig hadden ze voor 1 nacht (vanavond) nog een kamer vrij.
Dit heb ik gemeld aan de telefoniste, maar ondertussen heb ik tegen ze gezegd dat ze haar manager moest laten terug bellen. Morgen voor 12 uur welteverstaan, want een slaapplaats voor de 2e nacht was op dat moment nog niet geregeld.
Ze vertelde me dat dat onmogelijk was, aangezien de manager maandag pas aanwezig is. Van een noodnummer heeft Expedia nog nooit gehoord, ze laten mensen liever zelf alles uitzoeken c.q. op straat slapen.
Pas nadat ik 'gedreigd' heb met het inschakelen van mijn rechtsbijstand leek het alsof ze in actie kwam, want toen had ze opeens wel een telefoonnummer waar ze hem op kon bereiken en eventueel een bericht achter kon laten...
Inmiddels hebben we dankzij de receptioniste van dit hotel een kamer kunnen boeken in een ander hotel. Helaas kost dit alles alleen al aan kamerhuur 60 euro meer dan we eigenlijk zouden betalen, maarja, het is beter dan in de auto slapen of terug rijden naar Nederland.
We hopen dus nog wat van Expedia te horen, aangezien we dit echt heel slecht van ze vinden!
Wordt vervolgd dus!