LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag geen rekening gehouden met beslagvrije voet

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
roywest

Loonbeslag geen rekening gehouden met beslagvrije voet

Ongelezen bericht door roywest »

Hallo,

Na bijna alweer een jaar na mijn vorige berichten zit ik weer met het handen in het haar.

Sinds vorig jaar zomer(zie mijn vorige berichten)heb ik een probleem met mijn inmiddels ex werkgever ze hebben alles uit de kast gehaald om mij eruit te werken teveel om op te noemen zowel geestelijk als financieel(van opschorting van loon waar ik recht op had niet te betalen en zelfs onterecht ontslag op staande voet in de ziektewet met de grootste leugens ooit.

Maar dit alles heb ik aangevochten bij de kantonrechter op 19 maart en met succes,ontslag op staande voet is van de baan, opschorting van mijn loon september/oktober heb ik eindelijk ontvangen een half jaar later en heb zelfs nog afgesproken dat ik de maand januari tot de dag van de zitting 19 maart nog mag ontvangen.

In de tijd dat dit alles heb afgespeeld heb ik enorme schulden opgebouwd en zelfs van een vordering een loonbeslag opgelopen, ik heb netjes van mijn ex werkgever een brief gekregen met daarin dat zij over het loon januari tot 19 maart aan het loonbeslag moeten voldoen maar dat voor mij wel de wettelijke beslagvrije voet geldt.

In december heb ik mijn afrekening gehad van mijn ex werkgever van het vakantiegeld,opgebouwde vakantiedagen en mijn overuren dit alles is naar de deurwaarder gegaan omdat extra inkomsten zijn en de beslagvrije voet hier niet voor geldt.

Ik wacht met smart op de dag dat het loon van januari-19 maart wordt gestort en weer eindelijk een beetje financieel kan ademen en de opgelopen schulden deels kan inlossen.

De dag dat het salaris word gestort heb ik maar liefst een bedrag van 82 euro mogen ontvangen dit klopt dus niet maar wacht nog even een aantal dagen todat mijn loonstrook op de mat valt, tot mijn verbazing zie ik op mijn loonstrook mijn ex werkgever het hele bedrag wat nog openstond bij de deurwaarder onder de term wat op mijn loonstrook stond dat mijn ex werkgever mij een voorschot hebben gedaan van het loon waar ik nog recht op had.

Dit voorschot hebben zij dus naar de deurwaarder gestort en het resterende bedrag wat nog over was de 82 euro naar mijn rekening is gegaan en hebben dus helemaal aan de vordering voldaan zonder hierbij de wettelijke beslagvrije voet te hanteren wat zij zelf in de brief aangeven.

naar mijn idee heeft mijn ex werkgever dit opzettelijk gedaan om mij nog even een schop na te geven, ik heb inmiddels de deurwaarder gebeld en die vertelden mij dat zij dit bedrag hebben gekregen en dit naar hun is gestort en dat dit geld een afrekening zou zijn,de eindafrekening hadden zij al volledig ontvangen in december,ik heb hun toen verteld dat het niet om een afrekening gaat maar om loon waar de wettelijke beslagvrije voet dus geldt.

De deurwaarder vertelden mij dat zij niet wisten hoe het precies werkt in zo een situatie(hun hebben de buit tuurlijk binnen) en vertelden mij dat ik maar een advocaat moest nemen.

Wie o wie kan mij advies geven ik kan tuurlijk een advocaat nemen en een zaak beginnen maar dat kost mij natuurlijk weer een flink aantal duiten dan kan ik maar beter is dan maar situatie zo houden omdat het beslag wel volledig is voldaan.

Maar het nadeel is ook weer ik heb op dit geld gerekent(had al betaalafspraken gemaakt met andere deurwaarders die ik niet kan nakomen,huur wat ik niet kan betalen,geen brood op de plank ect. ect.)

Nu is dus mijn vraag wat kan ik het beste in mijn situatie doen???

Mijn verhaal is lang ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen dus bij voorbaat dank voor het lezen en hopelijk een aantal handige adviezen.

Met vriendelijke groet,

Roy Vink

kaarsje69

Re: Loonbeslag geen rekening gehouden met beslagvrije voet

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Hoi Roy,

zsm een brief op stellen naar je oude werkgever dat je hun aansprakelijk stelt voor gedorven inkomsten. Jij moest rond zien te komen en doordat hun niet gestort hebben, heb jij schulden opgebouwd, stel ze daar voor aansprakelijk!
Zet er ook meteen een tegeneis in, alle kosten die ik heb moeten maken door het niet ontvangen van mijn loon, verhaal ik op u.

Waarom heb je dit trouwens niet bij de rechter aangegeven? Wellicht omdat je het niet wist dat je de baas daar niet voor aansprakelijk kon stellen? Als je geen geld binnen krijgt, kan je ook niets betalen, maar vergeet niet in alle brieven te vermelden dat je hun aansprakelijk stelt! Dat je ook een onkosten vergoeding eist voor elk bezwaarschrift wat je schrijft, uit de vrije hand a € 300.00.

Vraag ook rente over het te laat betaalde salaris!

Gesloten