Ikea: slechte kwaliteit, voorraad en klantenservice
Geplaatst: 15 mei 2010 18:44
Vandaag hebben we een aantal kasten bij Ikea gekocht. Helaas waren bepaalde delen niet op voorraad, dus moeten we over enkele weken weer terug. Thuis gekomen bleek de kwaliteit van het "fineer" onacceptabel slecht. Op de zichtzijden van de panelen is het "fineer" geplooid en gescheurd. Aan de randen is het beschadigd. Er zijn gewoon stukjes uit, wat door het kleurverschil duidelijk zichtbaar is. Onacceptabel.
Direct contact opgenomen met de klantenservice. Daar gaf men aan dat ik maar even terug moest met de kasten om ze daar om te ruilen. Hartstikke leuk, maar ik woon in Hoorn en de dichtstbijzijnde Ikea is in Haarlem. Mijn auto rijdt helaas niet op water, ik moet weer een aanhanger regelen en dan nog maar afwachten of ze de betreffende kasten wel op voorraad hebben en dan ook nog eens schadevrij.
De klantenservice adviseerde mij om de volgende keer de artikelen alvorens het filiaal te verlaten eerst even te controleren op schade. Zo zie je maar dat zo'n klantenservice ver van de praktijk staat. Heeft u wel eens geprobeerd bij Ikea een doos te openen, de inhoud te controleren, vervolgens alles weer in de doos te krijgen om het alsnog te kunnen transporteren. Dat klinkt heel leuk, maar is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Ikea levert goedkope koffie, besteed veel aandacht aan het bezig houden van de kinderen, maar de kwaliteit van hun producten en service is verre van goed te noemen. Echt goedkoop is Ikea ook niet, zeker niet als je er nog meerdere keren voor terug moet.
Ik vind het zo jammer dat bedrijven als Ikea de status hebben bereikt dat ze aan de individuele klant geen service meer hoeven te leveren. Dit kom je bij veel bedrijven van die omvang tegen. Dat is helaas het resultaat van onze westerse wereld.
Gelukkig zijn er instanties zoals Radar die door deze misstanden kenbaar te maken aan het grotere publiek mogelijk iets tegengas kunnen geven tegen deze uiterst irritante ontwikkelingen.
Ik heb er nu alweer spijt van dat ik mij heb laten verleiden mij te gedragen als één van die grote kudde, die bij Ikea zijn meubelen koopt.
Direct contact opgenomen met de klantenservice. Daar gaf men aan dat ik maar even terug moest met de kasten om ze daar om te ruilen. Hartstikke leuk, maar ik woon in Hoorn en de dichtstbijzijnde Ikea is in Haarlem. Mijn auto rijdt helaas niet op water, ik moet weer een aanhanger regelen en dan nog maar afwachten of ze de betreffende kasten wel op voorraad hebben en dan ook nog eens schadevrij.
De klantenservice adviseerde mij om de volgende keer de artikelen alvorens het filiaal te verlaten eerst even te controleren op schade. Zo zie je maar dat zo'n klantenservice ver van de praktijk staat. Heeft u wel eens geprobeerd bij Ikea een doos te openen, de inhoud te controleren, vervolgens alles weer in de doos te krijgen om het alsnog te kunnen transporteren. Dat klinkt heel leuk, maar is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Ikea levert goedkope koffie, besteed veel aandacht aan het bezig houden van de kinderen, maar de kwaliteit van hun producten en service is verre van goed te noemen. Echt goedkoop is Ikea ook niet, zeker niet als je er nog meerdere keren voor terug moet.
Ik vind het zo jammer dat bedrijven als Ikea de status hebben bereikt dat ze aan de individuele klant geen service meer hoeven te leveren. Dit kom je bij veel bedrijven van die omvang tegen. Dat is helaas het resultaat van onze westerse wereld.
Gelukkig zijn er instanties zoals Radar die door deze misstanden kenbaar te maken aan het grotere publiek mogelijk iets tegengas kunnen geven tegen deze uiterst irritante ontwikkelingen.
Ik heb er nu alweer spijt van dat ik mij heb laten verleiden mij te gedragen als één van die grote kudde, die bij Ikea zijn meubelen koopt.