Merkdealer
Geplaatst: 12 nov 2001 20:58
Er wordt ten onrechte aangenomen dat je een auto beter bij je eigen merk in onderhoud kunt hebben, alleen voor een eventuele coulance regeling maar anders niet hoor!
Mijn vriendin kocht in 1996 een Daihatsu cuore met 34.000 km deze had toen een set sportvelgen, welke we niet op papier hadden gezet wij hebben de auto zo gekocht bij aflevering zaten er ineens andere velgen op, dat zou ik verkeerd hebben gezien. Ahfijn de auto gekocht dus, na enkele duizenden km's sloeg de auto bij het starten of bij stoplicht af, wel gelijk weer starten. Naar de Daihatsu dealer dus. Na F78,- te hebben voldaan als afstellingskosten kwamen we een week later weer terug, maar moesten opnieuw F78,- betalen uiteraard vond ik deze manier een beetje raar dus dat heb ik ook gezegd. De auto bleef moeilijk af te stellen dus wij naar de Suzuki dealer deze stelde de auto af en goed ook bleek later en voor maar F40,- mochten we het eerst even een maandje aanzien en dan betalen. Dus de auto afstellen bij de Suzuki dealer en al het andere onderhoud bij daihatsu.
Eind december begin januari krijgt onze cuore een winterbeurt bij de daihatsu dealer, wielen eraf etc..
Begin februari kwam mijn vriendin van het werk en zei dat de auto de bocht niet om wilde, raar verhaal en ik kijken en ik zag dat er een gat zat in het subframe, wij dus naar de suzukidealer de dichtsbijzijnde daar bleek dat er een levensgevaarlijke situatie aan de hand was, we mochten niet verder rijden, het subframe en de voorste draagarm hing op nog een klein stukje ijzer los we hadden kunnen verongelukken dat was heel duidelijk, de cuore was van 1991 en gekocht in 1996, en begin 1999 werd dit geconstateerd tevens werd het duidelijk dat deze gaten in het frame er al zeker tijdens de aankoop zaten. Uiteraard de daihatsu dealer hierover geinformeerd maar die wilde niet praten en wees alle hulp af.
Mijn vriendin kocht in 1996 een Daihatsu cuore met 34.000 km deze had toen een set sportvelgen, welke we niet op papier hadden gezet wij hebben de auto zo gekocht bij aflevering zaten er ineens andere velgen op, dat zou ik verkeerd hebben gezien. Ahfijn de auto gekocht dus, na enkele duizenden km's sloeg de auto bij het starten of bij stoplicht af, wel gelijk weer starten. Naar de Daihatsu dealer dus. Na F78,- te hebben voldaan als afstellingskosten kwamen we een week later weer terug, maar moesten opnieuw F78,- betalen uiteraard vond ik deze manier een beetje raar dus dat heb ik ook gezegd. De auto bleef moeilijk af te stellen dus wij naar de Suzuki dealer deze stelde de auto af en goed ook bleek later en voor maar F40,- mochten we het eerst even een maandje aanzien en dan betalen. Dus de auto afstellen bij de Suzuki dealer en al het andere onderhoud bij daihatsu.
Eind december begin januari krijgt onze cuore een winterbeurt bij de daihatsu dealer, wielen eraf etc..
Begin februari kwam mijn vriendin van het werk en zei dat de auto de bocht niet om wilde, raar verhaal en ik kijken en ik zag dat er een gat zat in het subframe, wij dus naar de suzukidealer de dichtsbijzijnde daar bleek dat er een levensgevaarlijke situatie aan de hand was, we mochten niet verder rijden, het subframe en de voorste draagarm hing op nog een klein stukje ijzer los we hadden kunnen verongelukken dat was heel duidelijk, de cuore was van 1991 en gekocht in 1996, en begin 1999 werd dit geconstateerd tevens werd het duidelijk dat deze gaten in het frame er al zeker tijdens de aankoop zaten. Uiteraard de daihatsu dealer hierover geinformeerd maar die wilde niet praten en wees alle hulp af.