LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lassie meergranenrijst

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Antoinet()

Lassie meergranenrijst

Ongelezen bericht door Antoinet() »

Bij de ingrediënten van Lassie meergranenrijst staat: Voorgekookte zilvervliesrijst, voorgekookte witte rijst, gerst (22%), tarwe (7%), kortkokende wilde rijst (5%). Kan sporen van noten bevatten.
Dit lijstje klopt niet. Zelfs als ik aanneem dat ze bedoelen dat er van de eerste drie ingrediënten elk 22% in zit. Ook dan kom ik nog maar op 78%.
Bellen naar de consumentenservice 0800 2355277 heb ik nu drie keer gedaan en iedere keer weten ze het niet en gaan ze het uitzoeken en zal ik terug gebeld worden. Mooi niet dus. :-((
Wat kan ik nou nog meer doen om antwoord te krijgen?

witte angora

Re: Lassie meergranenrijst

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ik wel een tipje van de sluier op kan lichten. Het bestanddeel dat het meest voorkomt staat vooraan in het lijstje, het bestanddeel dat het minst voorkomt, staat achteraan.

Bij de eerste twee, de voorgekookte zilvervliesrijst en de voorgekookte witte rijst, staat simpelweg geen percentage. Alleen dat het er in zit. Pas bij de gerst wordt een percentage van 22 genoemd.

Dat impliceert dat er minimaal 22 procent van de zilvervliesrijst en de witte rijst in zit, maar het percentage kan ook hoger liggen. Allebei 32 % bijvoorbeeld. Of welke andere verhouding ook, zolang beiden maar boven die 22 % liggen. Maar hoe die verhouding precies ligt, dat kan alleen de fabrikant vertellen.

En wie weet, zit er nog iets heel anders in, en dan wordt het verhaal nóg een beetje anders. :?

Antoinet()

Dank je wel witte angora. Toch denk ik dat er een ingrediënt mist. Omdat als er een vierde was met allemaal 22% kom ik op 88+7+5 is precies 100. Vandaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Antoinet() schreef:Dank je wel witte angora. Toch denk ik dat er een ingrediënt mist. Omdat als er een vierde was met allemaal 22% kom ik op 88+7+5 is precies 100. Vandaar.
Het zou kunnen dat je gelijk hebt. Het is een beetje koffiedik kijken.

Er is er maar een die het antwoord heeft. Wellicht een leuk item voor de keuringsdienst van waarde, of zoiets. Die weten daar wel raad mee. :mrgreen:

Antoinet()

Bij weer eens een telefoontje met Lassie werd mijn e-mailadres gevraagd. Dan heeft u met een half uur een mail. Dat half uur klopte. Maar de tekst was nog summierder dan de doos.
-----------------
Geachte mevrouw,
Meergranenrijst bevat gerst, tarwe, zilvervlies, wilde en witte rijst.
Met vriendelijke groet,
------------------
Zucht! Ik krijg dan iets halsstarrigs van nu moet en zal ik het weten ook!!
En zowaar vandaag een mail:
------------------
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
In het verleden stond er bij de voorgekookte zilvervliesrijst en witte rijst geen percentage. Vandaar dat u niet op 100% uitkomt.
Op dit moment is Lassie begonnen met het uitleveren van nieuwe verpakkingen, in een volledige nieuwe lay-out.
Voor de meergranen geldt dan ook dat wij deze ingrediëntendeclaratie hebben
aangepast. De hoeveelheden zijn als volgt:
Voorgekookte zilvervliesrijst (33%)
Voorgekookte witte rijst (33%)
Gerst (22%)
Tarwe (7%)
Kortkokende wilde rijst (5%).

Wij vertrouwen erop u
met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met de vriendelijke groet,
Lassie Consumentenservice
------------
Hèhè, eindelijk. Dank je wel Lassie.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo is het met wel meer producten. Als ze aangeven dat er een 'bijzonder' ingrediënt in zit, dan moeten ze ook aangeven hoeveel van dat bijzondere product.

In dit geval moeten ze dus aangeven hoeveel er van de granen in zitten, maar ze hoeven niet aan te geven hoeveel rijst er in zit. Net als dat je bij bv. perzikkenyoghurt wel op de verpakking zult zien staan hoeveel perzik er in zit, maar vaak niet hoeveel yoghurt.

Gesloten