LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contractbreuk Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GerbenO

Contractbreuk Bol.com

Ongelezen bericht door GerbenO »

Recentelijk (enkele weken terug geloof ik) is de online Beta van de game Starcraft 2 gestart. Hiermee is het mogelijk om, met een zogenaamde "key" (een soort code), de multiplayer alvast te testen.

Bij Bol.Com staat al sinds het bekend worden van de game een mogelijkheid om deze te bestellen, waarbij een betakey verstrekt wordt. Zelf heb ik deze game besteld op 8 mei en ontving 17 mei mijn code. Het product op de site van bol

Nadat deze ongeldig bleek heb ik Bol.com gebeld en gemailed en kreeg ik de volgende reactie terug;
Geachte heer/ mevrouw,

Vanmorgen heeft u een Betacode voor uw bestelling van de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty’, dan wel voor de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty - Collector's Edition’ ontvangen.

Dit bericht is echter niet juist. Reeds eerder heeft u een e-mail van ons ontvangen met uw unieke Betacode. Vriendelijk verzoeken wij u de e-mail als niet geschreven te beschouwen en de ontvangen code niet te gebruiken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Deze mail is op zich al incorrect, aangezien ik maar 1 key gekregen heb en de "reeds eerder ontvangen betacode" nooit heb gekregen.

Hiermee niet tevreden heb ik Bol.com gebeld en werd daar verteld dat door een fout van bol.com de betakeys te vroeg zijn verzonden. Deze hadden slechts verzonden mogen worden naar mensen die na 10 mei besteld hebben. Alle te vroeg verstrekte keys zijn per direct ongeldig verklaard en bol.com weigert een nieuwe key te verstrekken. Hiermee ben ik, en vele anderen met mij die een key ontvangen hebben, benadeeld.

Op de site zelf staat geen melding van een datum of andere voorwaarden, niet bij het product zelf en ook niet in de algemene voorwaarden.

Nu is mijn vraag of hier sprake is van contractbreuk, aangezien ik wel voor onder andere deze key betaald heb en deze door een fout van bol.com niet gekregen heb en of er anderen zijn die hier ook last van hebben.

Volgens Blizzard, de maker van de game, had ik bij Bol.com een nieuwe key moeten eisen. Hierop kreeg ik echter het simpele antwoord nee.

Ik vraag me nu dus af of hier wat aan te doen is, aangezien ik mij toch behoorlijk bekocht voel door de manier waarop bol.com met hun eigen fouten omgaat.

Gerben

Blim

Re: Contractbreuk Bol.com

Ongelezen bericht door Blim »

Hey Gerben,

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb het spel 7 mei besteld en heb vanochtend een betakey gekregen die ongeldig bleek. Na klantenservice gebeld te hebben kreeg ik dezelfde mail. Die mail klopt inderdaad niet, er is geen e-mail met betakey "reeds" verzonden.

Ik heb na het ontvangen van deze mail e-mail de inhoud van de brief gekopiëerd en in google gezet, en ben zo op deze forum gekomen. Ik dacht dit moet meer mensen overkomen zijn.

Ik heb nog niet voor de tweede keer gebeld maar als ik zie wat bol.com tegen jou te zeggen had word ik niet blij :(.

Ik vraag me ook af of dit contactbreuk is en wat ik eraan kan doen.

Blim

Ravx

Ongelezen bericht door Ravx »

Hoi Blim / GerbenO,

Zoals ik hieruit kan opmaken word het spel verwacht (dus nog niet uit) je hebt bij je bestelling de Beta Key gekregen welke door de verkoper onbruikbaar is gemaakt omdat hij te vroeg uitgegeven is..

Waarom annulleer je de bestelling niet, en plaats je een nieuwe... lijkt me logisch dat je dan voorzien word van een nieuwe code..

Graag reactie !

bol.com

Ongelezen bericht door bol.com »

Er zijn helaas enkele zaken misgegaan bij het verstrekken van de betakeys voor Starcraft door bol.com. Wij proberen deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Aan jullie bericht te zien, gaat het er hier om dat je abusievelijk een reeds uitgegeven code hebt ontvangen. Je krijgt van ons zonder meer een nieuwe code. Onze klantenservice neemt contact op met alle mensen bij wie het mis is gegaan.

Mochten jullie twee verschillende codes ontvangen hebben, negeer dan de laatste code die je is toegezonden en gebruik de eerste. We hopen alles zo snel mogelijk op te lossen zodat jullie aan de slag kunnen met Starcraft. Onze excuses voor het ongemak.

Klantenservice bol.com

Blim

:cry: Nog steeds niks :roll:

bol.com

Ongelezen bericht door bol.com »

Kun je een mail sturen naar [email protected]? Als je daarin je klantnummer en het bestelnummer van Starcraft vermeldt, nemen we contact met je op.
Het is voor ons handig als je in je mail ook aangeeft dat je 'Blim' bent van het TROS Radar forum. Alvast bedankt!

Blim

Deze mail kreeg ik terug:

Geachte heer Lim,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 7 juni 2010.

U geeft aan dat u geen nieuwe Beta Code heeft ontvangen bij de 'StarCraft 2: Wings of Liberty'. Dit betrof een op=op actie en helaas zijn er geen Beta Codes meer beschikbaar. Wij kunnen u om deze reden niet voorzien van deze Beta Code.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jasper Attevelt

Er stond nergens dat dit een op=op actie was en er werd mij meerdere keren beloofd dat ik een betakey zou krijgen. Ik voel me nu toch wel echt bedrogen... In plaats van dat ze dit meteen zeiden laten ze je bijna een maand wachten op een nieuwe betakey. Ik denk dat ik me bestelling maar ga annuleren als dat nog kan.

Sorry Bol maar dit is echt geen stijl :S

Gesloten