Pagina 1 van 4

PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 17 mei 2010 17:44
door sandragroot1980
Ik heb nu al 2 maanden een hogere rekening van me telefoon abonnement van Hi. Na het bekijken van me online rekeningen ben ik er dus achter gekomen dat ik moet betalen voor Payinfo. Nu ben ik nooit op deze site geweest, weet zelf niet eens wat voor site dat is . Nu heb ik Hi daar al over opgebeld en die blijven stug volhouden dat ik daar wel op geweest bent en me eigen daar zelf voor aangemeld hebt. Nu heb ik de eerste keer gevraagd hoe ik me daarvoor afmoest melden dan, maar daar konden ze niet echt duidelijk antwoord opgeven. Moest maar naar www.payinfo.nl gaan en me daar afmelden.
Nu heb ik dat al geprobeerd maar het lukt me niet om me aftemelden voor deze diensten.
Weten jullie wat ik nu het beste kan doen???
Wil hier namelijk zo snel mogelijk vanaf want de rekening blijft zo oplopen voor iets wat ik niet gebruikt.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 17 mei 2010 18:07
door GodsSon
www.smsdienstenfilter.nl

Even de aanname gedaan dat het om een dienst gaat en de site verder niet bekeken.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 17 mei 2010 21:57
door Tassadar
Ik zou bezwaar maken tegen de rekeningen van KPN. KPN moet volgens de gedragscode aan de SMS-dienstaanbieder vragen om het bewijs dat je je hebt aangemeld. Als de aanbieder dat bewijs niet kan leveren, is de rekening onterecht.

Als KPN niet wil meewerken, kun je de zaak aan de Geschillencommissie voorleggen.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 23 jun 2010 18:35
door Frenkyoles
Ik ben ook slachtoffer geworden van dit fenomeen en ik zit bij MTV mobile (een dochter van HI en KPN) Niemand daar kan vertellen wat/wie of waar het aan ligt.

Payinfo is een site (zonder eigenaar? Van het Rijk? commercieel?) die aangeeft waar je je abbo, waar je voor betaald, hebt lopen. Bij mij geeft hij aan dat ik bij Jamba een abbonement heb. Ik heb dit zogenaamde abbonement netjes afgemeld en kreeg een sms dat ik geen abbonement bij Jamba had, wat ik al veronderstelde... want ik krijg ook helemaal geen vreemde smsjes/applicaties/ringtones/games/rotzooi enz.

Dus ik heb Jamba opgebeld en ook daar gaf de meneer(overigens uiterst netjes) aan dat mijn nummer niet in het systeem stond en ik dus ook geen klant was en geen abbonement heb.

Rara waar gaat elke maand die 20 euro van mij heen????????? Niet dat die 20 euro me rijker maakt maar als veel mensen dit hebben dan zit er iemand stinkend rijk te worden met niks doen! En daar kan ik slecht tegen.
Kan iemand mij helpen? En wil iemand mij helpen met dit soort ´criminelen´ aanpakken?

Ik heb inmiddels een sms verzonden naar http://www.smsdienstenfilter.nl en hoop dat het volgende maand een keer is afgelopen.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 26 jun 2010 18:59
door lietje45
Hoi,

Ook wij hebben met dat payinfo gezeten op onze telefoon, iedere maand dus gewoon 52 euro weg aan iets waar we niks van wisten. Hebben vorige maand de smsgedragscode ingesteld, maar dat bleek niet te helpen. Op nieuw gebeld met de KPN en die kwam nu met het volgende, ga via je telefoon naar www.payinfo.mobi en daar kun je zien welke internetdiensten er worden afgeschreven, via je telefoon kun je ze blokkeren (volgens KPN). Wij hebben dit inderdaad gedaan en er stonden inderdaad van die internetdiensten in. Deze nu afgemeld en nu is het wachten op de volgende telefoon rekening. Hopen er van verlost te zijn. Want voor die centen kun je toch wel heel andere dingen doen.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 30 jun 2010 13:32
door HTCHenk

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 01 jul 2010 00:16
door djrobo
Ik heb geprobeerd via www.payinfo.mobi te achterhalen bij welke internetdiensten in aangesloten zou zijn (zonder dat ik daar iets van af weet trouwens). Daar werd aangegeven dat ik geen abonnementen heb. Toch stonden op de nieuwe rekening opnieuw een aantal internetdiensten van www.payinfo.nl.

Vervolgens ben ik wat verder gaan zoeken. Op mijn mobiel surfte ik naar www.hi.nl en onder het kopje "Mijn Hi" (en vervolgens "mijn diensten") vond ik wat eenmalige betalingen aan payinfo en safeklick.mobi. Daar heb ik uiteindelijk ook elke dienst afzonderlijk kunnen afmelden. Ik heb echter geen idee hoe ze ooit geactiveerd zijn! Een van de diensten was een soort kpn-messenger. Misschien dat kpn ze zelf geactiveerd heeft, want payinfo.nl staat op naam van kpn geregistreerd.

Hopelijk ben ik nu van die vervelende payinfo af. Ik kan niet wachten tot de volgende rekening :wink:

Trouwens, surf via je mobiele telefoon naar payinfo.mobi en hi.nl via het mobiele netwerk van hi/kpn (en niet via wifi, want dan werkt het niet).

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 02 jul 2010 11:03
door Tassadar
Ik zou ook bezwaar maken als je voor diensten moet betalen waarvan je zeker weet dat je je daar niet voor hebt aangemeld.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 02 jul 2010 11:32
door bussiness
Vaak is dat het grote probleem eerst 5 pagina's blaaten van heb ik niet gedaan en op pagina 6 hebben ze ineens met een quiz meegedaan zonder te lezen.
Tassadar schreef:Ik zou ook bezwaar maken als je voor diensten moet betalen waarvan je zeker weet dat je je daar niet voor hebt aangemeld.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 02 jul 2010 12:15
door Tassadar
Dat is natuurlijk goed mogelijk, maar dat neemt niet weg dat de provider je het bewijs moet leveren als je daar om vraagt.

Voor zover ik weet krijg je bij een abonnement wel eerst een sms'je met de kosten en dat moet je eerst bevestigen voordat je aangemeld bent. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen daar overheen leest.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 02 jul 2010 15:05
door bussiness
Voor zover ik weet krijg je bij een abonnement wel eerst een sms'je met de kosten en dat moet je eerst bevestigen voordat je aangemeld bent. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen daar overheen leest.
Ik ga al wat jaren mee op diverse fora en overal is het hetzelfde verhaal men weet het niet meer, sms die men krijgt gooit men weg want ze hebben er niet om gevraagd etc.

En juist die sms daar staat alles in.

IK heb het zelf diverse malen getest met ringtones, quizen etc en ik krijg altijd de betreffende smsjes aan.
Ben ik dan uniek, of kan ik wel lezen en nadenken.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 03 jul 2010 14:26
door djrobo
Het 'grappige' is dat het geen smsdienst is, maar een internetdienst. Ik heb even nagezocht voor welke diensten ik aangemeld was:
- windows live messenger kpn
- windows live hotmail kpn
- pornstars video club

Geen van deze diensten heb ik ooit gebruikt of voor aangemeld (en zeker niet voor de laatste :oops: ). En ook gebruik ik geen messenger en hotmail, ook niet op mijn vaste internetaansluiting.

Wie heeft me dan aangemeld?

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 03 jul 2010 15:32
door bussiness
De kaboutertjes.

Geloof jij het zelf.

IK geloof er meer in dat mensen veel techniek willen hebben maar niet weten hoe men er mee om moet gaan.
Als er dan wat fout gaat hebben ze het zelf nooit gedaan altijd een ander.

Ik heb heel wat gsm's en abbo's versleten en mij en miljoenen anderen overkomt dit niet, en dan ga jij glashard vertellen dat jij van niks weet.

O ja misschien heeft Jomanda je gsm wel ingestraald dat zou ook nog kunnen.
Sprookjes bestaan niet.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 03 jul 2010 17:06
door alfatrion
Als je zeker weet nooit een abonnement te hebben afgenomen dan doe je goed aan om de regen te betwisten, als je alleen vraagt om bewijs kun je in problemen komen.

Wat ik van dit soort abonnement weet is dat de aanbieder op TV reklame maakte voor het een of ander en dan in piep kleine letters er onder zet dat het om een abonnement gaat. Dergelijke aanboden zijn aan te vechten. Het kan zijn dat op dit punt sinds dien verbetering is gekomen.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 04 jul 2010 00:44
door djrobo
Kaboutertjes? Jomanda? Ik zal ze een smsje sturen (of zit ik dan vast aan een abo??) Fijne reactie hoor.

Blijkbaar is het een probleem voor meerdere mensen (http://www.telecomklachten.nl/?mode=klachten). Ik ben ervan overtuigd dat er misbruik gemaakt wordt van de onwetendheid van de normale gebruiker van de telefoons. Mensen die, net zoals ik, zich met 100% zekerheid nog nooit aangemeld hebben voor dit soort diensten (en vaak niet eens weten hoe ze dat zouden moeten doen).

Er zijn namelijk ook mensen die zich niet laten verleiden door sms-reclames...

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 04 jul 2010 02:39
door bussiness
ER wordt misschien in te kleine letters vermeld waar je je voor aanmeld maar het staat er wel.
Tevens krijg je altijd die sms aan waarin staat hoe je je moet afmelden etc en die sms verwijderd men ook omdat men die niet wil lezen.

Maar naderhand klagen als brugman.

Nee de persoon zelf niet misschien maar een vriend had wel ff je gsm geleend om te bellen en die is ook onschuldig.

Dit soort dingen komt wel degelijk door de gebruiker zelf alleen lijden sommige al erg vroeg aan Alzheimer lijkt het wel.

Uiteraard kan overal weleens wat mis gaan maar dat wordt ook rechtgetrokken maar vaker is de gebruiker dus echt wel zelf schuldig.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 13 jul 2010 16:27
door Hi-Webcare
Beste forumleden,

Op dit topic zijn er veel vragen over Payinfo. Hierbij de algemene informatie over Payinfo. Payinfo is een nieuwe dienst van alle mobiele operators, die het mogelijk maakt om te betalen voor content (ringtones, spelletjes, adult-content, etc). Oftewel Payinfo zelf is geen dienst alleen een betaalsysteem. De website van Payinfo verschafte weinig informatie maar is inmiddels uitbereid, www.payinfo.nl.

Via www.payinfo.mobi kun je vanaf je mobiele telefoon zien voor wat voor diensten je bent aangemeld. Tevens is het mogelijk via deze weg je af te melden voor deze diensten.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 26 jul 2010 17:51
door sandragroot1980
Ik heb nu al ruim 4 maanden last van betaling van Payinfo.
Ben er nog steeds niet vanaf :evil:
Lees bij sommige reacties dat het hun eigen schuld omdat een aanmelding niet zo maar gaat, maar ik heb me eigen ook nog nooit ergens voor aangemeld. Ook ben ik met mijn telfoon naar www.payinfo.mobi geweest en daar staan geen abonnementen, maar toch moet ik betalen voor payinfo, beetje vaag hoor!
Ben laatst ook naar de hi winkel geweest en een medewerker daar heeft ook ruim een uur in me telefoon lopen zoeken naar iets waar ik voor betalen moet, en ook hij kon niks vinden, overal waar je kan kijken waar je voor aangemeld staat constant geen diensten!!!!!! Hij vond het ook maar vaag, en uit eindelijk maar besloten om een nieuw nummer te geven om dan te kijken of het opgelost is, moet nu dus weer een maandje wachten tot me nieuwe factuur en dan maar hopen dat het gewerkt heeft!
maar nu heb ik net mijn nieuwe nummer en nu krijg ik weer sms van DHL met allemaal engelste teksten erbij, en ik heb me weer niet ergens voor aangemeld, echt vaag, nu ook maar afwachten of ik daar ook weer voor betalen moet, ben het nu echt wel een beetje zat te worden om maar te blijven betalen voor iets waar je niet voor aangemeld bent.

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 29 jul 2010 15:13
door Marissa63
Afgelopen mei en juni had mijn dochter van 12 ineens torenhoge telefoonrekeningen van de kpn (samen 500 euro). Dit had zij eerder nog nooit gehad. Wij hebben duidelijke afspraken over sms betaaldiensten, alles moet in overleg. In eerste instantie kreeg zij dus de wind van voren.
KPN gebeld en specificatie opgevraagd; allemaal van payinfo. Meerdere malen per dag, meestal in de nacht en dan berichten die om de paar minuten binnen kwamen. Mijn dochter vertelde toen dat zij deze berichten ongeopend wiste omdat zij niet begreep waar de berichten vandaan kwamen. Het waren geen ringtones of iets dergelijks. KPN gebeld; krijg je in eerste instantie een reactie van het zal wel! Opgehangen en toen werd ik eigenlijk wel erg boos en weer teruggebeld. Kreeg toen iemand van de KPN die direct toegaf dat het ontzettend vaak voorkomt en dat ze er weinig aan kunnen doen. Maar hij ging het toch even nakijken. Hij kon zien dat zij niets had aangemeld, dat de berichten die binnenkwamen niet geopend waren maar dat ze mij zo rond de 2 euro per keer kosten! Allemaal van payinfo en daar hangen weer zoveel bedrijfjes aan dat ze niet kunnen zien waar het vandaan komt. In overleg direct het telefoonnummer opgezegd en een ander nummer gekregen en aangemeld bij de smsinfofilter. Rekeningen betaald (met tegenzin) maar ik heb ook geen zin in een BKR registratie. Denk je dat het probleem opgelost is; vandaag weer 2 sms berichten (vannacht binnengekomen) van 3010.
KPN gebeld: nagekeken er zouden vannacht binnen 5 minuten van haar mobiel 5 berichten verstuurd zijn. Kan niet want ze lag doodziek de hele nacht in mijn bed en de mobiel lag op haar kamer en geen anderen in huis.
Meneer van de kpn vroeg mij 3010 een berichtje te sturen met het woord stop. Bericht terug:telefoonnummer is niet bekend bij 3010! Bel eens naar telefuter (schijnt 90% van de bedrijfjes te runnen). Gedaan; niet bekend bij deze dienst. Mijn klomp breekt ; kpn zegt er zijn berichtjes gestuurd maar je bent niet bekend bij de bewuste smsdienst. Volgens de kpn kan het ook nog dat iemand via internet jou nummer invoert (misbruikt) en dan gaat chatten???. Ik krijg er een beetje genoeg van en ik ben me er bewust van dat de kpn aan de ene kant zegt dat ze er dol van worden maar aan de andere kant er ook aan verdienen. Iedereen die nu roept dat je wel iets gedaan zal hebben waardoor je torenhoge rekeningen krijgt kletsen echt uit hun nek. Dat moet dan wel aan te tonen zijn! Ik vind het jammer dat die sms bedrijfjes zich met zijn allen kunnen verschuilen achter 1 nummer. Misschien moet dit eens aangepakt worden, zodat je weet welk bedrijfje je lastigvalt en deze gericht kan aanpakken.
Kreeg trouwens het advies van de klantenservice van de KPN om radar of kassa te benaderen :cry:

Re: PAYINFO op rekening van Hi

Geplaatst: 25 sep 2010 15:12
door Bloempje
Hallo ook wij hadden last van payinfo na aanschaf van een nieuwe telefoon met abonnement van Hi. Na de eerste rekening zagen we staan € 80.00 payinfo per keer 4,50 -3,95- 2,95 en dit steeds op gezette tijden soms 3 x per uur.Direct gebeld met Hi maar daar konden ze ons niet verder helpen met als antwoord U zult die site wel bezocht hebben en dan wordt je aangemeld voor een dienst.
Overal geinformeerd ,maar alles zonder succes de volgende rekening kwam en weer Payinfo € 55,45 . Weer gebeld met Hi klantenservice ,nu kregen we een dame aan de lijn die er verstand van heeft en mij een goede uitleg gaf.Inderdaad het betreft een abonnement voor diensten waar je op aangemeld bent, alleen erg duur en zolang je zelf niets doet blijf je dit betalen. Vanuit Hi kunnen ze niets stop zetten je moet het zelf doen volgens de Dame via je mobiel. Mocht het niet lukken ga dan naar de winkel waar je het toestel vandaan komt en zij helpen U gegarandeerd verder vertelde de Dame vanHi.
Ga via je mobiel naar mijn Hi >mijn diensten >daar staat dan payinfo actief en deze verwijderen.Mocht het niet lukken ga dan naar de winkel. hehe opgelucht de Dame hartelijk dank gezegt en ik proberen ,dus niet he.
Ik naar de winkel van "Belcompany"" en het probleem uitgelegd, de medewerker had er begrip voor en ging aan de slag, met vele omwegen eerst via de mobiel toen via de pc toegang gezocht uiteindelijk kwam hij op de site van payinfo.
Daar staat een code die je via je telefoon moet invoeren en naar een sms moet sturen met je telefoon.Je moet dan letterlijk dat intikken wat er staat dus PIN GETAL wat dan zichtbaar is en stuur dit naar het opgegeven sms nr.dan kom je in je payinfo overzicht en daat zie je de diensten staan waar je op aangemeld bent met tijden en data, deze diensten kun je een voor een verwijderen, dat heeft de medewerker van ""Belcompany"" voor mij gedaan.Dus nu zijn wij er van af. Nu staat er al weer sinds 1 week voor € 28,00 voor internet diensten op onze nieuwe rekening, dus al met al heeft dit geintje een dikke € 163 gekost.
Onze dank gaat ook uit naar de medewerker van Belcompany aan de Binneban,ZONDER ZIJN GEDULD EN HULP WAS HET DENK IK NOG NIET GELUKT.Dus hopenlijk heeft U hier iets aan.Veel succes.Eigenlijk verdiend deze winkel de warme Douche.