LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waveboardplanet.com, levert niet!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
masjasjerps

waveboardplanet.com, levert niet!

Ongelezen bericht door masjasjerps »

Ik heb op 11 april een waveboard besteld via waveboardplanet.com. Ik heb de indruk dat dezelfde organisatie is als waveboardworld.com en goedkoopstewaveboards.com. De website is exact hetzelfde en het bic nummer komt overeen. Op 12 april heb ik het geld overgemaakt op een belgisch bankrekeningnummer. Op 14 april kreeg ik de melding dat de waveboard was verzonden maar tot op heden heb ik niets ontvangen.
Op mijn mails krijg ik alleen een kort antwoord dat het is verzonden op 14 april Het adres en telefoonnummer van het bedrijf is niet te achterhalen.
Bestel dus niet via dit adres. Als iemand dezelfde erveringen heeft of andere ervaringen heeft dan hoor ik het graag.

Grapke

Re: waveboardplanet.com, levert niet!

Ongelezen bericht door Grapke »

Ook ik heb 2 waveboards besteld op 19 april maar dan via http://www.waveboards.cn
Eentje kwam na 12 dagen, helaas ging dat waveboard op dag 1 al stuk. (remblokje eraf) Nu is mijn dochter 13 jaar en zij kon al waveboarden dus van misbruike was geen sprake. Direct dit gemeld maar kreeg geen reaktie. Kort later waren ze tot 17 mei niet meer via mail te bereiken. Het 2e waveboard is tot op heden nooit aangekomen. Ook hier krijgen we geen reaktie. De meiden moesten zelf betalen dus dat maakt het nog zuurder en mij nog bozer. :evil:
Na even rondneuzen op internet kwam ik op een identieke site http://www.goedkoopstewaveboard.com. Het rekeningnummer is anders, wel bij dezelfde bank in België, en ook een mailadres is anders.
Inmiddels beide gemaild met alle mail die ik inmiddels al had verstuurd maar neeeeee geen reactie. We voelen ons zo beetgenomen en gedupeerd. Hoe kan ik het geld terugkrijgen? Overgemaakt via ideal kan je volgens mij niet terugvorderen. Wie weet raad??? :?:

Grapke

Ook op deze site kun je klachten lezen: http://www.thuisvergelijk.nl/webshop/Waveboard%20World

Zo vaak via internet gekocht en nu voor het eerst een foute verkoper

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Grapke :
welkom in de wondere wereld van chinese webshops.

De eerste is .cn - dat is China.

De tweede - zie hier: http://www.networksolutions.com/whois-s ... eboard.com - is OOK een chinees geregistreerde site.

Les 1: check WIE er achter een webwinkel zit, voordat je aankopen doet.
Indien het china is, of een chinese naam - kan je er voor 99% van uitgaan dat dat mis gaat.

Er zijn een paar mogelijke scenario`s:
- Je besteld, betaald en ze leveren niet - geld weg.
- Je besteld, betaald, en ze leveren nep (merken) - geld weg.
- Je besteld, betaald, en de douane neemt het in beslag wegens overtreding merkenrecht - geld weg, en met een beetje pech nog een boete.
- je besteld, betaald, en ze mailen later dat hun douane moeilijk doet, maar tegen extra betaling.. je snapt het principe.

Een algemene regel bij kopen via internet is: Als het te mooi klinkt om waar te zijn - is dat het ook!

Helaas, in jouw geval - beschouw het als duur leergeld - want de kans dat je ooit nog wat terugkrijgt is minimaal.

Grapke

Inmiddels heb ik vandaag aangifte gedaan bij de politie.
Ze namen dit erg serieus! Ik voel me er in ieder geval beter door.

Wanneer er meer gedupeerden aangifte doen is de kans om de dader aan te pakken groter.

Vandaar mijn verzoek: DOE AANGIFTE!!!!

masjasjerps

Ongelezen bericht door masjasjerps »

Bedankt voor alle reacties. Inderdaad duur leergeld maar ik had als zo'n vermoeden dat ik niets terug zou krijgen. Wat mij wel verwonderd is dat ik af en toe toch nog een reactie krijg op de mail. Ik ga ook aangifte doen bij de politie.

Grapke

Krijg jij dan nog mail? Of zijn dit auto-reply mailtjes? Die kreeg ik namelijk wel tijdens hun afwezigheid. Verder geen bericht/reactie.

Goed dat je aangifte gaat doen! Voelt in ieder geval beter omdat je dan toch gedaan hebt wat je kon. Hopelijk behoeden we zo mensen deze fout niet te maken.

sjoerd4rens2

Ongelezen bericht door sjoerd4rens2 »

Ook ik ben er dus ingetrapt! Regelmatig koop ik op internet en nu ben ik geld kwijt.
Een zeer teleurgestelde zoon want ik heb gewoon geen geld voor een nieuwe en dus geen verjaardags kado!!

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar pay pal omdat ze daar zaken mee doen ik hoop op een reaktie.

Wat kunnen we doen???

Grapke

@ sjoerd4rens2

Ik heb betaald via Ideal. Dan kun je het geld niet terugvorderen, helaas. Wel heb ik mijn bank gevraagd om uit te zoeken of er een persoon gekoppeld is aan het rekeningnummer. Zij kunnen misschien meer gedaan krijgen bij de citibank dan ik.
Ook heb ik aangifte gedaan. En de politie zal dit ook gaan uitzoeken. Ik ben erg benieuwd. Ik geloof dat via Paypal je aankopen verzekert zijn voor dit soort praktijken? Zeker weet ik dat niet.

Met meerdere aangiftes kan er meer gedaan worden dus doe aangifte!

maris2311

Ongelezen bericht door maris2311 »

Ook ik ben waarschijnlijk de mist ingegaan toen ik effe dacht een waveboard voor mijn dochtertje (5) aan te schaffen.
Ik heb er een besteld bij www.goedkoopstewaveboard.com
Bedrijf uit Belgie, gisteravond het geld overgemaakt.

Vandaag wilde ik kijken of er iets op mijn account stond over het bedrag, blijkt dat de site totaal niet meer bestaat. Waarschijnlijk reageert deze site op mijn IP adres want ik kon er even op tot ik probeerde in te loggen.

Ik baal echt als een stekker, is er iemand die mij advies kan geven over wat ik nu moet doen, en of ik nog wat kan doen?

Mariska

Grapke

Hoi Mariska,

Aangifte doen! Zie hierboven!
En met paypal kijken of je het geld terug krijgt. Anders ben je het kwijt.
Net als ik...

Guardian72
Contacteer:

Aangifte doen tegen wie?

Het is een in china geregistreerde site :
http://www.networksolutions.com/whois-s ... eboard.com

Als je met paypal betaald hebt - wel direct melden, en aangeven dat er meerdere benadeelden zijn.
Alleen, gezien het feit dat Paypal vaak de 'bad guys' beschermt - geef ik je weinig kans.

Grapke

@Guardian72

Mijn Pakket is in Breda gepost. Betaling in België.
Ze zoeken nu uit via de bank wie de rekeninghouder is.
De politie kan meer wegen bewandelen dan ik kan vandaar de aangifte.

Ik weet wel dat ik niets terug krijg. Maar dan heb ik wel gedaan wat in mijn macht ligt. Nog steeds stuur ik iedere dag mail naar de betreffende adressen.
Wie weet krijgen ze genoeg van mij hahaha....

Guardian72
Contacteer:

Dan is het ook nog eens valse naam opgeven - want dan zitten ze niet in China.

Mischien toch wel voor de politie.
* belastingontduiking
* mogelijke oplichting
* fraude...

en ze zullen ook te hard rijden ;)

Grapke

Oh, die zullen vast meer op hun kerfstok hebbeb hahaha.
Maar ik blijf ze stalken.... :twisted:

buchner

Ongelezen bericht door buchner »

geachte allemaal ik heb op 1-6-10 een board besteld op
http://www.goedkoopstewaveboard.com
de bank heeft het bedrag al weg gestuurt
:roll: en kan het niet meer terug halen "abn"

nu kon ik op 2-6 ineens niet meer op de desbetreffende cite maar ook mijn zwager op een ander ip adres niet misschien een storing ??!!

vanmorgen kon ik ineens weer wel op de cite !!!! maar na thuis gekomen uit werk ineens niet meer ....
ook de link in de email werkt niet.

"verbindings probleem"
of zelfs
"404 not find"

ik ben bang dat ik kan fluiten naar mijn geld als er binnen 5 werkdagen geen reacktie krijg dat het is verstuurt :?

ik heb al gebeld met de politie maar die kan nu nog niks betekenen pas als ik meerdere mails heb gestuurt en geen tegen reacktie krijg ...

:?:
zeer benieuwd hoe het afloopt

buchner

masjasjerps schreef:Ik heb op 11 april een waveboard besteld via waveboardplanet.com. Ik heb de indruk dat dezelfde organisatie is als waveboardworld.com en goedkoopstewaveboards.com. De website is exact hetzelfde en het bic nummer komt overeen. Op 12 april heb ik het geld overgemaakt op een belgisch bankrekeningnummer. Op 14 april kreeg ik de melding dat de waveboard was verzonden maar tot op heden heb ik niets ontvangen.
Op mijn mails krijg ik alleen een kort antwoord dat het is verzonden op 14 april Het adres en telefoonnummer van het bedrijf is niet te achterhalen.
Bestel dus niet via dit adres. Als iemand dezelfde erveringen heeft of andere ervaringen heeft dan hoor ik het graag.

deze cite doet het nu wel
http://www.waveboardplanet.com

de mijne niet

http://www.goedkoopstewaveboard.com

verbindings probleem volgens mijn pc ...

gisteren kreeg ik de melding 404 not found .. iemand iedeeé heb al betaald ..
:roll: :roll: :roll:

Grapke

buchner

Ik heb alle mail die ik naar waveboards.cn gestuurd heb geprint. Ook dit topic van Radar en ook nog een andere site waar klachten op staan. Ook de bevestiging die ik per mail kreeg en een afschrift van mijn bankbetaling heb ik meegenomen en zo ben ik met de hele papierhandel naar de politie gegaan.

Meer kan ik niet doen....
En jij ook niet ben ik bang....

buchner

grapke :roll:

de hieronder vermelde email heb ik vandaag terug gehad nadat er 1 vanmorgen 1 had gestuurd .... :roll:

ik blijf goede hoop houdn dat het goed komt aangezien de cite ook weer volledig in de lucht is :mrgreen:
--------------------------------------------------------------

[*Goedemiddag,

Zodra uw betaling is ontvangen krijgt u daar automatisch bericht van. Een overboeking naar het buitenland duurt over het algemeen 3 werkdagen, het weekend dus niet meegerekend. De dag dat uw betaling is ontvangen wordt ook uw bestelling verstuurd.

Met vriendelijke Groeten,

Service Desk

(Paul)

Waveboard World

http://WWW.WAVEBOARDWORLD.COM

[email protected]

---------------------------------------------------------
mijn email

Van: bob de bouwert [mailto:bert---------------.com]
Verzonden: vrijdag 4 juni 2010 7:12
Aan: [email protected]
Onderwerp: wave board besteld

geachte waveboard verkoper
hierbij heb ik een vraag ik heb op 1-6-2010 een betaling gedaan via de abn amro "nl"
ik zou graag willen weten of dat dit is aangekomen
gaarne zou ik willen weten hoever het staat met onderstaande bestelling ..
]

Grapke

Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat.
Mijn order was trouwens bij www.waveboards.cn
Zij reageren nergens op.

Waveboardworld is trouwens identieke site, www.goedkoopstewaveboard.com.
En ook www.waveboardplanet.com is bijna identiek.

Dat zijn dus 3 dezelfde websites met iets andere kleuren.

Succes en hoop echt dat jij wel goede zaken doet!
Aan alle andere dubbende kopers: KOOP NIET BIJ DEZE SITES!
Koop liever een duurder bij een winkel in de buurt. Goedkoop is hier zeker duurkoop (lees:geen koop)

Gesloten