Ford Focus, roestende lasnaden & garantie.
Geplaatst: 20 mei 2010 15:49
Goedenmiddag allen,
Vorig jaar Oktober heb ik bij een autohandelaar in de buurt een 2000 Ford Focus gekocht. Deze handelaar staat er bekend om zijn auto's direct bij erkende dealers op te kopen.
Er gingen wel wat dingen kapot na verloop van tijd, maar niets dat niet zou mogen en niets waar ik over klaag. En vooral belangrijk, geen roestvorming (althans, voor mijn leken ogen) op de dorpels e.d. ik heb hier nadrukkelijk naar gekeken.
Totdat 1 maand terug een lange strip lak van een lasnaad bij mij kofferbak eraf viel. Via google en o.a. via radar website ontdekte ik dat dit een bekend probleem is bij Ford auto's omdat men een fout middel heeft gebruikt op de lasnaden bij fabricage.
Daarnaast las ik dit onder de 11 jaar garantie viel. Geen probleem dus, gezien deze auto elk jaar netjes zijn beurt had gehad bij de Ford dealer met carr. inspectie. Gisteren de auto wederom naar de garage gebracht voor zijn grote beurt, waar werd geconstateerd dat zowel op de kofferklep, als beidde passagierkant deuren dit euvel zit.
Niets aan de hand. Dacht ik.
Want, Ford weigert dit probleem te herstellen. Volgens de Expert van Ford was er, aan de hand van de foto's die bij Care genomen waren, te constateren dat deze plekken er al hadden moeten zitten op het moment dat ik de auto kocht.
Conclusie: ik moet het maar gaan uitvechten met de handelaar als verborgen gebrek.
Kan en mag Ford dit zomaar doen? Als deze auto niet van eigenaar was gewisseld, dan hadden ze toch nog immer de schade moeten herstellen? De garantie zit toch op de auto? Niet de eigenaar?!
Ik probeer nu zowiezo via de Ford Dealer die de auto heeft verkocht aan de handelaar, te achterhalen of deze schade bij hun bekend was (ik mag ervan uitgaan als verkopende partij dat ze dit wisten), maar de hamvraag blijft - mag Ford mij op deze grond zelf voor de kosten laten opdraaien?
Alvast dank voor jullie antwoord.
Vorig jaar Oktober heb ik bij een autohandelaar in de buurt een 2000 Ford Focus gekocht. Deze handelaar staat er bekend om zijn auto's direct bij erkende dealers op te kopen.
Er gingen wel wat dingen kapot na verloop van tijd, maar niets dat niet zou mogen en niets waar ik over klaag. En vooral belangrijk, geen roestvorming (althans, voor mijn leken ogen) op de dorpels e.d. ik heb hier nadrukkelijk naar gekeken.
Totdat 1 maand terug een lange strip lak van een lasnaad bij mij kofferbak eraf viel. Via google en o.a. via radar website ontdekte ik dat dit een bekend probleem is bij Ford auto's omdat men een fout middel heeft gebruikt op de lasnaden bij fabricage.
Daarnaast las ik dit onder de 11 jaar garantie viel. Geen probleem dus, gezien deze auto elk jaar netjes zijn beurt had gehad bij de Ford dealer met carr. inspectie. Gisteren de auto wederom naar de garage gebracht voor zijn grote beurt, waar werd geconstateerd dat zowel op de kofferklep, als beidde passagierkant deuren dit euvel zit.
Niets aan de hand. Dacht ik.
Want, Ford weigert dit probleem te herstellen. Volgens de Expert van Ford was er, aan de hand van de foto's die bij Care genomen waren, te constateren dat deze plekken er al hadden moeten zitten op het moment dat ik de auto kocht.
Conclusie: ik moet het maar gaan uitvechten met de handelaar als verborgen gebrek.
Kan en mag Ford dit zomaar doen? Als deze auto niet van eigenaar was gewisseld, dan hadden ze toch nog immer de schade moeten herstellen? De garantie zit toch op de auto? Niet de eigenaar?!
Ik probeer nu zowiezo via de Ford Dealer die de auto heeft verkocht aan de handelaar, te achterhalen of deze schade bij hun bekend was (ik mag ervan uitgaan als verkopende partij dat ze dit wisten), maar de hamvraag blijft - mag Ford mij op deze grond zelf voor de kosten laten opdraaien?
Alvast dank voor jullie antwoord.