De automatische incasso kon niet plaatsvinden.
Vervolgens kreeg ik een smsje met het bericht dat ik een accept giro zou ontvangen.
Deze acceptgiro heb ik niet ontvangen en kreeg een aanmaning met het bericht dat ik het verschuldigde bedrag per direct moest overmaken. Ik kreeg de brief vrijdag en heb vrijdagavond het bedrag overgemaakt. ING (ik weet niet hoe dit met andere banken zit) maakt niet over in het weekend. Dus het bedrag komt maandag aan, en mijn telefoon word maandag middag afgesloten. En 's avonds is deze weer aangesloten. Naar mijn menselijk kunnen heb ik het bedrag OP TIJD betaald.
Nu heeft T-Mobile €15 administratiekosten in rekening gebracht, wat volgens mij niet reel is. Wat vinden jullie hiervan?
Alvast bedankt
Ks gr
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
Re: T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
Als je niet op tijd voldoende geld hebt sturen ze acceptgiro.
Als jou brievenbus of jou wijk niet betrouwbaar is kunnen zij niets aan doen.
De laatste had je ook met Spoed tegen extra kosten kunnen betalen.
Dit is bij vrijwel alle banken mogelijk.
Op deze laatste aanmaning stond een betaal datum en dus had U via Spoed betaling deze zaterdag kunnen laten plaats vinden.
Dat Uw automatische incasso fout ging is niet hun schuld en bij het aangaan van dit soort contracten loop je bij roodstand dit risico.
Als echter het tijdelijk rood staan door fout ander is gekomen zoals een foute afschrijving kun je die persoon of bedrijf aansprakelijk stellen.
Ik kwam ooit rood omdat iemand een fout maakte en mijn rekening nummer in vulde, deze persoon moest dus alle kosten die ik kreeg wegens rood staan ook betalen dus naast bedrag terug halen kwam er voor die fout ook nog extra kosten bij.
Als jou brievenbus of jou wijk niet betrouwbaar is kunnen zij niets aan doen.
De laatste had je ook met Spoed tegen extra kosten kunnen betalen.
Dit is bij vrijwel alle banken mogelijk.
Op deze laatste aanmaning stond een betaal datum en dus had U via Spoed betaling deze zaterdag kunnen laten plaats vinden.
Dat Uw automatische incasso fout ging is niet hun schuld en bij het aangaan van dit soort contracten loop je bij roodstand dit risico.
Als echter het tijdelijk rood staan door fout ander is gekomen zoals een foute afschrijving kun je die persoon of bedrijf aansprakelijk stellen.
Ik kwam ooit rood omdat iemand een fout maakte en mijn rekening nummer in vulde, deze persoon moest dus alle kosten die ik kreeg wegens rood staan ook betalen dus naast bedrag terug halen kwam er voor die fout ook nog extra kosten bij.
Re: T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
tja je kunt er zelf ook wat aan doen
ik zit zelf ook bij t mobile je kan 1200 bellen dan hoor je wat open staat en via dat nummer kan je ook betalen eenmalige incasso je ziet je openstande saldo ook op my t mobile en als je wil kan je in de winkel van t mobile ook betalen pin en contant. met dit alles is de belaling binnen 2 uur geregeld
en je zegt zelf dat je weet dat er wat open staat dan hoef je niet te wachten op post je kan ook geld naar hun overmaken bank nummer staat op de site en als betalings kenmerk kan je je 06 nummer invullen
ik zit zelf ook bij t mobile je kan 1200 bellen dan hoor je wat open staat en via dat nummer kan je ook betalen eenmalige incasso je ziet je openstande saldo ook op my t mobile en als je wil kan je in de winkel van t mobile ook betalen pin en contant. met dit alles is de belaling binnen 2 uur geregeld
en je zegt zelf dat je weet dat er wat open staat dan hoef je niet te wachten op post je kan ook geld naar hun overmaken bank nummer staat op de site en als betalings kenmerk kan je je 06 nummer invullen
Re: T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
Ik weet niet precies wat uit bedoelt met "naar mijn menselijk kunnen", maar volgens mij is
in strijd met:
U had zelf kunnen constateren dat de incasso niet gelukt was en alsnog direct kunnen betalen. Heeft u niet gedaan.
U had direct actie kunnen nemen (betalen) na de SMS-reminder van T-Mobile. Heeft u niet gedaan.
U had (u hecht plotseling nogal aan het gebruik van een acceptgiro) direct actie kunnen ondernemen toen deze acceptgiro niet binnen afzienbare tijd bezorgd werd. Heeft u niet gedaan.
U had kunnen onderzoeken of er mogelijkheden waren om het geld sneller over te boeken op vrijdag. Heeft u niet gedaan.
Wat ik ervan vind dat T-Mobile administratiekosten in rekening brengt (zal ongetwijfeld in uw contract staan)?
Ik vind het uitermate reëel wat T-Mobile doet.
Er zijn natuurlijk grenzen aan het moeten dulden door T-Mobile van wanbetaling door de klant. Op een bepaald moment houdt het op.
Misschien kunt u uw suggestieve topictitel aanpassen? Als "onredelijk" kan het gedrag van T-Mobile hier beslist niet bestempeld worden.
ksgr schreef:De automatische incasso kon niet plaatsvinden.
Ks gr
in strijd met:
U moest volgens contract betalen .Heeft u niet gedaan.ksgr schreef:Naar mijn menselijk kunnen heb ik het bedrag OP TIJD betaald.
U had zelf kunnen constateren dat de incasso niet gelukt was en alsnog direct kunnen betalen. Heeft u niet gedaan.
U had direct actie kunnen nemen (betalen) na de SMS-reminder van T-Mobile. Heeft u niet gedaan.
U had (u hecht plotseling nogal aan het gebruik van een acceptgiro) direct actie kunnen ondernemen toen deze acceptgiro niet binnen afzienbare tijd bezorgd werd. Heeft u niet gedaan.
U had kunnen onderzoeken of er mogelijkheden waren om het geld sneller over te boeken op vrijdag. Heeft u niet gedaan.
Wat ik ervan vind dat T-Mobile administratiekosten in rekening brengt (zal ongetwijfeld in uw contract staan)?
Ik vind het uitermate reëel wat T-Mobile doet.
Er zijn natuurlijk grenzen aan het moeten dulden door T-Mobile van wanbetaling door de klant. Op een bepaald moment houdt het op.
Misschien kunt u uw suggestieve topictitel aanpassen? Als "onredelijk" kan het gedrag van T-Mobile hier beslist niet bestempeld worden.
Re: T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
Tja, je kunt het aanvechten bij de rechter, maar dan loop je risico om heel veel meer te moeten betalen.
Wat staat er precies over deze situatie in de algemene voorwaarden? Ik vermoed dat er staat dat je in verzuim bent. Op het moment kunnen ze incassokosten inrekening brengen voor verrichten werkzaamheden.
Wat staat er precies over deze situatie in de algemene voorwaarden? Ik vermoed dat er staat dat je in verzuim bent. Op het moment kunnen ze incassokosten inrekening brengen voor verrichten werkzaamheden.
Re: T-mobile brengt onredelijk administratiekosten in rekening
Dat heb je niet....Naar mijn menselijk kunnen heb ik het bedrag OP TIJD betaald
T-mobile stuurt geen acceptgiro's maar een herinnering-sms. Daar moet je dus wel op reageren...
Je verhaal over een acceprtgiro is kletskoek, dus de rest ook!
En ga je moeilijk lopen doen over €15,-? Kansloze missie!