Fout na fout na fout bij de UPC
Geplaatst: 21 mei 2010 09:21
UPC begin er niet aan
Na fout op fout op fout op fout op fout op storing op storing en een godsvermogen aan belkosten met de UPC helpdesk, verplicht thuis wachten op monteurs van de upc en nu uiteindelijk de zoveelste storing met mijn televisie heb ik het helemaal gehad met de UPC. Gisteren hield mijn televisie er weer voor de zoveelste keer me op en de eerst mogelijke dag dat er een monteur van UPC langs kan komen is pas op zijn vroegst over 12 dagen. Met andere woorden: ze laten je gewoon twaalf dagen zonder televisie zitten.
Het begon eind december 2009 toen ik mijn te dure internet classic om heb gezet naar een goedkopere en eigenlijk even snel pakket met 30 MB internet. Ik kon volgens de medewerkster van de UPC gratis een andere mediabox krijgen die ook kon opnemen (bleek later ook gewoon duurder te zijn in het abonnement als je die had staan, maar dat werd er niet bijverteld). Ik wilde die nieuwe mediabox niet want ik neem nooit wat op en had daar geen behoefte aan, dus zei dat er uitdrukkelijk bij: géén nieuwe box, lekker de oude laten staan. Prompt werd ik twee dagen later na een nachtdienst wakker gebeld door de postbode die voor de deur stond met mijn niet bestelde mediabox van de UPC. Ik heb de box niet aangenomen en twee dagen later werd ik door de TNT post ook nog een keer wakker gebeld na een nachtdienst, die me vroegen of ik het pakketje niet wilde hebben. Nee dus.
Even leek het goed te gaan met de facturering, maar de maand erna werd in 1 keer het oude duurdere abonnement twee maal afgeschreven. Ik moest weer bellen met de UPC en het zou de maand erna verrekend worden. Maar je raadt het al: het oude dure abonnement werd gewoon weer afgeschreven en van terugstorten of verrekenen was geen sprake. Ik moest weer bellen met de UPC helpdesk en heb een klacht ingediend via de e-mail.
Vervolgens kreeg de televisie alsmaar meer storingen en begaf de oude mediabox (hij sloeg steeds af) het en moest er een monteur langskomen (en jij moet dan dus verplicht thuis zitten). Die dingen konden blijkbaar zo heet worden dat de UPC mediabox zichzelf uitzet. Met de nieuwe box deed de digitale televisie het overigens wel vrij aardig, met uitzondering van de gebruikelijke storingen en wegvallend beeld op sommige zenders (waar veel van mijn kennissen en vrienden ook last van hebben).
Toen beging ik de tweede fout: ik ging verhuizen. Ik belde weer met de UPC helpdesk om dit door te geven: de datum was 22 april. Toen ik mijn mailbox kontroleerde en de post van de UPC las hadden ze dat op 14 april gezet, een week eerder dus. Eerst was ik boos, maar daarna dacht ik "laat maar, ik maak me niet druk meer, UPC krijgt mij niet gek meer". Ik bestelde een monteur om de spullen aan te sluiten op het nieuwe adres. Die kwam op 26 april en hij sloot alles aan. Vervolgens bleek dat ik geen signaal had en dat ze de dingen die ze beneden in het kastje voor de deur hadden moeten omzetten gewoon vergeten waren. Dus de volgende dag kwam de volgende monteur om dat probleem weer op te lossen. Let wel: jij moet elke keer thuisblijven, en in het weekend en in de avonduren - de tijden dat normale werkende mensen eventueel tijd zouden hebben - is er gewoon nooit een monteur beschikbaar.
Vervolgens waren er weer problemen met die televisie en met volgens mij alles (telefoon, internet, tv). Het signaal viel weg. Ik moest weer bellen met de UPC. Ik moest weer een afspraak maken met de UPC monteur. Dit keer bleek het een algehele storing te zijn en later werd ik daar over opgebeld. Een aantal dagen later viel weer het signaal van de televisie uit. Ik moest weer bellen met de helpdesk van de UPC en een update doen. Volgens de medewerker zou dat binnen een paar minuten gedaan zijn maar het duurde veel langer. Op een gegeven moment vroeg ik naar een telefoonnummer dat ik kon bellen voor het geval de televisie het door die update toch weer zou gaan doen (daar krijg je een speciaal nummer voor, je belt het en hup je afspraak is afgezegd - ik heb hier ervaring mee, geloof me). Dat was volgens de medewerker van de upc niet nodig want ik zou een e-mail krijgen en daar stond dan ook dat telefoonnummer in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat die e-mail nooit is binnengekomen. Na drie kwartier updaten deed de televisie het weer en toen hij het de volgende dag ook zonder storingen deed wilde ik die e-mail opzoeken om af te bellen, maar ja: geen e-mail. Ik moest dus weer met de UPC helpdesk kontakt opnemen om die afspraak te cancellen.
Afijn, vandaag is het 21 mei dus we zijn nog niet een maand verder en twee dagen geleden begon af en toe het beeld weg te vallen "geen signaal". Gisterenavond hield hij er helemaal mee op. Het signaal bleek nul-komma-nul te zijn en er moet weer een monteur komen. Dit kon op zijn vroegst pas op 1 juni!! Dit is dus over twaalf dagen. In de tussentijd kun je het lekker uitzoeken van de UPC en heb je gewoon twaalf dagen geen televisie.
Ieder normaal mens zou zijn abonnement bij de UPC opzeggen, ware het niet dat het weer anders is als je weer een nieuw (jaar)kontrakt hebt afgesloten. De medewerker bij de UPC wist ook niet precies hoe het zat en gaf een postbusnummer op. Je zit dus gewoon aan de ellende van de UPC vast: begin er nooit aan, dat is mijn advies. Je krijgt er alleen een hoge bloeddruk van en geen service. Bovendien kost het je een godsvermogen aan belkosten die dan weer bij hun op de rekening terecht komen.
Na fout op fout op fout op fout op fout op storing op storing en een godsvermogen aan belkosten met de UPC helpdesk, verplicht thuis wachten op monteurs van de upc en nu uiteindelijk de zoveelste storing met mijn televisie heb ik het helemaal gehad met de UPC. Gisteren hield mijn televisie er weer voor de zoveelste keer me op en de eerst mogelijke dag dat er een monteur van UPC langs kan komen is pas op zijn vroegst over 12 dagen. Met andere woorden: ze laten je gewoon twaalf dagen zonder televisie zitten.
Het begon eind december 2009 toen ik mijn te dure internet classic om heb gezet naar een goedkopere en eigenlijk even snel pakket met 30 MB internet. Ik kon volgens de medewerkster van de UPC gratis een andere mediabox krijgen die ook kon opnemen (bleek later ook gewoon duurder te zijn in het abonnement als je die had staan, maar dat werd er niet bijverteld). Ik wilde die nieuwe mediabox niet want ik neem nooit wat op en had daar geen behoefte aan, dus zei dat er uitdrukkelijk bij: géén nieuwe box, lekker de oude laten staan. Prompt werd ik twee dagen later na een nachtdienst wakker gebeld door de postbode die voor de deur stond met mijn niet bestelde mediabox van de UPC. Ik heb de box niet aangenomen en twee dagen later werd ik door de TNT post ook nog een keer wakker gebeld na een nachtdienst, die me vroegen of ik het pakketje niet wilde hebben. Nee dus.
Even leek het goed te gaan met de facturering, maar de maand erna werd in 1 keer het oude duurdere abonnement twee maal afgeschreven. Ik moest weer bellen met de UPC en het zou de maand erna verrekend worden. Maar je raadt het al: het oude dure abonnement werd gewoon weer afgeschreven en van terugstorten of verrekenen was geen sprake. Ik moest weer bellen met de UPC helpdesk en heb een klacht ingediend via de e-mail.
Vervolgens kreeg de televisie alsmaar meer storingen en begaf de oude mediabox (hij sloeg steeds af) het en moest er een monteur langskomen (en jij moet dan dus verplicht thuis zitten). Die dingen konden blijkbaar zo heet worden dat de UPC mediabox zichzelf uitzet. Met de nieuwe box deed de digitale televisie het overigens wel vrij aardig, met uitzondering van de gebruikelijke storingen en wegvallend beeld op sommige zenders (waar veel van mijn kennissen en vrienden ook last van hebben).
Toen beging ik de tweede fout: ik ging verhuizen. Ik belde weer met de UPC helpdesk om dit door te geven: de datum was 22 april. Toen ik mijn mailbox kontroleerde en de post van de UPC las hadden ze dat op 14 april gezet, een week eerder dus. Eerst was ik boos, maar daarna dacht ik "laat maar, ik maak me niet druk meer, UPC krijgt mij niet gek meer". Ik bestelde een monteur om de spullen aan te sluiten op het nieuwe adres. Die kwam op 26 april en hij sloot alles aan. Vervolgens bleek dat ik geen signaal had en dat ze de dingen die ze beneden in het kastje voor de deur hadden moeten omzetten gewoon vergeten waren. Dus de volgende dag kwam de volgende monteur om dat probleem weer op te lossen. Let wel: jij moet elke keer thuisblijven, en in het weekend en in de avonduren - de tijden dat normale werkende mensen eventueel tijd zouden hebben - is er gewoon nooit een monteur beschikbaar.
Vervolgens waren er weer problemen met die televisie en met volgens mij alles (telefoon, internet, tv). Het signaal viel weg. Ik moest weer bellen met de UPC. Ik moest weer een afspraak maken met de UPC monteur. Dit keer bleek het een algehele storing te zijn en later werd ik daar over opgebeld. Een aantal dagen later viel weer het signaal van de televisie uit. Ik moest weer bellen met de helpdesk van de UPC en een update doen. Volgens de medewerker zou dat binnen een paar minuten gedaan zijn maar het duurde veel langer. Op een gegeven moment vroeg ik naar een telefoonnummer dat ik kon bellen voor het geval de televisie het door die update toch weer zou gaan doen (daar krijg je een speciaal nummer voor, je belt het en hup je afspraak is afgezegd - ik heb hier ervaring mee, geloof me). Dat was volgens de medewerker van de upc niet nodig want ik zou een e-mail krijgen en daar stond dan ook dat telefoonnummer in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat die e-mail nooit is binnengekomen. Na drie kwartier updaten deed de televisie het weer en toen hij het de volgende dag ook zonder storingen deed wilde ik die e-mail opzoeken om af te bellen, maar ja: geen e-mail. Ik moest dus weer met de UPC helpdesk kontakt opnemen om die afspraak te cancellen.
Afijn, vandaag is het 21 mei dus we zijn nog niet een maand verder en twee dagen geleden begon af en toe het beeld weg te vallen "geen signaal". Gisterenavond hield hij er helemaal mee op. Het signaal bleek nul-komma-nul te zijn en er moet weer een monteur komen. Dit kon op zijn vroegst pas op 1 juni!! Dit is dus over twaalf dagen. In de tussentijd kun je het lekker uitzoeken van de UPC en heb je gewoon twaalf dagen geen televisie.
Ieder normaal mens zou zijn abonnement bij de UPC opzeggen, ware het niet dat het weer anders is als je weer een nieuw (jaar)kontrakt hebt afgesloten. De medewerker bij de UPC wist ook niet precies hoe het zat en gaf een postbusnummer op. Je zit dus gewoon aan de ellende van de UPC vast: begin er nooit aan, dat is mijn advies. Je krijgt er alleen een hoge bloeddruk van en geen service. Bovendien kost het je een godsvermogen aan belkosten die dan weer bij hun op de rekening terecht komen.