LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Telfort internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Jaren geleden hebben wij een Tiscali ADSL Surf abonnement afgesloten via Albert Heijn. Dit is in 2008 overgenomen door Telfort. Voor een 4MB verbinding betalen we nu circa € 25,60 per maand. Daarnaast brengt men ook nog eens € 1,99 per maand in rekening voor het product "Geen datalimiet". De site van telfort beweerd echter dat een 4MB abonnement € 19,95 per maand kost, en dat de abonnementen standaard een fair use datalimiet hebben. Kortom, men brengt maandelijks € 7,64 meer in rekening dan de abonnementskosten die op de website staan, per jaar bijna 100 euro!

Toen ik dit ontdekte dacht ik "hoe kan dit?". Ik dacht eerst dat men deze abonnementen compleet is vergeten, maar toen ik verder keek bleek men wel een tariefsverhoging te hebben doorgevoerd sinds de overname. Telfort heeft de laatste jaren diverse bedrijven overgenomen inclusief alle abonnementsvormen van deze bedrijven, en laar nu blijkbaar deze klanten veel te veel betalen waardoor men de eigen abonnementen goedkoop kan aanbieden.

Ik vraag me af of meer mensen die een abonnement hebben dat door telfort is overgenomen hogere tarieven betalen dan volgens de Telfort site. Het lijkt er namelijk op dat je alleen handmatig kan overstappen naar een goedkoper abonnement met dezelfde specificaties en hiervoor nog administratiekosten moet betalen ook, waardoor er mogelijk veel meer mensen aan een te duur abonnement vast zitten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer een provider de producten goedkoop aanbiedt is dat natuurlijk mooi, maar wanneer er zinloze pakketten bij worden gevoegd als "Fair Use Datalimiet of Geen Datalimiet" waarvoor extra betaald moet worden ga ik me ook achter de oren krabben,

In uw situatie zou ik me oriënteren bij andere providers, zeer waarschijnlijk kunt u dan goedkoper zonder deze flauwe kul van Telfort,

Telfort (KPN) heeft op ADSL de "pet" op, en dat wordt ook wel wat uitgespeeld door deze provider,

Even verder kijken, zeer waarschijnlijk kunt u goedkoper én sneller met een andere provider, ook de "pakketjes" ( Internet+Bellen en evt. TV) kunnen interessant zijn,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Winster »

Hallo,

Eind 2007 heb ik mij bij Tiscali aangemeld, 4MB abonnement. In 2008 laten ophogen naar 20MB voor 20 euro p/m.

Momenteel betaal ik € 20,45 p/m voor Telfort 20MB/s. Normale klanten € 24,95 p/m.

E-mail omtrent tariefsverhoging;
Telfort wijzigt met ingang van 1 juni 2009 de abonnementsprijzen voor internet. Het tarief van uw internetabonnement wordt met 2,5% verhoogd in verband met inflatie.

Wat betekent dit voor u?
Op dit moment betaalt u €19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb. Vanaf 1 juni 2009 wordt dat €20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.
Ik zou zeker klagen, wellicht loont het.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Ulbe schreef:Wanneer een provider de producten goedkoop aanbiedt is dat natuurlijk mooi, maar wanneer er zinloze pakketten bij worden gevoegd als "Fair Use Datalimiet of Geen Datalimiet" waarvoor extra betaald moet worden ga ik me ook achter de oren krabben,
Zover ik begrijp berekend men deze kosten alleen door aan overgenomen klanten die nog een oud abonnement hebben, niet aan de eigen klanten of mensen die in de tussentijd hun abonnement veranderd hebben. Toen wij ADSL namen was er nog een datalimiet van 2GB, en moest je bijbetalen als je meer gebruikte. Tegenwoordig hanteert men echter een fair use policy, en daarmee mag je normaal gesproken aanzienlijk meer dan 2GB gebruiken. Bij nieuwe klanten zal men deze kosten dus ook niet meer berekenen, maar hier factureert men dit nog gewoon maandelijks door.

Telfort bied de klanten die ze hebben overgenomen dus gewoon nog het oude abonnement aan, tegen de oude prijs en oude voorwaarden. In de tijd dat wij ADSL namen (2003 als ik het goed heb) was ADSL nog niet zo snel en zat er een datalimiet op. Via de site kun je overstappen op een ander en goedkoper pakket met dezelfde snelheid, maar wie dit niet door heeft betaald dus gewoon veel te veel. Bij de overname gaven ze aan dat "uw abonnementsprijs ongewijzigd blijft", en dat Telfort "goedkoop en supersnel internet" aanbood, maar dat je daarvoor zelf actie moest ondernemen verzweeg men, en dat men daarvoor € 24,95 aan administratiekosten in rekening brengt vermeldde men ook niet.
Winster schreef:Momenteel betaal ik € 20,45 p/m voor Telfort 20MB/s. Normale klanten € 24,95 p/m.
Dat maakt de zaak nog vreemder. Mensen met een oud Tiscali 20MB abonnement betalen minder, de Tiscali Surf flink meer. Ook vreemd: Tiscali 20MB klanten kregen een inflatiecorrectie van 2,5%, terwijl wij een inflatiecorrectie van 2,6% kregen. Na deze verhoging kon je binnen 4 weken opzeggen, maar aangezien er nergens uit bleek dat het nieuwe tarief 38% hoger was dan wat men aan nieuwe klanten aanbood hebben we dat niet gedaan.

Ik heb echter het idee dat men dit doelbewust heeft verzwegen, als men openheid had gegeven in de tarieven bij deze verhoging had men lijkt mij een hoop opzeggingen ontvangen. Ik zal ook zeker een klacht indienen, bewust informatie verzwijgen waardoor mensen flink duurder uit zijn en vervolgens € 24,95 aan administratiekosten rekenen als je naar een goedkoper tarief wil is zeker de duidelijkheid en eerlijkheid die Telfort beweert te geven.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Tassadar »

Helaas voor u denk ik dat Telfort hier in zijn recht staat. Het feit dat een nieuwe klant hetzelfde abonnement voor minder geld kan afsluiten, betekent niet dat Telfort automatisch alle duurdere abonnementen moet omzetten. Of het klantvriendelijk is, daar laat ik me niet over uit.

Ik raad u aan op een site als http://www.internetten.nl te kijken of er goedkopere / betere alternatieven zijn. Een 4Mb-verbinding kost bij Online bijvoorbeeld 17,50 per maand.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Het was niet mijn directe bedoeling geld terug te vragen van Telfort, meer om anderen te waarschuwen die mogelijk ook zonder het door te hebben een duur abonnement hebben. En het gaat wel lijnrecht in tegen de reclame op hun eigen website, waar men beweert actief bezig te zijn veel voordeel en goede service te bieden aan hun klanten en vooral duidelijk te zijn. Het tarieven oerwoud is echter alles behalve duidelijk, en verzwijgen dat je zelf actie moet ondernemen wanneer men een voordeliger abonnement heeft is iets heel anders dan de bewering dat zij zelf actief bezig zijn met voordeel en service bieden.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Ondertussen contact gehad met Telfort en we mogen zonder de € 24,95 aan administratiekosten naar het goedkopere abonnement overstappen. Op de vraag hoe het kan dat ons abonnement zo veel duurder is en waarom we nog steeds kosten voor datalimiet betaalden is men verder niet ingegaan. Blijkbaar wilde men de klacht snel afhandelen zodat we klant bleven zonder al te veel openheid te hoeven geven.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Winster »

Als ik jou was zou ik nu (evt. schriftelijk/e-mail) direct het ook per terugwerkende kracht aanvragen (nadat de 1e maand tegen het goedkope tarief is geincasseerd).

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Wij ondersteunen momenteel nog honderden verschillende abonnementsvormen.
Iedereen heeft zelf de keuze om z'n oude abonnementsvorm om te zetten in het huidige aanbod.
Ons huidige aanbod kunt u tegenkomen op onze website, of een advertentie in uw krant, magazine, tv reclame, abri, bushalte of banner.

Ik vind het jammer voor de topicstarter dat hij ons nieuwe 4Mbit abonnement niet eerder ontdekt heeft, maar het mes snijd aan twee kanten. Zo is bijvoorbeeld Telfort Internet aan het begin meer dan een jaar 19,95 geweest voor 20Mbit, inmiddels 20,45 door inflatiecorrectie. Deze groep klanten is groot. Maar zij hoeven ook net als de topicstarter niet verplicht over naar de huidige propositie.

Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 26 mei 2010 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door suz123 »

Beste hugo,

Ook ik ben ex-tiscali klant en heb toen der tijd een abonnement van 4Mb/ 650kb (dacht ik) afgesloten. Aangezien ik ook wel eens meer snelheid wilde ben ik ook wel eens wezen kijken op de website wat jullie te bieden hadden. Nadat ik was ingelogd kon ik inderdaad kiezen voor een sneller ADSL abonnement maar was verplicht om ook meer te gaan betalen voor mijn bel abonnement (verdubbeling). Hierdoor zouden mijn totale abonnementskosten dus ook bijna verdubbelen best jammer!
Is voor mij in ieder geval de reden om telfort vaarwel te zeggen binnenkort.
Begrijp dat er inmiddels zelfs administratie kosten worden gevraagd voor iets waar in mijn ogen niet veel administratie aan te pas zou moeten komen? ( Mag toch hopen dat dat soort dingen geautomatiseerd zijn)

Ga er trouwens maar vanuit dat die zogenaamde honderden abonnementen overdreven is ;)

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Dan heeft u voor uw DSL only toch een mooie prijs betaald al deze jaren. Jammer dat u ons gaat verlaten.
Er is ook nog 12Move. Alle snelheden uit alle jaren en alle prijsplannen en actietarieven. Het zijn er 300+ dus met honderden overdrijf ik niet.

Hugo

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door suz123 »

mijn ouders hadden 12move als inbellen wist niet dat die ook echt ADSL hadden aangeboden..

Ik betaal nu iets meer dan 20 euro per maand en vind dat meer dan genoeg voor het geen ik krijg. Bedoel als ik de helpdesk bel betaal ik ook de hoofdprijs (30 cent per minuut?)en alle keren dat ik heb gebeld irriteerde ik me aan de mensen die ongeintreseerd (sorry wil niet negatief over je collega's zijn maar sommige kwamen echt klant onvriendelijk over bij een hele normale vraag) over kwamen of vooral vroegen nogmaals te bellen omdat ik bij de verkeerde afdeling was (en door verbinden niet mogelijk was omdat je dan die maximale bedrag zou halen wat het gesprek mag kosten)
Vind het dus niet waard om over te stappen naar een max 20Mb iets waarvan ik niet eens de garantie heb dat het krijg en misschien maar 5Mb krijg.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Jammer dat u deze slechte ervaringen met onze klantenservice heeft gehad.
Als u mij uw postcode en huisnummer stuurt per privebericht kan ik een behoorlijk accurate snelheidsindcatie geven.

Hugo

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Telfort webcare schreef:Ik vind het jammer voor de topicstarter dat hij ons nieuwe 4Mbit abonnement niet eerder ontdekt heeft
Tja, als Telfort hun klanten een e-mail stuurt met de boodschap dat vanwege de inflatie met genoodzaakt is de prijzen de verhogen, dan verwacht je niet naar een goedkoper abonnement kan overstappen. Naar mijn idee is hier dus gewoon sprake van misleiding, Telfort beweerde dat men genoodzaakt was de tarieven te verhogen door de inflatie, maar adverteert tot op heden met 4MB voor 19,95.

Waarom beweert Telfort dat men genoodzaakt is de oude 4MB abonnementen te verhogen, terwijl men wel degelijk voor een lager tarief blijkt te kunnen leveren?

elhabru
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:32

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door elhabru »

Ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met Telfort . :twisted:
Ik had een abonnement bij Compuserve en had nooit problemen.
Ben daar meer dan 5jaar klant geweest.Ondertussen heeft Telfort dit overgenomen.
En heb ik al meerdere malen problemen gehad met deze verbinding.
Daar komt nog bij dat de snelheid drastisch is terug gelopen.Tijdens de Compuserve tijd altijd een goede snelheid gehad. :D
Maar dat is nu wel anders ,heb hierover al enkele keren geklaagd bij Telfort.
Helaas krijg je nooit een bevredigend antwoord. :?: Wat ze doen is je zeggen wat je download snelheid is.In mijn geval geven ze aan dat het volgens hun 15mb is.
Maar zelfs als ik de snelheid test met de meegestuurde snelheid meter kom ik op maximaal 9mb. :x Als lid van het testpanel van radar heb ik ook meegedaan aan dit onderwerp. Met de snelheid test die daarbij zat ook de snelheid getest en in het gunstigste geval kwam ik zowaar op 6-7mb.Ik heb de test verschillende malen uitgevoerd op verschillende dagen en tijdstippen.
Ik kijk uit naar de uitzending van vanavond en ga zeker overstappen naar een andere provider.

Gesloten