LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nintendostunter.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Deb1974

Nintendostunter.nl

Ongelezen bericht door Deb1974 »

Heb enige tijd geleden een nintendo besteld bij Nintendostunter.nl. Afgelopen woensdag een mail ontvangen dat pakketje was verstuurd. Ik was blij want het was een kado voor mijn zoontjes verjaardag (vandaag dus, zondag) en hij zou dus nog op tijd binnen zijn. Helaas nog steeds geen nintendo ontvangen maar wel 107 euro betaald! Via de site achterhaald dat ze zijn verbonden aan Waveboardstunter.nl en daar al ongunstige verhalen over gevonden op Radar. Geen kvk of contact gegevens op de site. Alleen te bereiken via Email die dus niet wordt beantwoord.... Ondertussen wel een teleurgesteld 7 jarig kereltje in huis... Wie heeft ervaringen met Nintendostunter.nl?

dhc

Re: Nintendostunter.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Wellicht een idee om in het vervolg eerst de site eens goed te bekijken. Geen contactadres betekent meestal dat de zaak "stinkt".
Tevens; als een bedrijf zijn eigen algemene voorwaarden tegenspreekt, zegt dat iets:

5.1 De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's, inclusief 19% Nederlandse btw en exclusief handlings- en verzendkosten en landspecifieke heffingen.

7.1 Alle prijzen van producten op de site van nintendostunter zijn inclusief verzendkosten.

Die 107 euro zie je nooit meer terug.....

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Toch verbazingwekkend dat mensen niet de moeite nemen om voordat ze iets op internet bestellen kijken of de verkopende site wel betrouwbaar is.

Deb1974

Niet dat ik nou echt op bijdehante opmerkingen zat te wachten maar voor jullie info had ik het bedrijf wel gegoogled maar kreeg verder geen negatieve meldingen. Pas na uitgebreid de site nageplozen te hebben kwam ik een email adres tegen van waveboardstunter.nl en daar de nodige negatieve berichten over. Sommige ontvingen nog wel hun bestelling, anderen niet. Maar toen was het leed al geschied.Persoonlijk had ik meer gehad aan tips welke stappen ik zou kunnen ondernemen dan een stapel meldingen die ik natuurlijk ondertussen ook al wel had bedacht! Ik verwachtte iets serieuzere mensen op een site als deze!

Dus graag reacties van mensen die hun ervaringen over de nintendostunter willen delen of mensen die weten welke stappen ik nog kan ondernemen. Ik heb betaald via Ideal, kan ik daar nog iets mee?

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Waarom heb je die Nintendo DS niet gewoon bij Bart Smid gehaald? Dan had je ook dit gezeik niet gehad.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

.Persoonlijk had ik meer gehad aan tips welke stappen ik zou kunnen ondernemen dan een stapel meldingen die ik natuurlijk ondertussen ook al wel had bedacht! Ik verwachtte iets serieuzere mensen op een site als deze!
De serieuze mensen op deze site hebben al vele tientallen tips gegeven in het verleden. Dit forum is een ware enceclopedie. En om het makkelijk te maken is er boven aan een zoekfunctie geeplaatst.Alleen vergeten de mensen om die te gebruiken voordat ze met een "goedkope"aanbieder in zee gaan.Als ze achteraf daarover aangesproken worden wordt men meteen boos omdat het antwoord niet aanstaat.

gr Henk

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

google is jou vriend!!

Frans75

Niet dat ik nou echt op bijdehante opmerkingen zat te wachten maar voor jullie info had ik het bedrijf wel gegoogled maar kreeg verder geen negatieve meldingen. Pas na uitgebreid de site nageplozen te hebben kwam ik een email adres tegen van waveboardstunter.nl en daar de nodige negatieve berichten over.
Gelukkig staan er op de site van N. (ga er geen reclame voor maken :twisted: ) meer dan genoeg aanwijzingen om terughoudend te zijn (zie dhc 23 mei 2010 23:05).

Of heb je jezelf toch blind gestaard op de naam en de gehanteerde prijzen :?:

Deb1974

Nee ik ben op niemand anders boos dan op ons zelf en op het bedrijf. Het betrof een nintendo voor onze zoon die hem van zijn verjaardagscentjes wilde kopen dus de prijs was zeker een issue. Heb regelmatig via internet gekocht en nooit eerder problemen gehad. Maar niemand kan nog een goed bedoelde "slimme"reactie plaatsen die ik zelf ook nog niet heb bedacht. Helaas tuinen er dus nog steeds mensen in, is het niet bij de nintendostunter dan wel bij waveboardstunter of een ander bedrijf. Door mijn vermelding staat er nu in iedergeval WEL een negatieve vermelding op het net, misschien is iemand anders er mee geholpen. Ik hoopte alleen nog iemand te treffen die concrete ervaringen had met dit bedrijf of concrete meldingen had over hoe nu het beste te handelen.

Bart Smit was zeker een betere optie geweest maar dat is altijd achteraf! Dus laat dergelijke opmerkingen maar achterwege hoe goed bedoeld misschien ook, maar die heb ik zelf ook al wel bedacht. :?

Deb1974

By the way, Henk, Nintendo stunter oid kwam op de site van radar niet voor voor ik dit topic heb aangemaakt dus die opmerking dat ik eerst hier even had moeten zoeken voor ik met een goedkope aanbieder in zee ging slaat volgens mij de plank wel een beetje mis. Bovendien zwemmen niet alle mensen in het geld zodat we met elke willekeurige aanbieder in zee kunnen.. Of het dan verstandig is of dat goedkoop dan duurkoop wordt, is deel 2!

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

bayer113 schreef:google is jou vriend!!
Niemand, ook Henk niet, spreekt over het radar forum, maar, zoals ik al had aangegeven: GOOGLE !
Daar kan je kijken, wat met een bedrijf eventueel mis is !
Bij Radar of andere consumentenforas, krijg je aanvullende informatie!
Als je via internet koopt, is het altijd met risico's verbonden.
Je hebt ervoor gekozen, dus......

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ TS:

Ik heb even gezocht op het SIDN (gewoon voor iedereen opvraagbaar):
Domeinnaam nintendostunter.nl
Status actief
Houder Interface Co Limited
Administratieve contactpersoon interface.co.limited@gmail.com
Registrar Tucows.com Co.
Hessenbergweg 111
1101BS AMSTERDAM ZUIDOOST
Nederland
Technische contactpersonen [email protected]
Datum registratie 2010-01-26
In principe zijn er hier 2 aanwijzingen al dat een en ander niet 'kosher' is.
De datum van website registratie - veel oplichtingssites zijn nog geen half jaar oud.

het is inderdaad exact dezelfde registrant als Waveboarddeals.
Triest dat ze nog actief zijn.

Wat zou je kunnen doen?
- Je hebt (per bank) betaald. Meld dan bij je bank dat het oplichters zijn, mischien dat zij in ieder geval de rekening kunnen blokkeren. Geld terug word moeilijk, maar ga persoonlijk langs, wie weet.

- Ga aangifte doen bij de politie. Als je dit topic, en deze: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 69&t=72317 uitprint (alles) kan je aantonen dat men dus schijnbaar bewust de boel belazerd.

- Maak het bekend, op Radar, Kassa etc. dat men hier niet moet kopen.

Dan - voor de volgende keer:
Check de domeinnaam / houder - https://www.sidn.nl/over-nl/whois/
deze is voor alle .NL domeinnamen.
Voor .COM en overige: http://www.networksolutions.com/whois/index.jsp

Algemene richtlijnen:
- Site registratie jonger dan 1 jaar - zoek op google voor ervaringen. Geen ervaringen of meldingen - niet kopen!
- Geen contact adres, telefoonnummer, of alleen een anonieme mail (Gmail, Yahoo, Live, Hotmail etc.) - dan niet kopen!
- Is de prijs te mooi om waar te zijn? Dan is dat het ook!

Het contact adres / gegevens. Alleen een 'anonieme' gmail account - en als men dan een 'bedrijfsnaam' gebruikt - i

Renata75

Ongelezen bericht door Renata75 »

Hallo,

Hierbij even een uiteindelijk toch positieve ervaring met Nintendostunter. Ik had een DS lite besteld en een geheugenkaartje. Dit werd in 2 delen opgestuurd. Het geheugenkaartje had ik met 2 dagen al binnen, maar de DS duurde maar. Maar vandaag heb ik het dus WEL ontvangen!! Dit heeft uiteindelijk 7 werkdagen geduurd. Let dus op! Het weekend telt niet mee en feestdagen ook niet en op de site staat er ook bij dat het 7 - 10 werkdagen kan duren. Op de mail reageren ze echter niet zo vlot, maar ook daar heb ik uiteindelijk een bevestiging op gekregen dat het wel onderweg is. Ook ik heb van tevoren gecheckt wat de ervaringen waren, maar toen was er via google niets te vinden. Daar komt bij dat je per iDeal kunt betalen en dat kun je niet zomaar op je site zetten, daar zijn ook bepaalde eisen voor. De DS was dus vanuit Hong Kong opgestuurd en dat is dus de reden dat het A. Goedkoper is en B. wat langer duurt dan normaal. Ik hoop dan ook dat de andere mensen die iets besteld hebben dit ook gaan ontvangen. Maar het kan dus wel. :)

Frans75

Dus de Kerstman bestaat ook?

Deb1974

Uiteindelijk kreeg ik bericht dat er bij verzending iets was misgegaan en het opnieuw was verzonden. Ik heb het ook ontvangen en het pakketje kwam idd uit Hong Kong waar het bedrijf gevestigd is. Was toen een stuk duidelijker waarom het zo lang duurde en waarom er traag gereageerd werdt op de mail (tijdsverschil). Heb wel aangegeven in de mail dat ze hier iets aan dienden te doen zodat je weet dat je op het punt staat zaken te doen met een bedrijf in Hong Kong.. Ik ontving een mail waar in stond dat ze aan het werk waren met de contact gegevens. Dus ja... de kerstman bestaat dus blijkbaar toch :wink:

Heb dus keurig gekregen waar ik voor had betaald maar zou toch niet snel meer hier bestellen.

Frans75

Prettige Kerstdagen :wink:

Maar kijk in het vervolg wel goed uit met welke online-retailers je wat te maken wilt hebben.

Vooral de Chinese hebben een beroerde reputatie.

De posting van Guardian72 is al een handig hulpmiddel.

denike

Ongelezen bericht door denike »

Ook ik heb 2 weken geleden 2 nintendo s besteld en nog wat accesoires.
Mijn kids hadden geld gekregen van opa en oma en de rest bijgelegd van hun zakgeld, en ik bestel al jaren via het internet maar ook in ben hier gewoon gaan bestellen (helaas afgaande op de prijs :oops: , maar omdat het al jaren goed gaat via het internet bestellen, wat ik altijd goed nakeek, dit keer even iets minder zorgvuldig gekeken.
Ik vond ook niets negatiefs door hun naam te googlen 2 weken geleden trouwens.

ik stuur bijna dagelijks een mail waarin ik verzoek of ze mij de status willen laten weten, het bedrag is 14 dagen terug betaald (ideal), maar hoor niets terug

Hoe lang heeft het het bij jullie uiteindelijk geduurd?
Bij de mensen die wel hun nintendo gekregen hebben, zat daaar wel een afzender of andere adresgegevens bij?
Graag zou ik deze dan doorkrijgen

bedankt

NvB

Ongelezen bericht door NvB »

Ook ik ben 2 weken geleden samen met mijn zoontje achter de computer gekropen om een nintendo voor hem te bestellen. Omdat hier het geld niet aan de boom hangt ben ik hoe dom dan ook voor de goedkoopste gegaan. :x Tot nu toe nooit geen problemen gehad en kon over dit bedrijf ook niets vinden. Er ging bij mij ook geen belletje rinkelen omdat ik ook gewoon via Ideal naar de ING het geld heb overgemaakt.
Wij hebben 10 dagen geleden een mail gekregen waarin staat dat de bestelling verzonden is maar wij hebben nog niets binnen. Mijn zoontje vraagt natuurlijk iedere dag waar zijn DS blijft en wij hebben geen geld om dit bedrag nogmaals uit te geven om nogmaals, maar dan in een winkel, een andere DS te gaan kopen.
Ik BAAL :(

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ NvB en anderen:

Als je nog steeds niet de bestelling hebt, of je geld niet terug hebt - ga dan aangifte doen.

Zoals gister of eergister op het nieuws was - bij 3 aangiftes word automatisch een onderzoek gestart.

Je zou kunnen overwegen ze nog een kans te geven - mail ze, en stel een deadline (10 dagen). Daarna volgt aangifte van oplichting, fraude (met iDeal systeem) en valsheid in geschrifte (geen duidelijke WHOIS info of Contact info).
Ga ook naar je bank, en neem contact op met iDeal - hoe meer mensen, hoe beter!

denike

Ongelezen bericht door denike »

ik heb afgelopen maandag 7-6 eindelijk een reactie gehad op mijn mailtjes (dagelijks verstuurd)laatste mail heb ik geschreven dat ik mijn geld terug wil als ze niet aan de 10 dagen levertijd kunnen voldoen (wat op de site stond) en kreeg enkele uren later een mail waarin het volgende stond:

Geachte heer/mevrouw, Allereerst excuses voor de late reactie.Er is helaas enige vertraging opgetreden in uw bestelling daar de NDSL Black moeilijk verkrijgbaar was bij onze leverancier. Uw bestelling is echter afgelopen week direct vanaf de leverancier naar u verstuurd en zal spoedig bij u geleverd worden. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Nintendostunter.nl

Meteen daarop ontving ik een mail dat de status is veranderd in verzonden.
Ik heb gemailed waar de leverancier zit, maar heb tot nu toe geen reactie gehad, ...en geen nintendo s.

Vraag me af of ik nu ook al aangifte al moet gaan doen, of nog even afwachten, wat ik hierboven ook lees leveren ze dus uiteindelijk wel?
Ik zou alleen graag van iemand willen weten hoe lang het dan heeft geduuurd vanaf moment van bevestigen van versturen.

Zit er een beetje klem mee, want je kan er ook niet van uit gaan dat ze het geld terugstorten,
Bank kan ook niks doen want het is een ideal betaling

Is er al iemand die aangifte gedaan heeft?Ik zit er toch hard aan te denken, ze kunnen wel meer vertellen, elke idioot kan een mailtje versturen dat de nintendo verzonden is, maar ze hebben ook geen verzendnummer opgegeven...

Gesloten