Pagina 1 van 1

overstappen naar Ziggo gaat niet zonder problemen

Geplaatst: 27 mei 2010 09:46
door wilma.kool
Het lijkt zo simpel overstappen van KPN naar Ziggo. Was ik er maar niet aan begonnen.
Telefoonnummers wilde ik graag meenemen. "Geen probleem mevrouw Ziggo regelt het opzeggen van het abonnement bij KPN". Dat doen ze zeker.... alleen wel veel te vroeg. Afspraak was dat, op het moment dat de modem geactiveerd wordt, de telefoonnummers worden overgenomen. Wat ging er mis? Per 3 mei ben ik zowel zakelijk als prive niet meer bereikbaar. Ziggo kan pas 16 juni een installateur langssturen met de benodigde modem??? Na vele telefoontjes (10 eurocent per minuut) ben ik nog geen steek verder. Het komt erop neer dat ik ruim 1,5 maand niet bereikbaar ben.

Re: overstappen naar Ziggo gaat niet zonder problemen

Geplaatst: 02 jun 2010 20:12
door Ziggo Web Linda
Wilma,

Ik zou je willen vragen klantgegevens, zoals klantnummer of postcode en huisnummer via PM naar mij toe te sturen.
Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Re: overstappen naar Ziggo gaat niet zonder problemen

Geplaatst: 21 okt 2010 20:26
door flowering
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Was ik er maar niet aan begonnen.....
Ook ik was als free-lancer bijna 2 maanden niet bereikbaar via het vaste telefoonnummer dat op mijn promotionele uitingen staat.....

Al bij de aanvraag gaat het mis. Nummerportering aangevraagd (en van die aanvraag ook een bevestiging ontvangen), maar toch door Ziggo gewijzigd in de definitieve bevestiging. OK, mijn fout, niet opgemerkt in de brief die ik daarover kreeg.

Gebeld, na uren bellen en van het kastje naar de muur van afdeling naar afdeling doorverbonden te worden ga ik door m'n knieën (alsof ik keuze had....) en accepteer ik dat nummerportering alsnog een maand later doorgevoerd zal worden. Groot is mijn verbazing als ik een maand later ontdek dat de nummerportering helemaal niet wordt uitgevoerd. Wederom na de nodige tijd aan de lijn te hebben gehangen en van medewerker naar medewerker te zijn gestuurd wordt mij verteld dat in het systeem van Ziggo zichtbaar is dat kort nadat de afspraken met mij zijn gemaakt een medewerkster deze heeft teruggedraaid. Üiteraard ben ik hier niet van op de hoogte gebracht en weet niemand waarom dit is gedaan.

De medewerker die ik spreek durft mij niet nogmaals nummerportering aan te bieden omdat ook hij ziet dat het al 2 x, zonder opgaaf van redenen, is teruggedraaid.

Ik heb geen andere keuze dan terug te gaan naar mijn oude leverancier omdat ik nu éénmaal zakelijk gehecht ben aan het behouden van mijn telefoonnummer.
Na alles geregeld te hebben en de toezegging te hebben van mijn oude leverancier dat ik zeker binnen 4 weken de aansluiting kan verwachten zeg ik mijn ZIGGO abonnement op, daar deze een opzegtermijn van 1 maand kent en ik niet te lang met dubbele lasten wil zitten.

Oh jee, had ik dat maar niet gedaan......
Nog geen koud uurtje later merk ik op dat ik ineens geen telefoon meer heb. Hé, mijn internet doet het ook niet meer. Wat is er aan de hand? Na ruim een half uur in de wacht te hebben gestaan op de 0900 lijn van Ziggo met mijn mobiele telefoon (want ja, mijn vaste telefoon deed het niet meer) wordt mij bevestigd dat het niet meer functioneren van mijn verbindingen veroorzaakt is doordat de opzegging van mijn abonnement met ONMIDDELIJKE INGANG is verwerkt.
Je kunt een hoop verzinnen, maar bij een organisatie als ZIGGO, zo traag als dikke stront, waar op geen enkele manier door een procedure heen is te komen krijgen ze het voor elkaar om mijn opzegging per direct door te voeren.

Als ik vriendelijk, maar wel met tranen in mijn ogen en stem van frustratie en onmacht, vraag of dan alsjeblieft de aansluiting dan ook weer met ONMIDDELIJKE INGANG aangesloten kan worden, dan..... inderdaad, dan kan dit niet.

Ondertussen heb ik mijn oude provider CONCEPTS ICT gebeld met de vraag of zij mij uit de brand konden helpen door de activering van mijn verbindingen naar voren te halen in de planning. En zowaar, dit konden ze. Zij wel!!!!!

Al met al ben ik nu bijna 2 maanden niet op mijn oude nummer bereikbaar geweest en ben ik vreselijk veel tijd en energie kwijt geweest aan het voor elkaar krijgen van een verbinding die mijn vorige provider binnen enkele uren weet te herstellen.

Dan heb ik het nog niet over de facturen die te hoog verrekend zijn. Dat er pas gereageerd wordt nadat ik de automatische overboeking heb gestorneerd, dat de klachtenafdeling mij keurig een brief stuurt dat ze het érg druk hebben(!) en mijn klacht voorlopig niet in behandeling kunnen nemen en dat ik daar nog steeds niet van gehoord heb.

Wat is dit voor een bedrijf, ZIGGO? Was ik er maar nooit aan begonnen......