Pagina 1 van 1

Traffic Control

Geplaatst: 28 mei 2010 19:46
door mix
Eind april heb ik een slipcursus geboekt bij Traffic Control en betaald. Ik kreeg per mail een reserveringsnummer en zou een week va tevoren de tijden en route krijgen. Aangezien ik niets hoorde heb ik van de week meerdere keren gebeld, ik moest maar afwachten en er waren geen problemen zo werd me verzekerd.

De cursus is maandag, dus de eerstvolgende werkdag (31 mei). Nu kreeg ik net een mailtje dat het niet doorgaat, zogenaamd wegens te weinig deelnemers. Ik heb al gebeld en nu werd gezegd dat er een zakelijke groep is tussengekomen waar ze meer aanverdienen. Ze kon niet zeggen of ik mijn geld terug kreeg, want ik kon ook voor een nieuwe datum kiezen. Daar ging een collega over.

Mag dit zomaar, ik ben van de week zo vaak afgesnauwd door de klantenservice, (dat ik toch echt geduld moest hebben) en ik heb ook geen garantie dat het op de volgende datum wel doorgaat. Zij annuleren de cursus, dan heb ik toch recht op geldteruggave en binnen hoeveel dagen moeten ze dat doen?

En kan ik ook geld claimen voor de vrije dag die ik nu voor niets heb opgenomen.?
mvg

Sowieso adviseer ik gezien mijn ervaring niet bij dit bedrijf te boeken. Totdat je betaalt zijn ze erg aardig, daarna niet meer. Ook op andere terreinen is verkeerde info gegeven.(eerst zou ik direct na boeking horen of mijn ouders mee mochten kijken bij theorie, daarna zou ik het pas op de dag zelf horen).

Indien andere mensen met een particuliere boeking ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf hoor ik het graag.

Re: Traffic Control

Geplaatst: 03 jun 2010 13:42
door mix
Even een update: Update: Na vrijdagavond via LinkedIn de baas van Traffic Control te hebben benaderd met mijn klacht en hem verwezen te hebben naar het forum op de consumentensite, kreeg ik een dag later een telefoontje. De cursus zou toch doorgaan.
De aan mij gegeven informatie dat er een zakelijke groep was tussengekomen zou niet kloppen, die groep zat op een baan in een andere plaats en dat was een intern misverstand. het zou dus echt om te weinig deelnemers gaan. Ook had met mij voor annulering overlegd moeten worden en een andere datum aangeboden moeten worden e.d

Op de cursus was inhoudelijk weinig aan te merken. Je leert onder andere op een juiste manier een noodstop te maken(met en zonder abs), hoe je auto onder controle te houden bij achterslip, hoe uit een auto te komen als die kop zijn kop ligt etc. (via een speciale auto waarmee je dat een keer in de praktijk oefent) Erg nuttige materie. Zo blijk je juist de rem los te moeten laten als je in een slip komt, dat wist ik niet. Natuurlijk blijft het een oefening en weet je niet hoe je in een echte panieksituatie reageert, maar doordat we verschillend keren geoefend hebben, heb je wel een soort van basis.

Zo'n cursus kan ik inhoudelijk iedereen aanraden. Maar hoewel de eigenaar het erg netjes heeft opgelost (incl. lunch voor toeschouwers), raad ik particulieren die krap in hun vakantiedagen zitten en alleen doordeweeks kunnen (dan is de cursus ook goedkoper) toch aan extra na te denken voordat ze bij Traffic Control boeken. Van een van de andere deelnemers (we waren met z'n drieen) hoorde ik dat het bij hem al drie keer eerder was afgezegd (vier keer in totaal dus!!!) en dat hij al van plan was vandaag een advocaat op het bedrijf af te sturen om zijn vooruit betaalde cursusgeld terug te krijgen nadat hij vrijdagavond weer een afmelding op zijn voicemail had doorgekregen.

Zakelijke uitjes zijn core business voor het bedrijf, zo begreep ik ook van de instructeurs, particulieren doen ze maar weinig. Wie ruim in zijn vakantiedagen zit kan het riskeren, maar voor de anderen is het wel een aandachtspunt.

De baas laat zelf ook weten dat doordeweekse activiteitendagen minder intrek, waardoor de cursusdagen regelmatig worden verplaatst.

Re: Traffic Control

Geplaatst: 04 jul 2010 08:57
door otly
Op 7 mei 2010 hebben wij een slipcursus geboekt en betaald voor drie personen (ouders met zoon) bij Traffic Control en direct betaald. Pas op 28 mei 2010 kregen wij een bevestiging van de boeking. De geplande cursusdag voor ons is op dinsdag 6 juli 2010 in Gouda. Het is vandaag zondag 4 juli 2010 en Traffic Control is niet de afspraak nagekomen om ons een week van tevoren te berichten over de juiste tijd en routebeschrijving. Afgelopen vrijdag 2 juli 2010 is er telefonisch contact geweest met Traffic Control in Huizen (hoofdkantoor) en geïnformeerd naar de beloofde mail. Tijdens dit telefonisch contact is toegezegd dat de mail op vrijdag of zaterdag zou worden verstuurd. Er is op zondag nog niets ontvangen. Wij hebben op de site van Tros Radar gelezen dat anderen ook in deze situatie hebben gezeten en wij beginnen achterdochtig te worden of de cursus voor ons nog door zal gaan en wanneer wij dit dan te horen zullen gaan krijgen.
Traffic Control heeft bij anderen een alternatieve datum gepland, maar een latere datum is voor ons niet mogelijk, omdat onze zoon naar het buitenland vertrekt. Wij hopen dus op zeer korte termijn ons geld terug te gaan krijgen, als onze cursus uiteindelijk ook niet door zal gaan. Wij hebben snipperdagen geregeld voor aanstaande dinsdag.

Mvg

Re: Traffic Control

Geplaatst: 04 jul 2010 09:23
door stofzuigertje
Helaas kunt U alleen het betaalde bedrag terug krijgen en geen vergoeding verspilde snipperdag.
Als zij een datum aanbieden en deze annuleren kost het U dus een vrije dag en ik probeer nu via 2e kamer dit soort dingen te regelen.
Net als monteurs voor wasmachine die dag later willen komen en laat afbellen, dus ook daar kost het vrije dagen wegens slechte planning en te laat doorgeven.

Ik zoek dus naar Europese regels waarin een standaard bedrag voor te laat afmelden komt, gelijk aan mijn tandarts die ik ook moet betalen als ik minder als 24 uur van te voren afbericht geef, en dit geld alleen op werkdagen dus vrijdag afbericht boor maandag is ook al te laat!

Ik probeer deze Tandarts en Artsen regel voor iedereen door te voeren in geheel Europa, dus weet U iets?

Re: Traffic Control

Geplaatst: 07 jul 2010 21:18
door otly
In reactie op onze eerdere mail: de cursusdag is doorgegaan en was een groot succes. Na wederom telefonisch contact, kregen wij een dag voor vertrek de beloofde mail waarin de bevestiging voor deelname. Wij hebben helaas geen gebruik kunnen maken van de ongevallensimulator.
Ook andere deelnemers hadden meerdere keren telefonisch contact gehad met Traffic Control over de beloofde mail met aanvangstijd en route- beschrijving. Jammer dat de aanloop naar de cursus niet in vergelijking staat tot de cursusdag zelf.

Re: Traffic Control

Geplaatst: 22 sep 2012 19:57
door BMN
Met vaderdag 2012 van de kinderen en mijn vrouw een ritje aangeboden gekregen in een Ferrari. Meteen diezelfde week geboekt bij traffic control voor 22 september. Daar ook een bevestigingsmail op gekregen van traffic controle met de afspraak dat ik 5 dagen voor de 22ste september een mail zou krijgen met daarin de tijd en plaats waar ik naartoe zou moeten komen.
Toen ik 4 dagen van te voren nog steeds niets gehoord had ben ik gaan bellen en toen verzekerden ze me dat ik de dag erna bericht zou krijgen. Om een verhaal korter te maken , toen ik na meerdere keren bellen en meerdere beloftes op vrijdag, de dag voor de rit, nog niets had gehoord belde ik op vrijdag 21 september om 17:30 uur. Ik kreeg te horen dat ik voor 19:00 uur bericht zou krijgen. En inderdaad om 18:00 uur kreeg ik een mailtje waarin traffic controle de afspraak annuleerde met de mededeling dat er meer inschrijvingen waren dan plaatsen. Na dit mailtje heb ik nog een paar keer geprobeerd te bellen met traffic control maar kreeg geen gehoor meer. Terwijl ze tot 21:00 uur aanwezig zouden zijn.
Ik heb me 3 maanden geleden aangemeld en 1 dag voor de daadwerkelijke rit komen ze erachter dat er te weinig plaatsen waren. Ik voel me gewoon aan de kant geschoven om plaats te maken.
Ik heb mijn geld terug gevraagd en ben benieuwd of het lukt. Ik hou het forum van radar op de hoogte!

Bert

Re: Traffic Control

Geplaatst: 09 okt 2012 13:32
door TrafficControl
Geachte BMN,

Het spijt ons te lezen dat uw deelname niet gelopen is zoals u verwacht had en u van ons meerdere malen geen juiste informatie heeft ontvangen. Graag zouden wij dan ook met u tot een passende oplossing willen komen.

Wij maken op uit uw reactie dat u inmiddels ook al een bericht verzonden heeft aan onze klantenservice met daarin een verzoek tot restitutie.

Zoals reeds eerder vermeld willen wij graag samen met u zoeken naar een passende oplossing. Hiervoor ontvangen wij graag uw ticketnummer/reserveringsnummer zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Traffic Control
Webcare Team