UPC HORROR
Geplaatst: 01 jun 2010 12:08
In januari 2010 gesproken met mevrouw H. W.
Reden: Defecte digitale televisie decoder
Uitkomst: Overeenkomst om een totaalpakket af te nemen bestaande uit HD-TV met DVR decoder, draadloos 30Mb FiberPower internet en gratis telefoon voor totaal € 65,80
Na ongeveer 3 dagen kwam er een zogenaamde SWOB procedure, een tijdelijke decoder ter overbrugging van de aanvraagperiode voor het totaalpakket.
2 dagen na ontvangst werkte deze tijdelijke decoder nog niet waardoor er door mij opnieuw contact werd opgenomen met UPC.
De oorzaak bleek te liggen aan het feit dat er wisseling plaats vond tijdens een aanvraagprocedure.
Ja, dit is dus die bewuste SWOB…
Om de digitale decoder tussentijds te kunnen activeren besloot men om hem als "2e" decoder aan te melden.
Dat ik draadloos internet had besteld maar bedraad internet opgestuurd had gekregen lag in het feit dat er nog een wifi router geleverd zou gaan worden. Deze zou ongeveer nog één week op zich laten wachten.
De defecte decoder werd door ons inmiddels teruggestuurd naar UPC
Na in acht name van de aanvraagtermijn maar weer eens gebeld waar mijn router bleef.
Deze waren nog steeds niet in voorraad...
In februari gebeld in omdat er kosten voor een 2e decoder in rekening waren gebracht.
Opeens ontvingen wij 3 retourdozen, 1 voor de digitale decoder, 1 voor de HD-DVR decoder en 1 voor ???
Gebeld dat ik de HD-DVR wenste te behouden omdat deze deel uitmaakt van het nieuwe totaalpakket…
De februari nota bedroeg € 118,11 hierover gebeld en het zou worden gecorrigeerd en men zou terugbellen – nooit gebeurd.
Eind februari geeft de nieuwe digitale HD-DVR decoder ineens de melding dat de installatieprocedure nog 15 min duurt en dat ik anders moet bellen met 0900-1580...
Gebeld met UPC niemand begrijpt wat er aan de hand is maar men beloofd hem in 72 uur aan de gang te krijgen. Dit wordt echter een periode van in totaal 3 x 72 uur want er gaat van alles fout tijdens de activeringspogingen. In totaal 9 dagen zonder televisie gezeten.
Ook de router is nog steeds niet ontvangen...
Begin maart een nieuwe nota voor € 112,53 ontvangen!!!
Wederom bel ik hoe die nota's toch zo hoog kunnen uitvallen ten opzichte van wat er in januari is afgestemd voor een totaal bedrag van € 65,80
Ook de TV decoder lag er weer eens uit en de router was er nog steeds niet.
Helaas niet de naam van de medewerker genoteerd.
Deze beste man begreep mijn ongenoegen en ik vroeg of er een coulance toegepast kon worden.
Ik had de keuze uit een halfjaar gratis Eredivisie Live of Garuda TV of een Erotica pakket. Ik gaf aan geen van allen interessant te vinden.
Hierop bood hij mij een alternatief, 50% korting voor 6 maanden op mijn HD-DVR gedeelte wat ik graag in ontvangst nam.
Er werd mij geadviseerd om de nota wel te betalen om problemen te voorkomen.
Ik zou worden teruggebeld door de financiële afdeling, dit is nooit gebeurd.
De wifi router werd eindelijk geleverd na een 3e telefoongesprek.
Men bood mij het allernieuwste model router aan die eigenlijk wel duurder was maar daar deed men nu niet moeilijk om…
Ik krijg deze router in bruikleen dus wat er nou zo bijzonder aan deze geste is weet ik niet maar ik kreeg nu dan eindelijk de beloofde router.
16 maart gebeld naar UPC, gesproken met B. H., ik kreeg een betalingsherinnering voor € 82,26???!!!
Hij kon mij niet uitleggen waaruit deze achterstand bestaat... Ik zou worden teruggebeld, nooit gebeurd...
En het werd april, nog steeds niet teruggebeld door UPC en de nota van april bedroeg € 107,61
15 april gebeld met UPC en gesproken met mevrouw R., zij kon niet verklaren waarom de nota wederom zo hoog is.
Dat ik niet ben teruggebeld na het gesprek van 16 maart lag in het feit dat B. H. het naar de verkeerde afdeling zou hebben verstuurd...
Blijft het daar dan liggen of gooit men het dan gewoon weg???
Zij benadrukte dat het nu helemaal goed zo komen en ik zou worden teruggebeld want net als haar andere collega's meld ze mij dat zoals het nu verloopt echt niet kan.
En ja hoor ook na dit gesprek ben ik nooit teruggebeld.
4 mei gebeld met UPC ik ben het nu helemaal zat, ik bel mij ongans a 10 cent per minuut. Alle 0900 nummers zijn alleen maar naar UPC en daar wil men niets mee doen. Dit zijn gewoon gebruikskosten…
Ik vraag tijdens het gesprek met de vriendelijke mevrouw naar een leidinggevende want van haar krijg ik alleen maar de mededeling dat ik gewoon moet betalen.
Mevrouw L. komt aan de telefoon. Op mijn vraag hoe mijn nota's zo hoog uitvallen reageert zij snel en concreet.
Het komt omdat ik geen faktuur-online inlogcode bezit!
Ik verwijs haar vriendelijk naar de € 0,84 die ik iedere maand betaal omdat ik geen automatische incasso wens te verstrekken.
Volgens mevrouw L. had ik dit door de Algemene Voorwaarden te moeten kennen, kunnen begrijpen dat ik nu door het ontbreken van de inlogcode geen recht op pakketkorting heb.
Nou vraag ik je, ik ben al vanaf februari bezig om te achterhalen waarom de nota’s zo hoog zijn en zij floept het er gewoon even uit!
Geweldig zo'n werkneemster, als haar verhaal zou kloppen, maar hier kom ik nog op terug.
Ik geef aan dat ik per direct wens te annuleren maar dit kan niet. Ik zeg haar toe dat ik het ga voorleggen bij mijn rechtsbijstandverzekering.
Zij adviseert mij om alles wel “even” te betalen om niet in problemen te komen met UPC.
Hé, die opmerking ken ik uit een eerdere gespreken.
Wat de eerdere toezegging van een coulance betreft, 50% korting op mijn televisie abonnement voor 6 maanden staat niets meer in het systeem!!!
Wij betalen braaf en getrouw op 7 mei de € 107,61
18 mei, de HD-DVR decoder meld de tekst "de installatieprocedure bla bla 15 minuten anders bellen" dus ik bellen met UPC.
Aan de telefoon met L. M., een zeer bereidwillige medewerkster, chapeau.
Natuurlijk de hele standaard riedel, allereerst onze excuses voor…
ik ben hier om uw probleem op te lossen…
Ik onderbreek haar met de mededeling dat ik het riedeltje al weet en dat ze mij alleen hoeft te verifiëren.
“U bent helemaal niet bekend als een klant van UPC” ik slaag een vreugde kreet en meld dat ik onmiddellijk alles naar het UPC filiaal, Traverse 5 in Almere zal terugbrengen en dat we afscheid van elkaar zullen nemen.
L. M. doet meerdere keren een beroep op haar naaste collega en haar creatieve geest om mij tevreden te stellen.
Ook kan zij mij vertellen waarom mijn nota's zo achterlijk hoog zijn.
Ik heb helemaal geen totaalpakket maar losse diensten. Daarom zijn de kosten zo hoog.
Bedankt mw. L., voor uw kul Algemene Voorwaarden verhaal!!! (4 mei 2010)
Ik vraag haar waarom mijn status als onbekend staat en waarom ik nu een herinnering van € 91,61 heb ontvangen. Zij geeft aan dat ik helemaal geen achterstand heb omdat er anders een rode balk in haar scherm zou zijn verschenen.
Toch fijn dat L. M. en ik dezelfde mening hebben want ook ik kan geen achterstand ontdekken in mijn administratie.
Waarschijnlijk is dit dus een voortzetting van de herinnering van 16 maart van € 82,26 (zij kan het mij niet vertellen)
L. M. beloofd mijn status aan te passen naar afnemer van digitale televisie en binnen 72 uur de boel te activeren.
Zij verbindt mij door met de Financiële afdeling en ik krijg de heer B. B. aan de telefoon.
Het hele relaas vanaf januari leg ik aan hem voor, ook hij geeft aan dat wat wij allemaal met UPC meemaken hem nog nooit is voorgevallen.
Moeten wij dan alle ellende meemaken die er bij UPC te verkrijgen valt???!!!
B. B. zal er voor zorgen dat alle losse diensten omgezet zullen worden in een totaalpakket en dat alle teveel betaalde bedragen zullen worden verrekend.
Ik betaal dus het eerst komende half jaar bijna niets meer?
De betalingsherinnering mag ik van hem verscheuren want die slaat nergens op, ik heb geen achterstand.
Ook B. B. geeft aan dat mijn totaalpakket € 65,80 inclusief btw behoort te zijn.
Hij benadrukt nog wel dat het activeren van de decoder maximaal 72 uur zal gaan duren.
Ik geef B. aan dat ik hem dat inmiddels ook kon vertellen.
20 mei, in een poging om een glimp op te vangen van een actieve decoder in het LCD scherm belandt dit in een desillusie.
Het scherm meldt niet de alom bekende 15 min bla bla bla aan maar ineens behoort de smartcard niet meer toe aan onze decoder.
Hé, een nieuwtje want deze kon ik nog niet.
Weer bellen met UPC, ach het is gelukkig maar 10 cent per minuut en gemiddeld duurt het maar tussen de 25-35 minuten.
Aan de telefoon gehangen met R. W.
Hij snapt niet hoe dit kan en na mijn hele relaas beloofd hij er een urgentiemelding van gaat maken en moet ik nog maar “even” geduld hebben.
Ik zeg voor de zoveelste keer (inmiddels bij ieder contact met UPC medewerkers) dat wat ik nu ga zeggen, niet persoonlijk opgevat dient te worden.
Ik uit mijn ongenoegen over de opmerking om "even geduld" te moeten hebben. Dat heb ik al vanaf januari!!! Hij belooft mij de volgende dag terug te bellen om te verifiëren of alles werkt.
Ik moet toegeven, wel een half uur later dan hij had toegezegd, maar hij belt als enige van alle UPC toezeggingen ooit, naar mij terug.
Maar er is nog steeds niets anders in het beeldscherm te zien, deze smartcard niet behoort tot de decoder.
Met excuses van R. neem ik afscheid en vrees ik dat het nu nog eens met 72 uur verlengd gaat worden.
En inderdaad het is inmiddels 24 mei en ik bel verschrikkelijk kwaad naar UPC.
M. M. noemt het riedeltje op en ik stel mij aan haar voor.
U bent helemaal niet bekend bij UPC als afnemer van digitale televisie...
Ze kijkt wat de oorzaak is en heeft het dan over een proces wat is vastgelopen in het systeem. (dit moet de omzetting naar een totaalpakket zijn)
“Er volgt vanzelf een automatische terugkoppeling naar de afdeling, daarna word het weer opgepakt” zegt ze vriendelijk.
Deze procedure duurt maximaal 8 dagen, gerekend vanaf de dag van de melding en ik zou dus nog even moeten wachten tot maximaal 29 mei.
Ik meld M. M. dat wat ik nu ga zeggen niet persoonlijk opgevat dient te worden.
Ik beloof haar (geen dreigement) dat ik de hele rotzooi los ruk en morgen eigenhandig bij UPC in Almere naar binnen zal gooien.
Ik ben er vannacht verdomme zelfs wakker van geworden, zo gefrustreerd ben ik inmiddels.
Geld innen, geen diensten leveren, niet terugbellen, coulance toezeggen die niet wordt verwerkt en onzin verhalen over Algemene Voorwaarden.
Morgen, want vandaag gaat niet meer (ze zijn al gesloten) kunnen de dames en heren in het UPC filiaal Almere een zeer boze gefrustreerde klant verwachten.
Ik ben er schijtziek van zeg ik tegen haar.
Ja hoor eindelijk hebben jullie, UPC, mij zover gekregen dat ik uit mijn slof schiet, ik woorden gebruik die ik normaal gesproken misschien wel zou denken maar nooit heb uitgesproken tegen mensen.
Helemaal buiten zinnen zit ik trillend aan de telefoon en ik doe alle mogelijke moeite om rustig tegen haar te blijven want zij zit daar ook alleen maar voor haar centjes.
Ze begrijpt mijn frustraties maar zegt er niets aan te kunnen versnellen. Ik moet wachten tot maximaal 29 mei.
Ze biedt wel aan om mij door te verbinden met de afdeling die annuleringen verwerkt en ik stem daarmee in.
Daar krijg ik B. V., met een uiterst rustige stem en een begripvolle toon in zijn stem zegt hij dat er een oplossing gaat komen.
Oplossing, oplossing, ik pleur morgen die hele troep bij UPC Almere naar binnen! Sorry voor mijn woorden zeg ik er nog achteraan, maar dat is wat er gaat gebeuren.
B. probeert mij te kalmeren en ik foeter nog even door.
Ja, dit kan inderdaad allemaal niet waar zijn.
Dit is allemaal wel heel erg.
Dit gaat zelfs zijn pet te boven.
Hij moet dit gaan voorleggen aan zijn leidinggevenden maar weet zeker dat ik het vertrouwen in UPC zal terug krijgen.
Hij gaat alles proberen om van mij weer een tevreden klant te maken.
Goh ineens gebeuren er toevallig allerlei dingen op mijn LCD scherm.
Eerst een compleet nieuwe melding die te snel verdween om die te kunnen lezen, daarna afbeeldingen van hangsloten, even een compleet blauw scherm en ja hoor dan doet hij het ineens.
B. kan mijn niet vertellen hoe het kan maar hij is blij dat mijn decoder weer werkt.
Ik geef aan dat ik het gevoel krijg dat ik gigantisch in de maling genomen wordt.
Door mijn hoofd schiet de mogelijkheid van een aanmelding als een 2e decoder door het hoofd.
Dit heb ik eerder in februari meegemaakt.
De volgende nota maar weer opletten of die niet als 2e decoder in rekening gebracht gaat worden.
Heel jammer dat UPC mij zover heeft gekregen dat ik onredelijke opmerkingen heb geuit en een belofte heb moeten maken dat ik de hele zooi, de decoder, de modem en het router bij UPC Almere op de grond zou smijten.
B. beloofd mij dat ik binnen 48 uur door een leidinggevende of door hem word teruggebeld om te kijken hoe zij mijn vertrouwen in UPC kunnen herstellen.
Nu maar afwachten of dit gaat gebeuren...
27 mei 2010 ik ben nog niet teruggebeld dus hang ik weer aan de telefoon met UPC, mevrouw T. van de afdeling Annuleringen neemt het gesprek aan en biedt mij aan om een email te sturen naar B. V. met het verzoek om mij morgen terug te bellen.
Ik zeg dat het ultimatum zojuist is afgelopen en dat ik de apparatuur vanavond los trek en naar de Traverse breng. Ook maak ik een opmerking dat ik weer telefoonkosten maak met het 0900 nummer en dat dit nooit wordt gecrediteerd.
Mevrouw T. biedt mij aan om op te hangen zodat ze mij dan terug kan bellen, wat ze na 9 lange minuten dan ook doet.
Ze begint met zich te verontschuldigen want ze moest eerst even een verplichte pauze nemen voor ze terug mocht bellen.
Het zal allemaal wel, ik geloof nu zelfs in marsmannetjes, dat heksen op bezems vliegen en dat Shalalie Shalala bij het Eurovisie Songfestival op nummer 1 zal eindigen!
Het enige wat zij kan doen is Film 1 activeren (dus mijn decoder is inderdaad als een 2e decoder geactiveerd) en ze kan mij door verbinden met een andere afdeling om wederom mijn losse diensten als een pakket samen te laten stellen. Dit wordt de zoveelste poging...
Ik krijg mevrouw S. afdeling Facturatie, ook zij begrijpt dat ze dit niet alleen af kan en gaat het aan een leidinggevende koppelen.
Zij hoopt dat ik voor het einde van deze week nog wordt teruggebeld en verwijst dat ik niet zo maar kan besluiten om het contract te verbreken omdat er dan een afkoopsom van toepassing zal zijn.
Ik meld dat beide partijen contractuele verplichtingen naar elkaar hebben en ik de enige ben die dit is nagekomen. Het lijkt mij sterk dat ik er onder deze omstandigheden niet onderuit kan komen.
29 mei en nog steeds ben ik niet teruggebeld door UPC.
Vandaag komt er iemand van TNT aan de deur met een pakket met de afzender UPC.
Ik heb geen idee wat het kan zijn maar ik weet ook niet of ik het ga accepteren.
Wat ik wel weet is dat ik vanochtend op mijn iPhone een email van UPC ontving met de waarschuwing dat mijn betalingstermijn dreigt te verstrijken...
Wordt vervolgd...
Reden: Defecte digitale televisie decoder
Uitkomst: Overeenkomst om een totaalpakket af te nemen bestaande uit HD-TV met DVR decoder, draadloos 30Mb FiberPower internet en gratis telefoon voor totaal € 65,80
Na ongeveer 3 dagen kwam er een zogenaamde SWOB procedure, een tijdelijke decoder ter overbrugging van de aanvraagperiode voor het totaalpakket.
2 dagen na ontvangst werkte deze tijdelijke decoder nog niet waardoor er door mij opnieuw contact werd opgenomen met UPC.
De oorzaak bleek te liggen aan het feit dat er wisseling plaats vond tijdens een aanvraagprocedure.
Ja, dit is dus die bewuste SWOB…
Om de digitale decoder tussentijds te kunnen activeren besloot men om hem als "2e" decoder aan te melden.
Dat ik draadloos internet had besteld maar bedraad internet opgestuurd had gekregen lag in het feit dat er nog een wifi router geleverd zou gaan worden. Deze zou ongeveer nog één week op zich laten wachten.
De defecte decoder werd door ons inmiddels teruggestuurd naar UPC
Na in acht name van de aanvraagtermijn maar weer eens gebeld waar mijn router bleef.
Deze waren nog steeds niet in voorraad...
In februari gebeld in omdat er kosten voor een 2e decoder in rekening waren gebracht.
Opeens ontvingen wij 3 retourdozen, 1 voor de digitale decoder, 1 voor de HD-DVR decoder en 1 voor ???
Gebeld dat ik de HD-DVR wenste te behouden omdat deze deel uitmaakt van het nieuwe totaalpakket…
De februari nota bedroeg € 118,11 hierover gebeld en het zou worden gecorrigeerd en men zou terugbellen – nooit gebeurd.
Eind februari geeft de nieuwe digitale HD-DVR decoder ineens de melding dat de installatieprocedure nog 15 min duurt en dat ik anders moet bellen met 0900-1580...
Gebeld met UPC niemand begrijpt wat er aan de hand is maar men beloofd hem in 72 uur aan de gang te krijgen. Dit wordt echter een periode van in totaal 3 x 72 uur want er gaat van alles fout tijdens de activeringspogingen. In totaal 9 dagen zonder televisie gezeten.
Ook de router is nog steeds niet ontvangen...
Begin maart een nieuwe nota voor € 112,53 ontvangen!!!
Wederom bel ik hoe die nota's toch zo hoog kunnen uitvallen ten opzichte van wat er in januari is afgestemd voor een totaal bedrag van € 65,80
Ook de TV decoder lag er weer eens uit en de router was er nog steeds niet.
Helaas niet de naam van de medewerker genoteerd.
Deze beste man begreep mijn ongenoegen en ik vroeg of er een coulance toegepast kon worden.
Ik had de keuze uit een halfjaar gratis Eredivisie Live of Garuda TV of een Erotica pakket. Ik gaf aan geen van allen interessant te vinden.
Hierop bood hij mij een alternatief, 50% korting voor 6 maanden op mijn HD-DVR gedeelte wat ik graag in ontvangst nam.
Er werd mij geadviseerd om de nota wel te betalen om problemen te voorkomen.
Ik zou worden teruggebeld door de financiële afdeling, dit is nooit gebeurd.
De wifi router werd eindelijk geleverd na een 3e telefoongesprek.
Men bood mij het allernieuwste model router aan die eigenlijk wel duurder was maar daar deed men nu niet moeilijk om…
Ik krijg deze router in bruikleen dus wat er nou zo bijzonder aan deze geste is weet ik niet maar ik kreeg nu dan eindelijk de beloofde router.
16 maart gebeld naar UPC, gesproken met B. H., ik kreeg een betalingsherinnering voor € 82,26???!!!
Hij kon mij niet uitleggen waaruit deze achterstand bestaat... Ik zou worden teruggebeld, nooit gebeurd...
En het werd april, nog steeds niet teruggebeld door UPC en de nota van april bedroeg € 107,61
15 april gebeld met UPC en gesproken met mevrouw R., zij kon niet verklaren waarom de nota wederom zo hoog is.
Dat ik niet ben teruggebeld na het gesprek van 16 maart lag in het feit dat B. H. het naar de verkeerde afdeling zou hebben verstuurd...
Blijft het daar dan liggen of gooit men het dan gewoon weg???
Zij benadrukte dat het nu helemaal goed zo komen en ik zou worden teruggebeld want net als haar andere collega's meld ze mij dat zoals het nu verloopt echt niet kan.
En ja hoor ook na dit gesprek ben ik nooit teruggebeld.
4 mei gebeld met UPC ik ben het nu helemaal zat, ik bel mij ongans a 10 cent per minuut. Alle 0900 nummers zijn alleen maar naar UPC en daar wil men niets mee doen. Dit zijn gewoon gebruikskosten…
Ik vraag tijdens het gesprek met de vriendelijke mevrouw naar een leidinggevende want van haar krijg ik alleen maar de mededeling dat ik gewoon moet betalen.
Mevrouw L. komt aan de telefoon. Op mijn vraag hoe mijn nota's zo hoog uitvallen reageert zij snel en concreet.
Het komt omdat ik geen faktuur-online inlogcode bezit!
Ik verwijs haar vriendelijk naar de € 0,84 die ik iedere maand betaal omdat ik geen automatische incasso wens te verstrekken.
Volgens mevrouw L. had ik dit door de Algemene Voorwaarden te moeten kennen, kunnen begrijpen dat ik nu door het ontbreken van de inlogcode geen recht op pakketkorting heb.
Nou vraag ik je, ik ben al vanaf februari bezig om te achterhalen waarom de nota’s zo hoog zijn en zij floept het er gewoon even uit!
Geweldig zo'n werkneemster, als haar verhaal zou kloppen, maar hier kom ik nog op terug.
Ik geef aan dat ik per direct wens te annuleren maar dit kan niet. Ik zeg haar toe dat ik het ga voorleggen bij mijn rechtsbijstandverzekering.
Zij adviseert mij om alles wel “even” te betalen om niet in problemen te komen met UPC.
Hé, die opmerking ken ik uit een eerdere gespreken.
Wat de eerdere toezegging van een coulance betreft, 50% korting op mijn televisie abonnement voor 6 maanden staat niets meer in het systeem!!!
Wij betalen braaf en getrouw op 7 mei de € 107,61
18 mei, de HD-DVR decoder meld de tekst "de installatieprocedure bla bla 15 minuten anders bellen" dus ik bellen met UPC.
Aan de telefoon met L. M., een zeer bereidwillige medewerkster, chapeau.
Natuurlijk de hele standaard riedel, allereerst onze excuses voor…
ik ben hier om uw probleem op te lossen…
Ik onderbreek haar met de mededeling dat ik het riedeltje al weet en dat ze mij alleen hoeft te verifiëren.
“U bent helemaal niet bekend als een klant van UPC” ik slaag een vreugde kreet en meld dat ik onmiddellijk alles naar het UPC filiaal, Traverse 5 in Almere zal terugbrengen en dat we afscheid van elkaar zullen nemen.
L. M. doet meerdere keren een beroep op haar naaste collega en haar creatieve geest om mij tevreden te stellen.
Ook kan zij mij vertellen waarom mijn nota's zo achterlijk hoog zijn.
Ik heb helemaal geen totaalpakket maar losse diensten. Daarom zijn de kosten zo hoog.
Bedankt mw. L., voor uw kul Algemene Voorwaarden verhaal!!! (4 mei 2010)
Ik vraag haar waarom mijn status als onbekend staat en waarom ik nu een herinnering van € 91,61 heb ontvangen. Zij geeft aan dat ik helemaal geen achterstand heb omdat er anders een rode balk in haar scherm zou zijn verschenen.
Toch fijn dat L. M. en ik dezelfde mening hebben want ook ik kan geen achterstand ontdekken in mijn administratie.
Waarschijnlijk is dit dus een voortzetting van de herinnering van 16 maart van € 82,26 (zij kan het mij niet vertellen)
L. M. beloofd mijn status aan te passen naar afnemer van digitale televisie en binnen 72 uur de boel te activeren.
Zij verbindt mij door met de Financiële afdeling en ik krijg de heer B. B. aan de telefoon.
Het hele relaas vanaf januari leg ik aan hem voor, ook hij geeft aan dat wat wij allemaal met UPC meemaken hem nog nooit is voorgevallen.
Moeten wij dan alle ellende meemaken die er bij UPC te verkrijgen valt???!!!
B. B. zal er voor zorgen dat alle losse diensten omgezet zullen worden in een totaalpakket en dat alle teveel betaalde bedragen zullen worden verrekend.
Ik betaal dus het eerst komende half jaar bijna niets meer?
De betalingsherinnering mag ik van hem verscheuren want die slaat nergens op, ik heb geen achterstand.
Ook B. B. geeft aan dat mijn totaalpakket € 65,80 inclusief btw behoort te zijn.
Hij benadrukt nog wel dat het activeren van de decoder maximaal 72 uur zal gaan duren.
Ik geef B. aan dat ik hem dat inmiddels ook kon vertellen.
20 mei, in een poging om een glimp op te vangen van een actieve decoder in het LCD scherm belandt dit in een desillusie.
Het scherm meldt niet de alom bekende 15 min bla bla bla aan maar ineens behoort de smartcard niet meer toe aan onze decoder.
Hé, een nieuwtje want deze kon ik nog niet.
Weer bellen met UPC, ach het is gelukkig maar 10 cent per minuut en gemiddeld duurt het maar tussen de 25-35 minuten.
Aan de telefoon gehangen met R. W.
Hij snapt niet hoe dit kan en na mijn hele relaas beloofd hij er een urgentiemelding van gaat maken en moet ik nog maar “even” geduld hebben.
Ik zeg voor de zoveelste keer (inmiddels bij ieder contact met UPC medewerkers) dat wat ik nu ga zeggen, niet persoonlijk opgevat dient te worden.
Ik uit mijn ongenoegen over de opmerking om "even geduld" te moeten hebben. Dat heb ik al vanaf januari!!! Hij belooft mij de volgende dag terug te bellen om te verifiëren of alles werkt.
Ik moet toegeven, wel een half uur later dan hij had toegezegd, maar hij belt als enige van alle UPC toezeggingen ooit, naar mij terug.
Maar er is nog steeds niets anders in het beeldscherm te zien, deze smartcard niet behoort tot de decoder.
Met excuses van R. neem ik afscheid en vrees ik dat het nu nog eens met 72 uur verlengd gaat worden.
En inderdaad het is inmiddels 24 mei en ik bel verschrikkelijk kwaad naar UPC.
M. M. noemt het riedeltje op en ik stel mij aan haar voor.
U bent helemaal niet bekend bij UPC als afnemer van digitale televisie...
Ze kijkt wat de oorzaak is en heeft het dan over een proces wat is vastgelopen in het systeem. (dit moet de omzetting naar een totaalpakket zijn)
“Er volgt vanzelf een automatische terugkoppeling naar de afdeling, daarna word het weer opgepakt” zegt ze vriendelijk.
Deze procedure duurt maximaal 8 dagen, gerekend vanaf de dag van de melding en ik zou dus nog even moeten wachten tot maximaal 29 mei.
Ik meld M. M. dat wat ik nu ga zeggen niet persoonlijk opgevat dient te worden.
Ik beloof haar (geen dreigement) dat ik de hele rotzooi los ruk en morgen eigenhandig bij UPC in Almere naar binnen zal gooien.
Ik ben er vannacht verdomme zelfs wakker van geworden, zo gefrustreerd ben ik inmiddels.
Geld innen, geen diensten leveren, niet terugbellen, coulance toezeggen die niet wordt verwerkt en onzin verhalen over Algemene Voorwaarden.
Morgen, want vandaag gaat niet meer (ze zijn al gesloten) kunnen de dames en heren in het UPC filiaal Almere een zeer boze gefrustreerde klant verwachten.
Ik ben er schijtziek van zeg ik tegen haar.
Ja hoor eindelijk hebben jullie, UPC, mij zover gekregen dat ik uit mijn slof schiet, ik woorden gebruik die ik normaal gesproken misschien wel zou denken maar nooit heb uitgesproken tegen mensen.
Helemaal buiten zinnen zit ik trillend aan de telefoon en ik doe alle mogelijke moeite om rustig tegen haar te blijven want zij zit daar ook alleen maar voor haar centjes.
Ze begrijpt mijn frustraties maar zegt er niets aan te kunnen versnellen. Ik moet wachten tot maximaal 29 mei.
Ze biedt wel aan om mij door te verbinden met de afdeling die annuleringen verwerkt en ik stem daarmee in.
Daar krijg ik B. V., met een uiterst rustige stem en een begripvolle toon in zijn stem zegt hij dat er een oplossing gaat komen.
Oplossing, oplossing, ik pleur morgen die hele troep bij UPC Almere naar binnen! Sorry voor mijn woorden zeg ik er nog achteraan, maar dat is wat er gaat gebeuren.
B. probeert mij te kalmeren en ik foeter nog even door.
Ja, dit kan inderdaad allemaal niet waar zijn.
Dit is allemaal wel heel erg.
Dit gaat zelfs zijn pet te boven.
Hij moet dit gaan voorleggen aan zijn leidinggevenden maar weet zeker dat ik het vertrouwen in UPC zal terug krijgen.
Hij gaat alles proberen om van mij weer een tevreden klant te maken.
Goh ineens gebeuren er toevallig allerlei dingen op mijn LCD scherm.
Eerst een compleet nieuwe melding die te snel verdween om die te kunnen lezen, daarna afbeeldingen van hangsloten, even een compleet blauw scherm en ja hoor dan doet hij het ineens.
B. kan mijn niet vertellen hoe het kan maar hij is blij dat mijn decoder weer werkt.
Ik geef aan dat ik het gevoel krijg dat ik gigantisch in de maling genomen wordt.
Door mijn hoofd schiet de mogelijkheid van een aanmelding als een 2e decoder door het hoofd.
Dit heb ik eerder in februari meegemaakt.
De volgende nota maar weer opletten of die niet als 2e decoder in rekening gebracht gaat worden.
Heel jammer dat UPC mij zover heeft gekregen dat ik onredelijke opmerkingen heb geuit en een belofte heb moeten maken dat ik de hele zooi, de decoder, de modem en het router bij UPC Almere op de grond zou smijten.
B. beloofd mij dat ik binnen 48 uur door een leidinggevende of door hem word teruggebeld om te kijken hoe zij mijn vertrouwen in UPC kunnen herstellen.
Nu maar afwachten of dit gaat gebeuren...
27 mei 2010 ik ben nog niet teruggebeld dus hang ik weer aan de telefoon met UPC, mevrouw T. van de afdeling Annuleringen neemt het gesprek aan en biedt mij aan om een email te sturen naar B. V. met het verzoek om mij morgen terug te bellen.
Ik zeg dat het ultimatum zojuist is afgelopen en dat ik de apparatuur vanavond los trek en naar de Traverse breng. Ook maak ik een opmerking dat ik weer telefoonkosten maak met het 0900 nummer en dat dit nooit wordt gecrediteerd.
Mevrouw T. biedt mij aan om op te hangen zodat ze mij dan terug kan bellen, wat ze na 9 lange minuten dan ook doet.
Ze begint met zich te verontschuldigen want ze moest eerst even een verplichte pauze nemen voor ze terug mocht bellen.
Het zal allemaal wel, ik geloof nu zelfs in marsmannetjes, dat heksen op bezems vliegen en dat Shalalie Shalala bij het Eurovisie Songfestival op nummer 1 zal eindigen!
Het enige wat zij kan doen is Film 1 activeren (dus mijn decoder is inderdaad als een 2e decoder geactiveerd) en ze kan mij door verbinden met een andere afdeling om wederom mijn losse diensten als een pakket samen te laten stellen. Dit wordt de zoveelste poging...
Ik krijg mevrouw S. afdeling Facturatie, ook zij begrijpt dat ze dit niet alleen af kan en gaat het aan een leidinggevende koppelen.
Zij hoopt dat ik voor het einde van deze week nog wordt teruggebeld en verwijst dat ik niet zo maar kan besluiten om het contract te verbreken omdat er dan een afkoopsom van toepassing zal zijn.
Ik meld dat beide partijen contractuele verplichtingen naar elkaar hebben en ik de enige ben die dit is nagekomen. Het lijkt mij sterk dat ik er onder deze omstandigheden niet onderuit kan komen.
29 mei en nog steeds ben ik niet teruggebeld door UPC.
Vandaag komt er iemand van TNT aan de deur met een pakket met de afzender UPC.
Ik heb geen idee wat het kan zijn maar ik weet ook niet of ik het ga accepteren.
Wat ik wel weet is dat ik vanochtend op mijn iPhone een email van UPC ontving met de waarschuwing dat mijn betalingstermijn dreigt te verstrijken...
Wordt vervolgd...