Pagina 1 van 2

verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 18:02
door dese26
Ik heb gepind in een winkel en dat was te weinig nu kreeg ik een mail van de bank dat ik me moest melden klopt dit wel het is toch hun fout.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 18:08
door Toxopeus
Wat had je zelf gedaan als je teveel gepind had?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 19:05
door Miss Tascha
Kan je misschien iets duidelijker zijn?

Bedoel je dat je één ding in de winkel hebt gekocht, maar de prijs was hoger dan het bedrag dat je bij hun hebt gepind? Is dit in een gewone winkel of via internet? Heb je een bon meegekregen? Heb je zelf het bedrag gecontroleerd?

Ik zie niet in waarom jij zou moeten opdraaien voor de fout van de cassièr(e). En ik zie ook niet in waarom het dan via de bank zou moeten gaan.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 20:19
door dese26
Nee ik heb gepind en toen ik thuis kwam was de pinbon anders als de kassabon.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 21:53
door Miss Tascha
Kan je misschien weergeven wat er in de mail van de bank stond?

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat een cassière niet zat op te letten, terwijl ik haar had gezegd dat het bedrag niet klopte en dat het te weinig was, waarop ik zowat werd afgesnauwd dat wat de kassa aangaf altijd klopte. Schouders opgehaald en op oké gedrukt. Nooit meer wat van gehoord.

Vandaar dat ik zo benieuwd ben wat de bank ervan zegt. Om wat voor bedrag gaat het als ik vragen mag?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 22:20
door dese26
In de mail van de bank staat dat ik me moet melden bij de winkelier het gaat om €40

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 22:50
door suz123
Je houd het best vaag ;)

Maar het klinkt als of je een bon uit de kassa heb gehad en daar laat zeggen 60 euro op staat. En dat pinnen appart verloopt en dat je maar 20 euro hebt betaald.
Weet niet waar dit is gebeurd maar vind ergg vreemd dat je bank vraagt naar de winkel te gaan. Tenzij er bij de bank zelf wat fout is gegaan. Maar het idee blijft vaag!

Maar je lijkt zelf ook wel aan te geven dat het terrecht is omdat je idd te weinig heb betaald.
Denk dat je dan zelf bedenken moet wat je doet. Maar wees dan ook eerlijk. Hadden ze 40 euro te veel afgeschreven dan was je direct terug gegaan. Dus waarom ook niet eerlijk andersom?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 01 jun 2010 23:46
door cliff
Niet terug gaan.
Hun maken de fout en nu moet jij moeite doen om dat te corrigeren?Niet doen laat het ze maar ophalen.
En mensen als jullie te weinig afrekenen dan zijn ze allemaal zo eerlijk om het te melden :? NOT!!!
suz123 schreef:Je houd het best vaag ;)

Maar het klinkt als of je een bon uit de kassa heb gehad en daar laat zeggen 60 euro op staat. En dat pinnen appart verloopt en dat je maar 20 euro hebt betaald.
Weet niet waar dit is gebeurd maar vind ergg vreemd dat je bank vraagt naar de winkel te gaan. Tenzij er bij de bank zelf wat fout is gegaan. Maar het idee blijft vaag!

Maar je lijkt zelf ook wel aan te geven dat het terrecht is omdat je idd te weinig heb betaald.
Denk dat je dan zelf bedenken moet wat je doet. Maar wees dan ook eerlijk. Hadden ze 40 euro te veel afgeschreven dan was je direct terug gegaan. Dus waarom ook niet eerlijk andersom?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 10:15
door malaga
dese26 schreef:Nee ik heb gepind en toen ik thuis kwam was de pinbon anders als de kassabon.
Dacht je echt, dat hier de mensen kunnen heelderzien.
Geef toch eens een duidelijke omschrijving en laat jou niet alle worden uit de mond trekken!

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 11:37
door gerland
Maar het klinkt als of je een bon uit de kassa heb gehad en daar laat zeggen 60 euro op staat. En dat pinnen appart verloopt en dat je maar 20 euro hebt betaald.
Of dat je 40 euro moest betalen en je hebt er maar 4 betaalt omdat het verkeerde bedrag is ingevoerd t.b.v. het pinnen

dese26 heeft iets te verbergen en daarom wordt geen duidelijkheid gegeven.

Ik hoop niet dat ik ooit met cliff te maken krijg: onbetrouwbaar: willens en wetens een slaatje slaan uit een foutje van de winkel!

Juridisch ligt de zaak waarschijnlijk redelijk eenvoudig: er is niet betaald wat betaald moest worden en dat kan onweerlegbaar worden aangetoond.
dese26 heeft gewoon een schuld aan de winkelier ten bedrage van het te weinig betaalde bedrag.
Om verdere problemen te voorkomen zou ik mij netjes melden om te horen wat men wil. Geen probleem als je te goeder trouw bent, niets te verbergen hebt en je je fatsoenlijk wil gedragen. Voor iemand die al in de winkel heeft gezien dat hij te weinig betaalde (een meevaller!) en er toen het zwijgen toe deed zal dat wel te veel gevraagd zijn.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 12:48
door Zinook
Miss Tascha schreef:Kan je misschien iets duidelijker zijn?

Bedoel je dat je één ding in de winkel hebt gekocht, maar de prijs was hoger dan het bedrag dat je bij hun hebt gepind? Is dit in een gewone winkel of via internet? Heb je een bon meegekregen? Heb je zelf het bedrag gecontroleerd?

Ik zie niet in waarom jij zou moeten opdraaien voor de fout van de cassièr(e). En ik zie ook niet in waarom het dan via de bank zou moeten gaan.

Ha, ik vraag me af of je ook zo reageert als de caissière teveel berekend had i.p.v. te weinig. Wedden dat je dan zo op de stoep stond bij het winkelbedrijf?

@TO Ik zou het gewoon betalen. Tuurlijk is het een fout van de winkelier, maar iedereen maakt fouten. Daarbij vraag ik mezelf af hoe ze je de volgende keer aankijken als je deze winkel weer binnenkomt, zonder netjes alles afgehandeld te hebben.
Wat ik al zei: Als het teveel was, wil je ook je geld terug. Nou, de winkelier wil ook zijn geld voor iets wat hij geleverd of verkocht heeft. Anders is het gewoon -even ordinair- gezegd: diefstal.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 13:02
door Miss Tascha
Als je goed zou hebben gelezen, had je meegekregen dat ik het omgekeerde had gedaan. Namelijk dat er te weinig was aangeslagen en dat ik dit heb gemeld.

Overigens denk ik dat er waarschijnlijk wel meer in de mail van de bank heeft gestaan. Want een winkel gaat niet zo snel moeilijk doen over een bedrag van
€ 40,-

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 14:07
door Zinook
Miss Tascha schreef:Als je goed zou hebben gelezen, had je meegekregen dat ik het omgekeerde had gedaan. Namelijk dat er te weinig was aangeslagen en dat ik dit heb gemeld.

Overigens denk ik dat er waarschijnlijk wel meer in de mail van de bank heeft gestaan. Want een winkel gaat niet zo snel moeilijk doen over een bedrag van
€ 40,-

Ja, Miss Tascha, maar dit deed je op het moment dat je zelf aan het pinnen was en het verkeerde bedrag zelf in de pinterminal zag staan. Was je ook teruggegaan, als je het niet gezien had en je daarna erop aangesproken was? Uit je eerste antwoord blijkt dus van niet.

Toevallig hebben we zelf 2 winkels en reken maar dat ik wel moeilijk ga doen over een bedrag van € 40,-. Dus waar jij die redenatie vandaan haalt dat een winkel niet moeilijk gaat doen over 40 euro, snap ik ook niet. Was het 0,40 cent of 4,00 dan had ik er al minder moeite mee. Alhoewel 4 euro omgerekend nog steeds ongeveer 8,80 gulden is, maar ja omrekenen mag niet meer.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 14:15
door Miss Tascha
Beste Zinook, ik zou het op prijs stellen als je geen insinuaties zou doen op mijn adres. We kennen elkaar niet, dus wat ik wel of niet zou doen is hier niet aan de orde.

Ik heb zelf als manager in een redelijk grote keten gewerkt, dus was in mijn optiek die € 40,- niet veel. Overigens was het wel zo dat de desbetreffende verkoopmedewerker er op aan werd gesproken, omdat deze immers de fout had gemaakt. Ja, het zou eerlijk zijn als de klant er wat van zegt, maar de medewerker wordt er toch voor betaald om dit te controleren? Feit blijft dat ik mezelf niet verantwoordelijk ga houden voor de fout van een ander.

Dat jij als eigenaar erachter aan zou gaan, vind ik begrijpelijk, maar zou je dat via de bank doen? Ik denk zelf dat een bank niet zomaar contact met een klant opneemt.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 14:56
door gerland
Dat jij als eigenaar erachter aan zou gaan, vind ik begrijpelijk, maar zou je dat via de bank doen? Ik denk zelf dat een bank niet zomaar contact met een klant opneemt.
Dat is waarschijnlijk de enige correct manier om zo iets te doen.Hoe wou u dat anders doen? Vergelijk het met iemand die per ongeluk een bedrag overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer. Die zal ook via de bank proberen te laten regelen dat de ontvanger netjes terugboekt.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 16:28
door J. Degrelle
Volgens mij gaat het gezegde: "ieder het zijn" op.

Er is geleverd en daar moet normaal voor betaald worden. En waarom zou een (menselijke) fout door een cassiere niet gecorrigeerd mogen worden?

Dat zo'n vraag hier nog op het forum verschijnt....

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 16:35
door Zinook
Best Miss Tascha,

ik insinueer niets, ik haal alleen je eigen antwoorden aan. Maar ik heb geen zin in een welles nietes spelletje.

TO zal helaas terug moeten gaan om die 40 euro te betalen. De winkelier heeft hier recht op, net zoals een klant recht heeft op geldteruggave bij een te hoog betaald bedrag.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 16:42
door Miss Tascha
Tja, dan blijven onze meningen verschillen.

Afhankelijk van wat er in de mail zal staan zou ik wel of niet terug gaan.
Als je zoiets in de winkel zelf constateert zou ik zeggen, natuurlijk moet je betalen.
Maar achteraf vind ik het toch wat anders. Stel dat TS contant had afgerekend, hoe had je dat in dit geval dan kunnen achterhalen? Ik blijf erbij dat de cassière verantwoordelijk is voor de geldafhandeling, daar wordt deze immers voor betaald.

Overigens, ik blijf die mail vreemd vinden. Kan TS misschien enige duidelijkheid hier in brengen door gewoon exact te vertellen wat, hoe en waar is gebeurd en wat er nu precies in die mail staat geschreven?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 17:17
door J. Degrelle
Stel dat TS contant had afgerekend, hoe had je dat in dit geval dan kunnen achterhalen?
als je iets niet kunt achterhalen heb je pech gehad. Als je iets wel kunt achterhalen waarom zou je dat dan niet proberen te corrigeren?

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 17:24
door gerland
Ik blijf erbij dat de cassière verantwoordelijk is voor de geldafhandeling, daar wordt deze immers voor betaald.
Niemand bestrijdt dat de kassière verantwoordelijk is voor deze handeling. Maar betekent dat dan dat de klant mag redeneren: "pik in, dat is makkelijk verdiend".
Het gaat er niet om wiens fout het is, het gaat er om wie recht heeft waarop. Je moet gewoon betalen wat de prijs is, wat je bent overeengekomen. Dat is hier nog niet gebeurd. Dus werk aan de winkel.

Het is natuurlijk al helemaal niet fraai om zelf te constateren dat het niet klopt en vervolgens geen actie te ondernemen. O nee, dat mag ik hier niet zeggen. Dat moeten we volstrekt normaal vinden: het is immers "toch hun fout".
Zoeken naar andere uitvluchten om niet te hoeven betalen (de mail staat mij niet aan o.i.d.) is niet relevant.

Als je je te snel rijk rekent, kom je van een koude kermis thuis. Gelukkig maar.