LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meldt hier in welke problemen u door aandelenlease bent gera

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

meldt hier in welke problemen u door aandelenlease bent gera

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste mensen,
Er bestaat geen duidelijk overzicht van alle mogelijke problemen: financieel, sociaal, psychisch, etc.
Met zo'n overzicht kunnen we meer druk uitoefenen op bijv. de politiek, de Autoriteit Financiële Markten, Dexia. Geef uw problemen (kan anoniem) zo concreet mogelijk weer.

Anke

Re: meldt hier in welke problemen u door aandelenlease bent gera

Ongelezen bericht door Anke »

Ik ben in financiele problemen geraakt. Ik kan geen lening krijgen bij een bank. Ik wil ook niet ingaan op het Dexia aanbod want dit wordt mij 'opgelegd'. Ik wil graag een keuze hebben om dit financieel probleem opgelost te hebben. Dat ik moet betalen staat vast, straks heb ik een gerechtelijk deurwaarder aan de deur. Uiteraard wil ik voorkomen en de uitslag van SLV afwachten.

Henk Wester

Op dit soort reacties zit ik niet te wachten.

Henk Wester

Ik bedoel jou niet, Anke, maar anoniem.

Anke

Beste Henk, anoniempje negeer ik gewoon ik weet wel dat jouw reactie niet op gericht was. Rest mij nog een vraag omdat je vaak op dit forum bent: "Is het jou toevallig bekend of iemand al een gerechtelijke deurwaarder aan de deur heeft gehad?"

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

werd me voorgeschoteld dat het om een interessante SPAARREGELING ging en dat de rente dan hoger zou zijn dan bij een bank omdat je het sparen 3 jaar moest volhouden met een vast bedrag per maand. Nou dacht ik, dat is leuk want anders komt er toch weinig van sparen en zo gaat het ongemerkt. Bovendien hadden we na die 3 jaar precies iets te vieren dus leek het een leuk bedragje als verrassing voor mijn man. Nou, een verrassing was het nadat ik de 1e uitzending van Tros Radar zag over Legio. Ik dacht toen nog: dat zal ik toch ook niet hebben? Grote schrik toen ik die papieren eens ging opzoeken en heb 3 dagen helemaal in de stress rondgelopen voordat ik hem het verteld heb. Ik zou het NOOIT maar dan ook NOOIT in mijn hoofd gehaald hebben om iets met aandelen te doen (waar ik geen snars verstand van had)zonder daar mijn man over te raadplegen. Toen ik mijn contactpersoon belde en vroeg "waarom heb je me dat niet verteld" (hij wist notabene van mijn plannetje om mijn man te verrassen!)antwoordde hij: omdat dat helemaal niet aan de orde was en het er ook niet naar uitzag dat dat zou gebeuren. Vandaag loopt mijn contract af en als ik hier de ellende van anderen lees mag ik nog niet mopperen: restschuld: een kleine 4500 euro. De verrassing is dus helemaal gelukt!!!!!

Henk Wester

Voor zover ik weet niet. Er wordt wel mee gedreigd.

Henk Wester

Tommie, zou je eerst willen lezen en dan pas reageren. Die taal van jou bevalt me niet.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Meneer Wester pas nou op uw woorden. Niet boos worden.

Tommy

Ongelezen bericht door Tommy »

Excuces, sorry, sorry, sorry, excu moi!

Tommy.

Anke

Beste Henk, ben jij niet bang dan dat er op een dag een gerechtelijke deurwaarder op de stoep staat? Dan moet je ook nog incassokosten betalen en de restschuld!

Henk Wester

Anke,
Ik ben o.a. lid van Eegalease en de contracten zijn door mijn partner vernietigd op grond van art. 1:88 BW. Als Dexia van mij geld wil hebben dan zullen ze eerst naar de rechter moeten stappen en zien te bereiken, dat ze de vernietiging weer ongedaan kunnen maken. Ik ben dus niet bang voor incassobureaus en deurwaarders.
Je moet het verhaal over incassobureaus en deurwaarders van Hans 2 op dit forum eens lezen. Hij geeft een goed overzicht van de verschillen en hoe je kunt reageren e.d. Ik weet niet meer precies waar het staat, maar het is vrij recent door Hans 2 geplaatst.

Anke

Henk, ik ben helaas niet getrouwd en sta dus alleen voor deze situatie. Ik ga het verhaal van Hans 2 opzoeken. Bedankt voor de tip. (ik ben hier voor het eerst namelijk)

Henk Wester

Ben je ook bij de Postbank geweest. Deze bank schijnt wat soepeler te zijn, zo hoor ik soms beweren. Heb geen ervaring met deze bank.

Henk Wester

Het is ook mogelijk het contract te vernietigen op grond van dwaling. Hiervoor moet je wel naar een advocaat of een bureau voor rechtshulp. Dwaling is ingewikkelder om aan te tonen.

Anne

Ongelezen bericht door Anne »

Mijn problemen zijn:
- ik kan geen lening krijgen vanwege BKR registratie
- ik ben al veel geld kwijtgeraakt (mee dan halve ton)
- 3 miskramen sinds uitzending Radar mei 2002
- 67 slapeloze nachten + tranendal
- stress
- levenslust ben ik kwijt, teleurgesteld in mijn eigen Nederland!

Anke

Henk, ik lees toevallig op deze site de brief over dwaling. Dit is per individu verschillend. Ook heb ik gelezen dat Tros Radar ook een brief had opgesteld over misleiding. Waar kan ik deze brief vinden? Of is dit totaal iets anders.

Anke

Beste Anne, wat verschrikkelijk! Dit is te verschrikkelijk om te geloven! Ik hoop dat je toch wel steun heb gezocht bij een bepaalde instantie ofzo??

Henk Wester

Sorry Anke, die brief ken ik niet. Waarom zou Tros Radar dat doen????????? Het is mogelijk.

Gesloten