Pagina 1 van 1

Waar staat Radar eigenlijk voor.

Geplaatst: 11 jan 2002 14:18
door Hans Jacobs
Vandaag de brief ontvangen van Toyota Nederland.
we krijgen dus geen vergoeding, alleen eigenaars van auto's gekocht voor 1 september 2000 (handje vol dus) komen na aan een heleboel stappen te hebben voldaan in aanmerking.

Twee dingen, de folder heeft veel langer in de Toyota shops gelegen (tot nu aan toe)zo hebben wij onze yaris Verso besteld in juni 2001
Wij hebben ons gebaseerd op de folder waar nog gewoon het oude (niet bestaande) verbruik stond vermeld.
Ook de dealer Schreur in Den Helder heeft ons niet gewezen op het afwijkende gebruik, de boordcomputer deugt ook niet, Je kunt dus rustig zeggen dat dit een vorm van oplichting is.
Ook de Tros dacht een leuk item te hebben, maar ze zijn gewoon belazerd door Toyota, om akkoord te gaan met deze absurde regeling.(oplichting blijft oplichting) ook na 1 september 2000.
Jammer Tros maar jullie zogenaamde goede hart voor de consument is alleen gebaseerd op het maken van een leuk programma, echt achter de consument staan jullie niet!

Re: Waar staat Radar eigenlijk voor.

Geplaatst: 12 jan 2002 19:22
door A.J.H. Mulder
Ik ben sinds Augustus 2000 in het bezit van een Toyota Yaris 1.3 Sol. Deze auto verbruikt ook meer dan in de folder staat aangegeven, dus ook een brief gestuurd naar Louwmans en Parqui B.V..In de brief die ik heb ontvangen wordt alleen gesproken over het brandstofverbruik van de Verso. Krijgen de mensen die een ander type Yaris hebben dan niets terug? Als dit zo is dan zijn we door Radar en Toyota blij gemaakt met een dode mus.
A.J.H. Mulder

Re: Waar staat Radar eigenlijk voor.

Geplaatst: 13 jan 2002 22:27
door C.M.A. van de Laak uit Al
Inmiddels ook de teleurstellende brief van 9 jan 2002 van Toyota ontvangen.
Er wordt slechts het verschil tussen 5.5 ltr/100km en 6.4 ltr/100km vergoed.
Al 15 jaar lang hou ik nauwgezet het brandstofgebruik van mijn auto's in een spreadsheet bij.
Op 24-11-2001 heb ik Toyota bericht dat het werkelijk verbruik vanaf datum aanschaf 30-06-2000 1 ltr op 13,502 km bedraagt, of wel 7,41 ltr/100km.
Een door Toyota gekorrigeerd verbruik van 6.4 ltr blijkt in de praktijk geheel niet haalbaar en elke honderd km wordt er één liter benzine meer door de uitlaat weggeblazen.
Ik vind de door Toyota bedachte regeling erg halfslachtig en ik vermoed dat er veel eigenaars van deze auto er ook zo over denken.

M.b.t. de onderhoudskosten vind ik de door Toyota vastge-stelde deadline van 1 mei 2000 niet eerlijk. In de maand januari heb ik mij georienteerd op diverse soortgelijke auto's en deze met elkaar vergeleken.
Bij mijn overwegingen om voor de Yaris verso te kiezen heeft niet alleen het voorgestelde lage brandstofvervruik een rol gespeeld maar ook de folder met de daarin vermelde lage onderhoudskosten met datum augustus 1999.
Op 4 februari 2000 heb ik mijn auto besteld welke pas op 30 juni kon worden afgeleverd.
Dankzij de extreem lange levertijden probeert Toyota zich onder haar toezeggingen uit te wurmen.

RADAR redactie gaarne uw commentaar hierop en eventueel ook van anderen eigenaars.

Re: Waar staat Radar eigenlijk voor.

Geplaatst: 02 jun 2004 13:23
door Gast
En is brandstof gebruik omlaag gegaan :?:

Mag ook wel nu, brandstofprijzen zijn hoog.

Doe mee aan aktie hoge brandstof prijzen :!:

Re: Waar staat Radar eigenlijk voor.

Geplaatst: 02 jun 2004 14:00
door Gast
Zo'n TV programma moet natuurlijk scoren. Niet te lang blijven hangen bij 1 onderwerp anders raken andere kijkers verveeld. Voor echte belangenbehartiging kan je, denk ik, beter naar de consumentenbond stappen of een goede rechtsbijstandverzekering afsluiten.